Na pierwsze efekty pozycjonowania trzeba cierpliwie poczekać, ale osiągnięte rezultaty mogą długo przynosić korzyści. Dowodem na to jest sytuacja jednego z naszych Klientów. Po zakończeniu współpracy nadal mógł liczyć na utrzymanie satysfakcjonującego ruchu, co było wynikiem wspólnych działań SEO, które doprowadziły do imponującego wzrostu widoczności.
Mosquito to sklep internetowy będący liderem w branży odzieżowej. Naszym zadaniem była budowa widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. Działania SEO dla Klienta prowadzone były w okresie od sierpnia 2019 do maja 2020.
Podczas 11 miesięcy działań, widoczność strony Klienta w TOP10 wyników wyszukiwania wzrosła z 1497 do 2974 fraz, czyli o 98,66%, co obrazuje poniższy wykres:
Udało nam się wygenerować także wzrost widoczności w TOP3 wyników wyszukiwania. W 11 miesięcy podskoczyła z 379 do 603 fraz, a więc o 59,10%, co widać na wykresie poniżej:
Osiągnięte efekty pozycjonowania były tak imponujące, że strona Klienta znalazła się w TOP10 rankingu SENUTO, opublikowanego na początku 2020 roku, prezentującego serwisy z największą dynamiką wzrostu ruchu organicznego:
Po zakończeniu współpracy, Klient nie podejmował żadnych działań z zakresu pozycjonowania. W związku z tym strona zaliczyła spadki widoczności. Jednak osiągnięte wcześniej efekty działań SEO nadal przynoszą zyski. Estymowany przez SimilarWeb ruch wciąż utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie, bowiem wynosi 393660 wejść miesięcznie:
Generowany po zakończeniu współpracy ruch to nadal ruch wartościowy, ponieważ aż 97,74%, czyli 384763 wejść miesięcznie, pochodzi z Polski:
Analiza wykresów ukazuje, że ruch z wyszukiwarki to zdecydowanie dominujące źródło ruchu. Stanowi on 63,42%, czyli 244017 wejść miesięcznie:
Możliwą trwałość efektów SEO potwierdza fakt, że 73,10%, czyli 178.376 wejść miesięcznie, to ruch z organic search:
Dokładniejszy obraz widoczności Klienta otrzymamy po odjęciu ruchu brandowego, czyli pochodzącego z frazy „mosquito”. Stanowi on 16,11% ww. wartości, co oznacza, że bez niego, ruch na stronie Klienta to 149.640 wejść miesięcznie.
Powyższy przykład wyraźnie pokazuje, jak opłacalne jest pozycjonowanie. Jego efekty mogą się utrzymać nawet po zakończeniu działań optymalizacyjnych. Niemałe znaczenie ma w tym przypadku staranne zaplanowanie i konsekwentne egzekwowanie strategii działań. Należy jednak pamiętać, że SEO z samej swojej natury nie gwarantuje wiecznego utrzymania osiągniętej pozycji, a najlepsze efekty dają długofalowe działania.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.