DARMOWY AUDYT SEO

Branding w mediach społecznościowych, czyli promowanie marki na szeroką skalę

6 min czytania
Branding w mediach społecznościowych, czyli promowanie marki na szeroką skalę
Kategoria Marketing

Budowanie marki i rozszerzanie jej działalności to najważniejsze, co możesz zrobić dla swojej firmy. Większość społeczeństwa korzysta z mediów społecznościowych każdego dnia. Jest to więc jeden z najlepszych sposobów na zbudowanie solidnego fundamentu dla swojej marki. Oprócz tego że, portale społecznościowe dają wiele możliwość bezpośredniego kontaktu z klientami, korzystnie wpływają również na wizerunek marki i jej świadomość.

Spis treści:

Czym jest branding?

Branding nie jest niczym innowacyjnym i zaskakującym, gdyż istnieje od dawna. Pojawia się jednak poważny problem, w postaci tego, że wiele osób myli marketing i branding, choć w rzeczywistości są one zupełnie różne. Zasadniczą różnicą jest to, że Twoje działania brandingowe powinny poprzedzać każdą formę marketingową, której podejmuje się Twoja firma. Nie ulega wątpliwościom, że marketing służy promowaniu marki i jej produktów. Najpierw musisz jednak powiedzieć konsumentom, kim właściwie jesteś. Tutaj z pomocą przychodzi branding. Twoja firma powinna być rozpoznawalna na wielu obszarach. Musisz więc koniecznie zadbać o ten aspekt.

Sprawdź: Czym jest współczynnik Open Rate?

Branding kluczem do sukcesu

Wszystko, czym zajmuje się firma, niezależnie od tego czy masz na to wpływ, czy nie, stanowi wizerunek Twojej marki. Od metod marketingowych, z których korzystasz, po kolory banerów na stronie internetowej. Wszystko ma znaczenie.

Działania Twojej marki są tym, co ludzie będą z nią kojarzyć i tym, co ma ostateczny wpływ na ich decyzje zakupowe. Ważne jest zatem, aby upewnić się, że masz dokładnie określony wizerunek marki, do którego chcesz dążyć. Pomyśl o swojej firmie. Z czym chcesz być kojarzony? Każdy wybór, którego dokonujesz, musi nawiązywać do odpowiedzi na to pytanie.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Media społecznościowe i branding - jak to połączyć?

Media społecznościowe całkowicie zrewolucjonizowały sposób, w jaki komunikujemy się z innymi. Miliardy ludzi ma obecnie konta na najpopularniejszych portalach. Wykorzystaj to! Masz bowiem możliwość połączenia się z nimi i zachęcenia ich do skorzystania ze swoich usług. Serwisy typu Facebook czy Instagram to istne kopalnie nowych klientów, więc koniecznie powinieneś wziąć to pod uwagę podczas tworzenia strategii marketingowej. Korzystanie z mediów społecznościowych to świetny sposób, aby rozwinąć biznes i ustabilizować swoją pozycję w branży.

Jak dokładnie możesz wykorzystać media społecznościowe, aby faktycznie rozwijać swoją markę? Oto trzy kroki, które mogą Ci w tym pomóc:

  1. Wybierz odpowiednie kanały

Media społecznościowe zgromadziły dotychczas dziesiątki portali różnego typu. Oprócz tych największych – Facebooka, Twittera, Instagrama, Google+, LinkedIn i Pinteresta – masz do dyspozycji również Snapchat, YouTube, Myspace, Friendster, Tumblr, Vine i mnóstwo innych.

Mimo tego, że Internet oferuje tak wiele sieci społecznościowych, nie musisz korzystać ze wszystkich jednocześnie. Wymagałoby to pełnoetatowego personelu do spraw mediów społecznościowych, a to warunkowałoby użycie dużego wkładu pieniężnego, na który nie może pozwolić sobie większość małych firm. Ponadto, taki proces i tak nie przyniósłby zadowalających efektów.

Wszystko zależy od Twojej marki i tego, co próbujesz osiągnąć. Nie każdy obszar promowania treści w sieci będzie dla Ciebie odpowiedni. Oto przykłady dużych platform mediów społecznościowych, które mogą okazać się przydatne w Twojej strategii marketingowej.

Facebook: Jeśli należałoby wskazać jeden serwis, który jest najskuteczniejszy dla większości firm, to jest to Facebook. Portal ten jest gigantem w sferze mediów społecznościowych i raczej nie zmieni się to w najbliższym czasie. Warto więc wykorzystać ten ośrodek marketingowy w celu pozyskania nowych odbiorców i klientów.

Twitter: Twitter to kolejny niezwykle popularny portal społecznościowy, który nie wymaga szczególnych umiejętności, aby go używać. Miliony aktywnych użytkowników stanowią doskonałe źródło potencjalnych klientów.

Instagram: Instagram to w pewnym sensie wciąż rozwijająca się forma prowadzenia biznesu, która w ostatnim czasie zyskała zaskakującą popularność. Formą nawiązania kontaktu z odbiorcami jest tam publikowanie zdjęć. Przejęcie platformy przez Facebooka pozwala firmom w skuteczny sposób reklamować swoje produkty, dlatego warto zwrócić uwagę na właściwości Instagrama.

LinkedIn: Jeśli szukasz profesjonalnej sieci mediów społecznościowych, które posłużą Ci jako formalny ośrodek promowania swojego biznesu – LinkedIn sprawdzi się w tym celu idealnie. Jest to bowiem platforma, która umożliwia łączenie się z klientami, pracownikami, innymi firmami i przedstawianie im swojej działalność .

Pinterest: Platformą, która w ostatnim czasie ponownie zyskała na wartości, jest Pinterest. Portal ten kusi użytkowników swoją zawartością, gdyż gromadzi wszelkiego rodzaju zdjęcia i grafiki, co możesz strategicznie wykorzystać w swojej kampanii.

Obecnie istnieje niemal nieograniczony wybór portali społecznościowych i form marketingowych, które można w nich wykorzystać. Możesz publikować treści, wyróżniać konkretne tematy i grupować swoich odbiorców, w celu osiągnięcia lepszych wyników.

  1. Udostępniaj wartościowe treści

Kiedy już zdecydujesz, które platformy będą idealnie współgrać z Twoją strategią marketingową, nadchodzi czas, aby je rzeczywiście wykorzystać. Aby to zrobić, zacznij udostępniać wysokiej jakości treści, które realnie zainteresują Twoją grupę docelową.

  1. Bądź konsekwentny

Nawet najmniejsze i z pozoru niewiele znaczące metody marketingowe mogą okazać się niezwykle skuteczne, jeśli będziesz konsekwentny w ich stosowaniu. Sukcesów nie osiąga się bowiem z dnia na dzień. Uzyskanie satysfakcjonujących wyników wymaga czasu i zaangażowania, dlatego tak wiele firm ponosi porażki.

Nie bądź więc jedną z nich i regularnie analizuj swoje rezultaty, aby wiedzieć, co sprawdza się najlepiej, a co wymaga poprawy. Dzięki temu będziesz miał stały wgląd w funkcjonowanie Twojej firmy i zyskasz możliwość wdrażania korzystnych rozwiązań. Pamiętaj, dbanie o wizerunek marki to podstawa. Zacznij więc optymalizować swoje treści już dziś i ciesz się osiąganymi sukcesami!

Chciałbyś zacząć pozycjonować swoją stronę? Zapraszamy do kontaktu! Nasi specjaliści z agencji SEO Grupa iCEA chętnie odpowiedzą na każde pytania! Pozycjonowanie twojej strony pomoże Ci rozwinąć skrzydła.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 5

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak dodać piksel Facebooka do WordPressa?
Jak dodać piksel Facebooka do WordPressa?
Świat online łączy ze sobą na pozór oddzielne elementy. Czy strona na WordPressie może wykorzystać funkcjonalność piksela Facebooka? Oto recepta na sukces.
PLA – co to jest?
PLA – co to jest?
W Twojej strategii marketingowej nie powinno zabraknąć Product Listing Ads (PLA). Dzięki nim możesz skutecznie zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie online.
Dlaczego marketing w czasie recesji jest mądrym posunięciem biznesowym?
Dlaczego marketing w czasie recesji jest mądrym posunięciem biznesowym?
Recesja to nie czas na cięcie budżetu marketingowego. Sprawdź, dlaczego nie warto rezygnować z działań promocyjnych w czasie trudnej sytuacji gospodarczej!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie