Zapytaj o ofertę

Marketing 360° – co to jest?

5 min czytania
Marketing 360° – co to jest?
Kategoria Marketing

Trudno wyjść naprzeciw wymaganiom współczesnych klientów. Są coraz bardziej zdekoncentrowani, a duże nasycenie rynku reklamami wcale nie pomaga firmom wyróżnić się na tle galopującej konkurencji. Czy istnieje sposób na przebicie się przez morze informacji i efektywne dotarcie z przekazem do potencjalnego konsumenta?

Marketing 360° to taktyka gwarantująca murowany sukces. Dowiedz się, co wchodzi w zakres jego działania oraz bez jakich narzędzi ani rusz podczas wdrażania praktyk reklamowych.

Spis treści:

Marketing 360° – wszystko w jednym

“Mydło i powidło” – stare powiedzenie najpełniej oddaje charakter terminu marketingu 360°. Jaki jest cel czynności promocyjnych podejmowanych w jego ramach? Gdzie korzysta się z jego potencjału reklamowego? Tak dużo niewiadomych przyczynia się do żywego zainteresowania tematem.

Zacznijmy od początku, czyli od omówienia zagadnienia, jakim jest marketing 360°. Polega on na stosowaniu przeróżnych metod i instrumentów promocyjnych celem osiągnięcia biznesowego sukcesu. Obejmuje wszelkie działania podejmowane poza siecią internetową oraz te, z którymi odbiorca ma styczność online.

Koncepcja charakteryzuje się wszechstronnym podejściem, wykorzystaniem bogatego zbioru narzędzi i kanałów reklamowych. W praktyce oznacza to koncentrację na wszystkich praktykach, począwszy od SEO, mediów społecznościowych, a skończywszy na kampaniach radiowych czy telewizyjnych.

Misją agencji marketingowych staje się kreacja trafnych przekazów oraz skierowanie ich do właściwie wyodrębnionej grupy adresatów. Pod lupę brane są zachowania konsumentów, analiza rezultatów oraz obserwacja zachowań poszczególnych odbiorców. Dlaczego warto monitorować reakcje targetu? Wszystko po to, aby dowiedzieć się, jakie działania cieszą się zainteresowaniem lub, przeciwnie, wzbudzają niechęć i wywołują negatywne odczucia wśród obserwatorów.

Trzon strategii, czyli grupa docelowa w marketingu 360°

Podstawą każdej strategii jest ustalenie, kto znajdzie się w gronie odbiorców Twoich komunikatów. To tylko pozornie łatwe zadanie. Zdefiniowanie rzeczywistego klienta marki nie jest tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Warto więc wziąć pod uwagę kilka kryteriów, a w szczególności:

  • dane demograficzne (w jakim przedziale wiekowym znajdują się konsumenci Twojej marki? Gdzie mieszkają?);
  • postawy i zachowania klientów (w jaki sposób poszukują informacji na temat produktów/usług? Kiedy najchętniej kupują? Czy decydują się na formę stacjonarną, czy częściej nabywają towar online? Jak spędzają wolny czas?);
  • preferencje grupy docelowej (jakie jest ich hobby? Czy mają ulubione marki produktów/usług?);
  • potrzeby konsumentów (z jakimi problemami zmagają się klienci? Czego oczekują od poszukiwanego produktu?).

Poznanie szczegółów na temat potencjalnych klientów marki jest bardzo ważne. Znajomość grupy docelowej pozwala na świadome projektowanie działań promocyjnych a przede wszystkim skierowanie przekazów tam, gdzie istnieje największe prawdopodobieństwo efektywnego odbioru.

Jak powinien brzmieć komunikat marketingowy?

Wiedza o konsumentach otwiera furtkę dotyczącą procesu twórczego komunikatu reklamowego. Zasadnicze pytanie: czym powinien wyróżniać się przekaz dedykowany wcześniej ustalonej grupie docelowej?, wymaga uwzględnienia kilku aspektów. Mowa o wartościach marki, jej misji oraz skojarzeniach, jakie wywołuje u odbiorcy.

Za pośrednictwem jakich narzędzi marka realizuje wyznaczone cele? Dlaczego warto z wyprzedzeniem zastanowić się nad doborem kanałów komunikacyjnych? Poznaj odpowiedzi!

Najważniejsze grupy narzędzi w marketingu 360°

Scharakteryzowałeś swój target, przygotowałeś komunikat reklamy, więc co dalej? Przyszła pora na dobór narzędzi, które pozwolą upowszechnić promocję marki na większą skalę. Istnieje kilka podstawowych, a zarazem skutecznych instrumentów marketingu 360°.

Sprawdź, jak szybko i skutecznie trafić do swoich klientów i zapoznaj się z naszymi sugestiami.

  • Marketing bezpośredni (Direct Marketing) – jak sama nazwa wskazuje, działania w jego ramach kierowane są bezpośrednio do konsumenta za pomocą mailingu lub telefonu komórkowego. Kluczem do sukcesu jest precyzyjne określenie grupy docelowej, ponieważ na podstawie zgromadzonych danych demograficznych powstają spersonalizowane wiadomości. Istnieje duże prawdopodobieństwo systematycznej analizy reakcji klientów, a także możliwość udzielania stosownych odpowiedzi na pytania.
  • Pozycjonowanie stron WWWSEO nie wypada z obiegu, jeżeli w grę wchodzi szeroko rozumiana promocja w sieci. Dużą uwagę przywiązuje się do tworzenia funkcjonalnych, intuicyjnych, innowacyjnych witryn internetowych. Słusznie! Warto pamiętać, aby regularnie aktualizować zamieszczony content, załączać atrakcyjne zdjęcia, dbać o przemyślany profil linkowy i dobierać dopasowane frazy kluczowe.
  • Google Ads – kampanie reklamowe w systemie Google gwarantują duże pole do popisu. Za ich pomocą jesteś w stanie dopasować przekaz do konkretnych grup odbiorców, a tym samym wypromować się w wyszukiwarce. Koszty prowadzenia kampanii oscylują od kilku groszy do nawet kilku tysięcy złotych za kliknięcie. Agencje przygotowują strategię w taki sposób, aby nie przepalić budżetu, lecz rozsądnie wykorzystać jego potencjał.
  • Media społecznościowe – Facebook, Instagram, a teraz już TikTok to kanały wielokrotnie odwiedzane przez internautów. Pozwalają na przykucie uwagi klientów, wzrost ich zaangażowania i świadomości wokół marki. Warto mieć na względzie ich duże możliwości, jednak nie można bagatelizować własnej wiedzy i doświadczenia. Wiele firm podejmuje próby prowadzenia swoich biznesowych profili w mediach społecznościowych, ale nierzadko ich zapał stygnie. Systematyczność i konsekwencja – bez tych dwóch elementów trudno prowadzić efektywną komunikację.

Podsumowanie

Podjęcie współpracy z zespołem ekspertów pozwoli uniknąć rażących błędów. Specjaliści pomogą w doborze narzędzi marketingowych w taki sposób, abyś zyskał dwa razy więcej niż w przypadku indywidualnej pracy nad promocją marki. Reklama ma być bodźcem do podjęcia kolejnych działań, a nie odstraszać klientów od oferty produktu lub świadczonych usług. Zrób wszystko, aby konsumenci pozytywnie wypowiadali się na temat Twojej marki, zaangażuj się w marketing 360° i podbijaj rynek reklamy!

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co to jest reklama PPC?
Co to jest reklama PPC?
Jak działają reklamy PPC? Kiedy warto w nie zainwestować? Jakie mają zalety? W tym artykule poznasz potencjał kampanii Pay Per Click!
Co to jest marketing partyzancki (guerilla marketing)?
Co to jest marketing partyzancki (guerilla marketing)?
Marketing partyzancki to świetny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki. Warto więc wiedzieć, na czym polega i jak go wykorzystać!
Czym jest rebranding?
Czym jest rebranding?
Skutecznym sposobem na utrzymanie odbiorców i poprawę pozycji firmy na rynku jest rebranding. Opowiemy, na czym polega i kiedy marka go potrzebuje.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę