Jak wynika z naszego doświadczenia, wielu Klientów obawia się migracji serwisu. Niekiedy wręcz za wszelką cenę bronią się przed tym procesem, ale czy słusznie? Oczywiście, migracja serwisu wiąże się z pewnymi zagrożeniami, ale to nie znaczy, że należy się jej wystrzegać, ponieważ w wielu przypadkach niesie to za sobą więcej korzyści niż strat. Na własnej skórze przekonał się o tym właściciel sklepu internetowego Pauzza.pl. Już po około dwóch tygodniach po migracji poziom widoczności jego serwisu znacznie wzrósł. Migracja kończy się sukcesem, jeśli jest przeprowadzana pod okiem ekspertów. Tylko jak ją zaplanować? O tym przeczytasz poniżej.
Pauzza.pl to butik internetowy z damską odzieżą. W trakcie rozmowy z Klientem ustaliliśmy, że dotychczasowy system, na którym bazował serwis, nie spełniał oczekiwań pracowników, a co więcej ‒ nie zapewniał stabilności pod kątem obsługi klienta. Pomyłki wynikające z wadliwości systemu często doprowadzały do błędów w zamówieniach, co negatywnie odbijało się na opinii klientów o sklepie. Kolejnym zasadniczym problemem była stara wersja sklepu oparta o system WordPress z wtyczką WooCommerce.
Nasi specjaliści zaproponowali migrację serwisu, by odpowiedzieć na wyzwania Klienta. To jedyne słuszne i najskuteczniejsze rozwiązanie w tej sytuacji, ponieważ tylko ono dało Klientowi możliwość pozbycia się problemów przedstawionych w czasie konsultacji. Migracja to proces, który dla wielu sklepów internetowych jest szansą na sukces. To również okazja do wdrożenia nowej strategii pozycjonowania i wprowadzenia zmian SEO, które np. będą źródłem ruchu z long tail.
Klient zaakceptował nasz plan działania. Zanim jednak przystąpiliśmy do procesu migracji, wykonaliśmy kompleksowy audyt SEO. Na podstawie analizy zaproponowaliśmy kolejne zmiany:
Dalej wykonaliśmy research słów kluczowych i we współpracy z copywriterami rozbudowaliśmy warstwę tekstową zgodnie z zaplanowaną wcześniej strukturą. Uzupełniliśmy m.in. opisy kategorii. Kolejnym krokiem było wdrożenie silosowej struktury strony i pełne podlinkowanie.
Efektem tych działań był nagły i stabilnie utrzymujący się trend wzrostowy domeny, co widać na wykresie poniżej.
W końcu przyszedł ten moment, kiedy mogliśmy rozpocząć migrację serwisu. Zdecydowaliśmy się na przeniesienie starej wersji strony Pauzza.pl na platformę Magento2. To platforma dla e-commerce, która pozwala stworzyć zarówno prosty sklep internetowy, jak i bardziej rozbudowaną stronę sprzedażową. Więcej o specyfice Magento2 i innych platformach sprzedażowych pisaliśmy na naszym blogu w tym artykule.
Migracja była wykonywana przez zewnętrzną firmę webdeveloperską, jednak cały proces był monitorowany i koordynowany przez naszych specjalistów. Przeniesienie serwisu zostało zapoczątkowane w późnych godzinach nocnych w celu zminimalizowania ewentualnych strat ruchu i klientów przy przenoszeniu serwisu.
Tak, jak nakazuje dobra praktyka, po migracji wykonaliśmy audyt pomigracyjny. Analiza wykazała dość istotny błąd: podczas przenoszenia serwisu nie udało się nadpisać niektórych linków wewnętrznych stosowanych w opisach kategorii. Nasza reakcja była ekspresowa: krótko po zidentyfikowaniu problemu przeszliśmy do ręcznej optymalizacji każdej kategorii celem optymalizacji linkowania wewnętrznego, które jest istotne z punktu widzenia SEO i widoczności witryny. Problem ten udało się szybko rozwiązać.
W pełni poprawnie przeprowadzona migracja serwisu znacznie zwiększyła poziom widoczności serwisu, co potwierdzają poniższe liczby i wykres.
Dwa tygodnie po migracji:
TOP 3 – wzrost o 6% – obecnie 107 słów
TOP 10 – wzrost o 6.2% – obecnie 346 słów
TOP 50 – wzrost o 4% – obecnie 11500 słów
Po udanej migracji wykonaliśmy pełne przeniesienie narzędzi analitycznych, takich jak: Google Analytics (wraz z Enhanced Ecommerce), Google Search Console i Google Tag Manager. Tak naprawdę trudno wyobrazić sobie współczesne pozycjonowanie bez tych narzędzi. To dzięki nim dowiadujemy się m.in. jak zachowują się na stronie nasi klienci, a także możemy ustalić, skąd do nas trafiają.
W dalszej kolejności zajęliśmy się publikacją dodatkowych treści, które zostały stworzone przez naszych copywriterów jeszcze przed migracją. Celowo nie publikowaliśmy ich przed przeniesieniem serwisu. Dlaczego? Otóż publikacja opisów po migracji to szansa na jeszcze większy boost od robotów indeksujących, który zgodnie z oczekiwaniami otrzymaliśmy.
Migracja serwisu to trudny proces, ale dobrze zaplanowany niesie za sobą ogrom korzyści, które prowadzą do zwiększonej sprzedaży i widoczności serwisu. Zgłoś się do naszych specjalistów, którzy na swoim koncie mają wiele migracji serwisów z różnych branż zakończonych sukcesem.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.