Zapytaj o ofertę

Lead nurturing – co to jest?

5 min czytania
Lead nurturing – co to jest?
Kategoria Marketing

Przyciągnięcie i zatrzymanie uwagi klientów w sieci to prawdziwa sztuka. Specjaliści z zakresu marketingu na przestrzeni lat stworzyli szereg strategii pozwalających wyróżnić się na tle konkurencji. Najważniejsze są jednak relacje oraz komunikacja, to one powinny stanowić podstawę każdej z technik. Jak zaangażować klientów, skłonić do zakupów, a następnie do powrotu na stronę? Lead nurturing co to? Czas dowiedzieć się na ten temat więcej!

Spis treści:

Lead generation – jakie ma znaczenie w marketingu?

Lead generation to proces polegający na generowaniu zainteresowań wśród potencjalnych klientów. Celem sprzedawcy jest pozyskanie danych kontaktowych, które pozwolą przekształcić biernego użytkownika w aktywnego konsumenta.

Lead scoring

Żyjemy niejako w kulturze gamingowej – lubimy zbierać punkty, gdyż sprawiają one, że jesteśmy chętniejsi do podejmowania działań. Tak samo jest w przypadku stron internetowych. Lead scoring jest więc procesem poprzedzającym pozyskanie leada sprzedażowego i dostarcza nam więcej danych na temat zachowań użytkowników. Te zaś są cennym materiałem podczas planowania ścieżki zakupowej.

Lead magnet

Na potencjalnego klienta czeka nagroda w zamian za pozostawienie leada. Może to być plik do pobrania, dodatkowe materiały, e-book, wideo, zaproszenie, webinar, infografika bądź członkostwo w zamkniętej grupie. Ten rodzaj dodatkowej zachęty znacznie skraca proces pozyskiwania odbiorców chętnych do interakcji.

Lead nurturing co to?

Należy mieć świadomość, że większość użytkowników wchodzących na stronę, nie ma jeszcze sprecyzowanych intencji. Tym bardziej nie są nastawieni na podejmowanie decyzji zakupowych – one przychodzą znacznie później. Zadaniem właściciela strony jest więc bycie przewodnikiem podczas tej drogi. Lead nurturing to działania prowadzące właśnie do finalizacji zamówienia.

Leady zimne, ciepłe, gorące

Czy wiesz, że niemal 90% osób nie jest gotowych do zakupu? Jak to zmienić? Należy skategoryzować leady, aby do każdego z nich dobrać odpowiednią strategię komunikacji. Możemy więc wyróżnić:

  • leady zimne, czyli osoby niezainteresowane ofertą. Wymagają pewnego rodzaju edukacji oraz przekazywania jak najwięcej korzystnych informacji o marce i jej ofercie;
  • leady ciepłe, czyli osoby już zainteresowane ofertą, jednak z różnych przyczyn nieprzekonane do zakupu. W tym przypadku należy więc podsyłać im treści sprzedażowe, oparte na osobistych preferencjach, aby zmienić ten stan rzeczy;
  • leady gorące – są najbardziej wartościowe, ale wymagają też natychmiastowej reakcji. To osoby, do których dotarła dana kampania reklamowa i są skłonne dokonać zamówienia.

Cele

Do najważniejszych celów lead nurturingu należy pielęgnowanie klienta, dostarczenie mu wrażeń i zainteresowanie go na tyle, aby skorzystał z oferty. Do zadań lead nurturingu można więc zaliczyć:

  • tworzenie wartościowych treści na blogu,
  • newsletter,
  • wysyłkę targetowanych, spersonalizowanych wiadomości mailowych.

Oznacza to, że nie można być skoncentrowanym wyłącznie na sprzedaży. Jeśli odbiorca poczuje się osaczony, szybko zrezygnuje z danej witryny na rzecz innej – bardziej przyjaznej. Należy więc zbudować zaufanie i zaprezentować się jako świadoma marka.

Korzyści lead nurturingu

  • Oszczędność czasu.
  • Wzrost konwersji.
  • Poprawa ruchu na stronie.
  • Możliwość pozyskania danych behawioralnych na temat klientów.
  • Satysfakcja i zadowolenie klientów.

