Klient podczas bezpłatnej konsultacji wskazał jednego konkurenta, który z biznesowego punktu widzenia był mniejszy od nich, ale statystyki w Google Analytics pokazywały, że osiągają zdecydowanie lepsze wyniki w porównaniu do Klienta. Jak to możliwe, że mniejsza firma może generować lepszy zysk? Odpowiedzi na to pytanie udzielił Patryk Olszewski ‒ Wiceprezes Zarządu Grupy iCEA. Po przeprowadzeniu kompleksowego audytu dowiedzieliśmy się, z czego wynika wysoka widoczność konkurenta oraz wypunktoktowaliśmy działania, dzięki którym udało im się uzyskać taki efekt.
Współpracę z firmą Epaka rozpoczęliśmy w listopadzie 2018 roku. Zaproponowana przez nas strategia bazowała m.in. na stworzeniu dedykowanych landing pages dla kilku różnych fraz w permutacji z miastami, np. [kurier][miasto] czy [zamów kuriera][miasto]. Te działania pozwoliły zwiększyć widoczność strony, która i tak indeksowała się już na ogromną liczbę słów kluczowych:
Ten wykres to dowód na to, że do “sufitu” jest jeszcze naprawdę daleko. Nasz Klient miał duży potencjał na rozwój, ale poprzednia agencja nie wykorzystała go w pełni.
Eksperci Grupy iCEA wiedzą, że większa widoczność nie zawsze oznacza większy ruch na stronie ‒ zależy to od kaloryczności słów kluczowych, na które serwis jest widoczny. Jednak mimo wszystko, dla Klienta ważne było to, aby „wyprzedzić” wskazanego konkurenta, co udało się osiągnąć dla top50:
Zaindeksowanie strony na nowe słowa kluczowe znacząco zwiększyło potencjał serwisu. Jednak w kontekście pozyskiwania ruchu i konwersji kluczowe jest to, aby na jak największą liczbę fraz pojawiać się w top10 wyników wyszukiwania. Są to kluczowe pozycje biorące udział w pozyskiwaniu ruchu, o czym świadczą średnie współczynniki CTR dla poszczególnych pozycji w wynikach wyszukiwania:
Kolejnym etapem były więc działania mające na celu podniesienie pozycji dla zaindeksowanych już fraz, czego efektem było zwiększenie ruchu na stronie Klienta. Wraz z upływem czasu zwiększała się liczba słów kluczowych w top10 i top3 wyników wyszukiwania:
Obecnie większość fraz, na które Klient jest widoczny, znajduje się w zakresie pozycji, które biorą udział w pozyskiwaniu ruchu:
W większości są to frazy o bardzo dużej kaloryczności, dzięki którym pozyskujemy ruch na stronie. Dzieje się tak, ponieważ te słowa kluczowe są bardzo często wyszukiwane przez użytkowników i tym samym ‒ bardzo konkurencyjne. Oto przykłady fraz słów kluczowych o wysokiej kaloryczności:
Estymowany przez SENUTO ruch i jego wartość w przeliczeniu na budżet kampanii Google Ads, jaką trzeba byłoby przeprowadzić, aby taki ruch wygenerować, osiąga dziś gigantyczne wartości:
Jak widać na powyższym przykładzie, odpowiednio dobrana strategia SEO pozwala wyprzedzić konkurencję w wynikach wyszukiwania. Właściwie wdrożone zmiany sprawiają, że do naszego sklepu trafiają klienci, którzy wcześniej dokonywali zakupu u konkurencji.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.