Zapytaj o ofertę
Mała firma w świecie SEO – przewodnik
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Mała firma w świecie SEO – przewodnik

Mała firma w świecie SEO – przewodnik

6 min. czytania

Sektor małych przedsiębiorstw rozwija się obecnie w niebywałym tempie. Wchodząc dopiero na rynek bądź planując dalszą strategię działań, warto sięgnąć po rozwiązania, które oferuje świat wirtualny oraz narzędzia SEO. Niezależnie od tego czy działasz lokalnie, czy na szeroką skalę, potrzebujesz wizytówki dla swojego biznesu. O czym więc pamiętać, uciekając się do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek dla mniejszych firm?

Dlaczego Twoja firma musi znaleźć się w sieci?

W XXI wieku obecność w Internecie to absolutne minimum dla osób rozwijających swój biznes. Jednak samo założenie strony nie jest wystarczające – trzeba włożyć w cały proces nieco pracy. Widoczność strony internetowej pozwoli Ci na pozyskanie nowych klientów, dbanie o obecnych, a ponadto będzie szansą na zwiększenie zysków. Mała firma ma wielkie możliwości.

Powód 1: Ułatwiasz dostęp do informacji

Strona-wizytówka jest szansą na komunikację z klientami. Dodatkowo stanowi wartość dodaną w postaci autorytetu oraz zaufania, zwłaszcza w dobie szerzących się oszustw.

Powód 2: Wyprzedzasz konkurencję

Z pewnością dobrze wiesz, jak wiele nowych treści jest codziennie publikowanych w przestrzeni wirtualnej. Strona może dać Ci szansę na wyprzedzenie konkurencji, wyróżnienie się na jej tle. Pozwoli to na wyrównaną walkę o klienta.

Powód 3: Zwiększasz grono odbiorców

Strona internetowa może zostać znaleziona przez każdego, niezależnie od miejsca. Ciekawie prowadzona pozwoli zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania właśnie z Twoich usług. Warto więc stosunkowo często aktualizować stronę, aby podtrzymywać zainteresowanie odbiorców.

Powód 4: Stajesz się ekspertem

Wizerunek eksperta w danej dziedzinie to fundament zatrzymania odbiorców ze sobą na dłużej. Jeśli będziesz tworzyć autorskie materiały, dzieląc się fachową wiedzą, masz szansę na zbudowanie zaufania.

W czym pomoże Ci SEO?

Techniki SEO (Search Engine Optimization) pozwolą Ci na opracowanie strategii widoczności strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Celem jest każdy z czterech wyżej wymienionych powodów, a jeśli uda Ci się je spełnić, wówczas będziesz pojawiać się na pierwszej liście w rankingu. Tworząc ofertę firmy, zależy Ci, aby była jak najbardziej atrakcyjna? Pamiętaj, że małe firmy mają takie same szanse na sukces.

Zacznij więc od działań on-page, czyli wszystkich tych, które wiążą się z samą strukturą strony. Chodzi tutaj o jej prędkość ładowania, kodowanie, linkowanie wewnętrzne, wykorzystanie meta tagów, słów kluczowych, a przede wszystkim o content. Wszystkie te działania będą dodatkowymi punktami w oczach robotów oraz algorytmów indeksujących.

Dalszym krokiem są działania off-page, czyli wszystko to, co dzieje się poza naszą stroną. W zasadzie chodzi tutaj o budowanie link buildingu, stworzenie wizytówki Google My Business oraz zintegrowanie strony firmy z działaniami w mediach społecznościowych.

Cel jest jeden: zdobycie pozycji w SERP.

SEO dla małych firm krok po kroku

Krok 1: Analiza konkurencji

Pierwszym zadaniem, które przed Tobą stoi, jest przeanalizowanie stron, które plasują się w obrębie tej samej dziedziny. Sprawdź ich tematykę, ofertę usług bądź produktów, a także, jakie słowa kluczowe wykorzystują. Zobacz, które rozwiązania na stronie są przydatne i intuicyjne, a które omijać szerokim łukiem. Bądź o dwa kroki do przodu!

Krok 2: Grupa docelowa

Następnym, równie ważnym zadaniem jest określenie potencjalnych odbiorców. To ich charakterystyka narzuca nam dalsze działania, czyli dobór słów kluczowych oraz język treści. Nigdy nie możemy zapomnieć, że kierujemy swoją ofertę do ludzi – musi być więc jak najbardziej przyjazna, a zarazem czytelna.

Krok 3: Badanie słów kluczowych

Jak już wspomnieliśmy, słowa kluczowe to podstawa SEO i pozycjonowania. Na ich bazie roboty indeksujące oraz algorytmy wyszukiwarek dopasowują zawartość strony do intencji użytkowników. Zadaj sobie więc pytania: Jakich słów kluczowych używa konkurencja? Na jakie frazy ma się pozycjonować moja strona? Musisz więc wziąć pod uwagę popularność słów, frazy w postaci zapytania, hasła brandowe, a także, bardzo często, lokalne hasła.

Krok 4: Hierarchia informacji i przyjazny interfejs

Pamiętaj, że prowadząc firmę, musisz zawrzeć na swojej stronie wszelkie niezbędne informacje o profilu oraz ofercie. Dodatkowo postaraj się dawkować je od ogółu, do szczegółu – duży blok tekstu odstrasza odbiorców. Jeśli masz szeroko rozbudowaną ofertę, wykorzystaj możliwości menu okruszkowego oraz kategorii (podkategorii). Dzięki temu nawigacja po jej strukturze będzie intuicyjna.

Krok 5: Treść

W SEO często usłyszysz hasło „Content is King” (tł. Treść jest królem). Zawartość strony – to ona przyciąga odbiorców. Twórz zatem oryginalne, autorskie treści – nigdy ich nie dubluj i nie kopiuj, bo możesz zostać ukarany przez Google. Pamiętaj, że treść ma być dostosowana do odbiorców oraz ich potrzeb. Tworzą ją nie tylko słowa, ale również wszelkie multimedia. Za ich pomocą możesz w przystępny sposób przedstawić swoją ofertę.

Krok 6: Wizytówka (Google Moja Firma)

Prowadząc swoją firmę, nie możesz zapomnieć o możliwościach, jakie stwarza Google Moja Firma. Wizytówka wyświetla się w SERP, a jej integracja z Mapami Google dodatkowo zwiększa Twoją widoczność w sieci – zwłaszcza jeśli prowadzisz mały, lokalny biznes. Z panelu administratora będziesz również w stanie monitorować ruch na stronie, wszelkie wskaźniki, a także widzieć, jaką drogę przebywają klienci.

Krok 7: Media społecznościowe

Prowadząc biznes w 2022 roku, musisz działać na wielu polach. Strona to fundament, jednak warto wykorzystać potężne możliwości mediów społecznościowych. Po pierwsze, usprawnisz swoją komunikację z klientami, po drugie, ugruntujesz swój wizerunek, a po trzecie, będziesz mógł na bieżąco informować o swoich działaniach. Pamiętaj też, że jest to element działań off-site.

Wnioski

Coraz więcej osób bierze los we własne ręce. Mała firma jest ku temu idealnym początkiem. Należy jednak świadomie podejść do budowania jej autorytetu w sieci. Oznacza to nieustanną potrzebę promowania marki, aby być w ciągłej łączności z klientami. Jeśli poważnie podejdziesz do możliwości SEO, będziesz mieć szansę na wielki sukces. Pamiętaj, że wymaga on pracy i wysiłku z Twojej strony.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 14
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Trailing slash – co to jest?
    Trailing slash – co to jest?
    Jak niepozorny ukośnik może zepsuć pozycję Twojej strony? Opowiadamy o trailing slash, jego prawidłowym zastosowaniu i możliwych błędach w optymalizacji.
    Ruch organiczny –  czym jest i jak go zwiększyć? Top 11 porad
    Ruch organiczny – czym jest i jak go zwiększyć? Top 11 porad
    Czym jest ruch organiczny? Jak go zwiększyć? Przeczytaj nasze top 11 porad. Poznaj tajniki ruchu organicznego i zwiększ swoją widoczność w Internecie.
    Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej?
    Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej?
    Rozpocząłeś pozycjonowanie strony? Widoczność witryny będzie rosnąć, a wraz z czasem inwestycja będzie coraz bardziej rentowna. Sprawdź, po jakim czasie możesz się spodziewać efektów i jakie one będą.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.