Rodzaje lead nurturingu

Lead nurturing można podzielić na trzy główne typy. Warto je znać, aby w kontekście różnych leadów wybrać najlepsze rozwiązanie. Z tego względu wyróżnia się lead nurturing:

  • zwiększający zaangażowanie (prezentowanie interesujących informacji);
  • prezentujący korzyści (prezentowanie treści edukacyjnych, informujących, dlaczego warto skorzystać z oferty);
  • zamykający sprzedaż (doprowadzający do finalizacji zamówienia za pośrednictwem języka korzyści).
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Skuteczne taktyki lead nurturing

E-mail marketing

To strategia polegająca na regularnym wysyłaniu spersonalizowanych wiadomości do klientów. Są to m.in. newslettery, biuletyny, oferty promocyjne. Efekty tej strategii są wyjątkowo dobrze mierzalne, co daje szansę na pozyskanie cennych danych.

Promocje i konkursy

Nic nie sprawdza się tak dobrze, jak obniżki, promocje, kody rabatowe oraz konkursy. W ten sposób można pobudzić klientów do działania, a także wesprzeć cenny proces marketingu szeptanego. Wykorzystując taktykę wymagającą zaangażowania więcej niż jednej osoby, można liczyć na lepsze efekty.

Content marketing

Chwytliwe hasło reklamowe to obecnie za mało, aby zatrzymać klienta i nakłonić go do skorzystania z usługi. Wysokiej jakości treści pozwalają nawiązać długotrwałe więzi z odbiorcami, a także oferują coś więcej niż sam produkt – doświadczenie oraz wiedzę. Podstawowym elementem jest w tym przypadku określenie grupy docelowej. Pozwoli to na wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych oraz dopasowanie do intencji wyszukiwania.

Social media marketing

Media społecznościowe to cenne narzędzie w marketingu. Z ich pomocą można wpłynąć na wzrost rozpoznawalności marki, budowanie jej pozytywnego wizerunku, nawiązywanie relacji z klientami, a w konsekwencji – osiąganie satysfakcjonujących wyników sprzedażowych.

Retargeting

Chociaż nie jest to nowość, wielu właścicieli sklepów internetowych zapomina o tej strategii. Celem jest stworzenie ciekawej reklamy dla osób, które już odwiedziły daną stronę, a jednak nie zdecydowały się wcześniej na zakup. Warto więc zachęcać klientów do ponownych odwiedzin i konwersji, a tym samym poprawiać swój wynik ROI.

Słowo na koniec

Lead nurturing ma na celu wskazanie klientowi dobrego momentu na dokonanie sprzedaży. Wszystkie wyżej opisane strategie pozwalają określić trigger points, czyli tak zwane momenty, kiedy warto skontaktować się z klientem. Nie może on być pozostawiony sam sobie na stronie – potrzebuje przewodnika. Dobrze poinformowany klient kupuje bowiem więcej i częściej, co jest najważniejszym celem każdego przedsiębiorcy.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

Aleksandra Pietrzak
Copywriter
Kuratorka w Muzeum Narodowym w Poznaniu, absolwentka Historii Sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim i Sztuki Współczesnej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, kuratorka wystaw oraz autorka tekstów naukowych i popularno-naukowych. Miłośniczka sztuki, literatury współczesnej i podróży.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 5

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Marketing relacji – czyli jak zbudować zaufanie wśród klientów?
Marketing relacji – czyli jak zbudować zaufanie wśród klientów?
Nigdy wcześniej nie słyszałeś o marketingu relacji? A może obił Ci się o uszy ten termin, ale nie wiesz, jak się do niego zabrać? Przeczytaj!
Co to jest Facebook Marketplace i czy warto się nim zainteresować?
Co to jest Facebook Marketplace i czy warto się nim zainteresować?
Sprzedaż online nigdy nie była łatwiejsza. Dzięki Marketplace możesz łatwo sprzedawać i kupować w sieci. Na czym jednak polega to rozwiązanie?
Co to jest newsletter?
Co to jest newsletter?
Masz do dyspozycji bardzo skuteczne narzędzie do zwiększania zysków ze sprzedaży, ale z niego nie korzystasz. Zobacz, jak wygląda skuteczny newsletter.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę