DARMOWY AUDYT SEO

Bolączki SEO w e-commerce – wyeliminuj te powszechne błędy

Bolączki SEO w e-commerce – wyeliminuj te powszechne błędy

RF._.studio / pexels.com

Błędów popełnianych w internetowej działalności możemy wymienić wiele, a i za moment przytoczymy sobie kilka z tych najbardziej pospolitych, jednak mimo często powracającego wątku trudności w prowadzeniu działalności e-commerce, pamiętać należy, że stworzenie prawidłowo funkcjonującego sklepu internetowego jest możliwe, co więcej, jesteś w stanie tego dokonać. W niniejszym wpisie zapoznamy Cię z pięcioma najpopularniejszymi gafami, które popełniamy tworząc sklep internetowy.

E-commerce, czemu sprawia trudności w realizacji?

SEO w przypadku sklepu internetowego, bywa niewdzięczne i potrafi niejednokrotnie poddać nasze kompetencje pod wątpliwość. Wielu producentów dóbr, które decydujemy się sprzedawać, dostarcza wraz z nimi opisy swoich produktów, które następnie krążą, często w pierwotnej formie po wielu cyfrowych sklepach, to z kolei prowadzi do wtórności treści, której w kontekście optymalizacji pod kątem wyszukiwania Google zwyczajnie nie trawi.

Jednocześnie trudno sobie wyobrazić sytuację, w której sklep prowadzący regularną sprzedaż tysięcy urządzeń elektrycznych – każde ze swoją specyfiką i opisem, decyduje się na przygotowywanie zupełnie oryginalnych treści dla każdego z osobna. Automatycznie możemy mówić o wzroście kosztów, które należałoby przeznaczyć na działający w tym celu zespół, a i nakład pracy byłby niewyobrażalny.

Niestety jałowe opisy często dalekie są od pożądanej przez Google przydatności dla odbiorcy, ai jego listy SERPS, również zbytnią łaskawością się nie odznaczają, toteż widzimy trend wśród stron e-commerce, który opiera się o wykorzystywanie narzędzi reklamowych od Google oraz dynamiczną realizację kampanii PPC.

Powiedzieliśmy sobie o wtórności treści, z jakimi jeszcze problemami spotykamy się w przypadku strony internetowej e-commerce?

Sprawdź: Ważne wskazówki SEO dla E-commerce

Błąd pogania błąd – grzechy SEO w e-handlu

  • Słowo kluczowe, które nie pasuje – na wstępie zaznaczamy, że pojawienie się słów kluczowych w opisach produktów, jest działaniem jak najbardziej opłacalnym, jednak pozbawionym sensu z chwilą, gdy wybrane słowo jest zwyczajnie niewłaściwe. Gdy czujemy zbytnią pewność, zaczynamy, często beznamiętnie słowa kluczowe upychać w słowotok, z myślą, że działamy prawidłowo – nic bardziej mylnego. Ich zbytnia ilość w tekście prowadzi do odstraszania klientów. Zawsze należy mieć na uwadze, że więcej nie oznacza lepiej.
  • Gdzie się podziały opinie i recenzje klientów? – pozwolić użytkownikom “mówić” na swojej stronie, to jak uruchomić generator treści jakościowych, a na dodatek on nie będzie pobierać od Ciebie opłat za działanie! Nie będziemy pochylać się nad przykładami Amazonu czy ebaya, jednak zwróć uwagę jak wiele treści utworzyli użytkownicy pod rekomendowanymi zakupami, to jest niekiedy aż nieprawdopodobne. Jak wspominaliśmy na wstępie, wtórność treści jest zasadniczą bolączką SEO e-commerce, dlatego dawka świeżego contentu prosto od użytkowników, może uchronić cię przed depczącymi po piętach konsekwencjami tego problemu.

Źródło: Pixabay / pexels.com

  • Niby link do Anchor textu jest, ale jakiś taki mało ważny – a jest to grzech najcięższy dla SEO, biorąc pod uwagę jak wielką rolę dla niego odgrywa sprawny link building. Linki kotwicy stanowią coś na miarę głównego źródła danych, z którego czerpią indeksujące wyszukiwarki boty. Wyobraź sobie teraz, jakie będzie pozycjonowanie strony internetowej, w przypadku nieistotnego linku, który dla wspomnianych botów, stanowi dominujący wyznacznik pozycjonowania. Jest to kwestia na tyle znacząca, że jej lekceważenie może pogrzebać Twoje pragnienie wyjścia przed szereg konkurencji, dlatego są rzeczy, o które trzeba w SEO dbać i te, o które dbać trzeba bardziej.
  • Ignorujesz urządzenia mobilne? Sam zostaniesz zignorowany – to, w jakim stopniu rozwinęła się interakcja z mediami za pośrednictwem urządzeń mobilnych, jest zatrważające. Ich udział w e-handlu, nie liczy się już w pojedynczych procentach, lecz dziesiątkach procent, z tego względu możemy twierdzić, że obchodzenie optymalizacji dla urządzeń mobilnych, to odcinanie się od ogromnej bazy potencjalnych klientów.
  • Adres URL, którego wyszukiwarka nie rozumie – jest coś takiego, co w wolnym tłumaczeniu nazwiemy, mówiącym URL – chociaż brzmi to dziwnie, zwyczajnie oznacza adres URL zoptymalizowany, aby ułatwić wyszukiwarkom jego odczytanie. Nie brzmi to zbyt skomplikowanie i wcale takie nie jest, a gwarantujemy, że znacząco wspomaga SEO. Na tym wszystkim skorzystają również klienci, gdyż niemożliwy do odczytania adres URL będzie sprawiać wrażenie niepokojącego w ich oczach, lub problematycznego.

Podsumowanie

Zapoznaj się z naszymi propozycjami ponownie, spróbuj je sobie utrwalić i gwarantujemy Ci, że ich przyswojenie i wdrożenie stanie się zastrzykiem energii dla Twojego SEO. E-handel nie jest prosty jeżeli mówimy o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i jak to się mówi – należy się trochę nagimnastykować, aby zobaczyć efekty w postaci wzrostu współczynnika konwersji, lub średniej klikalności.

Jeżeli chciałbyś się dowiedzieć jeszcze więcej w kwestii pozycjonowania sklepów skontaktuj się z nami. Jesteśmy ekspertami z zakresu SEO i marketingu cyfrowego, pomożemy, doradzimy, chętnie przystąpimy do długoterminowej współpracy. Skontaktuj się już dziś!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak uzyskać wyższą pozycję sklepu internetowego? Oto kilka przydatnych wskazówek!
    Jak uzyskać wyższą pozycję sklepu internetowego? Oto kilka przydatnych wskazówek!
    Jeśli prowadzisz sklep internetowy, z pewnością chcesz, aby dobrze pozycjonował się w wyszukiwarce. Dowiedź się, jak to osiągnąć!
    Czy warto założyć bloga dla sklepu internetowego?
    Czy warto założyć bloga dla sklepu internetowego?
    Czy prowadzenie bloga jest skuteczne? Jak wpływa on na sprzedaż w sklepie internetowym? Odpowiedzi znajdziesz w naszym nowym artykule. Czytaj dalej!
    I want it all – obsługa klienta w e-commerce. Kim jest współczesny klient?
    I want it all – obsługa klienta w e-commerce. Kim jest współczesny klient?
    Klient filarem marketingu. Kim jest współczesny klient, jakie ma potrzeby oraz wymagania? Dowiedz się, jak zadbać o wysokiej jakości obsługę klienta w sieci.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę