Nasi specjaliści przeprowadzili audyt UX dla księgarni internetowej Merlin.pl. Księgarnia działa od 1999 roku i od tego czasu zdobyła zaufanie milionów klientów. Co miesiąc dokonuje tu zakupu tysiące użytkowników, jednak mimo to wyniki sprzedażowe nie były satysfakcjonujące dla właściciela księgarni.
Naszym zadaniem było zdiagnozowanie problemów sklepu internetowego i zaproponowanie zmian, które mają ulepszyć użyteczność strony. Intuicyjna witryna jest przyjazna użytkownikowi, a to przekłada się na wzrost współczynnika konwersji, czyli większą sprzedaż. Za pomocą audytu UX udało nam się ustalić, na jakie przeszkody napotykają użytkownicy korzystający z księgarni internetowej Merlin.pl.
Przeprowadziliśmy audyt użyteczności zgodnie ze standardową procedurą. Analiza przebiegała wieloetapowo i zawierała:
Audyt UX wykazał łącznie 28 błędów wymagających poprawy. Główną bolączką były formularze oraz brak spójności wizualnej na stronie.
Po wpisaniu w wyszukiwarce konkretnej frazy nie wyświetlały się sugerowane tytuły, co sprawiało, że przeszukiwanie nie mogło przebiegać szybko i sprawnie. Jedynym słusznym rozwiązaniem tego problemu było zastosowanie sugerowania tytułów, które zaleciliśmy.
Na karcie produktowej znajdowały się informacje o szczegółach produktów przedstawione różnymi czcionkami. Ponadto, obraz produktowy nie był dostosowany rozmiarem do wielkości strony. Każda strona internetowa powinna cechować się czytelnością i wysoką estetyką, dlatego zaleciliśmy scalić tekst z grafiką.
Użytkownik, po wpisaniu maila i hasła, nie otrzymywał informacji o błędzie, jaki wystąpił przy próbie zalogowania bądź założenia konta. Zaleciliśmy dodanie stosownego komunikatu, np. “Przepraszamy, podane konto nie istnieje w naszym serwisie” lub “Błędne hasło”.
Audyt UX, sam w sobie, nie daje gwarancji podniesienia skuteczności witryny. Wszystko zależy od tego czy Klient, który się do nas zgłosił, wdroży w życie rekomendowane zmiany. Właściciel księgarni Merlin.pl zaufał nam w pełni i naprawił wszystkie wymienione w audycie błędy. W efekcie w sklepie dokonuje zakupu coraz więcej klientów. Przekonaj się, jak wiele w biznesie e-commerce jest w stanie zmienić poprawnie przeprowadzony audyt UX.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.