Klient podczas bezpłatnej konsultacji wskazał jednego konkurenta, który z biznesowego punktu widzenia był mniejszy od nich, ale statystyki w Google Analytics pokazywały, że osiągają zdecydowanie lepsze wyniki w porównaniu do Klienta. Jak to możliwe, że mniejsza firma może generować lepszy zysk? Odpowiedzi na to pytanie udzielił Patryk Olszewski ‒ Wiceprezes Zarządu Grupy iCEA. Po przeprowadzeniu kompleksowego audytu dowiedzieliśmy się, z czego wynika wysoka widoczność konkurenta oraz wypunktoktowaliśmy działania, dzięki którym udało im się uzyskać taki efekt.
Współpracę z firmą Epaka rozpoczęliśmy w listopadzie 2018 roku. Zaproponowana przez nas strategia bazowała m.in. na stworzeniu dedykowanych landing pages dla kilku różnych fraz w permutacji z miastami, np. [kurier][miasto] czy [zamów kuriera][miasto]. Te działania pozwoliły zwiększyć widoczność strony, która i tak indeksowała się już na ogromną liczbę słów kluczowych:
Ten wykres to dowód na to, że do “sufitu” jest jeszcze naprawdę daleko. Nasz Klient miał duży potencjał na rozwój, ale poprzednia agencja nie wykorzystała go w pełni.
Eksperci Grupy iCEA wiedzą, że większa widoczność nie zawsze oznacza większy ruch na stronie ‒ zależy to od kaloryczności słów kluczowych, na które serwis jest widoczny. Jednak mimo wszystko, dla Klienta ważne było to, aby „wyprzedzić” wskazanego konkurenta, co udało się osiągnąć dla top50:
Zaindeksowanie strony na nowe słowa kluczowe znacząco zwiększyło potencjał serwisu. Jednak w kontekście pozyskiwania ruchu i konwersji kluczowe jest to, aby na jak największą liczbę fraz pojawiać się w top10 wyników wyszukiwania. Są to kluczowe pozycje biorące udział w pozyskiwaniu ruchu, o czym świadczą średnie współczynniki CTR dla poszczególnych pozycji w wynikach wyszukiwania:
Kolejnym etapem były więc działania mające na celu podniesienie pozycji dla zaindeksowanych już fraz, czego efektem było zwiększenie ruchu na stronie Klienta. Wraz z upływem czasu zwiększała się liczba słów kluczowych w top10 i top3 wyników wyszukiwania:
Obecnie większość fraz, na które Klient jest widoczny, znajduje się w zakresie pozycji, które biorą udział w pozyskiwaniu ruchu:
W większości są to frazy o bardzo dużej kaloryczności, dzięki którym pozyskujemy ruch na stronie. Dzieje się tak, ponieważ te słowa kluczowe są bardzo często wyszukiwane przez użytkowników i tym samym ‒ bardzo konkurencyjne. Oto przykłady fraz słów kluczowych o wysokiej kaloryczności:
Estymowany przez SENUTO ruch i jego wartość w przeliczeniu na budżet kampanii Google Ads, jaką trzeba byłoby przeprowadzić, aby taki ruch wygenerować, osiąga dziś gigantyczne wartości:
Jak widać na powyższym przykładzie, odpowiednio dobrana strategia SEO pozwala wyprzedzić konkurencję w wynikach wyszukiwania. Właściwie wdrożone zmiany sprawiają, że do naszego sklepu trafiają klienci, którzy wcześniej dokonywali zakupu u konkurencji.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.