Zapytaj o ofertę
Dlaczego harmonia między NAP SEO a lokalnym pozycjonowaniem strony jest konieczna?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Dlaczego harmonia między NAP SEO a lokalnym pozycjonowaniem strony jest konieczna?

Dlaczego harmonia między NAP SEO a lokalnym pozycjonowaniem strony jest konieczna?

6 min. czytania

Zacznijmy od skojarzeń, zastanów się, co może oznaczać termin NAP SEO. O co właściwie chodzi w lokalnym wyszukiwaniu? Jeżeli Cię to skonsternowało, my sprawimy, że nie tylko wiedza ta pozostanie z Tobą na stałe, ale również stanie się użyteczna na drodze osiągania finansowych korzyści.

Dlaczego wiedza ta jest szczególnie użyteczna? Powiedzmy, że obecność NAP jest tym, co pozwala odróżnić dobrą kampanię od złej. Ta wiedza w skondensowanej formie czeka na Ciebie w dalszej części niniejszego artykułu!

Co ma wspólnego NAP SEO i wyszukiwanie lokalne?

Obierając za cel, przygotowanie strategii SEO o charakterze lokalnym, w Twojej głowie może pojawić się pomysł intensywnego wykorzystania kanału mediów społecznościowych, jak np. Meta (Facebook), do publikowania treści. Jest to trafiony pomysł, jednak jest to również wybieganie naprzód i nim zaczniemy realizować działania na dalszych etapach, musimy zadbać o podstawy.

Taką absolutną podstawę stanowi właśnie NAP i jeżeli myślimy o optymalizacji pod kątem lokalnego pozycjonowania strony, chcą, nie chcą, jest ono konieczne. Na szczęście, zastosowanie NAP nie sprawia trudności, jednocześnie odwdzięczając się znaczącym wzrostem wyników, bez jakichkolwiek kosztów.

Chociaż oznacza “drzemkę”, o spaniu nie ma tutaj mowy

NAP to nic innego to akronim, sprytny skrót, na który składają się:

  • Name and surname (imię i nazwisko)
  • Address (adres)
  • Phone number (numer telefonu)

Oczywiście mamy na myśli dane biznesowe, które umieszczone gdziekolwiek w Internecie, powinny pozostać w niezmienionej formie – jest to ważne ze względu na SEO, dzięki temu pozycjonowanie naszych treści, będzie znacznie korzystniejsze.

Pozwól, że posłużę się przykładem wyimaginowanej firmy, aby pokazać Ci, jakie to proste:

  • Przykładowa firma – Fotowoltaika Adam Kowalski
  • adres: ul. Pisarska 17/3, 87-100 Toruń
  • numer telefonu: +48 111 111 111

NAP powinien zatem wyglądać następująco:

Fotowoltaika Adam Kowalski

ul. Pisarska 17/3

87-100 Toruń

+48 111 111 111

Najważniejszym jest jednak, aby te informacje zamieszczać w sposób jednolity. W przypadku gdy postanowisz promować swoje usługi dobrym słowem, w dowolnym miejscu, na dowolnej stronie internetowej, zamieszczanie tych danych w odmiennej formie, będzie działać niekorzystnie na Twoją strategię SEO. Dlatego jeszcze raz przypominamy, upewniaj się, że Twój NAP pozostaje wszędzie w niezmienionej formie.

Nawet w przypadku, gdy twoja firma jest obecna w Google Moja Firma, NAP powinien być wizytówką, którą pokazujesz tam, gdzie chcesz zaznaczyć swoją obecność. Może się Ci to wydać naciągane, jednak gwarantujemy, że algorytm Google w ten sposób najszybciej i najprościej znajduje informację dotyczące twojej firmy, a jak dobrze wiemy, to ważne, aby Google jak najszybciej docierało do informacji o nas. Wraz ze wzrostem wzmianek o Twojej działalności w różnych miejscach, budowany jest Twój autorytet, który ostatecznie zaowocuje większą ufnością algorytmu Google w stosunku do działalności, którą prowadzisz.

Wabiki poukrywane niczym ninja

Wyjaśniliśmy sobie, czym NAP w zasadzie jest, a więc przyszła pora na poszukiwanie wszelkich śladów obecności twojej działalności w sieci, a następnie ich zgromadzenie i dopasowanie – to jest właśnie clue marketingu lokalnego.

Poszukiwania w głównych kanałach mediów społecznościowych, to bułka z masłem, jednak co z pozostałymi wzmiankami, które pojawiły się w przestrzeni medialnej, a z których dopasowaniem możesz mieć trudności? Google zawsze wyciągnie w Twoim kierunku pomocną dłoń i w tym przypadku również ma Ci do zaoferowania narzędzie, które ułatwi zastosowanie cytatów NAP w Twojej lokalnej strategii SEO.

Warto przygotować arkusz kalkulacyjny, który służyć będzie śledzeniu wzmianek, które uda Ci się znaleźć.

Poniżej znajdziesz listę ze wskazówkami, ułatwiającymi poszukiwanie informacji nieprawdziwych – jest to istotne ze względu na potrzebę przeprowadzenia ich korekty.

  • Przede wszystkim, jeżeli zmianie uległ numer telefonu, odszukaj poprzedni numer do kontaktu i zaktualizuj go – najprościej wykonać to wpisując w Google “[stary numer telefonu] + [nazwa firmy]”
  • W trakcie poszukiwań, możesz natrafić na wzmianki nieprawidłowe, które warto wynotować na osobnej karcie np. w utworzonym arkuszu kalkulacyjnym. Uzyskasz w ten sposób listę alternatywnych form wyświetlania Twojej firmy, a z kolei te informacje pomogą Ci wyszukać więcej nieprawidłowych treść, w których informacje te, są zawarte.
  • Używaj Google, ponieważ oferuje ono przydatne funkcje, choćby wyszukiwania określonych witryn firmowych – wprowadź w wyszukiwarce (Google) “Witryna: yelp.com [nazwa firmy]”. W ten sposób otrzymasz wszystkie dostępne wyniki, z zawartą nazwą Twojej firmy.
  • Ostatecznie rozważ skorzystanie z usług profesjonalistów, którzy wykonają audyt. To znacząco redukuje wachlarz obowiązków, których i tak najczęściej jest zbyt wiele na głowie.

Król jest jeden, ale monarchia niejedna

Wszyscy dążymy do jak największej akceptacji naszych działań ze strony Google, przez to bardzo często zapominamy o istnieniu pozostałych wyszukiwarek, które również są silnie użytkowane. Wystarczy zwrócić uwagę na Yahoo lub Bing, które generują niemalże ⅓ ruchu w sieci – wniosek z tego jest taki, że warto mieć na uwadze multiplatformowość.

Nie na wszystko mamy wpływ, może zdarzyć się tak, że będąc dalekim od osiągnięcia sukcesu w Google, staniesz się prawdziwym rekinem innego silnika. Gdziekolwiek indziej niż w Google spotkasz się z mniejszą konkurencją i miej na uwadze, że różne są również ceny reklam, które mogą być dużo tańsze.

Przypominamy także, o istnieniu witryn katalogowych, jak wspomniany wcześniej Yelp!

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach wtórnych jest po prostu łatwiejsze – w dodatku są to miejsca dla niepoprawnych NAPów. Możesz się tam utwierdzić w przekonaniu, że wszystko właściwie sprawdziłeś w Google i działa w jak największym porządku.

Podsumowanie

NAP dla strategii SEO, wydaje się czymś miniaturowym – przydatnym, ale niewielkim. Pozory jednak mylą, gdyż jego koncepcja na lokalną wydajność SEO jest odczuwalny. Jak zaznaczyliśmy na wstępie, stanowi on podstawę i tego stwierdzenia trzymamy się, trzymaliśmy i będziemy do samego końca. Wszystkie górnolotne strategie SEO, biorą pod uwagę konieczność czyszczenia NAP SEO i Twoja również powinna. Jeżeli jesteś zainteresowany opisanym zabiegiem, skontaktuj się z nami. Nasz zespół SEO z przyjemnością wzbogaci twoją lokalną strategię marketingową i nie tylko!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czy tworzenie opisów kategorii jest konieczne?
    Czy tworzenie opisów kategorii jest konieczne?
    Hasło “Content is King!” nie straciło na ważności. Jak jednak tworzyć treści w sklepie internetowym, aby sprzedawać? Odpowiedź stanowią opisy kategorii.
    Czym jest Cloudflare i jaki ma wpływ na SEO?
    Czym jest Cloudflare i jaki ma wpływ na SEO?
    Na wydajność stron internetowych wpływa wiele czynników. Warto więc wiedzieć, czym jest i jaką rolę w pozycjonowaniu odgrywa usługa Cloudflare.
    Trailing slash – co to jest?
    Trailing slash – co to jest?
    Jak niepozorny ukośnik może zepsuć pozycję Twojej strony? Opowiadamy o trailing slash, jego prawidłowym zastosowaniu i możliwych błędach w optymalizacji.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.