Zapytaj o ofertę

Platformy e-commerce 2022

4 min czytania
Platformy e-commerce 2022
Kategoria E-Commerce

Prognozy dla rynku e-commerce w 2022 roku są bardzo obiecujące. Sektor sprzedaży internetowej powinien zachować dynamikę wzrostu i szacuje się, że w Polsce może ona osiągnąć nawet kilkanaście procent. W związku z tym warto zastanowić się nad tym, jakie platformy e-commerce będą dobrym wyborem dla właścicieli sklepów.

Spis treści:

Popularne platformy ecommerce typu open source

Wśród bezpłatnych rozwiązań dystrybuowanych w modelu open source dużą popularnością cieszą się: PrestaShop, WooCommerce (od WordPressa), Magento i OpenCart. To standardowe rozwiązania, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane zarówno przez początkujących właścicieli sklepów online, jak i przez doświadczonych przedsiębiorców. Obsługa tych platform wymaga podstawowej wiedzy z zakresu IT i nie powinna stwarzać zbyt wielu problemów.

Podstawowe funkcjonalności dostępne są całkowicie bezpłatnie, a platformy stale rozwijane są przez użytkowników. Jeżeli chcielibyście skorzystać z zaawansowanych funkcji, to może to wiązać się z dodatkową płatnością. Każde z narzędzi różni się w tym zakresie, dlatego przed podjęciem finalnej decyzji warto dokładnie zapoznać się z ofertą.

Ranking popularnych platform ecommerce 2022 w modelu open source

Poniżej krótkie zestawienie:

  1. WooCommerce
  2. PrestaShop
  3. OpenCart
  4. Magento
  5. Drupal Commerce
  6. Sylius

Płatne platformy ecommerce w modelu SaaS

Alternatywą pozostaje platforma ecommerce dystrybuowana w modelu SaaS (Software as a Service). Wówczas korzystanie z narzędzia wiążę się z opłatą abonamentową, a oprogramowanie traktowane jest jako usługa. Tego typu platformy posiadają szersze możliwości i są zdecydowanie łatwiejsze w użytkowaniu. Ich dodatkowym atutem jest zespół wsparcia technicznego, z którego mogą korzystać właściciele i administratorzy sklepów online. Niektóre z popularnych platform oferują również support w języku polskim. Do najpopularniejszych wyborów w 2022 roku powinny należeć: Shopify, Shoplo, IdoSell i Shoper.

Ranking popularnych platform e-commerce 2022 w modelu SaaS

Poniżej krótkie zestawienie:

  1. Shopify
  2. Selesto
  3. Shoper
  4. IdoSell
  5. RedCart
  6. Sky-Shop
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Czy w 2022 roku postawić na model open source, czy SaaS?

Wybór pomiędzy modelami dystrybucji narzędzi e-commerce typu open source i SaaS, to indywidualna kwestia. Bardzo dużo zależy od stopnia posiadanej wiedzy technicznej, chęci customizacji sklepu online oraz budżetu organizacji. Atutem modelu open source jest swobodniejszy dostęp do modyfikacji i możliwość dużej customizacji wyglądu i funkcjonalności sklepu. Znaczna część funkcjonalności dostępna jest w formie bezpłatnej, dlatego podstawowe sklepy można postawić bez ponoszenia dodatkowych nakładów finansowych na narzędzia. Z drugiej strony platformy open source mogą być ciut trudniejsze w użytkowaniu oraz mogą posiadać pewne ograniczenia funkcjonalne.

Model SaaS generuje większe koszty prowadzenia działalności, ale zapewnia właścicielom sklepów większe wsparcie i gotowe rozwiązania. Platformy ecommerce dystrybuowane w modelu SaaS posiadają wbudowane więcej funkcjonalności, a ich wdrożenie może zająć mniej czasu. Z drugiej strony nie pozwalają na tak dużą customizację sklepu, jak w przypadku platform open source. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, przed podjęciem decyzji można skonsultować się ze specjalistami.

Co wziąć pod uwagę przy wyborze platformy?

Przy wyborze odpowiedniej platformy e-commerce należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Oczywiście wśród głównych kryteriów wyboru znajdują się:

  • cena pakietu podstawowego i ewentualnej rozbudowy funkcjonalności;
  • typy rozliczenia;
  • rok wydania platformy i data ostatnich aktualizacji;
  • popularność platformy na danym rynku;
  • skala dostępu do kodu źródłowego i możliwości customizacji;
  • prostota użytkowania platformy ze strony właściciela sklepu;
  • prostota użytkowania platformy przez klientów (UX Design);
  • pozycjonowanie stron internetowych osadzonych na danej platformie;
  • wsparcie techniczne.

Rynek ecommerce znajduje się na fali wznoszącej. Wybór odpowiedniej platformy ecommerce wpłynie korzystnie na dynamikę rozwoju sklepu online oraz zwiększy jego dochodowość. To wszystko, przy jednoczesnej prostocie rozbudowy i prowadzenia sklepu internetowego. W tym tekście wskazano najpopularniejsze rozwiązania, jednak ostateczny wybór jest sprawą indywidualną.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go! Masz stronę internetową i chciałbyś wreszcie zacząć zarabiać? Zapraszamy na konsultację z naszymi analitykami SEO! Na spotkaniu dowiesz się jak pozycjonowanie może wspomóc Twój biznes.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Strategia marketingowa w e-commerce – czym jest i co obejmuje?
Strategia marketingowa w e-commerce – czym jest i co obejmuje?
Strategia marketingowa w e-commerce to kompleksowy plan działań mający na celu przyciągnięcie i zatrzymanie klientów. Co powinna obejmować?
Jak stworzyć reklamy produktowe w Google Zakupy?
Jak stworzyć reklamy produktowe w Google Zakupy?
Zarządzając e-sklepem, powinieneś mieć wiedzę na temat konfiguracji kampanii produktowej Google Ads. Otóż to zdecydowanie jedna z lepszych form reklamy!
Cross-border e-commerce. Co zrobić, by skutecznie wyjść za granicę ze sklepem internetowym?
Cross-border e-commerce. Co zrobić, by skutecznie wyjść za granicę ze sklepem internetowym?
Chcesz wypromować swój sklep na zagranicznym rynku? W takim razie koniecznie przeczytaj nasz artykuł.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę