Zapytaj o ofertę
Tanie SEO: Czy warto się na nie zdecydować?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Tanie SEO: Czy warto się na nie zdecydować?

Tanie SEO: Czy warto się na nie zdecydować?

7 min. czytania

Promowanie marki w Internecie nie jest tanie. Dotyczy to szczególnie długoterminowych działań, takich jak SEO. Nie oznacza to jednak, że powinieneś rezygnować z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Jeśli kiedykolwiek rozważałeś tę opcję, z pewnością pomyślałeś też o wdrożeniu taniego SEO. W tym artykule dowiesz się, czy warto się na nie zdecydować.

Kiedy SEO może być tanie?

Każda firma jest nastawiona na zysk. Dlaczego zatem agencja marketingowa miałaby proponować tanie usługi SEO, skoro z pewnością znajdą się klienci, którzy zapłacą za nie znacznie więcej? W tym przypadku warto zastanowić się, dla kogo w ogóle jest tanie SEO. Prawda jest taka, że zależnie od zamierzonego efektu, wahania kosztów tego procesu mogą być bardzo duże.

Tanie usługi SEO są zwykle wybierane przez małe i początkujące firmy, których budżet nie pozwala na uruchomienie szerszej kampanii reklamowej. O ile działania optymalizacyjne są wówczas realizowane prawidłowo, takie przedsiębiorstwo może osiągnąć sukces. Musisz być jednak bardzo ostrożny. Tanie SEO zwykle jest oferowane przez agencje, które o pozycjonowaniu nie mają zielonego pojęcia, a ich celem jest wyłącznie szybkie wzbogacenie się, nawet kosztem interesów klienta.

Za pojęciem taniego SEO może się także kryć pozycjonowanie lokalne. Jeśli działasz w tej branży od jakiegoś czasu, z pewnością wiesz, że wykorzystanie lokalnych słów kluczowych pozwala zaoszczędzić nie tylko czas, ale też pieniądze. Niemniej jednak efekty takich działań nie są aż tak spektakularne, jak w przypadku standardowego SEO.

Pamiętaj, że profesjonalna agencja SEO zawsze dopasuje strategię do Twoich możliwości finansowych. Nie kupuj jednak kota w worku. Jeśli cena wydaje Ci się podejrzanie niska, jeszcze raz prześledź historię i osiągnięcia danej firmy oraz zapoznaj się z opiniami dotyczącymi jej usług. W ten sposób z pewnością unikniesz wszelkich problemów i uchronisz swoją markę przed oszustami.

Dlaczego nie warto oszczędzać na SEO?

Prowadzisz duży biznes? Chcesz rozwinąć swoją stronę lub sklep internetowy? Zależy Ci na budowaniu pozytywnego wizerunku marki w sieci? Zrezygnuj z taniego SEO! Mam tu na myśli korzystanie z usług agencji, które nie cieszą się dobrą opinią, a ich działania są nie tylko nieskuteczne, ale też niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki. Decydując się na ten krok, nie uzyskasz pożądanych efektów, a Twój autorytet w branży znacznie spadnie. Przedstawiam kilka kluczowych powodów, dla których tanie usługi SEO nie są najlepszym rozwiązaniem.

Niska jakość usług

Tanie usługi SEO często są zbyt ogólne, aby mogły przynieść korzyści, jakich oczekujesz. Musisz wiedzieć, że SEO jest dość skomplikowanym procesem. Wybieranie drogi na skróty z pewnością nie zapewni Ci więc pożądanych efektów, przez co zamiast oszczędzić pieniądze, tylko je stracisz.

Niewiarygodne statystyki

Niska cena pakietów SEO może wynikać z rezygnacji z niektórych narzędzi do optymalizacji. Aby utrzymać skuteczność realizowanej strategii, trzeba regularnie monitorować jej efektywność i wdrażać niezbędne poprawki. W przypadku taniego SEO nie jest to takie proste. Tnąc koszty poprzez rezygnację z przydatnych narzędzi, stracisz wgląd w kluczowe statystyki, przez co pełna weryfikacja skuteczności podejmowanych działań nie będzie możliwa.

Niepełna strategia

Na czym najłatwiej się zaoszczędzić, aby ograniczyć wydatki na SEO? Najczęściej wybieranym sposobem okazuje się rezygnacja z niektórych praktyk optymalizacyjnych. Niestety, realizacja niepełnego planu SEO mija się z celem. Wszystkie elementy w kampanii muszą współgrać, aby ostateczny efekt był satysfakcjonujący i długotrwały.

Tanie SEO zwykle obejmuje ogólne treści, proste metody pozyskiwania linków i mało wyszukane techniki z zakresu optymalizacji technicznej. Jak się pewnie domyślasz, nie są to działania, które doprowadzą Cię do sukcesu.

Brak szczegółów

Zbyt ogólne praktyki to kolejny problem dotyczący taniego SEO. Plan optymalizacyjny powinien być dostosowany do Twoich potrzeb oraz uwzględniać słabe strony prowadzonej strony internetowej. W przypadku niedrogich usług SEO działania nie są personalizowane, a szanse, że przyniosą korzyści Twojej firmie, są dość niskie.

Ryzyko kary od Google

Tanie SEO to z reguły bezpodstawne obietnice spektakularnych efektów. Sęk w tym, że czasami takie wyniki się pojawiają. W jaki sposób? Firma, która obiecała Ci gruszki na wierzbie, podejmie wszelkie środki, aby wywiązać się z danych zapewnień. Zwykle głównym narzędziem jest wówczas black hat SEO. Mowa tu o nieuczciwych praktykach, takich jak kopiowanie contentu, ukrywanie treści czy upychanie słów kluczowych. Na pierwszy rzut oka tego typu zagrania mogą wydawać się skuteczne. Szybko jednak zauważysz, że efekty nie są długotrwałe. Co więcej, black hat SEO nie umyka uwadze Google. Jeśli wyszukiwarka zidentyfikuje takie praktyki, zmniejszy widoczność Twojej strony w rankingu, a w najgorszym przypadku całkowicie usunie ją z indeksu.

Utrata autorytetu

Nieskuteczne działania SEO, które irytują użytkowników i zmniejszają autorytet domeny to istny gwóźdź do trumny. Tania optymalizacja nie skupia się na realnych potrzebach odbiorców i pomija kluczowe wytyczne wyszukiwarek. Użytkownicy z pewnością nie przejdą obok takich praktyk obojętnie. W ten sposób nie tylko stracisz szansę na wysokie pozycje w wyszukiwarce, ale też spadniesz w rankingu Google, co pociągnie za sobą wiele innych problemów.

Brak odpowiedzialności

Jeśli coś pójdzie nie tak, agencja, u której wykupiłeś pakiet tanich usług SEO, prawdopodobnie nie weźmie za to odpowiedzialności. Zostaniesz sam, a naprawienie wszelkich błędów i przywrócenie marce dobrego mienia będzie bardzo trudne.

Tanie, skuteczne SEO – czy jest możliwe?

Jak widzisz, z reguły tanie SEO nie jest najlepszym rozwiązaniem. Brak środków na kompleksową usługę nie powinien być jednak równoznaczny z rezygnacją z tego procesu. Istnieje bowiem proste rozwiązanie, dzięki któremu dość niskim kosztem zwiększysz widoczność swojej strony w Google. Mowa tu o samodzielnej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. O ile działania na własną rękę nie zapewnią korzyści, jakie gwarantuje profesjonalna agencja interaktywna, z pewnością są lepsze, niż zupełny brak SEO. Jakie procesy możesz zrealizować samodzielnie? Już wyjaśniam.

Badanie słów kluczowych

Dzięki prostym w obsłudze, a co najważniejsze, darmowym narzędziom, bez problemu znajdziesz właściwe słowa kluczowe. Możesz wykorzystać Senuto, Google Trends lub Keyword Tool. W ten sposób zidentyfikujesz popularne frazy oraz ustalisz, jak trudno będzie się na nie pozycjonować.

Senuto – przykłady podobnych słów kluczowych dla frazy komputerSenuto – przykłady podobnych słów kluczowych dla frazy komputer

Content marketing

Treść to najważniejszy element każdej strategii marketingowej. W SEO liczą się nie tylko słowa kluczowe, ale też jakość publikacji, na którą zarówno wyszukiwarki, jak i użytkownicy zwracają szczególną uwagę. Z odrobiną cierpliwości i wiedzy na temat swojej branży z pewnością stworzysz treści, które zachwycą potencjalnych klientów, przynajmniej w początkowych etapach strategii.

Social media marketing

Z pewnością znasz potencjał mediów społecznościowych. Dla przykładu: z Facebook korzysta aż 27 milionów Polaków. Wśród nich bez wątpienia znajdują się osoby zainteresowane Twoją ofertą. Wystarczy, że poznasz swoją grupę docelową, wykorzystasz popularne tematy i stworzysz angażujące posty z odnośnikiem do strony lub sklepu internetowego. W ten sposób ruch w witrynie znacznie wzrośnie. Warto też znaznaczyć, że kluczową zaletą social media marketingu są dość niskie koszty realizacji kampanii. Jeśli więc dopiero rozkręcasz swój biznes, nie ma lepszego sposobu na sukces.

Facebook – post na profilu InPostFacebook – post na profilu InPost

Wybierz skuteczną agencję SEO!

E-commerce, marketing i SEO to niezwykle dynamicznie rozwijające się obszary. Działając w pojedynkę, trudno będzie Ci wyróżnić się wśród innych marek i przekonać do siebie coraz to bardziej wymagających konsumentów. Z pomocą przychodzą na szczęście profesjonalne agencje SEO, takie jak my! Z naszą pomocą skutecznie wypromujesz swój biznes, zdobędziesz nowych odbiorców i zadbasz o rozwój firmy w dłuższej perspektywie. Umiejętnie opracowany plan SEO z pewnością nie przekroczy Twojego budżetu, gwarantując przy tym wzrost konwersji i poprawę autorytetu marki.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym jest Direct Answers w Google?
    Czym jest Direct Answers w Google?
    Na osiągnięcie wysokiej pozycji w Google są trzy drogi. Na czym polega kampania oparta na Direct Answers w Google? Zobacz, kiedy warto w nią inwestować i jakie przynosi korzyści.
    Na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji grafik i zdjęć pod kątem SEO?
    Na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji grafik i zdjęć pod kątem SEO?
    Na stronie internetowej istotną rolę odgrywają nie tylko treść, ale również grafiki i zdjęcia. Warto wiedzieć, w jaki sposób je optymalizować pod kątem SEO.
    Czym jest topical authority w SEO?
    Czym jest topical authority w SEO?
    Zastanawiasz się, jakie znaczenie dla SEO ma topical authority i czym w zasadzie jest ten parametr? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na te pytania.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.