Call to action – jak stworzyć skuteczne wezwania do działania?

Call to action – jak stworzyć skuteczne wezwania do działania?

Kindel Media/pexels.com

Działalność w internecie przyjmować może różne formy. Celem każdej z nich jest jednak przyciągnięcie nowych odbiorców i skłonienie ich do określonych działań. Aby to osiągnąć, warto skorzystać z przycisków call to action, które zagwarantować mogą doskonałe wyniki.

Czym jest wezwanie do działania (CTA)?

Samo przedstawienie interesującej oferty to nie wszystko. Aby przejść przez wszystkie etapy reklamowania produktu i skutecznie zachęcić użytkownika do podjęcia określonych czynności, konieczne jest wykorzystanie skutecznego wezwania do działania.

Wezwanie do działania (CTA) to treść, obraz lub jakakolwiek inna forma przekazu, której celem jest skłonienie odbiorcy do „działania”. Chcesz poznać charakterystykę tego elementu i sposoby jego optymalizacji? Czytaj dalej!

Sprawdź: Jak stworzyć skuteczny przycisk call to action?

Jakie znaczenie mają wezwania do działania?

CTA jest bardzo ważnym elementem każdej witryny. Stanowi swego rodzaju sugestię działania, które użytkownicy powinni podjąć po zapoznaniu się z konkretną ofertą. Cechą skutecznego call to action jest też zdolność zachęcenia odbiorców do zrozumienia kroków, które muszą poczynić, aby dotrzeć do miejsca docelowego.

Źródło: Alena Darmel/pexels.com

Nowy użytkownik witryny może przecież nie wiedzieć, jak zapisać się do newslettera lub jak przejść do koszyka. Widoczny i zrozumiały przycisk CTA pozbawi go wszelkich wątpliwości i przeniesie w miejsce, którego rzeczywiście poszukuje.

Warto podkreślić, że witryna może posiadać wiele różnych przycisków CTA, a każdy z nich może mieć inny cel. Dlaczego jednak są tak istotne? Wyobraź sobie, że piszesz artykuł na bloga, który kończy się typowym podsumowaniem bez wyraźnego wezwania do działania. Po lekturze odbiorcy opuszczą stronę, a Ty pożegnasz się w ten sposób z satysfakcjonującymi wynikami sprzedażowymi. Jeśli więc nie udzielisz użytkownikom kilku cennych wskazówek, nie będą wiedzieli, w jakim kierunku podążyć po przeczytaniu artykułu.

Jakie są rodzaje skutecznych wezwać do działania?

  • Przycisk CTA do przyciągania potencjalnych klientów

Przyciski CTA służą wielu celom, ale jednym z najważniejszych jest generowanie potencjalnych klientów. Nie każdy odwiedzający stanie się bowiem faktycznym kupującym. Aby jednak zwiększyć prawdopodobieństwo dokonania przez użytkownika zakupu, warto posłużyć się skutecznym wezwaniem do działania.

Przyciski CTA do generowania potencjalnych klientów często znajdują się na blogach lub na samym dole stron internetowych. Można je również zauważyć w formie wyskakującego baneru, co jest najbardziej widoczną formą tego elementu.

Warto podkreślić, że ten rodzaj przycisków CTA powinien być przekonujący, czytelny i przyciągający uwagę, gdyż jego skuteczność ma wpływ na rzeczywiste wyniki sprzedażowe. Użytkownicy muszą być też świadomi tego, co stanie się po kliknięciu danego elementu, dlatego należy zadbać o przejrzystość i zrozumiałość.

  • Formularze

Aby stać się zarejestrowanym klientem, odwiedzający muszą wypełnić konkretny formularz i kliknąć przycisk „prześlij”.

Mało widoczny lub niezachęcający przycisk do przesłania będzie miał bardzo niekorzystny wpływ na osiągane wyniki. Zadbaj więc o jego czytelność i interesującą formę, a zyskasz pewność, że użytkownicy nie przejdą obok niego obojętnie. Możesz wykorzystać sformułowania, takie jak „zarejestruj się i skorzystać z 25% zniżki”, które z pewnością zaciekawią potencjalnych klientów.

  • Przyciski „Czytaj więcej” i „Sprawdź”

Przyciski tego typu są obecne w niemal każdej sekcji strony internetowej. Wynika to z faktu, że wyświetlenie całego posta zajęłoby zbyt dużo miejsca. Dzięki temu elementowi zajęty obszar ograniczony jest do minimum, a treść okazuje się bardziej czytelna i zrozumiała.

Skutecznym zagraniem jest wyświetlanie użytkownikom tylko kilku zdań danego artykułu, po których następuje znak CTA, przez co chcą oni dokończyć lekturę i chętniej w niego klikają.

  • Przycisk przeniesienia na stronę

Odwiedzający bloga, którzy są realnie zainteresowani Twoimi usługami, z pewnością będą chcieli znaleźć stronę internetową, na której je sprzedajesz. Musisz się więc upewnić, że ich podróż jest tak łatwa, jak to tylko możliwe.

Widoczne przyciski CTA mogą Ci to zapewnić. Umieść więc sformułowania, takie jak „dowiedz się więcej” czy „wypróbuj za darmo”, co pozytywnie wpłynie na konwersję w witrynie.

  • Przyciski społecznościowe

Zachęcanie odwiedzających do udostępniania treści w mediach społecznościowych to doskonały sposób na budowanie ruchu w witrynie. Przyciski społecznościowe stanowią bowiem najprostszą formę, która nie wymaga dużego zaangażowania odbiorców, a przynosi doskonałe efekty.

Elementy te mogą być używane na stronach internetowych, blogach czy w głównych witrynach.

  • Przyciski

Jeśli tworzysz jakieś wydarzenie, z pewnością chcesz, aby uczestniczyło w nim jak najwięcej osób. Konieczne jest więc przeprowadzenie w sieci odpowiedniej kampanii promocyjnej, której skuteczność nierzadko zależy od zastosowania zachęcającego wezwania do działania. W tym przypadku CTA powinny być krótkie i bezpośrednie. Jeśli na przykład prowadzisz bieg firmowy, powinieneś użyć wyrażenia „zapisz się na bieg firmowy” – krótko i na temat.

Podsumowanie

Wiesz już, czym są przyciski CTA i w jakich przypadkach okazują się najbardziej skuteczne. Wykorzystaj więc tę wiedzę i stwórz zachęcające wezwania do działania, które przeniosą Twoich odbiorców w konkretne miejsca i poprawią osiągane przez marę wyniki. Nie bój się eksperymentować! Testuj różne wersje call to action, aby ustalić, jakie formy najefektywniej oddziałują na grupę docelowych odbiorców. Nie czekaj i zrób krok w kierunku sukcesu już dziś!

Skontaktuj się z naszą agencją SEO już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o pisaniu bloga

    10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o pisaniu bloga

    Zastanawiasz się nad pisaniem bloga? Chcesz wiedzieć, jakich metod użyć, aby Twoje treści przyciągnęły rzesze zainteresowanych odbiorców? Sprawdź!
    Jak dopasować styl komunikacji do Twojej marki?

    Jak dopasować styl komunikacji do Twojej marki?

    Każda branża rządzi się swoimi prawami. To, co w jednej będzie sukcesem, w innej okaże się porażką. Przeczytaj, jak zbudować komunikację, która będzie mówić głosem Twoich klientów.
    Marketing wideo – dlaczego to się opłaca?

    Marketing wideo – dlaczego to się opłaca?

    Multimedia to idealny sposób na urozmaicenie różnego rodzaju treści. Z naszego artykułu dowiesz się, czy marketing wideo się opłaca!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę