SKUTECZNA AGENCJA SEO
E-COMMERCE 360

Prężny wzrost dystrybutora sprężyn: Eibach


Sytuacja początkowa

maj 2020

Naszą współpracę rozpoczęliśmy w maju 2020 roku, gdy klient był tuż po zmianie serwisu internetowego. Na szczęście, do projektu nowej strony internetowej zaangażował on firmę deweloperską świadomą tego, jak ważna dla pozycjonowania jest ścisła kooperacja pomiędzy IT a agencją SEO.

 

Na początku roku strona klienta została całkowicie przebudowana: włączając w to zarówno zmianę platformy, jak i odświeżenie layoutu. Podczas zmiany serwisu zostały wprowadzone przekierowania starych adresów URL. Celem głównym było zwiększenie sprzedaży e-commerce.

Przed rozpoczęciem współpracy klient był widoczny na 280 fraz w TOP10 wyników, natomiast w TOP50 posiadał ich blisko 2000. Budowa widoczności serwisu po zmianach zawsze stanowi spore wyzwanie, ale podjęliśmy się go z radością.

Strategia:

W naszych działaniach skupiliśmy się na optymalizacji technicznej głównych kategorii i produktów. Podjęte przez nas czynności miały na celu poprawę widoczności serwisu klienta poprzez dostosowanie treści i przebudowę kart produktów, położyliśmy również nacisk na rozwiązania umożliwiające szybsze indeksowanie podstron. Istotnymi celami z punktu widzenia skalowania biznesu w kanale e-commerce były dla nas rozwój serwisu pod względem użyteczności i wdrożenie nowych funkcji, dzięki czemu sklep w przyszłości będzie sprzedawał więcej.

Podjęte działania:

Zakres prac

  • Optymalizacja techniczna głównych kategorii i produktów.
  • Korekta tytułów i opisów stron zgodnie z wytycznymi.
  • Poprawa indeksowania strony poprzez skupienie się na optymalizacji crawl budgetu.
  • Zwiększenie możliwości szybszego indeksowania podstron dzięki wygenerowaniu sitemapy.
  • Przebudowa i dostosowanie kart produktu do specyfiki branży motoryzacyjnej.
  • Praca nad użytecznością i odpowiednią ekspozycją najważniejszych informacji.
  • Wdrażanie rozwiązań na potrzeby widoczności w porównywarkach cenowych oraz serwisach aukcyjnych, a także dropshopperów.
  • Przygotowanie unikalnych treści na serwisy zewnętrzne oraz nowych opisów dla 29 kategorii w serwisie klienta.
  • Stworzenie nowych treści na podstawie analizy widoczności fraz.

Dlaczego nie ucieszył nas 500% wzrost widoczności?

Pierwsze zasugerowane przez nas zmiany zostały wprowadzone w czerwcu, co przyniosło zauważalną poprawę widoczności sklepu już w kolejnym miesiącu!

Cały miesiąc zajęły prace nad optymalizacją sekcji “Katalog Samochodów”, w tym czasie wprowadzane były również kolejne poprawki na stronie. Na początku sierpnia spotkało nas jednak niemałe zaskoczenie: blisko 500-procentowy wzrost widoczności w TOP10 klienta. Szybko okazało się jednak, że ta anomalia wynika nie tyle z naszych działań, co z awarii w algorytmie Google. Po korekcie błędu przez Google, widoczność serwisu klienta zanotowała przewidywany spadek, ale była i tak zdecydowanie wyższa niż przed wystąpieniem usterki, co było efektem strategicznych działań prowadzonych przez zespół Grupy iCEA.

Kolejne miesiące to okres stabilnego wzrostu pozycji serwisu w wyszukiwarce – wraz z nimi rosło również zadowolenie klienta. W krótkim okresie udało się nam dwukrotnie zwiększyć widoczność sklepu Eibach. Aktualnie skupiamy się na tworzeniu treści, które pozwolą utrzymać wzrosty oraz wyprzedzić konkurencję.

Co dalej?

Najbliższe miesiące będą dla nas czasem największych wyzwań. Za cel postawiliśmy sobie unowocześnienie i wdrożenie nowego szablonu sklepu, którego makiety są aktualnie w trakcie przygotowania. Każdy element musi zostać dopracowany, przetestowany, a następnie stopniowo wdrożony. Oprócz ekipy deweloperskiej w prace zaangażowany jest również dział UX, który udzieli wsparcia w zakresie dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz ułatwienia nawigacji, aby proces zakupowy był jeszcze bardziej przystępny dla klienta.

POSŁUCHAJ OPIEKUNA PROJEKTU

Zobacz, jak Starszy Specjalista SEO Karol Ciesielski opowiada o wdrożonej przez nas strategii, dzięki której udało się nam wypracować stały wzrost widoczności serwisu klienta, mimo pojawienia się błędów w algorytmie Google.

Wieloletnie doświadczenie w branży sprawia, że nasi specjaliści potrafią patrzeć wielowymiarowo na potrzeby klientów - niezależne od obszaru ich działalności. Posłuchaj, jak Karol opowiada o tym, jak ważna jest dobra współpraca między firmą deweloperską a agencją SEO.
Zapraszamy do oglądania.