Zapytaj o ofertę
Lifecycle marketing – co to jest?
5 min. czytania

Lifecycle marketing – co to jest?

Budowanie pozytywnych relacji z klientami to podstawa każdej strategii marketingowej. Utrzymywanie więzi z grupą docelową korzystnie wpływa bowiem na ich zaufanie do marki oraz skutecznie zachęca do skorzystania z jej usług. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców stawia na lifecycle marketing. Czym jest i jak wpływa na sprzedaż? Sprawdźmy!

Czym jest lifecycle marketing?

Mimo że w ostatnich latach wszelkiego rodzaju strategie marketingowe przeszły niemałe zmiany, a świadomość ich stosowania znacznie wzrosła, wielu właścicieli firm wciąż zastanawia się, lifecycle marketing co to jest? Nietrudno się temu dziwić. Koncepcja ta zyskała bowiem szczególną popularność w ostatnich kilku latach, kiedy to kluczowym sposobem promocji stał się marketing internetowy. Przedsiębiorcy przestają skupiać się na bezpośrednim zachęceniu konsumentów do zakupu. Priorytetem staje się natomiast nawiązanie pozytywnych relacji z obecnymi klientami oraz budowanie korzystnych stosunków z nowymi odbiorcami.

Lifecycle marketing w dosłownym tłumaczeniu oznacza marketing cyklu życia. Jest zespołem działań mających na celu dopasowanie przekazu do aktualnych oczekiwań klientów. Specjaliści zauważyli bowiem, że najlepszym generatorem sprzedaży jest bezpośredni kontakt z konsumentami oraz dostosowanie komunikacji do ich indywidualnych preferencji.

W kontekście sprzedaży lifecycle marketing skupia się na bieżących etapach ścieżki zakupowej. Oznacza to, że marka będzie inaczej komunikować się z klientami, którzy zrezygnowali z zakupów, a inaczej z osobami, które nabyły już dany produkt.

Strategia opierająca się na tego typu marketingu obejmuje szereg szczegółowych badań procesu zakupowego, odnoszącego się do poszczególnych grup docelowych.

Lifecycle marketing – dlaczego warto?

Lifecycle marketing to innowacyjne podejście do promowania marki, łączące kreatywność, analitykę oraz różne techniki reklamowe. Celem tej strategii, tak jak w przypadku każdego innego planu marketingowego, jest zwiększenie przychodów oraz pozyskanie nowych klientów.

Wiedząc, lifecycle marketing co to jest, warto zwrócić uwagę na kilka najważniejszych korzyści, jakie gwarantuje umiejętnie opracowany plan. Są to:

  • utrzymywanie pozytywnych, długofalowych relacji z obecnymi klientami;
  • stałe zwiększanie przychodów oraz regularny napływ nowych odbiorców;
  • skuteczne zwiększanie zaangażowania klienta, które skutkuje większą efektywnością sprzedaży;
  • korzystny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej oraz świadomość marki w branży;
  • kompleksowe wsparcie długoterminowej, zrównoważonej strategii marketingowej.

Jak widać, lifecycle marketing to świetny sposób na rozwijanie biznesu. Aby jednak strategia ta przyniosła pożądane wyniki, należy uwzględnić w niej kilka kluczowych aspektów.

5 etapów lifecycle marketingu

Skuteczna strategia opierająca się na marketingu cyklu życia obejmuje pięć ważnych dla jej efektywności etapów. Umiejętna realizacja każdego z nich może okazać się kluczem do sukcesu niejednej marki, dlatego warto zapoznać się z ich specyfikacją.

  1. Przyciąganie – na tym etapie celem przedsiębiorcy jest identyfikacja potrzeb klientów, określenie grupy docelowej oraz zwiększenie świadomości marki.
  2. Ocena – krok ten polega na dokładnej analizie pozyskanych odbiorców oraz podziale ich na kilka kategorii. Należy wówczas ustalić, które osoby będą stałymi klientami, a które skorzystają z oferty tylko raz.
  3. Pozyskiwanie – celem przedsiębiorcy jest przekształcenie potencjalnych klientów w faktycznych nabywców. Odbywa się to za pośrednictwem różnych technik i narzędzi marketingowych, lecz główną koncepcją jest utrzymanie bezpośredniego kontaktu z odbiorcami.
  4. Utrzymanie – trzeba pamiętać, że konwersja nie jest ostatecznym celem firmy. Ważna jest budowa trwałych relacji z klientami, co zapewni stałe przychody oraz da możliwość rozwoju marki na wielu płaszczyznach.
  5. Polecenie – priorytetem każdego przedsiębiorcy powinno być stałe rozszerzanie świadomości marki. Na tym etapie warto zachęcić aktualnych klientów do dzielenia się pozytywnymi opiniami z innymi konsumentami, co przyniesie firmie wiele korzyści.

Lifecycle marketing – o czym pamiętać?

W strategii marketingu cyklu życia najważniejsze jest utrzymanie spójności we wszystkich prowadzonych działaniach. Powszechnie wiadomo, że na bardzo konkurencyjnym obecnie rynku prezentowanie odbiorcom wysokiej jakości produktów nie jest wystarczające. Ważne jest zatem stałe utrzymywanie kontaktu z klientami na każdym etapie ich ścieżki zakupowej.

Trzeba też wspomnieć, że spójność przekazu jest wówczas najlepszym sposobem na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki oraz skuteczne zachęcenie klientów do skorzystania z jej usług. Warto więc upewnić się, że realizacja poszczególnych etapów przebiega poprawnie, a wszyscy klienci obsługiwani są w sposób spójny i profesjonalny.

Wykorzystując lifecycle marketing, nie można też zapominać o utraconych klientach. Naturalna jest sytuacja, gdy część konsumentów rezygnuje z utrzymywania relacji z marką. Ważne jest wówczas, aby zidentyfikować przyczyny tego zjawiska oraz postarać się zachęcić ich do powrotu poprzez różnego rodzaju techniki remarketingowe czy działania promocyjne.

Podsumowanie

Jak widać, lifecycle marketing to dość złożone pojęcie. Realizacja strategii opierającej się na tej koncepcji może okazać się dość trudna i wymagająca. Niemniej jednak warto wdrożyć ją do swojego planu marketingowego, gdyż może znacznie przyspieszyć rozwój firmy i zapewnić jej stały wzrost dochodów.

W ramach tego procesu warto mieć też na uwadze, że znacznie trudniej pozyskać nowych klientów, niż utrzymać obecnych. Aby cieszyć się spektakularnymi wynikami, warto więc postępować według wyżej omówionych etapów i kompleksowo zadbać o relacje ze swoimi odbiorcami.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Retargeting – czyli jak zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?
    Retargeting – czyli jak zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?
    Chciałbyś zwiększyć swoją sprzedaż w sklepie internetowym, ale nie wiesz, jak to zrobić? Pomyśl o retargetingu! Wszystko wyjaśniamy w artykule.
    Czym jest marketing automation?
    Czym jest marketing automation?
    Prowadzisz sklep internetowy i chcesz usprawnić swój e-commerce? Marketing automation to jedno z najlepszych rozwiązań w zakresie promocji online!
    Co to jest laddering?
    Co to jest laddering?
    Za pomocą techniki laddering dotrzesz do ukrytych pragnień konsumenta. Często nie zdaje on sobie sprawy z potrzeby posiadania danego produktu. Dlaczego?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.