Zapytaj o ofertę

Domeny odsyłające – czym są?

5 min czytania
Domeny odsyłające – czym są?
Kategoria Pozycjonowanie

Istnieje długa lista czynników mających bezpośredni wpływ na uplasowanie strony na najwyższych miejscach wyszukiwania. Priorytetem cieszy się domena odsyłająca. Co oznacza dla właściciela zarządzającego stroną internetową? W jakim celu wykorzystuje się jej potencjał? Jak odróżnić ją od linków zwrotnych? Na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedzi w tym artykule. Chcesz być o krok dalej od swoich konkurentów? Sprawdź, co powinieneś zrobić!

Spis treści:

Domena odsyłająca = strona linkująca

Jeżeli wciąż zadajesz sobie pytanie, domena odsyłająca co to znaczy dla Twojej witryny?, już wyjaśniamy. To nic innego jak strona internetowa, która przekierowuje do innej, w obrębie której dokonujemy szczegółowego przeglądu linków zwrotnych. Każdej odsyłającej domenie towarzyszy jeden bądź kilka odnośników prowadzących do strony WWW. Jeżeli zatem każda domena w ramach budowanego profilu linków prowadzi do Ciebie wyłącznie raz, wówczas liczba pozyskanych stron linkujących i odnośników zwrotnych będzie sobie równa. To jeden z przypadków, które mają miejsce niezwykle rzadko, ponieważ kiedy rozwijasz relację z konkretnym przedsiębiorstwem oraz podejmujesz współpracę, wielokrotnie pozyskujesz linki zwrotne z ich strony internetowej.

Pozycjonowanie a domeny linkujące

Domena odsyłająca co to jest dla Google? To wskazówka dla wyszukiwarki dotycząca wysokiej jakości zarządzanej platformy internetowej. Zasada “im więcej, tym lepiej” ma w tym kontekście rację bytu. Sporej liczbie backlinków pochodzących z wartościowych stron towarzyszy większa skuteczność SEO. Co w sytuacji, gdy natrafisz na bezwartościowe domeny odsyłające? Wówczas możesz liczyć na to, że Twoja witryna nie osiągnie zakładanego celu w postaci uplasowania się na wyższej pozycji rankingowej.

W przypadkach, gdy do strony w niewielkim odstępie czasowym przybędzie duża liczba małowartościowych bądź wątpliwej jakości linków, Google może nałożyć karę. W konsekwencji witryna spada z wyższych pozycji rankingowych.

Z perspektywy SEO najbardziej pożądane są linki zwrotne, pochodzące z renomowanych domen, zwłaszcza tych, które po raz pierwszy kierują użytkownika do Twojej strony. Decydując się na wybór witryny do linkowania, warto wziąć ten aspekt pod uwagę i nawiązać współpracę z większą liczbą wartościowych stron.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Podstawowa różnica pomiędzy domeną odsyłającą a linkiem przychodzącym

Niektóre pojęcia, choć wyglądają identycznie, mają nieco odmienne znaczenie. Link przychodzący pochodzi z domeny, a samą domenę linkującą utożsamia się z witryną, która wyposażona jest w dużą bazę odnośników.

Taktyki pozyskiwania domen odsyłających

Zanim podejmiesz się działań pozyskiwania domen odsyłających, musisz mieć świadomość, że mają one niebagatelne znaczenie w kontekście stopniowego budowania pozycji strony w wyszukiwarce. W tym celu szczególną uwagę trzeba poświęcić sektorowi SEO off-site i skoncentrować się między innymi na:

  • kształtowaniu wartościowego contentu,
  • zaniechaniu spamerskich odnośników,
  • wyborze najbardziej wartościowych domen odsyłających.

Jeżeli tworzysz znakomite treści, gwarantujemy, że spotkasz się z pozytywnym odzewem innych właścicieli stron, którzy będą kierować użytkowników do Twojej witryny.

Co zrobić w obliczu konkurencji?

Przeprowadź rzetelną analizę linków swoich branżowych rywali. Sięgnij po narzędzie, jakim jest Ahrefs i zweryfikuj, do jakich treści prowadzą odnośniki pochodzące z wysokiej jakości stron linkujących. Wdroż konieczne poprawki do zawartości własnej witryny, aby teksty osiągnęły podobny poziom merytoryczny, co wzorcowe przykłady platform.

Aby pozbyć się spamerskich linków, wykorzystaj potencjał, jaki kryje w sobie narzędzie Google Search Console. Użycie wskazanego instrumentu marketingowego pozwoli Ci na zrozumienie wartości każdego linku zwrotnego.

Google Analytics i domeny odsyłające – o co w tym chodzi?

Wyobraź sobie, że zarządzasz witryną prowadzącą sprzedaż własnoręcznie wykonywanych kolczyków. Załóżmy, że Twoją główną domeną będzie: kolczykinazamowienie.pl, dla której to prowadzony jest blog o wskazanym adresie: blog.kolczykinazamowienie.pl. Do dyspozycji masz również jeszcze jedną subdomenę: io.kolczykinazamowienie.pl, która pozwala klientom na realizację płatności online za tego typu produkty. W wyniku tych działań internauta zostaje przekierowany kolejny raz poza domenę docelową i po sfinalizowaniu transakcji wyświetli mu się strona z podziękowaniem za zakup.

Kolejne kroki użytkownika w postaci przechodzenia z domeny na domenę zostaną przypisane do sektora źródła ruchu z witryn odsyłających. W praktyce oznacza to tyle, że zamiast obserwować aktywność jednego użytkownika, pojawi się problem w ramach jego identyfikacji. W rezultacie trudno będzie otrzymać informację na temat pochodzenia internauty czy liczby odwiedzin. Kołem ratunkowym okazuje się Google Analytics. Narzędzie to pomoże w wykluczeniu odesłań z własnych stron internetowych, partnerów czy chociażby dostawców płatności.

Strony linkujące to skarbnica możliwości

Strony odsyłające są bardzo ważne dla działań z zakresu SEO. Jeżeli nie chcesz stracić pozycji w rankingu albo wciąż dążysz do znalezienia się w pierwszej dziesiątce, nie możesz bagatelizować wartości domen odsyłających. Nie czujesz się pewnie w tym sektorze? Podejmij współpracę z profesjonalistami i skorzystaj z usług agencji marketingowej.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak Google Analytics 4 może pomóc Ci w pozycjonowaniu?
Jak Google Analytics 4 może pomóc Ci w pozycjonowaniu?
Firma Google gwarantuje, że Google Analytics 4 pozwala na jeszcze skuteczniejszą analizę danych. Jak to wykorzystać w procesie pozycjonowania? Podpowiadamy!
Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej?
Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej?
Rozpocząłeś pozycjonowanie strony? Widoczność witryny będzie rosnąć, a wraz z czasem inwestycja będzie coraz bardziej rentowna. Sprawdź, po jakim czasie możesz się spodziewać efektów i jakie one będą.
Podstawy SEO: rel=canonical – czym jest i jak go stosować?
Podstawy SEO: rel=canonical – czym jest i jak go stosować?
Tag kanoniczny jako jedna z technik optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Jak rozwiązać problem zduplikowanej treści i plasować się na wysokiej pozycji w rankingach?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę