Przyciągnięcie i zatrzymanie uwagi klientów w sieci to prawdziwa sztuka. Specjaliści z zakresu marketingu na przestrzeni lat stworzyli szereg strategii pozwalających wyróżnić się na tle konkurencji. Najważniejsze są jednak relacje oraz komunikacja, to one powinny stanowić podstawę każdej z technik. Jak zaangażować klientów, skłonić do zakupów, a następnie do powrotu na stronę? Lead nurturing co to? Czas dowiedzieć się na ten temat więcej!
Lead generation to proces polegający na generowaniu zainteresowań wśród potencjalnych klientów. Celem sprzedawcy jest pozyskanie danych kontaktowych, które pozwolą przekształcić biernego użytkownika w aktywnego konsumenta.
Żyjemy niejako w kulturze gamingowej – lubimy zbierać punkty, gdyż sprawiają one, że jesteśmy chętniejsi do podejmowania działań. Tak samo jest w przypadku stron internetowych. Lead scoring jest więc procesem poprzedzającym pozyskanie leada sprzedażowego i dostarcza nam więcej danych na temat zachowań użytkowników. Te zaś są cennym materiałem podczas planowania ścieżki zakupowej.
Na potencjalnego klienta czeka nagroda w zamian za pozostawienie leada. Może to być plik do pobrania, dodatkowe materiały, e-book, wideo, zaproszenie, webinar, infografika bądź członkostwo w zamkniętej grupie. Ten rodzaj dodatkowej zachęty znacznie skraca proces pozyskiwania odbiorców chętnych do interakcji.
Należy mieć świadomość, że większość użytkowników wchodzących na stronę, nie ma jeszcze sprecyzowanych intencji. Tym bardziej nie są nastawieni na podejmowanie decyzji zakupowych – one przychodzą znacznie później. Zadaniem właściciela strony jest więc bycie przewodnikiem podczas tej drogi. Lead nurturing to działania prowadzące właśnie do finalizacji zamówienia.
Czy wiesz, że niemal 90% osób nie jest gotowych do zakupu? Jak to zmienić? Należy skategoryzować leady, aby do każdego z nich dobrać odpowiednią strategię komunikacji. Możemy więc wyróżnić:
Do najważniejszych celów lead nurturingu należy pielęgnowanie klienta, dostarczenie mu wrażeń i zainteresowanie go na tyle, aby skorzystał z oferty. Do zadań lead nurturingu można więc zaliczyć:
Oznacza to, że nie można być skoncentrowanym wyłącznie na sprzedaży. Jeśli odbiorca poczuje się osaczony, szybko zrezygnuje z danej witryny na rzecz innej – bardziej przyjaznej. Należy więc zbudować zaufanie i zaprezentować się jako świadoma marka.
Lead nurturing można podzielić na trzy główne typy. Warto je znać, aby w kontekście różnych leadów wybrać najlepsze rozwiązanie. Z tego względu wyróżnia się lead nurturing:
To strategia polegająca na regularnym wysyłaniu spersonalizowanych wiadomości do klientów. Są to m.in. newslettery, biuletyny, oferty promocyjne. Efekty tej strategii są wyjątkowo dobrze mierzalne, co daje szansę na pozyskanie cennych danych.
Nic nie sprawdza się tak dobrze, jak obniżki, promocje, kody rabatowe oraz konkursy. W ten sposób można pobudzić klientów do działania, a także wesprzeć cenny proces marketingu szeptanego. Wykorzystując taktykę wymagającą zaangażowania więcej niż jednej osoby, można liczyć na lepsze efekty.
Chwytliwe hasło reklamowe to obecnie za mało, aby zatrzymać klienta i nakłonić go do skorzystania z usługi. Wysokiej jakości treści pozwalają nawiązać długotrwałe więzi z odbiorcami, a także oferują coś więcej niż sam produkt – doświadczenie oraz wiedzę. Podstawowym elementem jest w tym przypadku określenie grupy docelowej. Pozwoli to na wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych oraz dopasowanie do intencji wyszukiwania.
Media społecznościowe to cenne narzędzie w marketingu. Z ich pomocą można wpłynąć na wzrost rozpoznawalności marki, budowanie jej pozytywnego wizerunku, nawiązywanie relacji z klientami, a w konsekwencji – osiąganie satysfakcjonujących wyników sprzedażowych.
Chociaż nie jest to nowość, wielu właścicieli sklepów internetowych zapomina o tej strategii. Celem jest stworzenie ciekawej reklamy dla osób, które już odwiedziły daną stronę, a jednak nie zdecydowały się wcześniej na zakup. Warto więc zachęcać klientów do ponownych odwiedzin i konwersji, a tym samym poprawiać swój wynik ROI.
Lead nurturing ma na celu wskazanie klientowi dobrego momentu na dokonanie sprzedaży. Wszystkie wyżej opisane strategie pozwalają określić trigger points, czyli tak zwane momenty, kiedy warto skontaktować się z klientem. Nie może on być pozostawiony sam sobie na stronie – potrzebuje przewodnika. Dobrze poinformowany klient kupuje bowiem więcej i częściej, co jest najważniejszym celem każdego przedsiębiorcy.
W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.