Istnieje długa lista czynników mających bezpośredni wpływ na uplasowanie strony na najwyższych miejscach wyszukiwania. Priorytetem cieszy się domena odsyłająca. Co oznacza dla właściciela zarządzającego stroną internetową? W jakim celu wykorzystuje się jej potencjał? Jak odróżnić ją od linków zwrotnych? Na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedzi w tym artykule. Chcesz być o krok dalej od swoich konkurentów? Sprawdź, co powinieneś zrobić!
Jeżeli wciąż zadajesz sobie pytanie, domena odsyłająca co to znaczy dla Twojej witryny?, już wyjaśniamy. To nic innego jak strona internetowa, która przekierowuje do innej, w obrębie której dokonujemy szczegółowego przeglądu linków zwrotnych. Każdej odsyłającej domenie towarzyszy jeden bądź kilka odnośników prowadzących do strony WWW. Jeżeli zatem każda domena w ramach budowanego profilu linków prowadzi do Ciebie wyłącznie raz, wówczas liczba pozyskanych stron linkujących i odnośników zwrotnych będzie sobie równa. To jeden z przypadków, które mają miejsce niezwykle rzadko, ponieważ kiedy rozwijasz relację z konkretnym przedsiębiorstwem oraz podejmujesz współpracę, wielokrotnie pozyskujesz linki zwrotne z ich strony internetowej.
Domena odsyłająca co to jest dla Google? To wskazówka dla wyszukiwarki dotycząca wysokiej jakości zarządzanej platformy internetowej. Zasada “im więcej, tym lepiej” ma w tym kontekście rację bytu. Sporej liczbie backlinków pochodzących z wartościowych stron towarzyszy większa skuteczność SEO. Co w sytuacji, gdy natrafisz na bezwartościowe domeny odsyłające? Wówczas możesz liczyć na to, że Twoja witryna nie osiągnie zakładanego celu w postaci uplasowania się na wyższej pozycji rankingowej.
W przypadkach, gdy do strony w niewielkim odstępie czasowym przybędzie duża liczba małowartościowych bądź wątpliwej jakości linków, Google może nałożyć karę. W konsekwencji witryna spada z wyższych pozycji rankingowych.
Z perspektywy SEO najbardziej pożądane są linki zwrotne, pochodzące z renomowanych domen, zwłaszcza tych, które po raz pierwszy kierują użytkownika do Twojej strony. Decydując się na wybór witryny do linkowania, warto wziąć ten aspekt pod uwagę i nawiązać współpracę z większą liczbą wartościowych stron.
Niektóre pojęcia, choć wyglądają identycznie, mają nieco odmienne znaczenie. Link przychodzący pochodzi z domeny, a samą domenę linkującą utożsamia się z witryną, która wyposażona jest w dużą bazę odnośników.
Zanim podejmiesz się działań pozyskiwania domen odsyłających, musisz mieć świadomość, że mają one niebagatelne znaczenie w kontekście stopniowego budowania pozycji strony w wyszukiwarce. W tym celu szczególną uwagę trzeba poświęcić sektorowi SEO off-site i skoncentrować się między innymi na:
Jeżeli tworzysz znakomite treści, gwarantujemy, że spotkasz się z pozytywnym odzewem innych właścicieli stron, którzy będą kierować użytkowników do Twojej witryny.
Przeprowadź rzetelną analizę linków swoich branżowych rywali. Sięgnij po narzędzie, jakim jest Ahrefs i zweryfikuj, do jakich treści prowadzą odnośniki pochodzące z wysokiej jakości stron linkujących. Wdroż konieczne poprawki do zawartości własnej witryny, aby teksty osiągnęły podobny poziom merytoryczny, co wzorcowe przykłady platform.
Aby pozbyć się spamerskich linków, wykorzystaj potencjał, jaki kryje w sobie narzędzie Google Search Console. Użycie wskazanego instrumentu marketingowego pozwoli Ci na zrozumienie wartości każdego linku zwrotnego.
Wyobraź sobie, że zarządzasz witryną prowadzącą sprzedaż własnoręcznie wykonywanych kolczyków. Załóżmy, że Twoją główną domeną będzie: kolczykinazamowienie.pl, dla której to prowadzony jest blog o wskazanym adresie: blog.kolczykinazamowienie.pl. Do dyspozycji masz również jeszcze jedną subdomenę: io.kolczykinazamowienie.pl, która pozwala klientom na realizację płatności online za tego typu produkty. W wyniku tych działań internauta zostaje przekierowany kolejny raz poza domenę docelową i po sfinalizowaniu transakcji wyświetli mu się strona z podziękowaniem za zakup.
Kolejne kroki użytkownika w postaci przechodzenia z domeny na domenę zostaną przypisane do sektora źródła ruchu z witryn odsyłających. W praktyce oznacza to tyle, że zamiast obserwować aktywność jednego użytkownika, pojawi się problem w ramach jego identyfikacji. W rezultacie trudno będzie otrzymać informację na temat pochodzenia internauty czy liczby odwiedzin. Kołem ratunkowym okazuje się Google Analytics. Narzędzie to pomoże w wykluczeniu odesłań z własnych stron internetowych, partnerów czy chociażby dostawców płatności.
Strony odsyłające są bardzo ważne dla działań z zakresu SEO. Jeżeli nie chcesz stracić pozycji w rankingu albo wciąż dążysz do znalezienia się w pierwszej dziesiątce, nie możesz bagatelizować wartości domen odsyłających. Nie czujesz się pewnie w tym sektorze? Podejmij współpracę z profesjonalistami i skorzystaj z usług agencji marketingowej.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.