Pr臋偶ny wzrost dystrybutora spr臋偶yn: Eibach


Sytuacja pocz膮tkowa

maj 2020

Nasz膮 wsp贸艂prac臋 rozpocz臋li艣my w maju 2020 roku, gdy klient by艂 tu偶 po zmianie serwisu internetowego. Na szcz臋艣cie, do projektu nowej strony internetowej zaanga偶owa艂 on firm臋 dewelopersk膮 艣wiadom膮 tego, jak wa偶na dla pozycjonowania jest 艣cis艂a kooperacja pomi臋dzy IT a agencj膮 SEO.

 

Na pocz膮tku roku strona klienta zosta艂a ca艂kowicie przebudowana: w艂膮czaj膮c w to zar贸wno zmian臋 platformy, jak i od艣wie偶enie layoutu. Podczas zmiany serwisu zosta艂y wprowadzone przekierowania starych adres贸w URL. Celem g艂贸wnym by艂o zwi臋kszenie sprzeda偶y e-commerce.

Przed rozpocz臋ciem wsp贸艂pracy klient by艂 widoczny na 280 fraz w TOP10 wynik贸w, natomiast w TOP50 posiada艂 ich blisko 2000. Budowa widoczno艣ci serwisu po zmianach zawsze stanowi spore wyzwanie, ale podj臋li艣my si臋 go z rado艣ci膮.

Strategia:

W naszych dzia艂aniach skupili艣my si臋 na optymalizacji technicznej g艂贸wnych kategorii i produkt贸w. Podj臋te przez nas czynno艣ci mia艂y na celu popraw臋 widoczno艣ci serwisu klienta poprzez dostosowanie tre艣ci i przebudow臋 kart produkt贸w, po艂o偶yli艣my r贸wnie偶 nacisk na rozwi膮zania umo偶liwiaj膮ce szybsze indeksowanie podstron. Istotnymi celami z punktu widzenia skalowania biznesu w kanale e-commerce by艂y dla nas rozw贸j serwisu pod wzgl臋dem u偶yteczno艣ci i wdro偶enie nowych funkcji, dzi臋ki czemu sklep w przysz艂o艣ci b臋dzie sprzedawa艂 wi臋cej.

Podj臋te dzia艂ania:

Zakres prac

  • Optymalizacja techniczna g艂贸wnych kategorii i produkt贸w.
  • Korekta tytu艂贸w i opis贸w stron zgodnie z wytycznymi.
  • Poprawa indeksowania strony poprzez skupienie si臋 na optymalizacji crawl budgetu.
  • Zwi臋kszenie mo偶liwo艣ci szybszego indeksowania podstron dzi臋ki wygenerowaniu sitemapy.
  • Przebudowa i dostosowanie kart produktu do specyfiki bran偶y motoryzacyjnej.
  • Praca nad u偶yteczno艣ci膮 i odpowiedni膮 ekspozycj膮 najwa偶niejszych informacji.
  • Wdra偶anie rozwi膮za艅 na potrzeby widoczno艣ci w por贸wnywarkach cenowych oraz serwisach aukcyjnych, a tak偶e dropshopper贸w.
  • Przygotowanie unikalnych tre艣ci na serwisy zewn臋trzne oraz nowych opis贸w dla 29 kategorii w serwisie klienta.
  • Stworzenie nowych tre艣ci na podstawie analizy widoczno艣ci fraz.

Dlaczego nie ucieszy艂 nas 500% wzrost widoczno艣ci?

Pierwsze zasugerowane przez nas zmiany zosta艂y wprowadzone w czerwcu, co przynios艂o zauwa偶aln膮 popraw臋 widoczno艣ci sklepu ju偶 w kolejnym miesi膮cu!

Ca艂y miesi膮c zaj臋艂y prace nad optymalizacj膮 sekcji 鈥淜atalog Samochod贸w鈥, w tym czasie wprowadzane by艂y r贸wnie偶 kolejne poprawki na stronie. Na pocz膮tku sierpnia spotka艂o nas jednak niema艂e zaskoczenie: blisko 500-procentowy wzrost widoczno艣ci w TOP10 klienta. Szybko okaza艂o si臋 jednak, 偶e ta anomalia wynika nie tyle z naszych dzia艂a艅, co z awarii w algorytmie Google. Po korekcie b艂臋du przez Google, widoczno艣膰 serwisu klienta zanotowa艂a przewidywany spadek, ale by艂a i tak zdecydowanie wy偶sza ni偶 przed wyst膮pieniem usterki, co by艂o efektem strategicznych dzia艂a艅 prowadzonych przez zesp贸艂 Grupy iCEA.

Kolejne miesi膮ce to okres stabilnego wzrostu pozycji serwisu w wyszukiwarce – wraz z nimi ros艂o r贸wnie偶 zadowolenie klienta. W kr贸tkim okresie uda艂o si臋 nam dwukrotnie zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 sklepu Eibach. Aktualnie skupiamy si臋 na tworzeniu tre艣ci, kt贸re pozwol膮 utrzyma膰 wzrosty oraz wyprzedzi膰 konkurencj臋.

Co dalej?

Najbli偶sze miesi膮ce b臋d膮 dla nas czasem najwi臋kszych wyzwa艅. Za cel postawili艣my sobie unowocze艣nienie i wdro偶enie nowego szablonu sklepu, kt贸rego makiety s膮 aktualnie w trakcie przygotowania. Ka偶dy element musi zosta膰 dopracowany, przetestowany, a nast臋pnie stopniowo wdro偶ony. Opr贸cz ekipy deweloperskiej w prace zaanga偶owany jest r贸wnie偶 dzia艂 UX, kt贸ry udzieli wsparcia w zakresie dostosowania serwisu do potrzeb u偶ytkownik贸w oraz u艂atwienia nawigacji, aby proces zakupowy by艂 jeszcze bardziej przyst臋pny dla klienta.

POS艁UCHAJ OPIEKUNA PROJEKTU

Zobacz, jak Starszy Specjalista SEO Karol Ciesielski opowiada o wdro偶onej przez nas strategii, dzi臋ki kt贸rej uda艂o si臋 nam wypracowa膰 sta艂y wzrost widoczno艣ci serwisu klienta, mimo pojawienia si臋 b艂臋d贸w w algorytmie Google.

Wieloletnie do艣wiadczenie w bran偶y sprawia, 偶e nasi specjali艣ci potrafi膮 patrze膰 wielowymiarowo na potrzeby klient贸w - niezale偶ne od obszaru ich dzia艂alno艣ci. Pos艂uchaj, jak Karol opowiada o tym, jak wa偶na jest dobra wsp贸艂praca mi臋dzy firm膮 dewelopersk膮 a agencj膮 SEO.
Zapraszamy do ogl膮dania.