Zapytaj o ofertę

Reciprocal link a wpływ na SEO

3 min czytania
Reciprocal link a wpływ na SEO
Kategoria Pozycjonowanie

Na efektywność kampanii SEO składa się wiele czynników, o których prawdopodobnie wielokrotnie słyszałeś. Mowa tu o publikacji wartościowych treści, optymalizacji, frazach kluczowych i tworzeniu bazy linków zewnętrznych oraz wewnętrznych. W kontekście ostatniej wymienionej aktywności wspomina się potencjał reciprocal link. Pojęcie nie cieszy się tak dużą popularnością, jak pozostałe wyróżnione działania. Dziś pod lupę weźmiemy więc temat wpływu tego rodzaju linkowania na SEO Twojej strony internetowej.

Spis treści:

Najprościej rzecz ujmując, reciprocal link to linkowanie wzajemne, znane także pod pojęciem linkowania krzyżowego bądź cross-linkingu. Kwintesencja zasady opiera się na wzajemności – jeżeli ktoś zamieszcza odnośnik do Twojej witryny w obrębie swojej platformy, Ty odwzajemniasz się tym samym. Taktyka jest chętnie praktykowana przez przedsiębiorców dążących do pojawienia się w TOP najczęściej odwiedzanych stron WWW w Google.

Eksperci ds. pozycjonowania podkreślają, że aby uzyskać zakładane rezultaty, konieczne staje się przestrzeganie określonych wymogów. Ryzyko korzystania z potencjału linkowania krzyżowego może zaskoczyć niejednego zarządzającego stroną.

Jeżeli liczysz na wyższe miejsce w rankingu Google, powinieneś zadbać o proces link buildingu. Bazowanie wyłącznie na linkowaniu krzyżowym nie przyczyni się do rozwoju Twojej marki. Z tego względu rekomenduje się korzystanie z zasobów linków naturalnych. Źródeł ich pozyskiwania nie brakuje, a wśród najczęściej wyróżnianych klasyfikuje się media społecznościowe, blogi czy podcasty.

Jak konkretnie reciprocal link wpływa na SEO? Z reguły negatywnie, jeśli zastosowanie tej praktyki ma na celu manipulację rankingiem Google. W niektórych przypadkach może przynieść jednak pozytywne efekty, gdy wymiana linków odbywa się między silną a słabą stroną. Ta słabsza wówczas zyskuje, a większa może nieco stracić.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak wynika z badania Ahrefs, jeżeli reciprocal link wykorzystywany jest nienaturalnie, w sposób nagminny, mogą pojawić się poważne problemy, z których największym jest ręczna kara od Google. Warto więc postawić na skuteczny link building, korzystając z takich metod jak blogowanie gościnne, katalogowanie czy tworzenie oryginalnych treści, które bezpośrednio zachęcają innych twórców do linkowania. Wskazana jest wówczas współpraca ze specjalistami, dzięki którym maksymalnie wykorzystasz potencjał swojej strategii.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co to jest case study i jak je przygotować?
Co to jest case study i jak je przygotować?
Chcesz jak najlepiej zaprezentować rezultaty swojej pracy? Zależy Ci na przekonaniu klientów do skorzystania z Twoich usług? Mamy na to sposób!
Czym jest plik .htaccess i jak wpływa na pozycjonowanie stron?
Czym jest plik .htaccess i jak wpływa na pozycjonowanie stron?
Jeśli zarządzasz stroną internetową, musisz wiedzieć, czym jest plik .htaccess, aby uniknąć niepożądanych błędów w zakresie konfigurowania działań serwera.
Kod źródłowy witryny – jak go odczytać?
Kod źródłowy witryny – jak go odczytać?
Jak zbadać linki w kodzie źródłowym. Na jakie tagi zwrócić szczególną uwagę? Jak je znaleźć? W tym artykule zawarliśmy wszystkie odpowiedzi!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę