Case study kampanii SEO
dla firmy z branży przesyłek kurierskich

Potrzebujesz ok. 6 min. aby przeczytać ten wpis

wykres

NA POCZĄTKU WSPÓŁPRACY

3687 fraz w TOP 10

około 700 000 użytkowników miesięcznie

DZIŚ

6707 fraz w TOP 10

ponad 930 000 użytkowników miesięcznie

72%
strzalka
wzrost pozycji fraz kluczowych
wzrost pozycji fraz kluczowych
43%
strzalka
wzrost sprzedaży
wzrost sprzedaży
30%
strzalka
wzrost ruchu na stronie
wzrost ruchu na stronie

Opis klienta

  • Branża: przesyłki kurierskie
  • Budżet: 30 000 zł
  • Wprowadzanie zmian na stronie:
    Grupa iCEA za pomocą dostępu do CMS
  • Poczatek współpracy:
    1 września 2018
Innowacyjna platforma wysyłek kurierskich

Innowacyjna platforma wysyłek kurierskich

Wysyłanie paczek na terenie kraju i za granicę

Wysyłanie paczek na terenie kraju i za granicę

i za granicę Usługi znanych firm kurierskich w jednym miejscu

i za granicę Usługi znanych firm kurierskich w jednym miejscu

Ponad 150 placówek na terenie kraju

Ponad 150 placówek na terenie kraju

Wygodna możliwość zamówienia kuriera do domu lub firmy

Wygodna możliwość zamówienia kuriera do domu lub firmy

Od analizy potrzeb po ewaluację skuteczności kampanii

  • Indywidualna konsultacja SEO
  • Poznanie potrzeb klienta
  • Analiza działań konkurencji
  • Wytypowanie najważniejszych fraz kluczowych
  • Stworzenie strategii pozycjonowania
  • Rozpoczęcie prac nad architekturą strony WWW klienta
  • Zaplanowanie działań content marketingowych
  • Systematyczna realizacja działań operacyjnych
  • Ewaluacja skuteczności
  • Cykliczne przedstawianie wniosków oraz raportów

Wykorzystane narzędzia

senuto logo

Oprogramowanie będące elementarną składową naszego know-how

Wybrane frazy kluczowe i zajmowane pozycje

Fraza kluczowaWyszukiwalnośćPozycja z 1.09.2018Pozycja z 1.09.2019
śledzenie przesyłek301 00063
tani kurier12 100134
kureir warszawa1300284
broker kurierski1000193
przesyłka pobraniowa1600482
tanie przesyłki1000324
porównywarka kurierów880123
paczka za granicę32062
wysyłka paczkomatem1600384
nadanie paczki1900455

Cel kampani SEO dla klienta

Na podstawie wszelkich informacji pozyskanych od klienta oraz danych i statystyk opracowanych podczas audytu SEO, wyznaczone zostały cele dotyczące planowanej kampanii SEO oraz odpowiednie, dopasowane do nich działania. Następnym krokiem były już działania operacyjne.

  1. Zwiększenie ruchu i sprzedaży
    1. Poznanie nowych klientów
    2. Poprawa konwersji
  2. Zwiększenie rozpoznawalności marki

Środkiem do realizacji tych celów było uzyskanie wyższych pozycji w wyszukiwarce Google.

Założenie dotyczące skuteczności naszych działań:

  • Wzrost ruchu na stronie o minimum 20% po 12 miesiącach współpracy
  • Wzrost sprzedaży o minimum 20% po 6 miesiącach współpracy
  • Wzrost sprzedaży o minimum 30% po 12 miesiącach współpracy

Strategia skutecznej kampanii SEO

Najważniejsze wielopoziomowe działania

Optymalizacja techniczna

Działania contentowe

Graficzna przebudowa serwisu

klawiatura

Poprawa UX

Rozbudowa profilu linków

Zwiększenie rozpoznawalności i świadomości marki

Współpracę rozpoczęliśmy od zainstalowania odpowiednich narzędzi analitycznych. Następnie zoptymalizowaliśmy architekturę serwisu, od kwestii czysto technicznych po te związane z estetyką i intuicyjnością interfejsu. Równolegle pracowaliśmy nad rozbudową treści publikowanych na stronie oraz nad poprawą profilu linków, co udało nam się zrealizować dzięki wartościowym publikacjom sponsorowanym.

DZIAŁANIA CONTENTOWE ON-SITE

  • Analiza fraz kluczowych
  • Przygotowanie strategii contentowej
  • Zlecenie przygotowania unikalnych tekstów wysokiej jakości
  • Dobór copywriterów
  • Weryfikacja i korekta napisanych tekstów
  • Weryfikacja tekstów przez klienta
  • Wdrożenie tekstów na stronę

PUNKTY OPTYMALIZACJI TECHNICZNEJ

  • Konfiguracja Google Analytics
  • Usunięcie / zablokowanie serwisów bliźniaczych
  • Przekierowanie www / bez www (301), http / https
  • Robots.txt
  • X-Robots-Tag
  • Meta Tag Robots
  • Unikalne Title dla wszystkich podstron
  • Optymalizacja struktury nagłówków
  • Optymalizacja błędnych canonicali
  • Trailing slash
  • Optymalizacja logo
  • Strona błędu 404 zwraca nagłówek 404
  • Usunięcie duplikatów wewnętrznych
  • Wyłączony / przekierowany wildcard
  • Crawl Budget
  • First link counts
  • Mikrodane

NAJWAŻNIEJSZE DZIAŁANIA OFF-SITE

  • Analiza profilu linków
  • Przygotowanie planu rozbudowy profilu linków
  • Zlecenie publikacji tekstów z linkami odpowiedniej jakości, celem zachowania dywersyfikacji
  • Opracowanie harmonogramu publikacji sponsorowanych
  • Zamówienie wysokiej jakości tekstów
  • Weryfikacja i korekta przygotowanych materiałów
  • Systematyczne publikowanie artykułów sponsorowanych
  • Weryfikacja publikacji: jakości i skuteczności

Efekty naszych działań z zakresu pozycjonowania

Dzięki podjętym działaniom, firma naszego klienta zwiększyła swoją widoczność, a wiele fraz
awansowało do zestawień TOP 10 i TOP 50. Wielopoziomowe działania podniosły z kolei
współczynnik CTR (konwersja), co przyczyniło się do wyraźnego wzrostu sprzedaży.

  1. Początek współpracy
  2. Rezultat optymalizacji technicznej i poprawionego UX na stronie
  3. Rezultat dodania nowych i rozbudowy obecnych na stronie tekstów
  4. Rezultat systematycznej rozbudowy contentu oraz działań off-site: 6707 fraz w TOP 10

Systematyczny wzrost widoczności w skali rocznej

Podsumowanie skuteczności naszej kampanii

Pozycje najważniejszych fraz wzrosły o średnio 72%
Sprzedaż wzrosła o 43%
Ruch na stronie wzrósł o 30%

Opinia Klienta

Gdy rozpoczynaliśmy współpracę z Grupą iCEA, mieliśmy ciekawą ofertę na usługi kurierskie oraz wygodną platformę, która znacznie ułatwia proces nadawania paczek. Nasze obroty były satysfakcjonujące, ale wiedzieliśmy, że możemy zwiększyć swój udział w rynku. Cieszyliśmy się zainteresowaniem wśród klientów biznesowych i indywidualnych, ale ciągle mieliśmy miejsce na rozwój. Dzięki dobremu SEO znacznie (naprawdę znacznie!) zwiększyliśmy nie tylko przychody firmy, ale także jej rozpoznawalność w branży kurierskiej.

Opinia niezależnego eksperta

Jako specjaliści SEO z wieloletnim doświadczeniem, pozycjonerzy Grupy iCEA dokonali trafnej analizy potencjału strony klienta i uszyli na jej podstawie strategię SEO. Zadbali o pozycje fraz kluczowych poprzez dobry content na stronie, rozbudowali profil linków - o linki wysokiej jakości oraz poprawili serwis pod kątem UX, dzięki czemu jest on bardziej intuicyjny. Reasumując, nie zajęli się tylko SEO, ale po prostu sprowadzili na stronę więcej ruchu i podnieśli jego konwersję, co sprawiło, że klient odniósł niezaprzeczalny sukces w swojej branży.