Zapytaj o ofertę
Jak działają farmy linków?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak działają farmy linków?

Jak działają farmy linków?

4 min. czytania

Google bacznie obserwuje bowiem każde kolejne posunięcie w obrębie Twojego serwisu i nieprzychylnie odnosi się do celowego tworzenia stron, których głównym zadaniem jest wymiana linków. Na czym polega farma linków i dlaczego nie warto sięgać po tego typu działania? Odpowiedź znajdziesz w niniejszym artykule.

Czym jest farma linków?

Najprościej rzecz ujmując, to strony internetowe, które nie niosą za sobą żadnej wartości merytorycznej. Ich przeznaczeniem jest zamieszczanie linków prowadzących do innych witryn, w wyniku czego mają uzyskiwać wyższe miejsca na liście SERP. Choć idea wydaje się słuszna, to w praktyce farmy linków nie wpisują się w wytyczne Google. W rezultacie witryna zostaje ukarana, ponieważ wyszukiwarka postrzega takie świadome, manipulacyjne działania za spam.

Na strony wątpliwej jakości powstałe w celu wymiany hiperłączy nakładany jest filtr ograniczający ich widoczność w wynikach wyszukiwania. Czy w dzisiejszych czasach farmy linków są więc opłacalnym rozwiązaniem?

Minęły już czasy, w których ocenie podlegała wyłącznie ilość backlinków. W parze z ilością ma podążać jakość, a to oznacza, że budowanie stron dedykowanych wzajemnemu linkowaniu nie jest już skuteczne. Algorytmy wykazują się większą dokładlnością, a to oznacza, że trudno je zmanipulować i konieczne jest postawienie na skuteczny, uczciwy link building.

Rodzaje farm linków

Farmy linków można podzielić na kilka kategorii ze względu na charakterystykę stosowanych technik. Są to między innymi:

  • farmy linków oparte na treści – strony internetowe, które wzajemnie linkują, używając ukrytych linków lub słów kluczowych;
  • farmy linków oparte na katalogach – strony internetowe wymieniające się linkami w katalogach;
  • farmy linków oparte na widgetach – system oparty na dodawania linków do strony za pomocą wtyczek lub narzędzi w zamian za ich wykorzystanie.

Jakie techniki stosują twórcy farm linków?

Celem każdego twórcy korzystającego z farm linków jest osiągnięcie pożądanych efektów i ukrycie tej techniki przed wyszukiwarką. W tym celu właściciele stron stosują następujące działania:

  • ukrywanie linków – np. poprzez umieszczanie ich na tle o tym samym kolorze co tekst;
  • automatyczne generowanie treści – wykorzystywanie narzędzi do tworzenia treści, które wypełniają je słowami kluczowymi i linkami;
  • umieszczanie linków w obrazkach – stosowanie linków w alt tagach lub tytułach obrazków, przez co są trudne do wykrycia dla użytkowników;
  • tworzenie doorway pages – strony stworzone w celu przekierowania użytkowników do innych witryn, często zawierające wiele linków.

Jak farmy linków mogą wpłynąć na Twoje SEO?

Mimo że wykorzystywanie farm linków na początku może przynieść pozytywny efekt, długofalowo prowadzi do zmniejszenia wartości strony i spadku w rankingu Google. Zaawansowane algorytmy Google z łatwością identyfikują bowiem próby manipulacji linkami i zmniejszają widoczność witryn, które się ich dopuszczają. Warto też zaznaczyć, że takie strony w skrajnych przypadkach mogą nawet zostać usunięte z indeksu Google. Warto więc przeprowadzić dokładny audyt off-site, zidentyfikować niskiej jakości łącza i jak najszybciej się ich pozbyć.

Postaw na skuteczne linkowanie!

Nie warto podejmować prób oszustwa algorytmu wyszukiwarki. Zamiast tego poświęć czas na uczciwe działania SEO, a z pewnością przyniesie to lepsze efekty. Warto też zaznaczyć, że farmy linków to niejedyna sprzeczna z zasadami Google praktyka budowania profilu linkowego. Jest nią także system wymiany linków czy spam niskiej jakości łączami. Warto zrezygnować z tego typu rozwiązań i postawić na skuteczne linkowanie, szczególnie w zakresie współpracy z agencją SEO, dzięki której z pewnością uzyskasz satysfakcjonujące efekty.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 2
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Multilingual SEO – czym jest?
    Multilingual SEO – czym jest?
    Internet daje możliwość prowadzenia i skutecznego promowania działalności w wielu krajach. Sprawdź, co w tym zakresie oferuje multilingual SEO.
    Do czego służą Schema.org?
    Do czego służą Schema.org?
    Schema.org to w pewnym sensie wspólny język dla wyszukiwarek internetowych. Nie wszyscy właściciele stron jednak z niego korzystają. Czy to dobrze?
    Co to jest adres IP?
    Co to jest adres IP?
    Każdy z nas przynajmniej raz w życiu spotkał się z terminem adres IP. Czy jednak wiemy, czym dokładnie on jest? Odpowiedzi szukajcie w naszym artykule.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.