DARMOWY AUDYT SEO

ChatGPT SEO: 6 sposobów użycia ChatGPT do optymalizacji SEO

5 min czytania
ChatGPT SEO: 6 sposobów użycia ChatGPT do optymalizacji SEO
Kategoria Pozycjonowanie

ChatGPT to jeden z największych trendów marketingowych 2023 roku. W przyszłości jego możliwości z pewnością będą większe, ale już teraz możesz go wykorzystać, aby usprawnić optymalizację SEO.

W artykule opisaliśmy 6 najlepszych sposobów użycia sztucznej inteligencji w procesie pozycjonowania strony. Czy ChatGPT to przyszłość marketingu w wyszukiwarkach? Oceń sam!

Spis treści:

Tworzenie treści

Gdy w 2022 pojawił się temat sztucznej inteligencji i jej zdolności do tworzenia treści, w środowisku marketingowym zawrzało, a copywriterzy zaczęli obawiać się o swoje posady.

Dziś wiemy, że aktualna wersja ChatGPT nie nadaje się do tego, aby powierzyć mu cały proces tworzenia contentu i całkowicie zastąpić nim specjalistów.

Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby wspomóc się narzędziem przy tworzeniu krótkich treści na potrzeby SEO (np. opisów produktów) lub przy robieniu researchu. Chatbot doskonale radzi sobie z opisywaniem przeróżnych zagadnień.

 komendy na czacie gpt ChatGPT – generowanie krótkiej treści

Teksty tworzone przez sztuczną inteligencję warto sprawdzić przed opublikowaniem, ponieważ mogą zawierać błędy językowe, a czasami również merytoryczne. Pamiętaj, że zakres wiedzy chatbota ogranicza się do 2021 roku.

Innym pomysłem na wykorzystanie sztucznej inteligencji w kontekście tworzenia treści jest optymalizacja pod kątem wybranych słów kluczowych. Jeśli masz już gotowy tekst, wrzuć go do czatu, a następnie podaj frazy, które mają się w nim znaleźć.

 komendy na czacie gpt ChatGPT – optymalizacja tekstu pod kątem wybranej frazy kluczowej

Sprawdź: Jak Google Analytics 4 może pomóc Ci w pozycjonowaniu?

Generowanie tytułów SEO i meta opisów

Tytuły SEO spełniają dwa zadania: wpływają na miejsce w rankingu oraz zachęcają do kliknięcia. Meta opisy nie mają bezpośredniego związku z pozycją, ale opisują zawartość strony, co również wpływa na współczynnik CTR.

ChatGPT pomoże Ci w stworzeniu obu tych elementów. To spore ułatwienie dla właścicieli rozbudowanych serwisów. Tytuły i opisy muszą być unikalne, a jeśli witryna składa się z kilkuset podstron, pisanie każdego z nich samodzielnie może okazać się bardzo czasochłonne. Warto ułatwić sobie ten proces za pomocą AI.

Jak to zrobić? Kluczowy jest sposób formułowania komend. Musisz precyzyjnie określić, czego oczekujesz.

Dla przykładu najpierw wydaliśmy chatbotowi taką komendę:

 ChatGPT – przykładowe tytuły SEO ChatGPT – przykładowe tytuły SEO

Niestety już na pierwszy rzut oka widać, że tytuły są zbyt długie. Maksymalna szerokość dla wersji desktopowej to 600 pikseli. Jeśli nie masz pewności, czy długość tytułu SEO jest odpowiednia, skorzystaj z narzędzia Mangools SERP Simulator.

 Mangools – symulator Google SERP Mangools – symulator Google SERP

Część tekstu została ucięta, co nie wygląda dobrze. Spróbujmy więc jeszcze raz, tym razem dodając informację na temat długości.

 ChatGPT – propozycje tytułów SEO ChatGPT – propozycje tytułów SEO

Mamy gotowe propozycje na tytuły dla pozycjonowanej strony!

Kwestia generowania meta description wygląda podobnie. Ważne jest dokładne sformułowanie komend.

 ChatGPT – propozycje meta description ChatGPT – propozycje meta description

Tak w SERP-ach prezentuje się nasza fikcyjna strona z tytułem i opisem meta wygenerowanymi przez ChatGPT:

 Mangools – symulator Google SERP Mangools – symulator Google SERP

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Generowanie pomysłów na content

Nie masz pomysłu na content na swojego bloga? Wykorzystaj sztuczną inteligencję!

 ChatGPT – propozycje tematów artykułów na bloga ChatGPT – propozycje tematów artykułów na bloga

W komendzie możesz zawrzeć frazę kluczową, wokół której chcesz budować content na swojego bloga.

