Case Study – Epaka.pl

Case Study – Epaka.pl

Konsultacja i audyt

Klient podczas bezpłatnej konsultacji wskazał jednego konkurenta, który z biznesowego punktu widzenia był mniejszy od nich, ale statystyki w Google Analytics pokazywały, że osiągają zdecydowanie lepsze wyniki w porównaniu do Klienta. Jak to możliwe, że mniejsza firma może generować lepszy zysk? Odpowiedzi na to pytanie udzielił Patryk Olszewski ‒ Wiceprezes Zarządu Grupy iCEA. Po przeprowadzeniu kompleksowego audytu dowiedzieliśmy się, z czego wynika wysoka widoczność konkurenta oraz wypunktoktowaliśmy działania, dzięki którym udało im się uzyskać taki efekt.

Rozpoczęcie współpracy

Współpracę z firmą Epaka rozpoczęliśmy w listopadzie 2018 roku. Zaproponowana przez nas strategia bazowała m.in. na stworzeniu dedykowanych landing pages dla kilku różnych fraz w permutacji z miastami, np. [kurier][miasto] czy [zamów kuriera][miasto]. Te działania pozwoliły zwiększyć widoczność strony, która i tak indeksowała się już na ogromną liczbę słów kluczowych:

Ten wykres to dowód na to, że do “sufitu” jest jeszcze naprawdę daleko. Nasz Klient miał duży potencjał na rozwój, ale poprzednia agencja nie wykorzystała go w pełni.

Rozpoczęcie współpracy
Nasza propozycja

Wzrost widoczności w top50

Eksperci Grupy iCEA wiedzą, że większa widoczność nie zawsze oznacza większy ruch na stronie ‒ zależy to od kaloryczności słów kluczowych, na które serwis jest widoczny. Jednak mimo wszystko, dla Klienta ważne było to, aby „wyprzedzić” wskazanego konkurenta, co udało się osiągnąć dla top50:

Wzrost konwersji i ruchu dzięki frazom w top10

Zaindeksowanie strony na nowe słowa kluczowe znacząco zwiększyło potencjał serwisu. Jednak w kontekście pozyskiwania ruchu i konwersji kluczowe jest to, aby na jak największą liczbę fraz pojawiać się w top10 wyników wyszukiwania. Są to kluczowe pozycje biorące udział w pozyskiwaniu ruchu, o czym świadczą średnie współczynniki CTR dla poszczególnych pozycji w wynikach wyszukiwania:

Wzrost konwersji i ruchu dzięki frazom w top10

Kolejnym etapem były więc działania mające na celu podniesienie pozycji dla zaindeksowanych już fraz, czego efektem było zwiększenie ruchu na stronie Klienta. Wraz z upływem czasu zwiększała się liczba słów kluczowych w top10 i top3 wyników wyszukiwania:

Aktualna sytuacja Klienta

Obecnie większość fraz, na które Klient jest widoczny, znajduje się w zakresie pozycji, które biorą udział w pozyskiwaniu ruchu:

W większości są to frazy o bardzo dużej kaloryczności, dzięki którym pozyskujemy ruch na stronie. Dzieje się tak, ponieważ te słowa kluczowe są bardzo często wyszukiwane przez użytkowników i tym samym ‒ bardzo konkurencyjne. Oto przykłady fraz słów kluczowych o wysokiej kaloryczności:

słowa kluczowe

Estymacja

Estymowany przez SENUTO ruch i jego wartość w przeliczeniu na budżet kampanii Google Ads, jaką trzeba byłoby przeprowadzić, aby taki ruch wygenerować, osiąga dziś gigantyczne wartości:

Estymacja

Jak widać na powyższym przykładzie, odpowiednio dobrana strategia SEO pozwala wyprzedzić konkurencję w wynikach wyszukiwania. Właściwie wdrożone zmiany sprawiają, że do naszego sklepu trafiają klienci, którzy wcześniej dokonywali zakupu u konkurencji.

DARMOWY AUDYT SEO

    Rozpocznij

    od bezpłatnej
    konsultacji SEO

    Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

    • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
    • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
    • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
    • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Dziękujemy za kontakt.

    Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

    Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

      Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę