Zapytaj o ofertę
Jak zarabiać z AdSense?
9 min. czytania

Jak zarabiać z AdSense?

Posiadanie strony WWW daje możliwość osiągania na niej zarobków, a niektóre metody nawet nie wymagają, aby witryna była popularna. Zdecydowanie lepiej jednak, jeśli taka właśnie jest, gdyż duża liczba odwiedzających stronę przekłada się na możliwość zarobienia większych pieniędzy na artykułach sponsorowanych i nie tylko. Jednym z systemów, które są popularne wśród właścicieli stron w Polsce i na świecie, jest AdSense. Na czym on polega i kto może z niego korzystać? Jak zarabiać z AdSense?

AdSense – co to jest?

System AdSense powstał w 2003 roku i jest jednym z najstarszych oraz najpopularniejszych tego typu rozwiązań. Prawdopodobnie każdego dnia masz do czynienia z reklamami, które są wyświetlane w ramach tej sieci, gdyż należą do niej m.in. największe w Polsce portale. Popularność tego rozwiązania rosła z prostego względu – system był łatwy do wdrożenia na stronę, a przede wszystkim umożliwiał generowanie pokaźnych dochodów. Właściciele popularnych serwisów zarabiali na nich tysiące dolarów miesięcznie, a tych największych – nawet kilkadziesiąt tysięcy dolarów i więcej.

Ogromną zaletą Google AdSense zawsze było też to, że system wyświetlał reklamy, dopasowując je kontekstowo do witryny, na której się znajdą. Już ten czynnik pozytywnie wpływał na współczynnik klikalności, a przecież właściciele stron szybko musieli się mierzyć z malejącą klikalnością tradycyjnych banerów reklamowych. Dzięki AdSense te wyniki mogły być naprawdę dobre.

Innym plusem tego systemu z punktu widzenia wydawców był również brak problemów z płatnościami. Przelew od Google zawsze w terminie trafiał na konto. Wynika to m.in. z tego, że reklamodawcy, którzy chcą się promować na stronach dostępnych w ramach Google AdSense, muszą najpierw doładować środki na swoim koncie Google Ads. Jeśli chodzi o inne systemy reklamowe lub takie, które skupiają programy partnerskie, z pewnością każdy wydawca kiedyś napotkał na problemy z płatnościami – w systemie Google takie nie miały miejsca.

Google AdSense – jak zacząć?

Oczywiście najpierw musisz założyć stronę WWW, na której umieścisz reklamy. Z tego systemu korzystają przeszło 2 miliony właścicieli stron. To imponujący wynik, który pokazuje, że masz do czynienia z rozwiązaniem, na które warto postawić. Co ciekawe, na stronie AdSense znajduje się symulator przychodów. Wystarczy, że podasz, w jakim regionie działasz i jakiej branży dotyczy Twoja strona, a następnie określisz liczbę wyświetleń witryny miesięcznie – na tej podstawie dowiesz się, jaki przychód możesz osiągnąć rocznie.

Ekran startowy AdSenseŹródło: https://www.google.com/intl/pl_pl/adsense/start/, 10.03.2022

Tak naprawdę do rozpoczęcia korzystania z Google AdSense potrzebujesz jedynie umieścić odpowiedni kod w witrynie, ale zanim to zrobisz, najpierw powinieneś zbudować popularność strony. Bez ruchu nie ma szans na generowanie przychodów, a jeśli planujesz samodzielnie klikać reklamy na stronie, wiedz, że zostanie to szybko wykryte, a ponadto takie działanie jest nieetyczne. Pamiętaj, że reklamodawca za to zapłacił i oczekuje, że przełoży się to na przekierowania od zainteresowanych jego ofertą.

Jeśli chcesz dołączyć do systemu AdSense, najpierw załóż konto na https://www.google.com/intl/pl_pl/adsense/start/. Na początek musisz podać następujące informacje:

Zakładanie konta AdSensŹródło: https://www.google.com/intl/pl_pl/adsense/start/, 10.03.2022

Jak widzisz, na start nie jest Ci potrzebna strona WWW. Konto możesz założyć, nie posiadając witryny. Nie ma sensu umieszczanie reklam w witrynie, która nie jest jeszcze odwiedzana przez użytkowników. Najpierw doprowadź ją do przynajmniej kilkudziesięciu odwiedzin dziennie, a dopiero wtedy zabierz się za dodawanie reklam. Na początek skorzystaj z możliwości, które wyświetlą się po zalogowaniu na konto.

Ekran początkowy po zalogowaniu - AdSenseŹródło: https://www.google.com/intl/pl_pl/adsense/start/, 10.03.2022

Z systemu mogą korzystać osoby pełnoletnie. Google AdSense stawia wymagania serwisom, na których będą się wyświetlać reklamy. Oczywiście przede wszystkim muszą one być zgodne z prawem i zawierać wartościowe treści. Do programu nie zostaną zakwalifikowane puste serwisy bez contentu. Ponadto w wytycznych przygotowanych przez Google AdSense znajdziesz szereg wskazówek dotyczących zasad korzystania z systemu. Program nie narzuca jednak, gdzie może się znajdować reklama – wręcz przeciwnie, Google AdSense sugeruje testowanie różnych lokalizacji w celu maksymalizowania przychodów.

AdSense – jak zarabiać?

Jeśli już założyłeś konto w Google AdSense, to prawdopodobnie sprawdziłeś też, ile możesz zarobić na uczestnictwie w programie według kalkulatora, który pojawia się przy rejestracji. To jednak tylko symulacja, a praktyka pokazuje, że wpływ na zarobki ma wiele czynników. Dwie strony o takim samym ruchu, z tej samej branży, mogą generować diametralnie różne przychody. Wpływa na to m.in. motyw witryny, ustawienie poszczególnych elementów, a także wykorzystanie reklam.

Żeby optymalizować zyski, powinieneś przede wszystkim testować różne rodzaje kreacji, ich ustawienie, ale także styl. Jeśli chodzi o reklamy, masz do dyspozycji następujące:

  • Reklama displayowa – czyli standardowa, graficzna. Kiedy będziesz ją dodawać, postaw na jej elastyczną wersję, gdyż wtedy będzie się dostosowywać do wymiarów urządzeń, na których będzie wyświetlana.
  • Reklama In-Feed – to bardzo ciekawa forma, która może mieć wysoki CTR. Dopasowuje się ona automatycznie do wyglądu i stylu witryny. Reklamy pojawią się między postami i opisami produktów. Ten rodzaj możesz również włączyć dla swojej strony, jeśli aktywujesz reklamy automatyczne w witrynie. Więcej o nich dowiesz się w dalszej części artykułu.
  • Reklama In-Article – dopasowuje kreacje do artykułów i ogólnie do treści na stronie. Ją również możesz włączyć poprzez aktywowanie reklam automatycznych.
  • Reklama Multiplex – z pewnością nie raz spotkałeś się już na stronach WWW z odnośnikami polecającymi zapoznanie się z innymi artykułami, które najczęściej pojawiają się pod takimi treściami. Tam właśnie może pojawić się reklama przypominająca rekomendacje treści – Multiplex.
  • Wyszukiwarka – na stronie możesz również dodać wyszukiwarkę. Kiedy użytkownik będzie chciał coś znaleźć, wyświetlą mu się wyniki Google – reklamy i pozostałe strony.

Sposobem na łatwą optymalizację zarobków z Google AdSense i jednocześnie proste wdrożenie tego systemu na stronę jest skorzystanie z reklam automatycznych. Jaka sama nazwa wskazuje, wówczas to algorytm programu decyduje o rozmieszczeniu kreacji na stronie, testuje różne rozwiązania oraz wyświetla takie, które przynoszą najwyższe przychody. AdSense znajdzie takie miejsca na reklamę, na które sam byś nie wpadł lub w ogóle miałbyś problem z ich wdrożeniem tam. Nawet jeśli już dodałeś standardowe kreacje Google AdSense, nic nie stoi na przeszkodzie, aby włączyć reklamy automatyczne. Powinieneś w zasadzie od razu zauważyć poprawę przychodów, a przynajmniej tak to wygląda w większości przypadków. Jak włączyć reklamy automatyczne?

Wybierz „Reklamy”, a następnie kliknij „Przegląd”.

Optymalizacja zarobków na reklamach - AdSenseŹródło: https://www.google.com/intl/pl_pl/adsense/start/, 10.03.2022

Przewiń stronę, a wtedy zobaczysz listę serwisów, na których znajdują się kreacje Google AdSense. Jedna z kolumn jest zatytułowana „Reklamy automatyczne” – możesz je włączyć lub wyłączyć dla poszczególnych serwisów. Zatem po prawej stronie kliknij „Edytuj”. Wtedy pojawi się opcja włączenia reklam automatycznych. Zobaczysz również kod, który musi się znaleźć na stronie, aby kreacje prawidłowo się wyświetlały. Od razu możesz wybrać, jakie rodzaje reklam mają się wyświetlać – nie wszystkie są włączone automatycznie. Na przykład aktywacji wymagają wspomniane kreacje Multiplex.

Włączanie opcji automatycznych reklam AdSenseŹródło: https://www.google.com/intl/pl_pl/adsense/start/, 10.03.2022

Kiedy już zaczniesz zarabiać z Google AdSense, koniecznie co jakiś czas zaglądaj do zakładki „Optymalizacja”. Tam znajdziesz sugestie dotyczące zmian, które mogą spowodować, że Twoje zarobki wzrosną. Na przykład propozycja wprowadzenia reklam elastycznych. Może tam pojawić się również sugestia instalacji wtyczki przyspieszonych stron mobilnych AMP, jeśli Twoja witryna jest oparta na systemie CMS WordPress. Zdecydowanie warto przetestować te propozycje przez przynajmniej kilkanaście dni i sprawdzić, jak wpłyną na wyniki.

Sugestia od Google, aby zarabiać więcej z AdSenseŹródło: https://www.google.com/intl/pl_pl/adsense/start/, 10.03.2022

Ile można zarobić na Google AdSense?

Wydaje Ci się, że ten system umożliwia jedynie dorobienie niewielkiej kwoty do kieszonkowego? Jesteś w błędzie. Najlepsi wydawcy zarabiają na AdSense duże pieniądze, a są i tacy, którzy szybko stali się dzięki temu programowi milionerami. Medium.com przygotowało w 2019 roku listę blogerów, którzy mogą pochwalić się bardzo wysokimi zarobkami. Oto przykładowe osoby, które się na niej znalazły:

  • Kelvin Rose – przedsiębiorca internetowy znany z prowadzenia strony digg.com, która istnieje od 2012 roku. Według szacunków witrynę odwiedza około 59 mln użytkowników miesięcznie, co przekłada się na 800 tys. dolarów przychodu z AdSense.
  • Jack Herrick – kolejny internetowy przedsiębiorca. Stoi m.in. za markami Wiki How, Luminescent Technologies, Big Tray i eHow. 40 milionów odwiedzin miesięcznie jego serwisów przekłada się na 2 miliony dolarów przychodu z AdSense.
  • Markus Frind – jeden z pierwszych przedsiębiorców, którzy zaczęli prowadzić biznes online. Stoi m.in. za wieloma portalami randkowymi. 94 mln odwiedzin jego serwisów przekłada się na milion dolarów przychodów z AdSense.

Wiesz już, jak zarabiać z Google przez internet. Jak zatem widzisz, program może przynosić wysokie zarobki, które są jednak osiągalne dopiero wówczas, gdy Twoja witryna będzie bardzo popularna. To oczywiście wymaga czasu, ale zdecydowanie warto inwestować i rozwijać serwis.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Co to jest RLSA?
    Co to jest RLSA?
    Prowadzisz sklep internetowy i chcesz przypomnieć o nim swoim klientom? Kampania RLSA jest idealną propozycją, którą zdecydowanie warto wdrożyć. Dowiedz się więcej na ten temat.
    Czym jest piksel Facebooka i jakie daje możliwości?
    Czym jest piksel Facebooka i jakie daje możliwości?
    Odkryj potęgę piksela Facebooka – narzędzia do śledzenia i analizy. Dowiedz się, jakie możliwości daje i zwiększ efektywność działań marketingowych!
    Jak tworzyć i do czego służy feed produktowy?
    Jak tworzyć i do czego służy feed produktowy?
    Feed produktowy jest niezbędny, jeśli zależy Ci na prowadzeniu skutecznych działań promocyjnych w e-commerce. Co to takiego? Podpowiadamy!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.