Budowanie pozytywnych relacji z klientami to podstawa każdej strategii marketingowej. Utrzymywanie więzi z grupą docelową korzystnie wpływa bowiem na ich zaufanie do marki oraz skutecznie zachęca do skorzystania z jej usług. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców stawia na lifecycle marketing. Czym jest i jak wpływa na sprzedaż? Sprawdźmy!
Mimo że w ostatnich latach wszelkiego rodzaju strategie marketingowe przeszły niemałe zmiany, a świadomość ich stosowania znacznie wzrosła, wielu właścicieli firm wciąż zastanawia się, lifecycle marketing co to jest? Nietrudno się temu dziwić. Koncepcja ta zyskała bowiem szczególną popularność w ostatnich kilku latach, kiedy to kluczowym sposobem promocji stał się marketing internetowy. Przedsiębiorcy przestają skupiać się na bezpośrednim zachęceniu konsumentów do zakupu. Priorytetem staje się natomiast nawiązanie pozytywnych relacji z obecnymi klientami oraz budowanie korzystnych stosunków z nowymi odbiorcami.
Lifecycle marketing w dosłownym tłumaczeniu oznacza marketing cyklu życia. Jest zespołem działań mających na celu dopasowanie przekazu do aktualnych oczekiwań klientów. Specjaliści zauważyli bowiem, że najlepszym generatorem sprzedaży jest bezpośredni kontakt z konsumentami oraz dostosowanie komunikacji do ich indywidualnych preferencji.
W kontekście sprzedaży lifecycle marketing skupia się na bieżących etapach ścieżki zakupowej. Oznacza to, że marka będzie inaczej komunikować się z klientami, którzy zrezygnowali z zakupów, a inaczej z osobami, które nabyły już dany produkt.
Strategia opierająca się na tego typu marketingu obejmuje szereg szczegółowych badań procesu zakupowego, odnoszącego się do poszczególnych grup docelowych.
Lifecycle marketing to innowacyjne podejście do promowania marki, łączące kreatywność, analitykę oraz różne techniki reklamowe. Celem tej strategii, tak jak w przypadku każdego innego planu marketingowego, jest zwiększenie przychodów oraz pozyskanie nowych klientów.
Wiedząc, lifecycle marketing co to jest, warto zwrócić uwagę na kilka najważniejszych korzyści, jakie gwarantuje umiejętnie opracowany plan. Są to:
Jak widać, lifecycle marketing to świetny sposób na rozwijanie biznesu. Aby jednak strategia ta przyniosła pożądane wyniki, należy uwzględnić w niej kilka kluczowych aspektów.
Skuteczna strategia opierająca się na marketingu cyklu życia obejmuje pięć ważnych dla jej efektywności etapów. Umiejętna realizacja każdego z nich może okazać się kluczem do sukcesu niejednej marki, dlatego warto zapoznać się z ich specyfikacją.
W strategii marketingu cyklu życia najważniejsze jest utrzymanie spójności we wszystkich prowadzonych działaniach. Powszechnie wiadomo, że na bardzo konkurencyjnym obecnie rynku prezentowanie odbiorcom wysokiej jakości produktów nie jest wystarczające. Ważne jest zatem stałe utrzymywanie kontaktu z klientami na każdym etapie ich ścieżki zakupowej.
Trzeba też wspomnieć, że spójność przekazu jest wówczas najlepszym sposobem na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki oraz skuteczne zachęcenie klientów do skorzystania z jej usług. Warto więc upewnić się, że realizacja poszczególnych etapów przebiega poprawnie, a wszyscy klienci obsługiwani są w sposób spójny i profesjonalny.
Wykorzystując lifecycle marketing, nie można też zapominać o utraconych klientach. Naturalna jest sytuacja, gdy część konsumentów rezygnuje z utrzymywania relacji z marką. Ważne jest wówczas, aby zidentyfikować przyczyny tego zjawiska oraz postarać się zachęcić ich do powrotu poprzez różnego rodzaju techniki remarketingowe czy działania promocyjne.
Jak widać, lifecycle marketing to dość złożone pojęcie. Realizacja strategii opierającej się na tej koncepcji może okazać się dość trudna i wymagająca. Niemniej jednak warto wdrożyć ją do swojego planu marketingowego, gdyż może znacznie przyspieszyć rozwój firmy i zapewnić jej stały wzrost dochodów.
W ramach tego procesu warto mieć też na uwadze, że znacznie trudniej pozyskać nowych klientów, niż utrzymać obecnych. Aby cieszyć się spektakularnymi wynikami, warto więc postępować według wyżej omówionych etapów i kompleksowo zadbać o relacje ze swoimi odbiorcami.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.