Czy linkowanie zawsze dostarcza profitów zarządzającemu stroną? W zasadzie to nie. Okazuje się, że zamieszczanie odnośników w witrynie to często twardy orzech do zgryzienia. Google bacznie obserwuje każde kolejne posunięcie w obrębie platform internetowych. Nieprzychylnie odnosi się do celowego tworzenia stron, których głównym zadaniem jest wymiana linków.
Na czym polega farma linków i dlaczego nie warto sięgać po tego typu działania? Poznaj odpowiedzi teraz, nie pozwól sobie na spadki w rankingowej pozycji Google!
Najprościej rzecz ujmując, to strony internetowe, które nie niosą za sobą żadnej wartości merytorycznej. Ich przeznaczeniem jest zamieszczanie linków prowadzących do innych witryn, w wyniku czego mają uzyskiwać wyższe miejsca na liście SERP. Choć idea wydaje się słuszna, to w praktyce farmy linków nie wpisują się w wytyczne Google. W rezultacie witryna zostaje ukarana, ponieważ wyszukiwarka postrzega takie świadome, manipulacyjne działania za rodzaj spamu.
Na strony wątpliwej jakości, powstałe w celu wymiany hiperłączy nakładany jest filtr, ograniczający ich widoczność w wynikach wyszukiwania. Czy w dzisiejszych czasach opłaca się przedsięwzięcie, jakim jest farma linków?
Rola farmy linków jest już Ci znana. Wszystko prowadzi do wygenerowania dużej liczby odnośników przekierowujących do docelowej, pozycjonowanej witryny internetowej. W ten sposób strona ma szansę znaleźć się wyżej w wynikach SERP.
Minęły już czasy, w których ocenie podlegała wyłącznie ilość backlinków. W parze z ilością ma podążać jakość, a to oznacza, że budowanie stron dedykowanych wzajemnemu linkowaniu odeszło do lamusa. Algorytmy wykazują się większą inteligencją, a to oznacza, że trudno je zmanipulować.
Odpowiedź jest banalnie prosta, wystarczy zgłaszać strony określane jako farma linków. Ich budowa mija się z zasadami przyjętymi przez Google, a działanie klasyfikowane jest do praktyk typu Black Hat SEO.
W sytuacji, gdy na stronę zostanie nałożona kara, wówczas warto mieć na uwadze prawdopodobny spadek jej pozycji. Ostateczną konsekwencją jest ograniczenie widoczności witryny.
Z pewnością skuteczny link building nie jest tożsamy z farmą linków. Strategia implementowania odnośników powinna być przemyślana i przygotowana od A do Z. Przedstawiamy kilka elementów prowadzących do sukcesu w pozyskiwaniu nowych, wartościowych linków. Zapoznaj się z listą najważniejszych czynników i podejdź do procesu linkowania w pełni świadomie.
Po pierwsze, sprawdź, jakim zaufaniem cieszy się strona, której link chcesz pozyskać. Możesz to zweryfikować na podstawie parametru Majestic, Trust Flow, URL Rating w Ahrefs czy Domain Authority w MOZ. Reputacja określonej witryny na podstawie prowadzących do niej linków to jeden z elementów skutecznego pozycjonowania.
Pod lupę należy wziąć również popularność witryny, z której chcesz pozyskiwać odnośniki. Wielu użytkowników odwiedzających stronę i przebywających na niej dość dużo czasu przyczynia się do zwiększenia “mocy” prowadzącego do niej linku.
Wyobraź sobie, że prowadząc stronę na temat ogrodnictwa, zaczynasz zamieszczać linki prowadzące do witryn specjalizujących się w kolarstwie. Mimo że portale poświęcone wyczynowej jeździe rowerem są wysoko usytuowane w pozycji Google, to jednak nijak mają się do zarządzanej przez Ciebie strony. Linkując do witryn dedykowanych innym branżom, narażasz się na negatywny odbiór praktyk przez wyszukiwarkę.
Warto zadbać o prawidłową implementację odnośnika ze względu na generowanie ruchu organicznego. W związku z tym należy zamieszczać link w taki sposób, aby użytkownicy pochodzący z innych witryn chcieli odwiedzać zarządzaną przez Ciebie stronę. Zastanów się również nad zamieszczaniem odnośników wewnątrz grafik na stronie WWW.
Zatroszcz się o możliwie jak największe ograniczenie linkowania ze stron, które są wręcz przesycone odnośnikami zewnętrznymi. Im większe portale, tym istnieje duże prawdopodobieństwo styczności z witrynami określanymi jako farmy linków.
Już wiesz, że zgubne jest masowe zamieszczanie linków przekierowujących do innych stron. Istnieje kilka sprawdzonych metod, aby właściciele platform powoływali się na Twoją witrynę. Oto one:
Farmy linków to daleko idące nadużycie, które w żaden sposób nie jest respektowane przez Google. Zanim zaangażujesz się w wymianę odnośników z innymi platformami, zastanów się nad strategią, zweryfikuj strony, do których planujesz linkować. Na koniec pamiętaj o tym, żeby wystrzegać się niskiej jakości treści, a także z umiarem podchodzić do implementacji odnośników.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.