SKUTECZNA AGENCJA SEO
E-COMMERCE 360

Rozsiądź się wygodnie

i poczytaj case study REAL TIME SEO dla pufy.pl

sprzedanych
maseczek

16500

Wzrost
przychodu o

214

Wzrost unikalnych
zakupów
w serwisie o

374

Wzrost
użytkowników o

438

SYTUACJA POCZĄTKOWA KLIENTA:

STYCZEŃ – LUTY

Sezonowa stagnacja wynikająca z charakterystyki branży.

MARZEC

Mimo stagnacji, za pomocą SEO udało się stopniowo zwiększać ruch i konwersję, aż do marca 2020 roku. Był to miesiąc, z którym nasz Klient wiązał duże nadzieje: początek rentownego sezonu, wiosna, święta.

Dane z GSC Potwierdzało również GA - spadek z ok 560 użytkowników dziennie do 272 - spadek blisko o 50%

W efekcie zainteresowanie klientów spadło o 47%

Od marca ilość zamówień jednak znacząco się zmniejszyła: średnio 30-40 zamówień, a po wprowadzeniu przez Premiera Morawieckiego stanu zagrożenia pandemią, liczba ta spadła nawet do 6-10 zamówień dziennie.

 

JAKIE BYŁO NASZE ZADANIE:

Gdy liczba zamówień wciąż wykazywała tendencję spadkową, klient postanowił zwrócić się do nas z prośbą o propozycję działań SEO360. W Grupa iCEA wiedzieliśmy, że możemy pomóc pufy.pl: potrzebny był jednak produkt szyty na miarę trudnych czasów.

Zainteresowanie wielu Polek i Polaków skupiło się wtedy na środkach ochrony osobistej, dlatego wykorzystując możliwości naszego klienta, przygotowaliśmy strategię adaptacyjną. Produkując i sprzedając maseczki, klient przetrwał trudne chwile, jednak podjęte przez nas działania SEO360 sprawiły, że efekty naszej pracy przyniosły jeszcze więcej korzyści.

Podjęte działania

Etap pierwszy

Szczera rozmowa z klientem, który zgłosił swoje problemy finansowe. Po wspólnej burzy mózgów, jak rozwiązać napotkane problemy, wypracowaliśmy genialne rozwiązanie. Za naszą radą klient angażuje część szwalni meblowych w szycie maseczek. Jedynym problemem okazało się wówczas tygodniowe oczekiwanie na niezbędne materiały. Bez nich nie można było przygotować oferty produktowej na stronę klienta. Nie pozwoliliśmy jednak, aby ten czas się zmarnował!

Etap drugi

W okresie pomiędzy dostawą materiału a  prowadzeniem sprzedaży maseczek, rozpoczęliśmy jako Grupa iCEA tworzenie pozytywnego trendu ruchu. Dopasowaliśmy działania na stronie klienta do nowej rzeczywistości.

  • Dodatkowa optymalizacja najbardziej kluczowych fraz pod kątem widoczności – maksymalizacja ruchu przy zmniejszonym zainteresowaniu
  • Optymalizacja CTR:
    • Dodanie do title ceny minimalnej produktów w kategoriach głównych
    • Dodanie informacji odnośnie atestu PZH do meta opisu
    • Masowe dodanie informacji odnośnie atestu PZH na kartach produktowych
  • Wpisy blogowe pod RTM:
    • Pomysły na zabawy z dziećmi w domu
    • Dezynfekcja mebli w domu
  • Optymalizacja wydajności money pages w celu zminimalizowania współczynnika odrzuceń

Etap trzeci

Etap trzeci obejmował wstępną publikację produktu. Efektem poniżej wprowadzonych działań było znaczące zwiększenie sprzedaży i ruchu, co jest widoczne na wykresach. Natomiast drugim, dość niespodziewanym efektem, było zainteresowanie odbiorców głównym asortymentem sklepu, przy okazji zakupu maseczki.

  • Dodanie opisu zredagowanego przez klienta i jego rozbudowanie o opisy naszych copy
  • Dodanie amatorskich zdjęć produktów
  • Publikacja produktu bez jego podlinkowania w menu – działanie mające zapobiec spadku zaufania potencjalnego klienta meblarskiego / zaburzenia tematyki serwisu. Produkt podlinkowany jest jedynie w jednym miejscu – kontekstowo w treści na stronie głównej
  • Podlinkowanie w opisie maseczek kategorii “Pufy” i wpisu blogowego o wykorzystaniu puf w zabawie w celu maksymalizacji zainteresowania potencjalnych klientów głównym asortymentem sklepu
  • Dodanie komentarzy do produktu

Etap czwarty

Po wprowadzeniu produktu i uzyskaniu pozytywnych efektów naszych działań, zadaliśmy sobie pytanie: co dalej? Nie spoczywając na laurach, podjęliśmy szereg działań mających utrwalić i wzmocnić uzyskane efekty:

  • Zmiana amatorskich zdjęć maseczek na profesjonalne ze studia
  • Wprowadzenie dodatkowych kolorów i wzorów maseczek – rozszerzenie grupy docelowej
  • SEO – dodatkowe ręczne optymalizacje fraz z silosu Maseczek
  • Podlinkowanie produktu – prywatne zaplecza, fora

EFEKT, KTÓRY POZOSTANIE Z KLIENTEM

Okresowy wzrost widoczności i ruchu spowodował zaskakujący efekt uboczny. Produkt, jakim jest pufa, dotychczas nie zyskiwał w Polsce na popularności. Dzięki wprowadzeniu sprzedaży maseczek w czasie pandemii, główny produkt naszego klienta został przedstawiony szerszej grupie internautów.

Na wykresie można zobaczyć, że tuż po masowym wzroście aktywności, ruch w serwisie podwoił się. Jest to efekt, który pozostanie z klientem na dłużej.

Sukces pufy.pl nie wynika jedynie z technicznych możliwości klienta dostosowania się do potrzeb rynku, ale przede wszystkim ze współpracy opartej na partnerstwie i zaufaniu. Komunikacja i ciągłe ścieranie się pomysłów były podstawą wspólnej strategii.

Posłuchaj, jak o projekcie opowiada Paweł Garbacz, Specjalista SEO w Grupa iCEA. Prześledź kolejne etapy procesu i zobacz, jak razem z naszym klientem zareagowaliśmy na zmieniające się potrzeby rynku. Paweł opowie także o tym, jak ważna jest komunikacja we współpracy z klientem.

Kompleksowe działania Grupa iCEA to cecha charakterystyczna naszej flagowej usługi SEO360. Całościowe spojrzenie na sytuację klienta oraz zmiany na rynku, pozwoliły przygotować odpowiednią strategię i osiągnąć sukces, który trwa do dziś.