DARMOWY AUDYT SEO

Ciemna strona recenzji Facebooka

5 min czytania
Ciemna strona recenzji Facebooka
Kategoria Pozycjonowanie

Jeżeli prowadzisz biznes w internecie, kompatybilność mediów społecznościowych i witryn internetowych powinna być dla Ciebie chlebem powszednim. W obliczu postępującej cyfryzacji i przenoszeniu komunikacji do sieci trudniej o monitoring pojawiających się opinii na temat firmy.

Pozostawanie biernym wobec negatywnych komentarzy bezpośrednio oddziałuje na markę, wystawiając ją na jeszcze większy krytycyzm. Jak nie wciągnąć się w sidło nieprzychylnych recenzji i budować pozytywny wizerunek firmy? Przekonaj się sam, dzięki lekturze naszego tekstu.

Spis treści:

Co powinieneś wiedzieć o fake recenzjach?

Wielu przedsiębiorców prowadzących działalność biznesową w internecie jednomyślnie opowiada się za tym, aby Facebook bardziej zadbał o monitoring fałszywych rekomendacji wraz z ich usuwaniem z platformy.

Niestety zdarzają się sytuacje, kiedy nieprawdziwe opinie o przedsiębiorstwie pozostają niewykryte w odmętach kanału społecznościowego. Ten balast może przyprawić o zawrót głowy niejednego właściciela firmy. Źródeł możemy dopatrywać się w wielu obszarach. Często jest to związane z nieetycznymi praktykami konkurencji, aktywnością niezadowolonych byłych pracowników bądź użytkowników, którzy omyłkowo zamieścili opinię na niewłaściwej witrynie.

Mamy dla Ciebie pewną podpowiedź, która usprawni Ci proces identyfikacji fałszywych recenzji na Facebooku. Jeżeli weryfikując rekomendacje, natrafisz na jakieś niejasności bądź związki recenzentów z konkurencją, to podążasz w dobrym kierunku…

Sprawdź: Czym jest kanibalizacja słów kluczowych? Jak jej uniknąć?

Reaguj szybko

Grunt to dobry PR. Przed podjęciem decyzji o usunięciu opinii z Facebooka warto w pierwszej kolejności na nią odpowiedzieć.

Nie ma znaczenia, czy zamieszczone komentarze są autentyczne czy fałszywe, powinieneś reagować szybko. Przeproś i przedstaw argumenty bądź obszerne wyjaśnienia, które wykluczą złą opinią o Twojej działalności.

Unikaj jak ognia wchodzenia w dyskusję z recenzentami. Odpieranie ataków nie jest niczym złym, jeżeli nie przybiera zintensyfikowanej i często ofensywnej formy.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Nie ma nic prostszego od usuwania opinii z Facebooka

Decydując się na usunięcie nieprzychylnej recenzji, powinieneś zastanowić się, czy

narusza ona standardy Facebooka. Obejmują one treści, odnoszące się do:

  • propagowania nienawiści,
  • nawoływania do prześladowania lub przemocy,
  • nagości,
  • prowadzenia nieuczciwej rekomendacji.

Po zweryfikowaniu przez platformę społecznościową zgodności komunikatów z regulaminem czas na Twój ruch. Aby zgłosić negatywną recenzję, powinieneś podążać krok w krok z niżej zestawionym planem.

  1. Przejdź do zakładki „Recenzje” na swojej stronie biznesowej.
  2. Następnie odszukaj niepożądaną opinię.
  3. Kliknij w dymek z wykrzyknikiem.
  4. Wybierz powód zgłoszenia recenzji.
  5. Na końcu kliknij „Wyślij”
Sprawdź: Jak uniknąć spadku pozycji podczas zmiany platformy sprzedażowej?

Korzyści z rekomendacji

Większość aktywnych w sieci przedsiębiorstw posiada wspomniane strony firmowe na platformie Facebook. Nie jest to jednak równoznaczne z zachowaniem dbałości w regularności zamieszczanych opinii. Warto więc wziąć pod uwagę szereg korzyści dostarczanych poprzez rekomendacje w serwisach społecznościowych.

Wiarygodna recenzja

To przede wszystkim taka, przy której pojawia się imię, nazwisko oraz zdjęcie recenzenta. Szczegółowe zdefiniowanie osoby wystawiającej opinię na Facebooku oddaje wiarygodność marki. Użytkownik przeglądający opinie w popularnym kanale społecznościowym otrzymuje dzięki temu szeroki pogląd na temat jakości świadczonych usług bądź oferowanych produktów.

Zdanie innych ma znaczenie

Zaufanie klientów do rekomendacji w sieci internetowej osiąga blisko 90%. To kolejny dowód na to, jak ważny jest konsekwentny monitoring recenzji pojawiających się na Facebooku. Załóżmy, że planujesz zagraniczną podróż i stoisz przed wyborem dogodnego dla Ciebie hotelu. Oczywistym jest, że będziesz bardziej skłonny dokonywać selekcji wśród tych obiektów, które cieszą się największą liczbą pozytywnych komentarzy. Przyjęcie perspektywy konsumenta pomaga w zrozumieniu istoty zamieszczanych recenzji. Podświadomie nasze decyzje będą podyktowane zasadą: „Większość nie może się mylić”.

Gdzie się podziały gwiazdki?

W 2018 roku Facebook zrezygnował z 5-stopniowej skali oceniania w formie gwiazdek. Wprowadził zapytanie, na które konsument miał udzielić jednoznacznej odpowiedzi – „polecam” bądź „nie polecam”. To generuje pewne trudności w znalezieniu zakładki „Recenzje” na stronie Facebooka. Wadliwość serwisu w obszarze rekomendacji stanowi dla wielu zagwostkę. Co więcej, brak intuicyjnego wyszukiwania elementów to nie jedyny problem w obszarze recenzji Facebooka. Tym, czym platforma może Cię niemiło zaskoczyć jest… ulotność niektórych opinii. Mamy tu na myśli sytuację, w której nie jesteś w stanie odszukać komentarza, a po pewnym czasie pojawia się on ponownie (niczym bumerang).

Sprawdź: Koniec z nieuczciwymi praktykami sklepów. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o dyrektywie Omnibus

Czy recenzje to „must have” w każdej branży?

Może Cię zaskoczymy, ale opcja dodawania recenzji nie jest koniecznym działaniem w każdej branży. Podjęcie decyzji o kompletnej blokadzie zamieszczania opinii wiąże się jednak z pewnymi konsekwencjami. Zatem w umysłach potencjalnych klientów pojawia się margines niepokoju. Z jakiego powodu Twoja firma zdecydowała się zrezygnować z udostępnienia miejsca wymiany opinii i dzielenia się doświadczeniami przez klientów? Zastanów się, czy jesteś gotowy na interakcję z konsumentem i możliwymi ciosami w dobre imię Twojej marki.

Jak wyłączyć możliwość recenzowania na Facebooku?

Jeżeli chcesz zrezygnować z opcji recenzowania usług bądź produktów Twojej firmy, postępuj zgodnie z następującym schematem.

  1. Najpierw kliknij w zakładkę „Ustawienia strony”, która znajduje się w lewym dolnym rogu witryny.
  2. Następnie kliknij „Szablony i karty menu” umieszczony z lewej strony.
  3. Odszukaj po prawej stronie pozycji „Opinie” celem włączenia karty.
  4. Finalnie zapisz zmiany.

Podsumowując, możesz obrać dwie taktyki działania. Być otwartym na recenzje, odpowiadać na pozytywne (i negatywne) reakcje, dziękować za uwagi i nawiązywać interakcje. Ewentualnie wyłączyć opcję recenzowania i unikać szerzenia niepożądanych informacji o marce bądź budować jej wizerunek w inny sposób.

Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie, wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czy metadane są ważne dla SEO?
Czy metadane są ważne dla SEO?
Zastanawiałeś się kiedyś nad przydatnością metadanych w Twojej witrynie? Jeżeli nie, to właśnie jest ten moment, w którym musisz dowiedzieć się więcej na ich temat.
Migracja na WordPressa – o czym należy pamiętać?
Migracja na WordPressa – o czym należy pamiętać?
Migracja strony internetowej WordPress to dość skomplikowany i wymagający proces. Warto więc wiedzieć, jak poprawnie przenieść stronę na nowy serwer!
Czy lazy loading może pomóc witrynie w optymalizacji?
Czy lazy loading może pomóc witrynie w optymalizacji?
Często zbyt wolne ładowanie strony internetowej wpływa negatywnie na SEO, ale jej częściowe i powolne wczytywanie może pomóc Ci osiągnąć sukces!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę