Budowanie autorytetu w sieci. Czym są linki zwrotne i dlaczego są tak ważne?

Budowanie autorytetu w sieci. Czym są linki zwrotne i dlaczego są tak ważne?

Yan Krukov/pexels.com

Wyszukiwarki są niezwykle kapryśne. Jednego dnia zajmujesz wysoką pozycję w rankingu, drugiego zaś może Cię w ogóle w nim nie być. W poprawie tej sytuacji pomagają działania optymalizacyjne SEO, zwłaszcza związane z link buildingiem, czyli strategią off-site. Zaznacz trwale swoje miejsce w sieci za pomocą linków zwrotnych. Dowiedz się, jakie są ich rodzaje oraz jak je zdobywać, aby umieć porozumiewać się z algorytmami.

Zanim przejdziemy do tytułowych zagadnień, warto przypomnieć, czym w zasadzie jest link sam w sobie. Inaczej nazywa się go hiperłączem bądź odnośnikiem. Umożliwia on użytkownikowi przejście pod dany adres poprzez jego kliknięcie. Może prezentować się w całości bądź w formie skrótu, czyli tzw. anchor textu.

Linki zwrotne są z kolei najważniejszą strategią off-site SEO, czyli działań związanych poza samą strukturą naszej witryny. Chodzi o pozyskiwanie najbardziej wartościowych linków prowadzących do naszej strony. Im jest ich więcej, tym większa widoczność.

Od czego zależy ocena linku? Przede wszystkim od jego rodzaju, ale także od popularności, lokalizacji, domeny, adresu URL, jakości strony oraz jej Trust Flow.

Rodzaje linków

Linki określane są przez atrybuty, czyli cechy charakterystyczne, wysyłające sygnały informacyjne wyszukiwarkom. Ich wybór wpływa na pozycjonowanie strony na liście rankingowej. Które z nich warto znać?

  • Dofollow
  • Numer jeden wśród linków, posiada największą wartość oraz moc SEO. Są to linki wysyłające komunikat o wysokiej wartości strony, sugerując tym samym jej częste odwiedzanie.

  • Nofollow
  • Atrybut ten pełni funkcję sugestii dla wyszukiwarki, która może, ale nie musi, zostać uwzględniona w ocenie. Link tego rodzaju nie będzie brany pod uwagę w kontekście oceny. Pozwala zachować balans i naturalność całej strategii budowania linków, a dodatkowo ma wpływ na ruch na stronie – utrzymuje jego płynność.

  • Linki sponsorowane
  • Są to linki wykorzystywane jedynie w kontekście treści pozyskanych płatnymi metodami. Wyszukiwarka wyświetla je u góry bądź u dołu wyników, oznaczając je hasłem „Reklama”.

  • Linki UGC
  • W tym przypadku mowa o linkach, które nie zostały wygenerowane przez nas – właścicieli stron. Umieszczają je użytkownicy sieci na forach, w komentarzach, mediach społecznościowych czy na blogach.

Korzyści płynące z dobrego linkowania

Celem jest stworzenie balansu pomiędzy rodzajami linków. Jeśli będą one jak najbardziej naturalne, tym lepiej dla nas. Są ważnym czynnikiem dla robotów wyszukiwarek w kontekście PageRank. Tworzenie oryginalnych treści nie wystarczy, należy zaznaczyć swoje miejsce w sieci, a linki zwrotne są do tego najlepszym narzędziem.

Linki są również niezbędnym elementem promocyjnym dla sklepów internetowych. Pozwalają na poszerzenie możliwości reklamy, przekładając się na poprawę współczynnika klikalności oraz konwersji. Dodatkowo umożliwiają one wgląd w grupę docelową odbiorców, dostosowują się do innych urządzeń i pozwalają na łatwą edycję względem aktualnych ofert.

Algorytm Pingwin od Google – dlaczego jest ważny?

