DARMOWY AUDYT SEO

Buzz marketing – charakterystyka

Buzz marketing – charakterystyka

Christina @ wocintechchat.com/unsplash.com

W związku z sukcesywnie rosnącą konkurencją na rynku, specjaliści od marketingu starają się wpadać na nowe pomysły, jak mogliby skutecznie promować usługi bądź produkty swoich klientów. Ostatnio coraz więcej słyszy się o metodzie, jaką jest buzz marketing. Czym właściwie jest buzz marketing i na czym polega? Niniejszy artykuł odpowiada na te pytania i wiele innych. Zapraszamy do lektury!

Buzz marketing – definicja

W pierwszej kolejności dobrze byłoby wyjaśnić, czym właściwie jest buzz marketing, czyli inaczej marketing szeptany. Jak wskazuje na to jej nazwa, metoda ta opiera się na „szeptaniu” potencjalnych klientów o reklamowanych usługach, produktach, marce, czy też firmie. Ma na celu dotarcie do większego grona odbiorców, a także zbudowania zainteresowania wokół marki w sposób delikatny i naturalny, przykładowo wywołując dyskusje na dany temat.

Środkiem do tego są zatem wpisy pod artykułami czy postami w mediach społecznościowych, a także fora dyskusyjne, gdzie konsumenci mogą dzielić się swoimi wrażeniami związanymi z konkretną marką. Dzięki takiemu zabiegowi odbiorcy dobrowolnie prowadzą rozmowy o produkcie czy usłudze, przez co nazwa firmy zapada w ich pamięć. Pozytywne komentarze i opinie wpływają także na wizerunek marki, a co za tym idzie, konsumenci chętniej sięgają po sprzedawane przez nią produkty czy usługi.

Sprawdź: Czy lazy loading może pomóc witrynie w optymalizacji?

Buzz marketing – opinie konsumentów kluczem do sukcesu

Okazuje się, że jedną z wielu korzyści, jaką niesie za sobą buzz marketing, jest łatwy rekonesans wśród ocen klientów. Dzięki marketingowi szeptanemu można zorientować się, co odbiorcy cenią w naszych usługach, a co należałoby poprawić. Zbieranie poszczególnych opinii pozwala na rozeznanie się, kiedy następuje sytuacja kryzysowa i przygotowanie odpowiedniej reakcji.

Źródło: Brooke Cagle/unsplash.com

Ponadto, buzz marketing jest świetnym sposobem na zbadanie oczekiwań potencjalnych klientów, a także tych, którzy są już z marką zapoznani. Dzięki tym elementom marketingu szeptanego możliwy jest dalszy rozwój firmy w kierunku, który przyniesie jej korzyść. Prawdziwe i niewymuszone opinie klientów to coś, czym każdy aspirujący przedsiębiorca powinien się kierować.

Liczne zalety buzz marketingu

Buzz marketing to świetny sposób na budowanie renomy marki. Jest to metoda, dzięki której w łatwy sposób można dotrzeć do wielu nowych klientów – ludzie przy zakupie produktów bądź usług różnego rodzaju bardzo często kierują się opiniami pozostałych konsumentów. Produkt sprawdzony to w oczach klienta produkt, na który warto postawić. Dzięki buzz marketingowi zwiększa się również ruch w serwisie internetowym marki, w związku z czym finansowe zyski po pewnym czasie wzrastają. Wpływa on także na pozycjonowanie i lepszą widoczność stron w wyszukiwarkach internetowych.

Wśród pozostałych korzyści, jakie niesie za sobą buzz marketing wymienić można to, że jest to metoda wszechstronna. Można wykorzystywać ją przy promowaniu dowolnej, wybranej przez siebie usługi, wydarzenia, czy też produktu. Poza tym, buzz marketing to sposób, który wdrażać można przy stosunkowo niewielkiej liczbie zaangażowanych do tego osób. Prowadzi się go także na stronach internetowych czy portalach społecznościowych, z których korzystanie jest w głównej mierze darmowe, przez co nie wiąże się on z dodatkowymi kosztami.

Sprawdź: Marketing wielokanałowy – wszystko, co musisz wiedzieć w 2022 roku!

Buzz marketing – przykłady form marketingu szeptanego

W tej części przedstawimy wybrane rodzaje buzz marketingu. Jest to pojęcie szerokie i obejmuje kilka różnych metod działania. Wśród form buzz marketingu wymienić można:

  • Community marketing, czyli zaczynanie dyskusji w społecznościach sprecyzowanych pod jakimś kątem. Przykładem takich społeczności mogą być zamknięte grupy na Facebooku, czy też rozmaite fora dyskusyjne, skupiające się wokół danego tematu. Ten rodzaj buzz marketingu wymaga przekazywania rozmówcom szczegółowych informacji.
  • Marketing wirusowy, czyli prowokowanie do zaczynania rozmów poprzez tworzenie interesującego contentu, zachęcającego konsumentów do udziału w dyskusji. Ten rodzaj marketingu szeptanego powinien sprawiać, że odbiorcy sami udostępniają materiał pozostałym użytkownikom internetu, dzięki czemu staje się on niezwykle popularny. W ten sposób otrzymujemy właściwie darmową reklamę.
  • Brand blogging – ten rodzaj buzz marketingu polega zwykle na tym, że marka zatrudnia jakiegoś blogera, aby ten przetestował produkt i wyraził o nim swoją szczerą opinię. Po stworzeniu wpisu o produkcie marketingowcy mogą dyskutować z odbiorcami w komentarzach.
  • Evangelist marketing – metoda polegająca na zbudowaniu zaufania klienta, który następnie sam poleca markę pozostałym osobom. Uważa się go za jedną z najskuteczniejszych metod marketingu szeptanego i jest to świetny sposób na pozyskanie lojalnych klientów.

Czy warto zainwestować środki w buzz marketing?

Buzz marketing to zdecydowanie ciekawa metoda marketingowa, której warto poświęcić uwagę. Jest to sposób, na który nie wpływa oprogramowanie mające na celu blokowanie reklam. Marketing szeptany skupia się na rozmowie na temat usługi czy marki, a nie na samej sprzedaży, dzięki czemu jest metodą naprawdę nienachalną, co niezwykle ceni potencjalna klientela.

Na korzyść marketingu szeptanego przemawia także to, że nie wymaga on wielkiego budżetu. Nierzadko jedynym czego trzeba, by go zaimplementować jest jedynie narzędzie służące do wykrywania wzmianek, a także osoba, która wie, jak rozmawiać z klientami. Jeśli uwagi są celne i prowokujące, można w łatwy sposób wywołać niemałą dyskusję. Wymaga to jednak szybkiej odpowiedzi na ewentualne negatywne komentarze.

Marketing szeptany można łatwo dostosować do ustalonych celów marketingowych, a także obranej grupy docelowej. Jest to zatem ciekawa metoda, do której przekonuje się coraz więcej osób.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: bastillin.com, industrialoop.com

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym są przekierowania 301 i jak stosować je w swojej strategii SEO?
    Czym są przekierowania 301 i jak stosować je w swojej strategii SEO?
    Czym są przekierowania 301? Kiedy je stosować? Jaki mają wpływ na SEO? Odpowiedzi na te ważne pytania znajdziesz w naszym artykule.
    Czym jest konwersja? Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?
    Czym jest konwersja? Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?
    Efektywna sprzedaż ma kluczowe znaczenie dla sklepów internetowych. Jakie działania należy wdrożyć, aby móc uzyskać najlepsze możliwe wyniki konwersji?
    Dlaczego niektóre strategie SEO nie przynoszą rezultatów Twojej stronie internetowej?
    Dlaczego niektóre strategie SEO nie przynoszą rezultatów Twojej stronie internetowej?
    Z pewnością nie raz zastanawiałeś się, czemu Twoje strategie SEO nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Może właśnie popełniasz te typowe błędy? Sprawdź!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę