Dobrana para,

czyli jak w dwa lata poprawili艣my widoczno艣膰
producenta obuwia a偶 o 775%!

Wzrost
u偶ytkownik贸w o

158

Wzrost
przychodu o

168

Liczba fraz
w TOP-3

+620

Liczba fraz
w TOP-10

+2230

Sytuacja pocz膮tkowa

Klient podpisa艂 z nami umow臋 w pa藕dzierniku 2018 roku.

Zale偶a艂o mu g艂贸wnie na poprawie widoczno艣ci swojego sklepu internetowego, gdy偶 ten generowa艂 znikomy ruch organiczny. Wina za taki stan rzeczy le偶a艂a po stronie braku prawid艂owej optymalizacji strony: w TOP-3 pojawia艂o si臋 zaledwie 80 wynik贸w wyszukiwania, a w pierwszej dziesi膮tce 鈥 tylko 350. Niekt贸re firmy mog艂yby by膰 zadowolone z tego typu rezultat贸w, ale w przypadku profesjonalnego producenta obuwia widoczno艣膰 na tym poziomie nie generowa艂a satysfakcjonuj膮cej liczby konwersji.

Wzrost liczby fraz widocznych w top 3.

Wzrost liczby fraz widocznych w top 10.

Rozpocz臋cie prac

Gdy tylko przedstawiona przez nas strategia pozycjonowania zosta艂a zaakceptowana przez klienta, natychmiast przyst膮pili艣my do wdra偶ania zmian na stronie, zdaj膮c sobie spraw臋 z faktu, 偶e na pierwsze efekty naszych dzia艂a艅 nale偶y przewa偶nie czeka膰 p贸艂 roku.

Nasza strategia

Swoje dzia艂ania oparli艣my na dw贸ch zasadniczych filarach: rozbudowie sklepu o jak najwi臋ksz膮 liczb臋 dedykowanych podstron oraz techniczn膮 optymalizacj臋 tre艣ci podkategorii. Pracy by艂o sporo, gdy偶 na stronie szwankowa艂o wiele podstawowych aspekt贸w pozycjonowania; zamieszczane tre艣ci nie by艂y odpowiednio nasycane istotnymi dla bran偶y s艂owami kluczowymi, nie przywi膮zywano r贸wnie偶 wi臋kszej wagi do w艂a艣ciwej hierarchii nag艂贸wk贸w.

Podj臋te dzia艂ania

Zakres prac

Wdro偶one przez nas zmiany obejmowa艂y mi臋dzy innymi:

  • optymalizacj臋 i rozbudow臋 g艂贸wnego drzewa menu,
  • rozbudow臋 drzewa podkategorii o nowe pozycje,
  • dodanie sekcji tag贸w,
  • korekt臋 nag艂贸wk贸w H1 – H3 i metadanych,
  • popraw臋 balansu s艂贸w kluczowych w tre艣ciach SEO,
  • znaczn膮 rozbudow臋 linkowania wewn臋trznego,
  • research s艂贸w kluczowych z my艣l膮 o tagach produkt贸w / nowych podkategoriach
  • rozbudow臋 profilu linkowego o linki pozyskiwane ze stron o zbli偶onej tematyce.

Ka偶da z wdro偶onych zmian mia艂a na celu popraw臋 widoczno艣ci witryny w wyszukiwarce i zwi臋kszenie ruchu organicznego. Cel ten uda艂o si臋 nam w 100% zrealizowa膰.

Rok pe艂en pracy i sukces贸w

Pierwsze dwana艣cie miesi臋cy wsp贸艂pracy okaza艂o si臋 ogromnym sukcesem. Dzi臋ki naszym dzia艂aniom strona klienta zanotowa艂a wzrost u偶ytkownik贸w o 106%, co w rezultacie doprowadzi艂o do wzrostu transakcji o 92% oraz wy偶szego o 132% przychodu sklepu. Znacznej poprawie uleg艂a widoczno艣膰 witryny w organicznych wynikach wyszukiwania: w TOP-3 znalaz艂o si臋 260 fraz (wcze艣niej: 80), za艣 pu艂ap TOP-10 osi膮gn臋艂o ponad 1200 (wcze艣niej: 350).

W pozyskiwaniu ruchu organicznego liczy si臋 nie tylko ilo艣膰 fraz kluczowych, lecz r贸wnie偶 ich jako艣膰. Co z tego, 偶e uda nam si臋 wypozycjonowa膰 dane has艂o, skoro prawie nikt go nie szuka? Swoje wysi艂ki skupili艣my zatem na kilku strategicznych frazach typu 鈥渂uty na obcasie鈥, wyszukiwanych 艣rednio kilkadziesi膮t tysi臋cy razy w miesi膮cu. Decyzja okaza艂a si臋 strza艂em w dziesi膮tk臋 鈥 kompleksowa i systematyczna optymalizacja ca艂ego sklepu umo偶liwi艂a nam skuteczne wypozycjonowanie mocno konkurencyjnych fraz, co prze艂o偶y艂o si臋 na znaczny wzrost liczby konwersji.