Proces pozyskiwania linków nie jest łatwym zadaniem, wymaga wiele pracy oraz czasu, aby były one jak najbardziej wartościowe. Google dba o jakość treści w swojej przeglądarce, z tego powodu w 2012 roku wprowadziło algorytm Pingwin. Wyszukuje on linki pochodzące ze stron o wątpliwej jakości bądź spam. Jest to metoda pozwalająca przeciwdziałać nieuczciwej strategii pozycjonowania.

Źródło: Ketut Subiyanto/pexels.com

Zagrożenia – techniki Black Hat SEO

Zawsze istnieją dwie strony medalu, podobnie jest w przypadku technik SEO. Możemy podążać drogą wskazówek, wytycznych i zasad, które narzuca nam wyszukiwarka bądź próbować tę drogę sobie skrócić. Niestety ma to kiepski efekt, który grozi nałożeniem filtrów bądź banów od Google. Są to kary trwające od kilku miesięcy, przez kilka lat, a w skrajnych przypadkach wiążą się z całkowitym usunięciem strony z SERP.

W przypadku linkowania mowa o zjawiskach:

  • wymiany linków,
  • farm linków,
  • automatycznym generowaniu odnośników,
  • spamerskich.

Jak zdobywać linki zwrotne?

Po pierwsze – treść

Każdy specjalista powie Ci na dobry początek to zdanie – “Content is King”. Nic dziwnego, powiedział je Bill Gates, niepodważalny autorytet świata IT. Twórz autorskie treści, bądź oryginalny i wypełnij niszę. Z pewnością zostanie to docenione przez odbiorców, a tym samym przełoży się na możliwość pozyskiwania linków UGC. Są one niebywale ważne dla algorytmów Google, ponieważ świadczą o wysokim poziomie zaufania i Twojej pozycji jako eksperta.

Po drugie – blog

Jedną z najlepszych metod pozyskiwania linków zwrotnych jest zjawisko guest bloggingu i guest postingu. Wpisy gościnne na autorytatywnych witrynach pozwalają poszerzyć swoje zasięgi. Społeczność blogosfery trzyma się razem, zbuduj więc więzi z innymi twórcami, a następnie podejmujcie się wspólnej współpracy.

Po trzecie – social media

Elementem wspierającym Twoje działania jest połączenie sił z mediami społecznościowymi, takimi jak Facebook, Instagram, Twitter czy TikTok. Dzięki temu dotrzesz do większej grupy odbiorców, którzy będą mogli łatwiej udostępniać Twoje treści.

Wnioski

Link building jest nieodłącznym elementem pozycjonowania. Wyszukiwarki dbają przede wszystkim o internautów, starając się zapewnić im jak najlepsze doznania korzystania z sieci. Z tego powodu Ty również musisz zatroszczyć się o jakość. Najlepsze linkowanie zewnętrzne cechuje się naturalnością. Internauci każdego dnia przesyłają sobie wartościowe adresy, tworząc tym samym nowy rodzaj marketingu szeptanego. Nie oglądaj się na innych, zaznacz swoje miejsce w sieci.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    SEO dla zaawansowanych, czyli stań się ekspertem w swoich działaniach

    SEO dla zaawansowanych, czyli stań się ekspertem w swoich działaniach

    Znasz już podstawy SEO, ale chcesz poszerzyć swoją wiedzę w tym temacie? Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!
    Czy AMP wpływa na SEO strony internetowej?

    Czy AMP wpływa na SEO strony internetowej?

    Chciałbyś, aby Twoja strona internetowa ładowała się szybciej niż pozostałe? Musisz poznać zastosowanie formatu AMP! Ciekawy? Czytaj dalej!
    Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy? Poradnik

    Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy? Poradnik

    Google może stać się dla Twojego sklepu cennym źródłem ruchu. Sprawdź, jakie kroki warto podjąć, aby strona zaczęła pozyskiwać klientów z tej wyszukiwarki. Dowiedz się, jakie działania są niezbędne do osiągnięcia sukcesu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.