 ChatGPT – przykładowy temat artykułu z wyznaczoną frazą ChatGPT – przykładowy temat artykułu z wyznaczoną frazą

Sprawdź: Badania jakościowe vs. badania ilościowe

Wybór i analiza słów kluczowych

Podstawę optymalizacji SEO stanowią słowa kluczowe. Bez nich nie mógłbyś przyciągnąć na swoją stronę dużego ruchu. ChatGPT pomoże Ci je znaleźć, a także przeanalizować. Możesz to zrobić na wiele sposobów. Wszystko zależy od tego, jakich fraz szukasz i do czego chcesz je wykorzystać.

Przykład 1:

 ChatGPT – lista fraz kluczowych dla wybranego tekstu ChatGPT – lista fraz kluczowych dla wybranego tekstu

Przykład 2:

 ChatGPT – lista fraz kluczowych do pozycjonowania bloga ChatGPT – lista fraz kluczowych do pozycjonowania bloga

Przykład 3:

 ChatGPT – lista fraz kluczowych dopasowanych do intencji zakupowej ChatGPT – lista fraz kluczowych dopasowanych do intencji zakupowej

Przykład 4:

 ChatGPT – podział fraz kluczowych na klastry tematyczne  ChatGPT – podział fraz kluczowych na klastry tematyczne

Pamiętaj, że chat nie jest nieomylny. Nie należy kopiować fraz 1:1. Sztuczna inteligencja może być dla Ciebie źródłem inspiracji, a nie podstawowym narzędziem.

Generowanie znaczników schematu

Dzięki znacznikom schematu wyszukiwarka interpretuje dane dostępne na stronie, a następnie wyświetla je w odpowiednim kontekście. To one są odpowiedzialne za rozszerzone elementy w SERP-ach, takie jak: ceny produktów, pytania i odpowiedzi, stan magazynowy, ocena produktu, a nawet czas przygotowywania posiłku według przepisu na blogu.

Aby wdrożyć dane strukturalne, trzeba stworzyć specjalne fragmenty kodu i dodać je do strony. Nie czujesz się pewnie w obszarze programowania? To nie problem, bo ChatGPT zrobi to za Ciebie.

 ChatGPT – fragment kodu dla schematu FAQ  ChatGPT – fragment kodu dla schematu FAQ

Sprawdź: Co to jest Behavior Flow Report i do czego służy jego weryfikacja?

Generowanie opisów alternatywnych

Tworzenie opisów alternatywnych to ważna część optymalizacji SEO. Alt text pomaga robotom wyszukiwarki zrozumieć, co znajduje się na grafice, a to może pomóc w jej pozycjonowaniu. Do tego wyświetla się na stronie, gdy z jakiegoś powodu nie widać grafiki.

Za pomocą sztucznej inteligencji możesz w łatwy sposób stworzyć opisy ALT dla obrazów w swojej witrynie.

 ChatGPT – fragment kodu dla schematu FAQ  ChatGPT – propozycje opisów alternatywnych dla obrazów

Podsumowanie

ChatGPT to narzędzie pomocne niemal na każdym etapie procesu SEO. Jeśli dobrze je wykorzystasz, pozycjonowanie Twojej strony stanie się łatwiejsze i będzie przebiegało sprawniej.

Pamiętaj jednak, aby nie traktować chatbota jako główne źródło wiedzy. Korzystaj dodatkowo z innych narzędzi SEO, zwłaszcza przy generowaniu i analizie słów kluczowych.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 2

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co zrobić, aby witryna nie znalazła się na czarnej liście Google?
Co zrobić, aby witryna nie znalazła się na czarnej liście Google?
Optymalizacja treści to niezwykle złożony proces, w którym można popełnić wiele błędów. Warto więc wiedzieć, czego unikać, aby mieć szansę na sukces.
Na czym polega kampania lokalna w Google Ads?
Na czym polega kampania lokalna w Google Ads?
Czy wybór kampanii lokalnej w Google Ads to dobre rozwiązanie dla stacjonarnego biznesu? Sprawdźmy.
Czym są linki zwrotne, jak je pozyskiwać i dlaczego warto wdrożyć do swojej strategii SEO?
Czym są linki zwrotne, jak je pozyskiwać i dlaczego warto wdrożyć do swojej strategii SEO?
Backlinki są coraz bardziej pożądanym czynnikiem SEO na stronie, dlatego warto o nich pomyśleć, zanim konkurencja stanie na podium.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę