Rozsi膮d藕 si臋 wygodnie

i poczytaj case study REAL TIME SEO dla pufy.pl

sprzedanych
maseczek

16500

Wzrost
przychodu o

214

Wzrost unikalnych
zakup贸w
w serwisie o

374

Wzrost
u偶ytkownik贸w o

438

SYTUACJA POCZ膭TKOWA KLIENTA:

STYCZE艃 – LUTY

Sezonowa stagnacja wynikaj膮ca z charakterystyki bran偶y.

MARZEC

Mimo stagnacji, za pomoc膮 SEO uda艂o si臋 stopniowo zwi臋ksza膰 ruch i konwersj臋, a偶 do marca 2020 roku. By艂 to miesi膮c, z kt贸rym nasz Klient wi膮za艂 du偶e nadzieje: pocz膮tek rentownego sezonu, wiosna, 艣wi臋ta.

Dane z GSC Potwierdza艂o r贸wnie偶 GA - spadek z ok 560 u偶ytkownik贸w dziennie do 272 - spadek blisko o 50%

W efekcie zainteresowanie klient贸w spad艂o o 47%

Od marca ilo艣膰 zam贸wie艅 jednak znacz膮co si臋 zmniejszy艂a: 艣rednio 30-40 zam贸wie艅, a po wprowadzeniu przez Premiera Morawieckiego stanu zagro偶enia pandemi膮, liczba ta spad艂a nawet do 6-10 zam贸wie艅 dziennie.

 

JAKIE BY艁O NASZE ZADANIE:

Gdy liczba zam贸wie艅 wci膮偶 wykazywa艂a tendencj臋 spadkow膮, klient postanowi艂 zwr贸ci膰 si臋 do nas z pro艣b膮 o propozycj臋 dzia艂a艅 SEO360. W Grupa iCEA wiedzieli艣my, 偶e mo偶emy pom贸c pufy.pl: potrzebny by艂 jednak produkt szyty na miar臋 trudnych czas贸w.

Zainteresowanie wielu Polek i Polak贸w skupi艂o si臋 wtedy na 艣rodkach ochrony osobistej, dlatego wykorzystuj膮c mo偶liwo艣ci naszego klienta, przygotowali艣my strategi臋 adaptacyjn膮. Produkuj膮c i sprzedaj膮c maseczki, klient przetrwa艂 trudne chwile, jednak podj臋te przez nas dzia艂ania SEO360 sprawi艂y, 偶e efekty naszej pracy przynios艂y jeszcze wi臋cej korzy艣ci.

Podj臋te dzia艂ania

Etap pierwszy

Szczera rozmowa z klientem, kt贸ry zg艂osi艂 swoje problemy finansowe. Po wsp贸lnej burzy m贸zg贸w, jak rozwi膮za膰 napotkane problemy, wypracowali艣my genialne rozwi膮zanie. Za nasz膮 rad膮 klient anga偶uje cz臋艣膰 szwalni meblowych w szycie maseczek. Jedynym problemem okaza艂o si臋 w贸wczas tygodniowe oczekiwanie na niezb臋dne materia艂y. Bez nich nie mo偶na by艂o przygotowa膰 oferty produktowej na stron臋 klienta. Nie pozwolili艣my jednak, aby ten czas si臋 zmarnowa艂!

Etap drugi

W okresie pomi臋dzy dostaw膮 materia艂u a聽 prowadzeniem sprzeda偶y maseczek, rozpocz臋li艣my jako Grupa iCEA tworzenie pozytywnego trendu ruchu. Dopasowali艣my dzia艂ania na stronie klienta do nowej rzeczywisto艣ci.

  • Dodatkowa optymalizacja najbardziej kluczowych fraz pod k膮tem widoczno艣ci – maksymalizacja ruchu przy zmniejszonym zainteresowaniu
  • Optymalizacja CTR:
    • Dodanie do title ceny minimalnej produkt贸w w kategoriach g艂贸wnych
    • Dodanie informacji odno艣nie atestu PZH do meta opisu
    • Masowe dodanie informacji odno艣nie atestu PZH na kartach produktowych
  • Wpisy blogowe pod RTM:
    • Pomys艂y na zabawy z dzie膰mi w domu
    • Dezynfekcja mebli w domu
  • Optymalizacja wydajno艣ci money pages w celu zminimalizowania wsp贸艂czynnika odrzuce艅

Etap trzeci

Etap trzeci obejmowa艂 wst臋pn膮 publikacj臋 produktu. Efektem poni偶ej wprowadzonych dzia艂a艅 by艂o znacz膮ce zwi臋kszenie sprzeda偶y i ruchu, co jest widoczne na wykresach. Natomiast drugim, do艣膰 niespodziewanym efektem, by艂o zainteresowanie odbiorc贸w g艂贸wnym asortymentem sklepu, przy okazji zakupu maseczki.

  • Dodanie opisu zredagowanego przez klienta i jego rozbudowanie o opisy naszych copy
  • Dodanie amatorskich zdj臋膰 produkt贸w
  • Publikacja produktu bez jego podlinkowania w menu – dzia艂anie maj膮ce zapobiec spadku zaufania potencjalnego klienta meblarskiego / zaburzenia tematyki serwisu. Produkt podlinkowany jest jedynie w jednym miejscu – kontekstowo w tre艣ci na stronie g艂贸wnej
  • Podlinkowanie w opisie maseczek kategorii 鈥淧ufy鈥 i wpisu blogowego o wykorzystaniu puf w zabawie w celu maksymalizacji zainteresowania potencjalnych klient贸w g艂贸wnym asortymentem sklepu
  • Dodanie komentarzy do produktu

Etap czwarty

Po wprowadzeniu produktu i uzyskaniu pozytywnych efekt贸w naszych dzia艂a艅, zadali艣my sobie pytanie: co dalej? Nie spoczywaj膮c na laurach, podj臋li艣my szereg dzia艂a艅 maj膮cych utrwali膰 i wzmocni膰 uzyskane efekty:

  • Zmiana amatorskich zdj臋膰 maseczek na profesjonalne ze studia
  • Wprowadzenie dodatkowych kolor贸w i wzor贸w maseczek – rozszerzenie grupy docelowej
  • SEO – dodatkowe r臋czne optymalizacje fraz z silosu Maseczek
  • Podlinkowanie produktu – prywatne zaplecza, fora

EFEKT, KT脫RY POZOSTANIE Z KLIENTEM

Okresowy wzrost widoczno艣ci i ruchu spowodowa艂 zaskakuj膮cy efekt uboczny. Produkt, jakim jest pufa, dotychczas nie zyskiwa艂 w Polsce na popularno艣ci. Dzi臋ki wprowadzeniu sprzeda偶y maseczek w czasie pandemii, g艂贸wny produkt naszego klienta zosta艂 przedstawiony szerszej grupie internaut贸w.

Na wykresie mo偶na zobaczy膰, 偶e tu偶 po masowym wzro艣cie aktywno艣ci, ruch w serwisie podwoi艂 si臋. Jest to efekt, kt贸ry pozostanie z klientem na d艂u偶ej.

Sukces pufy.pl nie wynika jedynie z technicznych mo偶liwo艣ci klienta dostosowania si臋 do potrzeb rynku, ale przede wszystkim ze wsp贸艂pracy opartej na partnerstwie i zaufaniu. Komunikacja i ci膮g艂e 艣cieranie si臋 pomys艂贸w by艂y podstaw膮 wsp贸lnej strategii.

Pos艂uchaj, jak o projekcie opowiada Pawe艂 Garbacz, Specjalista SEO w Grupa iCEA. Prze艣led藕 kolejne etapy procesu i zobacz, jak razem z naszym klientem zareagowali艣my na zmieniaj膮ce si臋 potrzeby rynku. Pawe艂 opowie tak偶e o tym, jak wa偶na jest komunikacja we wsp贸艂pracy z klientem.

Kompleksowe dzia艂ania Grupa iCEA to cecha charakterystyczna naszej flagowej us艂ugi SEO360. Ca艂o艣ciowe spojrzenie na sytuacj臋 klienta oraz zmiany na rynku, pozwoli艂y przygotowa膰 odpowiedni膮 strategi臋 i osi膮gn膮膰 sukces, kt贸ry trwa do dzi艣.