SKUTECZNA AGENCJA SEO
E-COMMERCE 360

Dobrana para,

czyli jak w dwa lata poprawiliśmy widoczność
producenta obuwia aż o 775%!

Wzrost
użytkowników o

158

Wzrost
przychodu o

168

Liczba fraz
w TOP-3

+620

Liczba fraz
w TOP-10

+2230

Sytuacja początkowa

Klient podpisał z nami umowę w październiku 2018 roku.

Zależało mu głównie na poprawie widoczności swojego sklepu internetowego, gdyż ten generował znikomy ruch organiczny. Wina za taki stan rzeczy leżała po stronie braku prawidłowej optymalizacji strony: w TOP-3 pojawiało się zaledwie 80 wyników wyszukiwania, a w pierwszej dziesiątce – tylko 350. Niektóre firmy mogłyby być zadowolone z tego typu rezultatów, ale w przypadku profesjonalnego producenta obuwia widoczność na tym poziomie nie generowała satysfakcjonującej liczby konwersji.

Wzrost liczby fraz widocznych w top 3.

Wzrost liczby fraz widocznych w top 10.

Rozpoczęcie prac

Gdy tylko przedstawiona przez nas strategia pozycjonowania została zaakceptowana przez klienta, natychmiast przystąpiliśmy do wdrażania zmian na stronie, zdając sobie sprawę z faktu, że na pierwsze efekty naszych działań należy przeważnie czekać pół roku.

Nasza strategia

Swoje działania oparliśmy na dwóch zasadniczych filarach: rozbudowie sklepu o jak największą liczbę dedykowanych podstron oraz techniczną optymalizację treści podkategorii. Pracy było sporo, gdyż na stronie szwankowało wiele podstawowych aspektów pozycjonowania; zamieszczane treści nie były odpowiednio nasycane istotnymi dla branży słowami kluczowymi, nie przywiązywano również większej wagi do właściwej hierarchii nagłówków.

Podjęte działania

Zakres prac

Wdrożone przez nas zmiany obejmowały między innymi:

  • optymalizację i rozbudowę głównego drzewa menu,
  • rozbudowę drzewa podkategorii o nowe pozycje,
  • dodanie sekcji tagów,
  • korektę nagłówków H1 – H3 i metadanych,
  • poprawę balansu słów kluczowych w treściach SEO,
  • znaczną rozbudowę linkowania wewnętrznego,
  • research słów kluczowych z myślą o tagach produktów / nowych podkategoriach
  • rozbudowę profilu linkowego o linki pozyskiwane ze stron o zbliżonej tematyce.

Każda z wdrożonych zmian miała na celu poprawę widoczności witryny w wyszukiwarce i zwiększenie ruchu organicznego. Cel ten udało się nam w 100% zrealizować.

Rok pełen pracy i sukcesów

Pierwsze dwanaście miesięcy współpracy okazało się ogromnym sukcesem. Dzięki naszym działaniom strona klienta zanotowała wzrost użytkowników o 106%, co w rezultacie doprowadziło do wzrostu transakcji o 92% oraz wyższego o 132% przychodu sklepu. Znacznej poprawie uległa widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania: w TOP-3 znalazło się 260 fraz (wcześniej: 80), zaś pułap TOP-10 osiągnęło ponad 1200 (wcześniej: 350).

W pozyskiwaniu ruchu organicznego liczy się nie tylko ilość fraz kluczowych, lecz również ich jakość. Co z tego, że uda nam się wypozycjonować dane hasło, skoro prawie nikt go nie szuka? Swoje wysiłki skupiliśmy zatem na kilku strategicznych frazach typu “buty na obcasie”, wyszukiwanych średnio kilkadziesiąt tysięcy razy w miesiącu. Decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę – kompleksowa i systematyczna optymalizacja całego sklepu umożliwiła nam skuteczne wypozycjonowanie mocno konkurencyjnych fraz, co przełożyło się na znaczny wzrost liczby konwersji.

Dwa lata później, dwa razy lepiej

Najwięcej istotnych z punktu widzenia SEO zmian wdrożyliśmy w ciągu pierwszych dwunastu miesięcy współpracy, ale nie oznaczało to wcale końca naszej pracy nad sklepem klienta. Kolejny rok upłynął nam głównie pod znakiem dalszej optymalizacji SEO i ugruntowywania pozycji najbardziej konkurencyjnych fraz. W tym czasie sklep odnotował dalsze wzrosty: użytkowników (o 52%), transakcji (o 21%) i przychodu (o 36%).

Co najważniejsze: efekty naszych działań dostrzegł i docenił sam klient, który w lutym tego roku poprosił o spotkanie. W czasie jego trwania z własnej inicjatywy zaproponował niemal DWUKROTNE ZWIĘKSZENIE BUDŻETU. Sytuacja, gdy zadowolony klient obdarza nas podobnym zaufaniem, jest dla nas zawsze niezwykle budująca, bo świadczy o dobrze wykonywanej pracy.

Co dalej?

Pozycjonowanie jest procesem, który właściwie nigdy się nie kończy, bowiem konkurencja nie śpi. Z tego powodu regularnie przeprowadzamy drobne testy, modyfikując niektóre elementy w kluczowych kategoriach i analizując, w jaki sposób zmiany te wpływają na pozycję strony. Nieustannie eksperymentujemy, zdając sobie sprawę z faktu, że w naszej branży nie ma miejsca na stagnację, a raz wypracowane efekty nie są wieczne.

Wyzwania

Sporym wyzwaniem może okazać się planowana w niedalekiej przyszłości migracja na nową wersję sklepu. Proces ten wymaga ścisłego nadzoru, gdyż wiąże się niestety z ryzykiem utraty pozycji niektórych konkurencyjnych fraz, co w konsekwencji może prowadzić do spadku widoczności witryny. Jest to spowodowane tym, że do obecnej wersji sklepu wdrożonych zostało wiele niestandardowych rozwiązań, które w nowej wersji trzeba będzie zakodować od początku. Migracja jest jednak nieunikniona – projektowana w oparciu o nasze wytyczne witryna będzie charakteryzować się większym naciskiem na user experience; poprawie ulegnie design całego sklepu internetowego, jego estetyka i funkcjonalność, a przebieg procesu zakupowego stanie się jeszcze prostszy dla klienta.

Nowa wersja strony będzie też lepiej przystosowana do poruszających się po niej crawlerów Google. Będzie to krok naprzód w kierunku zmian w algorytmach Google, które zwracają uwagę nie tylko na samą treść, linki czy setki innych czynników SEO, ale coraz częściej sprawdzają to, czy strona jest user friendly: zarówno pod kątem użyteczności i pełnej optymalizacji RWD, jak i szybkości działania.

POSŁUCHAJ OPIEKUNA PROJEKTU

Zobacz, jak Starszy Specjalista SEO Tomasz Czechowski opowiada o wdrożonej przez siebie strategii, dzięki której w ciągu zaledwie roku udało mu się poprawić przychód klienta z branży obuwniczej aż o 132%.

Wieloletnie doświadczenie na rynku eCommerce sprawia, że nasi specjaliści potrafią wykorzystać każdy element strony do poprawy jej widoczności – w tym bloga firmowego. Angażujące, dobrze napisane treści o bieżącej tematyce pozwalają skutecznie pozyskiwać ruch organiczny oraz sprawiają, że wyszukiwarka Google zaczyna darzyć naszą witrynę większym zaufaniem. Posłuchaj, jak Tomasz opowiada o roli contentu w pozycjonowaniu sklepów internetowych.