Dwa lata p贸藕niej, dwa razy lepiej

Najwi臋cej istotnych z punktu widzenia SEO zmian wdro偶yli艣my w ci膮gu pierwszych dwunastu miesi臋cy wsp贸艂pracy, ale nie oznacza艂o to wcale ko艅ca naszej pracy nad sklepem klienta. Kolejny rok up艂yn膮艂 nam g艂贸wnie pod znakiem dalszej optymalizacji SEO i ugruntowywania pozycji najbardziej konkurencyjnych fraz. W tym czasie sklep odnotowa艂 dalsze wzrosty: u偶ytkownik贸w (o 52%), transakcji (o 21%) i przychodu (o 36%).

Co najwa偶niejsze: efekty naszych dzia艂a艅 dostrzeg艂 i doceni艂 sam klient, kt贸ry w lutym tego roku poprosi艂 o spotkanie. W czasie jego trwania z w艂asnej inicjatywy zaproponowa艂 niemal DWUKROTNE ZWI臉KSZENIE BUD呕ETU. Sytuacja, gdy zadowolony klient obdarza nas podobnym zaufaniem, jest dla nas zawsze niezwykle buduj膮ca, bo 艣wiadczy o dobrze wykonywanej pracy.

Co dalej?

Pozycjonowanie jest procesem, kt贸ry w艂a艣ciwie nigdy si臋 nie ko艅czy, bowiem konkurencja nie 艣pi. Z tego powodu regularnie przeprowadzamy drobne testy, modyfikuj膮c niekt贸re elementy w kluczowych kategoriach i analizuj膮c, w jaki spos贸b zmiany te wp艂ywaj膮 na pozycj臋 strony. Nieustannie eksperymentujemy, zdaj膮c sobie spraw臋 z faktu, 偶e w naszej bran偶y nie ma miejsca na stagnacj臋, a raz wypracowane efekty nie s膮 wieczne.

Wyzwania

Sporym wyzwaniem mo偶e okaza膰 si臋 planowana w niedalekiej przysz艂o艣ci migracja na now膮 wersj臋 sklepu. Proces ten wymaga 艣cis艂ego nadzoru, gdy偶 wi膮偶e si臋 niestety z ryzykiem utraty pozycji niekt贸rych konkurencyjnych fraz, co w konsekwencji mo偶e prowadzi膰 do spadku widoczno艣ci witryny. Jest to spowodowane tym, 偶e do obecnej wersji sklepu wdro偶onych zosta艂o wiele niestandardowych rozwi膮za艅, kt贸re w nowej wersji trzeba b臋dzie zakodowa膰 od pocz膮tku. Migracja jest jednak nieunikniona 鈥 projektowana w oparciu o nasze wytyczne witryna b臋dzie charakteryzowa膰 si臋 wi臋kszym naciskiem na user experience; poprawie ulegnie design ca艂ego sklepu internetowego, jego estetyka i funkcjonalno艣膰, a przebieg procesu zakupowego stanie si臋 jeszcze prostszy dla klienta.

Nowa wersja strony b臋dzie te偶 lepiej przystosowana do poruszaj膮cych si臋 po niej crawler贸w Google. B臋dzie to krok naprz贸d w kierunku zmian w algorytmach Google, kt贸re zwracaj膮 uwag臋 nie tylko na sam膮 tre艣膰, linki czy setki innych czynnik贸w SEO, ale coraz cz臋艣ciej sprawdzaj膮 to, czy strona jest user friendly: zar贸wno pod k膮tem u偶yteczno艣ci i pe艂nej optymalizacji RWD, jak i szybko艣ci dzia艂ania.

POS艁UCHAJ OPIEKUNA PROJEKTU

Zobacz, jak Starszy Specjalista SEO Tomasz Czechowski opowiada o wdro偶onej przez siebie strategii, dzi臋ki kt贸rej w ci膮gu zaledwie roku uda艂o mu si臋 poprawi膰 przych贸d klienta z bran偶y obuwniczej a偶 o 132%.

Wieloletnie do艣wiadczenie na rynku eCommerce sprawia, 偶e nasi specjali艣ci potrafi膮 wykorzysta膰 ka偶dy element strony do poprawy jej widoczno艣ci 鈥 w tym bloga firmowego. Anga偶uj膮ce, dobrze napisane tre艣ci o bie偶膮cej tematyce pozwalaj膮 skutecznie pozyskiwa膰 ruch organiczny oraz sprawiaj膮, 偶e wyszukiwarka Google zaczyna darzy膰 nasz膮 witryn臋 wi臋kszym zaufaniem. Pos艂uchaj, jak Tomasz opowiada o roli contentu w pozycjonowaniu sklep贸w internetowych.