Trudno wyjść naprzeciw wymaganiom współczesnych klientów. Są coraz bardziej zdekoncentrowani, a duże nasycenie rynku reklamami wcale nie pomaga firmom wyróżnić się na tle galopującej konkurencji. Czy istnieje sposób na przebicie się przez morze informacji i efektywne dotarcie z przekazem do potencjalnego konsumenta?
Marketing 360° to taktyka gwarantująca murowany sukces. Dowiedz się, co wchodzi w zakres jego działania oraz bez jakich narzędzi ani rusz podczas wdrażania praktyk reklamowych.
“Mydło i powidło” – stare powiedzenie najpełniej oddaje charakter terminu marketingu 360°. Jaki jest cel czynności promocyjnych podejmowanych w jego ramach? Gdzie korzysta się z jego potencjału reklamowego? Tak dużo niewiadomych przyczynia się do żywego zainteresowania tematem.
Zacznijmy od początku, czyli od omówienia zagadnienia, jakim jest marketing 360°. Polega on na stosowaniu przeróżnych metod i instrumentów promocyjnych celem osiągnięcia biznesowego sukcesu. Obejmuje wszelkie działania podejmowane poza siecią internetową oraz te, z którymi odbiorca ma styczność online.
Koncepcja charakteryzuje się wszechstronnym podejściem, wykorzystaniem bogatego zbioru narzędzi i kanałów reklamowych. W praktyce oznacza to koncentrację na wszystkich praktykach, począwszy od SEO, mediów społecznościowych, a skończywszy na kampaniach radiowych czy telewizyjnych.
Misją agencji marketingowych staje się kreacja trafnych przekazów oraz skierowanie ich do właściwie wyodrębnionej grupy adresatów. Pod lupę brane są zachowania konsumentów, analiza rezultatów oraz obserwacja zachowań poszczególnych odbiorców. Dlaczego warto monitorować reakcje targetu? Wszystko po to, aby dowiedzieć się, jakie działania cieszą się zainteresowaniem lub, przeciwnie, wzbudzają niechęć i wywołują negatywne odczucia wśród obserwatorów.
Podstawą każdej strategii jest ustalenie, kto znajdzie się w gronie odbiorców Twoich komunikatów. To tylko pozornie łatwe zadanie. Zdefiniowanie rzeczywistego klienta marki nie jest tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Warto więc wziąć pod uwagę kilka kryteriów, a w szczególności:
Poznanie szczegółów na temat potencjalnych klientów marki jest bardzo ważne. Znajomość grupy docelowej pozwala na świadome projektowanie działań promocyjnych a przede wszystkim skierowanie przekazów tam, gdzie istnieje największe prawdopodobieństwo efektywnego odbioru.
Wiedza o konsumentach otwiera furtkę dotyczącą procesu twórczego komunikatu reklamowego. Zasadnicze pytanie: czym powinien wyróżniać się przekaz dedykowany wcześniej ustalonej grupie docelowej?, wymaga uwzględnienia kilku aspektów. Mowa o wartościach marki, jej misji oraz skojarzeniach, jakie wywołuje u odbiorcy.
Za pośrednictwem jakich narzędzi marka realizuje wyznaczone cele? Dlaczego warto z wyprzedzeniem zastanowić się nad doborem kanałów komunikacyjnych? Poznaj odpowiedzi!
Scharakteryzowałeś swój target, przygotowałeś komunikat reklamy, więc co dalej? Przyszła pora na dobór narzędzi, które pozwolą upowszechnić promocję marki na większą skalę. Istnieje kilka podstawowych, a zarazem skutecznych instrumentów marketingu 360°.
Sprawdź, jak szybko i skutecznie trafić do swoich klientów i zapoznaj się z naszymi sugestiami.
Podjęcie współpracy z zespołem ekspertów pozwoli uniknąć rażących błędów. Specjaliści pomogą w doborze narzędzi marketingowych w taki sposób, abyś zyskał dwa razy więcej niż w przypadku indywidualnej pracy nad promocją marki. Reklama ma być bodźcem do podjęcia kolejnych działań, a nie odstraszać klientów od oferty produktu lub świadczonych usług. Zrób wszystko, aby konsumenci pozytywnie wypowiadali się na temat Twojej marki, zaangażuj się w marketing 360° i podbijaj rynek reklamy!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.