Jakie błędy pozwala wykryć audyt UX? Case study Sneaker Peeker

Status krytyczny

4

Status wysoki

5

Status normalny

18

Status niski

10

Kim był nasz Klient?

Sneaker Peeker to międzynarodowy sklep z obuwiem. Codziennie na stronie dokonuje zakupu dziesiątki tysięcy klientów z różnych stron świata. Tak duża liczba obsługiwanych klientów oznacza, że nawet przyrost na poziomie 1% nowych użytkowników może zwiększyć dzienny przychód generowany na stronie. Maksymalizacja user experience jest możliwa dzięki audytowi UX. Jakie błędy można wyeliminować dzięki audytowi? O tym przeczytasz poniżej.

Nasza propozycja

Zaproponowaliśmy przeprowadzenie audytu UX. Z naszego doświadczenia wynika, że nawet najlepiej zaprojektowana strona może zawierać elementy, które zniechęcają klienta do skorzystania z oferty. Duży sklep internetowy, a takim jest właśnie Sneaker Peeker, to ogrom funkcji, w gąszczu których mogą ukrywać się fundamentalne błędy mające duży wpływ na współczynnik konwersji.

Wykonaliśmy audyt według standardowej procedury składającej się z 4 etapów:

  • analizy danych,
  • analizy konkurencji,
  • analizy heurystycznej,
  • wędrówki poznawczej.

W trakcie analizy oceniliśmy m.in.:

  • czytelność strony,
  • działanie dostępnych funkcjonalności,
  • strukturę witryny i płynność przechodzenia do poszczególnych zakładek
  • praktyczność strony,
  • stopień dostosowania witryny do oczekiwań użytkownika.

Audyt użyteczności wykazał 37 błędów wymagających poprawy. Największym problemem okazały się nieaktywne filtry oraz brak tłumaczeń wewnątrz strony.

Wybrane punkty audytu

Brak możliwości wyboru punktu odbioru

W koszyku wybierając opcję dostawy w Paczkomacie, użytkownik nie miał możliwości wyboru punktu odbioru. Zaleciliśmy poprawę wyświetlania mapy Google tak, by kupujący mógł znaleźć paczkomat po wpisaniu miasta lub ulicy.

Nieaktywne filtry w kategorii produktów

Problem dotyczył wszystkich wersji językowych: mimo ustawienia filtrów, użytkownikowi wyświetlały się produkty niedostępne oraz wszystkie inne – nawet te niezwiązane z wybranym filtrem. Zarekomendowaliśmy naprawić filtry tak, by klient mógł wyszukać produkt o parametrach, które go interesują.

Brak ikon dostępnych sposobów logowania

W oknie logowania brakowało logo serwisów, z których klient mógł skorzystać logując się przy zamówieniu. Zaleciliśmy dodać brakujące ikony serwisów.

Na sukces w e-commerce wpływa wiele czynników, ale jednym z nich jest właśnie User Experience. Audyt UX opłaci się każdemu, kto chce generować duży zysk na swojej stronie internetowej. Chcesz poznać błędy, które zniechęcają klientów do zakupu właśnie na Twojej stronie? Zgłoś się do nas i rozwiąż ten problem.