Jeżeli prowadzisz biznes w internecie, kompatybilność mediów społecznościowych i witryn internetowych powinna być dla Ciebie chlebem powszednim. W obliczu postępującej cyfryzacji i przenoszeniu komunikacji do sieci trudniej o monitoring pojawiających się opinii na temat firmy.
Pozostawanie biernym wobec negatywnych komentarzy bezpośrednio oddziałuje na markę, wystawiając ją na jeszcze większy krytycyzm. Jak nie wciągnąć się w sidło nieprzychylnych recenzji i budować pozytywny wizerunek firmy? Przekonaj się sam, dzięki lekturze naszego tekstu.
Wielu przedsiębiorców prowadzących działalność biznesową w internecie jednomyślnie opowiada się za tym, aby Facebook bardziej zadbał o monitoring fałszywych rekomendacji wraz z ich usuwaniem z platformy.
Niestety zdarzają się sytuacje, kiedy nieprawdziwe opinie o przedsiębiorstwie pozostają niewykryte w odmętach kanału społecznościowego. Ten balast może przyprawić o zawrót głowy niejednego właściciela firmy. Źródeł możemy dopatrywać się w wielu obszarach. Często jest to związane z nieetycznymi praktykami konkurencji, aktywnością niezadowolonych byłych pracowników bądź użytkowników, którzy omyłkowo zamieścili opinię na niewłaściwej witrynie.
Mamy dla Ciebie pewną podpowiedź, która usprawni Ci proces identyfikacji fałszywych recenzji na Facebooku. Jeżeli weryfikując rekomendacje, natrafisz na jakieś niejasności bądź związki recenzentów z konkurencją, to podążasz w dobrym kierunku…
Grunt to dobry PR. Przed podjęciem decyzji o usunięciu opinii z Facebooka warto w pierwszej kolejności na nią odpowiedzieć.
Nie ma znaczenia, czy zamieszczone komentarze są autentyczne czy fałszywe, powinieneś reagować szybko. Przeproś i przedstaw argumenty bądź obszerne wyjaśnienia, które wykluczą złą opinią o Twojej działalności.
Unikaj jak ognia wchodzenia w dyskusję z recenzentami. Odpieranie ataków nie jest niczym złym, jeżeli nie przybiera zintensyfikowanej i często ofensywnej formy.
Decydując się na usunięcie nieprzychylnej recenzji, powinieneś zastanowić się, czy
narusza ona standardy Facebooka. Obejmują one treści, odnoszące się do:
Po zweryfikowaniu przez platformę społecznościową zgodności komunikatów z regulaminem czas na Twój ruch. Aby zgłosić negatywną recenzję, powinieneś podążać krok w krok z niżej zestawionym planem.
Większość aktywnych w sieci przedsiębiorstw posiada wspomniane strony firmowe na platformie Facebook. Nie jest to jednak równoznaczne z zachowaniem dbałości w regularności zamieszczanych opinii. Warto więc wziąć pod uwagę szereg korzyści dostarczanych poprzez rekomendacje w serwisach społecznościowych.
To przede wszystkim taka, przy której pojawia się imię, nazwisko oraz zdjęcie recenzenta. Szczegółowe zdefiniowanie osoby wystawiającej opinię na Facebooku oddaje wiarygodność marki. Użytkownik przeglądający opinie w popularnym kanale społecznościowym otrzymuje dzięki temu szeroki pogląd na temat jakości świadczonych usług bądź oferowanych produktów.
Zaufanie klientów do rekomendacji w sieci internetowej osiąga blisko 90%. To kolejny dowód na to, jak ważny jest konsekwentny monitoring recenzji pojawiających się na Facebooku. Załóżmy, że planujesz zagraniczną podróż i stoisz przed wyborem dogodnego dla Ciebie hotelu. Oczywistym jest, że będziesz bardziej skłonny dokonywać selekcji wśród tych obiektów, które cieszą się największą liczbą pozytywnych komentarzy. Przyjęcie perspektywy konsumenta pomaga w zrozumieniu istoty zamieszczanych recenzji. Podświadomie nasze decyzje będą podyktowane zasadą: „Większość nie może się mylić”.
W 2018 roku Facebook zrezygnował z 5-stopniowej skali oceniania w formie gwiazdek. Wprowadził zapytanie, na które konsument miał udzielić jednoznacznej odpowiedzi – „polecam” bądź „nie polecam”. To generuje pewne trudności w znalezieniu zakładki „Recenzje” na stronie Facebooka. Wadliwość serwisu w obszarze rekomendacji stanowi dla wielu zagwostkę. Co więcej, brak intuicyjnego wyszukiwania elementów to nie jedyny problem w obszarze recenzji Facebooka. Tym, czym platforma może Cię niemiło zaskoczyć jest… ulotność niektórych opinii. Mamy tu na myśli sytuację, w której nie jesteś w stanie odszukać komentarza, a po pewnym czasie pojawia się on ponownie (niczym bumerang).
Może Cię zaskoczymy, ale opcja dodawania recenzji nie jest koniecznym działaniem w każdej branży. Podjęcie decyzji o kompletnej blokadzie zamieszczania opinii wiąże się jednak z pewnymi konsekwencjami. Zatem w umysłach potencjalnych klientów pojawia się margines niepokoju. Z jakiego powodu Twoja firma zdecydowała się zrezygnować z udostępnienia miejsca wymiany opinii i dzielenia się doświadczeniami przez klientów? Zastanów się, czy jesteś gotowy na interakcję z konsumentem i możliwymi ciosami w dobre imię Twojej marki.
Jeżeli chcesz zrezygnować z opcji recenzowania usług bądź produktów Twojej firmy, postępuj zgodnie z następującym schematem.
Podsumowując, możesz obrać dwie taktyki działania. Być otwartym na recenzje, odpowiadać na pozytywne (i negatywne) reakcje, dziękować za uwagi i nawiązywać interakcje. Ewentualnie wyłączyć opcję recenzowania i unikać szerzenia niepożądanych informacji o marce bądź budować jej wizerunek w inny sposób.
Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie, wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.