Zapytaj o ofertę

Jak działają farmy linków?

5 min czytania
Jak działają farmy linków?
Kategoria Pozycjonowanie

Czy linkowanie zawsze dostarcza profitów zarządzającemu stroną? W zasadzie to nie. Okazuje się, że zamieszczanie odnośników w witrynie to często twardy orzech do zgryzienia. Google bacznie obserwuje każde kolejne posunięcie w obrębie platform internetowych. Nieprzychylnie odnosi się do celowego tworzenia stron, których głównym zadaniem jest wymiana linków.

Na czym polega farma linków i dlaczego nie warto sięgać po tego typu działania? Poznaj odpowiedzi teraz, nie pozwól sobie na spadki w rankingowej pozycji Google!

Spis treści:

Czym jest farma linków?

Najprościej rzecz ujmując, to strony internetowe, które nie niosą za sobą żadnej wartości merytorycznej. Ich przeznaczeniem jest zamieszczanie linków prowadzących do innych witryn, w wyniku czego mają uzyskiwać wyższe miejsca na liście SERP. Choć idea wydaje się słuszna, to w praktyce farmy linków nie wpisują się w wytyczne Google. W rezultacie witryna zostaje ukarana, ponieważ wyszukiwarka postrzega takie świadome, manipulacyjne działania za rodzaj spamu.

Na strony wątpliwej jakości, powstałe w celu wymiany hiperłączy nakładany jest filtr, ograniczający ich widoczność w wynikach wyszukiwania. Czy w dzisiejszych czasach opłaca się przedsięwzięcie, jakim jest farma linków?

Inteligentne algorytmy kontra “hodowla” linków

Rola farmy linków jest już Ci znana. Wszystko prowadzi do wygenerowania dużej liczby odnośników przekierowujących do docelowej, pozycjonowanej witryny internetowej. W ten sposób strona ma szansę znaleźć się wyżej w wynikach SERP.

Minęły już czasy, w których ocenie podlegała wyłącznie ilość backlinków. W parze z ilością ma podążać jakość, a to oznacza, że budowanie stron dedykowanych wzajemnemu linkowaniu odeszło do lamusa. Algorytmy wykazują się większą inteligencją, a to oznacza, że trudno je zmanipulować.

Jak przeciwdziałać farmie linków?

Odpowiedź jest banalnie prosta, wystarczy zgłaszać strony określane jako farma linków. Ich budowa mija się z zasadami przyjętymi przez Google, a działanie klasyfikowane jest do praktyk typu Black Hat SEO.

W sytuacji, gdy na stronę zostanie nałożona kara, wówczas warto mieć na uwadze prawdopodobny spadek jej pozycji. Ostateczną konsekwencją jest ograniczenie widoczności witryny.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Z pewnością skuteczny link building nie jest tożsamy z farmą linków. Strategia implementowania odnośników powinna być przemyślana i przygotowana od A do Z. Przedstawiamy kilka elementów prowadzących do sukcesu w pozyskiwaniu nowych, wartościowych linków. Zapoznaj się z listą najważniejszych czynników i podejdź do procesu linkowania w pełni świadomie.

Wiarygodność linkowanej witryny

Po pierwsze, sprawdź, jakim zaufaniem cieszy się strona, której link chcesz pozyskać. Możesz to zweryfikować na podstawie parametru Majestic, Trust Flow, URL Rating w Ahrefs czy Domain Authority w MOZ. Reputacja określonej witryny na podstawie prowadzących do niej linków to jeden z elementów skutecznego pozycjonowania.

Popularność strony WWW

Pod lupę należy wziąć również popularność witryny, z której chcesz pozyskiwać odnośniki. Wielu użytkowników odwiedzających stronę i przebywających na niej dość dużo czasu przyczynia się do zwiększenia “mocy” prowadzącego do niej linku.

Tematyczna spójność

Wyobraź sobie, że prowadząc stronę na temat ogrodnictwa, zaczynasz zamieszczać linki prowadzące do witryn specjalizujących się w kolarstwie. Mimo że portale poświęcone wyczynowej jeździe rowerem są wysoko usytuowane w pozycji Google, to jednak nijak mają się do zarządzanej przez Ciebie strony. Linkując do witryn dedykowanych innym branżom, narażasz się na negatywny odbiór praktyk przez wyszukiwarkę.

Ulokowanie linka

Warto zadbać o prawidłową implementację odnośnika ze względu na generowanie ruchu organicznego. W związku z tym należy zamieszczać link w taki sposób, aby użytkownicy pochodzący z innych witryn chcieli odwiedzać zarządzaną przez Ciebie stronę. Zastanów się również nad zamieszczaniem odnośników wewnątrz grafik na stronie WWW.

Jakość, nie ilość

Zatroszcz się o możliwie jak największe ograniczenie linkowania ze stron, które są wręcz przesycone odnośnikami zewnętrznymi. Im większe portale, tym istnieje duże prawdopodobieństwo styczności z witrynami określanymi jako farmy linków.

Jak pozyskiwać linki z innych stron?

Już wiesz, że zgubne jest masowe zamieszczanie linków przekierowujących do innych stron. Istnieje kilka sprawdzonych metod, aby właściciele platform powoływali się na Twoją witrynę. Oto one:

  • przydatny content – nic tak nie działa na odbiorcę, jak treści, które są użyteczne i dostarczają merytorycznej wiedzy. Interesujący content działa jak magnes, przykuwa uwagę odbiorców i tym samym skłania część z nich do dzielenia się źródłem pozyskanych informacji. W prosty, aczkolwiek skuteczny sposób, za sprawą zamieszczanego przez innych twórców linku do Twojej platformy, możesz zwiększać bazę swoich adresatów;
  • rekomendacje – tworzenie recenzji to jedna z taktyk pozyskiwania odnośników. Warto pomyśleć o nawiązaniu współpracy ze znanymi osobistościami, które mogą przetestować Twój produkt i podzielić się swoimi opiniami w sieci, tym samym przekierowując zainteresowane grono do zarządzanej przez Ciebie strony;
  • artykuły sponsorowane – zamieszczanie treści w serwisach cieszących się renomą to dobry sposób na pozyskiwanie odnośników prowadzących do witryny. Nie można jednak bagatelizować budżetu przeznaczonego na realizację tego celu, ponieważ popularne platformy bardzo się cenią.

Podsumowanie

Farmy linków to daleko idące nadużycie, które w żaden sposób nie jest respektowane przez Google. Zanim zaangażujesz się w wymianę odnośników z innymi platformami, zastanów się nad strategią, zweryfikuj strony, do których planujesz linkować. Na koniec pamiętaj o tym, żeby wystrzegać się niskiej jakości treści, a także z umiarem podchodzić do implementacji odnośników.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 2

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co to jest witryna internetowa?
Co to jest witryna internetowa?
Witryny internetowe to bez wątpienia najważniejszy element cyfrowego świata. Wyjaśniamy czym tak naprawdę są i podpowiadamy jak można je promować.
W jaki sposób czynniki behawioralne wpływają na SEO?
W jaki sposób czynniki behawioralne wpływają na SEO?
Optymalizując stronę, nie można skupiać się wyłącznie na algorytmach. Czym są czynniki behawioralne i dlaczego mają znaczenie dla SEO? Warto wiedzieć.
Jak trwale usunąć recenzje w Google?
Jak trwale usunąć recenzje w Google?
Recenzje w Google są ważnym aspektem pozycjonowania każdej firmy. Jednak te negatywne mogą wyrządzić poważne szkody. Jak można się ich pozbyć?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę