Zapytaj o ofertę
Jak dobrze zaprojektować stronę internetową pod urządzenia mobilne?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak dobrze zaprojektować stronę internetową pod urządzenia mobilne?

Jak dobrze zaprojektować stronę internetową pod urządzenia mobilne?

4 min. czytania

W obecnych czasach trudno spotkać na ulicy osobę bez smartfona, czy tabletu. Popularność tych urządzeń stale rośnie i raczej nie zmieni się to szybko. Największa ilość wyszukiwań odbywa się poprzez urządzenia mobilne. Nic więc dziwnego, że na Twoje SEO duży wpływ ma to, jak Twoja witryna działa na urządzeniach mobilnych. Warto zwrócić na to uwagę już przy samym projektowaniu strony WWW. Nieprofesjonalna witryna generuje zwiększony współczynnik odrzuceń i obniża konwersję na stronie.

Musisz pamiętać, aby Twoja witryna była stworzona pod kątem wyszukiwań mobilnych, ponieważ Google zwraca teraz większą uwagę na kompatybilność. Jeżeli będziesz się trzymał zasad nałożonych przez Google’a, to z pewnością zostaniesz doceniony przez wyszukiwarki i pojawisz się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania.

Łatwym zadaniem jest stworzenie strony internetowej pod kątem urządzeń mobilnych, jeśli wiesz, od czego zacząć i jakich użyć narzędzi. W tym artykule dowiesz się więcej na temat responsywności i projektowania stron WWW, aby zaangażować odbiorców i przypodobać się wyszukiwarkom!

Projektowanie strony WWW - od czego zacząć?

Zanim zaczniesz projektować swoją stronę internetową pod kątem wyszukiwarek mobilnych, to warto pamiętać, że:

  • Treść jest priorytetem: unikaj zapełniania ekranu zbędną treścią i tworzenia bałaganu na stronie.
  • Postaw na prostotę: każdy chce czuć się wygodnie na stronie i wiedzieć, gdzie kliknąć i do tego się nie zgubić!
  • Pomyśl o użytkownikach: jeśli Twoja mobilna strona WWW jest trudna do poruszania się lub nieprzejrzysta, to stracisz odbiorców.

Projektowanie adaptacyjne, czy responsywne - na które się zdecydować?

Jeśli chodzi o projektowanie strony internetowej pod kątem urządzeń mobilnych, to można wyróżnić projektowanie adaptacyjne i projektowanie responsywne.

  • Projektowanie adaptacyjne: różne układy są używane dla różnych rozmiarów ekranu (komputer stacjonarny, tablet, telefon komórkowy), dlatego układ zależy od używanego rozmiaru ekranu.
  • Projektowanie responsywne: pozwala dostosować projekt strony do ekranu niezależnie od rozmiaru urządzenia docelowego.

Jeden niekoniecznie jest lepszy od drugiego, więc jeśli Twoja witryna korzysta już z projektowania adaptacyjnego, nie oznacza to, że musisz zaczynać od zera. Jeśli jednak dopiero tworzysz nową stronę WWW, to polecamy wybrać responsywne projektowanie, ponieważ dzięki temu możesz zaoszczędzić czas na projektowaniu kilku wersji rozmiarowych. Strona internetowa potrafi dostosować się wtedy sama!

Zaprojektuj stronę WWW pod kątem użytkownika!

Jeżeli zamierzasz zaprojektować swoją stronę internetową pod kątem urządzeń mobilnych, to zwróć uwagę na to, jak odwiedzający będą wchodzić w interakcje z ekranami mobilnymi. Warto odpowiednio dostosować rozmiar elementów dotykowych na stronie, ponieważ nie ma nic bardziej frustrującego, niż zbyt mały element, w który nie można wejść.

Silny projekt UX zależy od tego, jak prawidłowo przemyślisz włączenie elementów interfejsu użytkownika do swojego projektu mobilnego. Na co warto zwrócić uwagę podczas projektowania witryny na urządzenia mobilne?

Wypełnianie formularzy może być najgorszym koszmarem użytkownika mobilnego, ale na szczęście istnieją sposoby, aby to znacznie ułatwić. Jeśli chodzi o formularze na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych, to musisz pamiętać, że jeden rozmiar nie pasuje do wszystkich. Aby uzyskać najlepszy projekt formularza mobilnego, to trzymaj się projektu jednokolumnowego, zmniejsz liczbę pól formularza, korzystaj z masek i ograniczników, aby zapobiegać błędom.

Dobre pierwsze wrażenie to podstawa!

Pamiętaj, że musisz wywrzeć wrażenie na swoim odbiorcy. Tylko wtedy będzie chciał on do Ciebie wrócić. To prowadzi nas do ogólnych nakazów i zakazów, aby zapewnić, że reprezentujesz swoją witrynę w najlepiej możliwy sposób:

  • staraj się nie spowalniać swojej strony internetowej, ponieważ wpłynie to negatywnie na Twój wizerunek;
  • nie stosuj wyskakujących okienek, ponieważ są one zbyt trudne do usunięcia na małym ekranie;
  • spraw, aby Twoje wezwanie do działania przyciągnęło uwagę odbiorcy.

Uwzględnienie wszystkich tych punktów pomoże Ci stworzyć dynamiczną oraz przyjazną dla użytkownika stronę internetową na urządzenia mobilne, z której odwiedzający będą chcieli korzystać częściej.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasz artykuł pomógł Ci zrozumieć ideę projektowania stron pod kątem urządzeń mobilnych. Pamiętaj, że wszystko zależy od projektu. Już na samym początku swojej drogi z tworzeniem witryny, musisz pomyśleć o urządzeniach mobilnych. Jeżeli do końca nie wiesz, jak się za to zabrać, może warto zatrudnić doświadczoną grupę ekspertów? Oni z pewnością Ci pomogą!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym jest cloaking w SEO?
    Czym jest cloaking w SEO?
    Nie wszystkie techniki związane z SEO są w pełni dozwolone przez Google. Istnieje szereg takich, które naruszają regulamin. Wśród nich wymienić można chociażby cloaking. Dowiedz się, czym on jest oraz jak wpływa na pozycjonowanie.
    Mała firma w świecie SEO – przewodnik
    Mała firma w świecie SEO – przewodnik
    Prowadzisz małą firmę i pracujesz nad udoskonaleniem swojej strony internetowej? Poczuj się wielką rybą w wielkim stawie, wykorzystując techniki SEO.
    Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google?
    Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google?
    Pozycja strony w wyszukiwarce to kluczowy aspekty każdej strategii marketingowej online. W tym artykule dowiesz się, jak ją monitorować!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.