Zapytaj o ofertę
Jak tworzyć skuteczne slogany reklamowe?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak tworzyć skuteczne slogany reklamowe?

Jak tworzyć skuteczne slogany reklamowe?

5 min. czytania

Skuteczny slogan reklamowy to świetny sposób na rozszerzanie świadomości marki i pozyskiwanie nowych klientów. Właściciele firm dokładają więc wszelkich starań, aby ich hasła były maksymalnie rozpoznawalne i znajome szerokiemu gronu odbiorców. Niestety, stworzenie oryginalnego sloganu nie jest takie łatwe. Na co więc zwrócić uwagę, aby był on angażujący i skutecznie zachęcał do zapoznania się z ofertą danej marki?

Czym jest slogan reklamowy?

Slogan reklamowy to nic innego, jak chwytliwe hasło lub zdanie, które przedstawia wartość danej marki oraz podkreśla jej wizerunek. Najpopularniejsze slogany to Just do it firmy Nike czy Das Auto firmy Volkswagen. Dzięki takim hasłom przedsiębiorstwo jest kojarzone z konkretnymi wartościami, a jego przekaz bezpośrednio oddziałuje na decyzje zakupowe konsumentów.

Warto też wspomnieć, że slogan reklamowy nie musi być nawet pełnym zdaniem. Wystarczy krótkie, chwytliwe hasło, które wpada w ucho i jest powiązane z charakterystyką danej marki.

Wiele osób myli slogan reklamowy z hasłem reklamowym. Mimo wielu podobieństw tych elementów różnią się one pewnym aspektem, a mianowicie trwałością. Podczas gdy slogan wykorzystywany jest w komunikacji długookresowej, hasło reklamowe tworzy się wyłącznie na potrzeby konkretnej kampanii promocyjnej.

Dlaczego warto stworzyć skuteczny slogan reklamowy?

Istnieje wiele powodów, dla których warto stworzyć oryginalny slogan reklamowy. Niemniej jednak jego najważniejszym atutem jest możliwość przekazania wartości danej marki. Ważne jest wówczas, aby umieścić w sloganie nazwę firmy lub pośrednio przedstawić jej ofertę. Dzięki temu klienci od razu skojarzą daną branżę oraz powiążą slogan z określonym przedsiębiorstwem.

Ważną zaletą sloganu reklamowego jest też stałe zwiększanie świadomości marki wśród docelowych odbiorców. Jako że popularność firmy ma bezpośredni wpływ na jej przychody, warto wypromować jej ofertę za pośrednictwem chwytliwego komunikatu.

Umiejętnie opracowany slogan reklamowy może również przedstawić wartość danej marki, prezentując przy tym jej najważniejsze atuty. Kluczowe okazuje się wówczas nawiązanie do archetypu przedsiębiorstwa. Może nim być między innymi władca, odkrywca czy kochanek. Dzięki temu konsumenci na pierwszy rzut oka zdefiniują cele firmy, wobec czego ich skłonność do zakupu znacznie wzrośnie.

Ważną zaletą sloganów reklamowych jest też rozprzestrzenianie się przekazu na zasadzie reklamy wirusowej. Chwytliwe hasła, takie jak Just do it, na stałe zagościły już w słowniku współczesnych konsumentów, którzy coraz częściej używają ich w codziennym życiu, robiąc markom darmową reklamę.

Skuteczne slogany reklamowe – najważniejsze wskazówki

Jako że komunikaty reklamowe są swego rodzaju wizytówką marki, powinny być umiejętnie skomponowane i maksymalnie dostosowane do celów danego przedsiębiorstwa. Warto więc poświęcić nieco czasu na stworzenie chwytliwego hasła, dzięki któremu zwiększenie sprzedaży i rozszerzenie świadomości marki w branży nie będą żadnym problemem.

Oryginalny przekaz

Skuteczny slogan reklamowy to przede wszystkim chwytliwy i oryginalny przekaz. Tworząc komunikat, warto więc zadbać o to, aby był łatwy do zapamiętania oraz bezpośrednio kojarzył się z charakterystyką danej marki. Świetnym rozwiązaniem jest wówczas zastosowanie rymów, gdyż to właśnie one czynią hasło bardziej dźwięcznym i łatwiejszym do utrwalenia.

Aby slogan reklamowy korzystnie wpływał na świadomość firmy, warto umieścić w nim nazwę danej marki. Dzięki temu użytkownicy nie będą mieli wątpliwości co do jego nadawcy, a wizerunek firmy ulegnie znacznej poprawie.

Prostota

Jak już wspomnieliśmy, cechą dobrego sloganu jest łatwość zapamiętania. Komunikat powinien być więc krótki, jasny i zrozumiały, aby na pierwszy rzut oka budził skojarzenia z firmą i jej ofertą.

Humor

Nie od dziś wiadomo, że największą popularnością cieszą się treści zabawne i humorystyczne. Warto więc stworzyć slogan, który rozbawi docelowych odbiorców, korzystnie wpływając tym samym na wizerunek marki.

Trzeba pamiętać, że najbardziej angażujące są komunikaty reklamowe silnie oddziałujące na emocje konsumenta. Slogan może być więc nie tylko zabawny, ale też chwytający za serce czy inspirujący.

Grupa docelowa

Tworząc slogan reklamowy, należy dostosować jego przekaz do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej. Ważne jest wówczas dobranie odpowiedniego stylu, słownictwa i charakteru komunikatu, aby skutecznie zachęcał konsumentów do zapoznania się z ofertą marki.

Aby lepiej zrozumieć oczekiwania konsumentów, warto przeprowadzić szczegółowe badania, przyglądając się przy tym aspektom, takim jak: wiek, płeć, dochody, zainteresowania, potrzeby czy problemy rynku docelowego.

Podsumowanie

Stworzenie chwytliwego sloganu reklamowego nie jest łatwym zadaniem. Konieczność przeprowadzenia dokładnych badań, wyboru właściwego przekazu oraz skomponowania oryginalnego hasła zniechęca wielu właścicieli firm.

Trzeba jednak pamiętać, że skuteczne komunikaty reklamowe mogą przyczynić się do sukcesu niejednego przedsiębiorstwa. Warto więc zaangażować się w ten proces i stworzyć hasło, dzięki któremu świadomość marki wśród docelowych odbiorców znacznie wzrośnie, a pozytywny wizerunek firmy zachęci ich do skorzystania z oferowanych usług.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Clickbait – co to jest i czy przynosi efekty?
    Clickbait – co to jest i czy przynosi efekty?
    Każdy użytkownik Internetu przynajmniej raz stał się ofiarą clickbaitu. Na czym polega ta metoda pozyskiwania ruchu? Czy przynosi efekty? Sprawdź!
    Brief dla agencji marketingowej – jak wygląda? Jak go napisać?
    Brief dla agencji marketingowej – jak wygląda? Jak go napisać?
    Brief dla agencji to dokument, dzięki któremu planowanie działań marketingowych przebiega o wiele sprawniej. Co powinien zawierać? Koniecznie czytaj dalej.
    Marketing wirusowy – co to jest viral marketing?
    Marketing wirusowy – co to jest viral marketing?
    Marketing wirusowy to jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych. Na czym polega i jak je wykorzystać? Dowiesz się w niniejszym artykule!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.