Zapytaj o ofertę

Google Helpful Content

5 min czytania
Google Helpful Content
Kategoria Content Marketing

Właściciele stron internetowych muszą mierzyć się z wyzwaniami gwarantowanymi przez giganta wyszukiwarek. Nowość rynkową stanowi Google Helpful Content, który bacznie obserwuje merytorykę i przydatność tworzonych tekstów, aby w późniejszym etapie skategoryzować je pod kątem użyteczności dla internauty.

Nie od dziś wiadomo, że wartościowe artykuły to filar skutecznego pozycjonowania stron pod wyniki wyszukiwania. Wdrożone przez Google parametry surowo podchodzą do oceny stworzonego contentu, a wszystko to z myślą o użytkowniku. Sprawdź, co jeszcze kryje w sobie aktualizacja dotycząca przydatnej treści.

Spis treści:

Czym jest Google Helpful Content?

Nic tak nie działa na wyobraźnię, jak przykłady, zwłaszcza jeśli zależy nam na wytłumaczeniu funkcji pewnych aspektów. Wobec tego wyobraź sobie, że szukasz konkretnej informacji np.: “W jaki dzień tygodnia wypada w tym roku Sylwester?”. Wówczas nie zależy Ci na objaśnieniach, czym jest i jak obchodzi się to święto, ale liczy się wskazanie konkretnej daty – “sobota”.

Misją Google Helpful Content Update jest zminimalizowanie nieistotnych wyników SERP oraz dostarczenie czytelnikowi określonej bazy odpowiedzi na skierowane przez niego zapytanie. Aktualizacja Google Helpful Content to swego rodzaju klasyfikator tworzonych wpisów. Za sprawą zmechanizowanych funkcji dokonuje weryfikacji przydatnych treści tworzonych z uwzględnieniem potrzeb użytkowników. Odnosi się nie tylko do “świeżo” wykreowanego contentu, lecz również starszych tekstów zamieszczonych na stronie internetowej. W praktyce likwidacja małowartościowych wpisów idzie w parze z poprawą procesu pozycjonowania.

Czym może Cię zaskoczyć “pomocna treść”?

Zakłada się, że nowy parametr w towarzystwie z innymi determinantami będzie automatycznie określał ekspozycję określonej witryny internetowej. Poza zbiorem algorytmów wpływających na znaczenie skierowanego pytania użytkowników będzie on zaliczany do jednego spośród szeregu czynników oddziałujących na uplasowanie serwisu w rankingu Google.

Warunki, które musisz spełnić według Google Helpful Content Update

O tym, czy zarządzana przez Ciebie strona WWW znajdzie się na samym szczycie w wyszukiwarce Google, decydować będzie m.in. to, czy system dostrzeże jej zawartość jako spamerską. Zajmowane przez witrynę miejsce w wynikach wyszukiwania może być zależne od tego, czy w sieci pojawiły się już serwisy mające podobny zakres tematyczny. Jeżeli wciąż upierasz się przy odpowiednim zagęszczeniu fraz kluczowych czy strukturze platformy, to powinieneś liczyć się z tym, że, niestety, to zdecydowanie nie wystarczy. Co więcej, witryny mogą mieć niemałe kłopoty z naprawą implementowanych materiałów, dlatego też rekomenduje się ich usunięcie. Jeśli pozbędziemy się mało przydatnych treści, istnieje duże prawdopodobieństwo przyciągnięcia dużego grona odwiedzających. Bagatelizowanie znaczenia niskiej jakości contentu może skutkować wygenerowaniem mniejszego ruchu na stronie internetowej.

Usunąłeś bezwartościowe teksty, co dalej?

Być może będzie dla Ciebie to miłe zaskoczenie, ale w zasadzie… musisz robić to, o czym wcześniej wielokrotnie słyszałeś. W skrócie, troszczyć się o oryginalne teksty, nie sprawiać wrażenia sztucznego generatora linków oraz unikać zarówno wodolejstwa, jak i pobieżnego omówienia tematu.

Wystrzegaj się maskowania odnośników oraz nieoczywistych przekierowań. Bądź szczególnie ostrożny w inspirowaniu się cudzymi pomysłami – to prosta droga do popełnienia plagiatu. Zwracaj uwagę na słowa kluczowe, które powinny zostać dopasowane do całego contentu. Z mniejszą ekspozycją strony spotkasz się również wtedy, gdy nie zostanie ona odpowiednio zabezpieczona oraz przesycona będzie spamerskimi komentarzami.

Teksty cenione przez Google Helpful Content UPDATE

Nie mamy wątpliwości, że już w toku lektury udało Ci się stworzyć pełen obraz tego, jak zabrać się za proces kreacyjny, aby zyskać sympatię czytelników. Opracowaliśmy kilka cech, które Google Helpful Content Update szczególnie ceni sobie w procesie kreacyjnym. Sprawdź, jak efektywnie wkraść się w łaski nowej aktualizacji.

  • Postaw na użyteczne, wartościowe treści.
  • Zaintryguj użytkowników, proponując różne tematy.
  • Pamiętaj o obecnych wymogach Google.
  • Spójność na pierwszym miejscu.
  • Liczy się profesjonalizm i skrupulatne omówienie tematu.
  • Jakim treściom mówimy NIE?

    Warto wiedzieć, czego nie robić, aby nie stracić uznania modernizowanego algorytmu.

    • Błąd numer 1. Clickbaity (chociaż często prezentują się przekonująco, to jednak nijak mają się do wymogów stawianych przez Google).
    • Błąd numer 2. Sztywne trzymanie się ustalonej liczby znaków.
    • Błąd numer 3. Brak jakichkolwiek związków witryny ze stworzonym artykułem.
    • Błąd numer 4. Fałszywe treści.
    • Błąd numer 5. Zbyt ogólnikowe podejście do omawianej problematyki.

    Jak odpowiednio się przygotować?

    Aby nie narażać się na błędy, warto na samym początku odpowiednio przygotować się do kreacji contentu. Zaleca się przeprowadzenie researchu i zapoznanie z tematem “od kuchni”. Pamiętaj o tym, aby implementowane frazy kluczowe w tekście wyglądały naturalnie, ponieważ niedbale porozrzucane, sztywne zwroty działają jak “płachta na byka” zarówno na roboty indeksujące, jak i samych użytkowników wyszukiwarki. Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom swoich odbiorców, zagwarantuj im “coś więcej” niż stronę WWW!

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 4.9/5 | Liczba ocen: 12

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Zgred dodany 2 listopada 2022 o godz. 11:31

    Można byłoby dopisać, że w Polsce HCU jest nieobecne, pozamiatało rynek w USA i dotyczy stron anglojęzycznych.

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

SEO copywriting vs. użyteczność
SEO copywriting vs. użyteczność
Tworzenie wartościowego treści to proces oparty na zrozumieniu odbiorcy i klarownym przekazie. Jak zatem powinien wyglądać skuteczny copywriting?
Mieszarki tekstów pod SEO – czy korzystanie z nich ma jeszcze sens?
Mieszarki tekstów pod SEO – czy korzystanie z nich ma jeszcze sens?
Tworząc content na stronie WWW, chcesz wyróżnić się wyjątkowością w morzu tematycznie zbliżonych treści. Czy są mechanizmy, które zrobią to za Ciebie?
Klastry tematyczne i ich wpływ na content marketing
Klastry tematyczne i ich wpływ na content marketing
Czy wiesz, czym są klastry tematyczne i jak możesz wykorzystać je w swojej strategii content marketingu? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę