Handel elektroniczny we współczesnym świecie to podstawa funkcjonowania w skali globalnej. Z zakupów internetowych korzystamy każdego dnia. Zgodnie z raportem Gemius dla e-commerce w Polsce w 2021 roku aż 77% badanych przynajmniej raz dokonało zakupów w Internecie. Warto więc zrozumieć, jakie możliwości stoją przed właścicielami firm w świecie internetowym oraz jak wykorzystać je w swojej strategii marketingowej.
Marketing internetowy może mieć wiele oblicz, w zależności od modelu. Najbardziej powszechny jest business to consumer, czyli relacja bezpośrednio z klientem indywidualnym. Drugim jest business to business, tak zwany handel pomiędzy firmami. Możliwości jest jednak znacznie więcej. Blog jest w tym kontekście wspaniałym narzędziem o niskich kosztach inwestycyjnych, który jest dostępny całą dobę, dociera do większej liczby klientów i sięga każdego miejsca na mapie.
Jednym z głównych zadań SEO jest tworzenie wartościowej i przystępnej treści dla odbiorców. Właściciele sklepów e-commerce mogą wykorzystać tę strategię pod kątem optymalizacji wyszukiwarek internetowych, aby prowadzone działania miały większy wpływ na zwiększenie zysków firmy. Za pomocą blogów można komunikować się z użytkownikami, odpowiadać na ich pytania, potrzeby, a także poprawić na rynku pozycję swojej witryny internetowej. Handel elektroniczny powinien być dostosowany do różnych konsumentów.
Blog to jeden z łatwiejszych sposobów na wsparcie promocji w sieci. Zadaj sobie pytanie, jaką drogę musi przejść odbiorca od podjęcia decyzji zakupowej do jej finalizacji. Tym, co znajduje się pomiędzy jest właśnie znaczenie Twojej marki. Zbuduj je w świadomy sposób. Dodatkową wartością blogowania jest wykorzystanie go w działaniach PR-owych, kiedy zależy nam na zwiększeniu świadomości marki w konkurencyjnym środowisku. Jest to zajęcie wymagające wielu nakładów pracy, a także systematyczności. jest to jednak nieoceniony kapitał intelektualny umacniający pozycję rynkową.
Za pomocą wpisów blogowych możesz pozycjonować się jako ekspert w wybranym obszarze. Zwiększa to ruch na stronie, a także stwarza możliwość wyróżnienia się na tle innych marek. Jest to kwestia wizerunkowa pomagająca kontrolować ścieżkę zakupową potencjalnego klienta.
Warto zwrócić więc uwagę na jakość estetyczną witryny, jej szybkość oraz układ – są to pierwsze elementy, na które zwracają uwagę użytkownicy. Następnie na jakość publikowanej treści. Jeśli jest dodawana regularne, poprawia się jej widoczność, a także buduje zaufanie. Za pomocą bloga możesz określić to, kim jesteś, opisać swoją historię, cele, bieżące działania, zaprezentować nowości. Połączenie bloga z pozostałymi mediami społecznościowymi, takimi jak Facebook, Twitter czy Instagram dodatkowo informują o tym, iż dbasz o różnych użytkowników i jesteś bardziej dostępny.
Należy pamiętać, że nie można działać w próżni i jednej niszy, jeśli zależy nam na znaczących zyskach. Każdy z tych elementów jest istotnym wkładem dla określenia autorytetu marki. Blogowanie nie jest luksusem, w dzisiejszych czasach to podstawa odpowiedniego budowania wizerunku.
Świat działa niezwykle szybko, przepływ najnowszych informacji to podstawa komunikacji. Ponad 30 milionów treści jest codziennie udostępnianych w Internecie. Niełatwym zadaniem jest wyróżnienie się na ich tle. W tym kontekście blog i narzędzia SEO pomogą Ci poprawić miejsce w rankingu wyszukiwarek. Zarządzając firmą online, trzeba być bardzo ostrożnym w sieci. Musisz więc dostarczyć wszelkich informacji, które potwierdzą Twoją wiarygodność. Dziś oczekuje się interakcji, user experience.
Blog może zastąpić tradycyjne kanały sprzedaży. Dzięki niemu dostarczysz odpowiednich informacji o produkcie, dodasz porady, a także zaprezentujesz go w pełnej okazałości. Dobierz więc odpowiednią formę do treści, aby zaangażować wybraną społeczność. Określ swój cel i komunikaty za pomocą big idea. Przeanalizuj działania konkurencji. Zdefiniuj swojego wymarzonego odbiorcę. W ich kontekście wybierz słowa kluczowe. Zacznij tworzyć bloga, aby móc dystrybuować swoje treści. Do dzieła!
Przeciętny użytkownik internetu spotyka codziennie około 5000 reklam. Z tego powodu odbiorcy są coraz bardziej wymagający i nie zadowala ich agresywny przekaz marketingowy. Wówczas nasze działania są nieskuteczne.
Jeśli spełniamy powyższe elementy jesteśmy na dobrej drodze do poprawienia konwersji na naszej witrynie. To nie tylko klikalność, ale sprawienie, iż odbiorca wykona bezpośredni gest w naszą stronę. Odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa przyciąga uwagę użytkowników, którzy polecają ją swoim bliskim. Tworzą się wówczas w ten sposób sugestie na podstawie algorytmów wyszukiwarek, a nasza firma zaczyna działać poza naszymi narzędziami. Im ciekawsza blogosfera, tym większy ruch na stronie.
Blog to nic innego jak content marketing. Jest to podstawa dla współczesnej gospodarki, w której konsumenci coraz częściej zawierają transakcje w sieci – przykładem okazała się pandemia Covid-19. Należy być więc przygotowanym na każdą ewentualność.
Nie funkcjonuje on jednak niezależnie, na jego rozwój oraz jakość wpływają inne narzędzia SEO. Powinny iść ze sobą w parze, aby stworzyć pełną i długofalową strategię e-commerce. Odpowiednia kampania internetowa pozwoli dotrzeć innym do Twojej witryny.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.