Ciemna strona recenzji Facebooka

Ciemna strona recenzji Facebooka

Solen Feyissa/unsplash.com

Jeżeli prowadzisz biznes w internecie, kompatybilność mediów społecznościowych i witryn internetowych powinna być dla Ciebie chlebem powszednim. W obliczu postępującej cyfryzacji i przenoszeniu komunikacji do sieci trudniej o monitoring pojawiających się opinii na temat firmy.

Pozostawanie biernym wobec negatywnych komentarzy bezpośrednio oddziałuje na markę, wystawiając ją na jeszcze większy krytycyzm. Jak nie wciągnąć się w sidło nieprzychylnych recenzji i budować pozytywny wizerunek firmy? Przekonaj się sam, dzięki lekturze naszego tekstu.

Co powinieneś wiedzieć o fake recenzjach?

Wielu przedsiębiorców prowadzących działalność biznesową w internecie jednomyślnie opowiada się za tym, aby Facebook bardziej zadbał o monitoring fałszywych rekomendacji wraz z ich usuwaniem z platformy.

Niestety zdarzają się sytuacje, kiedy nieprawdziwe opinie o przedsiębiorstwie pozostają niewykryte w odmętach kanału społecznościowego. Ten balast może przyprawić o zawrót głowy niejednego właściciela firmy. Źródeł możemy dopatrywać się w wielu obszarach. Często jest to związane z nieetycznymi praktykami konkurencji, aktywnością niezadowolonych byłych pracowników bądź użytkowników, którzy omyłkowo zamieścili opinię na niewłaściwej witrynie.

Mamy dla Ciebie pewną podpowiedź, która usprawni Ci proces identyfikacji fałszywych recenzji na Facebooku. Jeżeli weryfikując rekomendacje, natrafisz na jakieś niejasności bądź związki recenzentów z konkurencją, to podążasz w dobrym kierunku…

Sprawdź: Sztuczna inteligencja: support w marketingu

Reaguj szybko

Grunt to dobry PR. Przed podjęciem decyzji o usunięciu opinii z Facebooka warto w pierwszej kolejności na nią odpowiedzieć.

Nie ma znaczenia, czy zamieszczone komentarze są autentyczne czy fałszywe, powinieneś reagować szybko. Przeproś i przedstaw argumenty bądź obszerne wyjaśnienia, które wykluczą złą opinią o Twojej działalności.

Źródło: Austin Distel/unsplash.com

Unikaj jak ognia wchodzenia w dyskusję z recenzentami. Odpieranie ataków nie jest niczym złym, jeżeli nie przybiera zintensyfikowanej i często ofensywnej formy.

Nie ma nic prostszego od usuwania opinii z Facebooka

Decydując się na usunięcie nieprzychylnej recenzji, powinieneś zastanowić się, czy

narusza ona standardy Facebooka. Obejmują one treści, odnoszące się do:

  • propagowania nienawiści,
  • nawoływania do prześladowania lub przemocy,
  • nagości,
  • prowadzenia nieuczciwej rekomendacji.

Po zweryfikowaniu przez platformę społecznościową zgodności komunikatów z regulaminem czas na Twój ruch. Aby zgłosić negatywną recenzję, powinieneś podążać krok w krok z niżej zestawionym planem.

  1. Przejdź do zakładki „Recenzje” na swojej stronie biznesowej.
  2. Następnie odszukaj niepożądaną opinię.
  3. Kliknij w dymek z wykrzyknikiem.
  4. Wybierz powód zgłoszenia recenzji.
  5. Na końcu kliknij „Wyślij”
Sprawdź: Marketing B2B – kompleksowy plan działania

Korzyści z rekomendacji

Większość aktywnych w sieci przedsiębiorstw posiada wspomniane strony firmowe na platformie Facebook. Nie jest to jednak równoznaczne z zachowaniem dbałości w regularności zamieszczanych opinii. Warto więc wziąć pod uwagę szereg korzyści dostarczanych poprzez rekomendacje w serwisach społecznościowych.

Wiarygodna recenzja

To przede wszystkim taka, przy której pojawia się imię, nazwisko oraz zdjęcie recenzenta. Szczegółowe zdefiniowanie osoby wystawiającej opinię na Facebooku oddaje wiarygodność marki. Użytkownik przeglądający opinie w popularnym kanale społecznościowym otrzymuje dzięki temu szeroki pogląd na temat jakości świadczonych usług bądź oferowanych produktów.

Zdanie innych ma znaczenie

Zaufanie klientów do rekomendacji w sieci internetowej osiąga blisko 90%. To kolejny dowód na to, jak ważny jest konsekwentny monitoring recenzji pojawiających się na Facebooku. Załóżmy, że planujesz zagraniczną podróż i stoisz przed wyborem dogodnego dla Ciebie hotelu. Oczywistym jest, że będziesz bardziej skłonny dokonywać selekcji wśród tych obiektów, które cieszą się największą liczbą pozytywnych komentarzy. Przyjęcie perspektywy konsumenta pomaga w zrozumieniu istoty zamieszczanych recenzji. Podświadomie nasze decyzje będą podyktowane zasadą: „Większość nie może się mylić”.

Gdzie się podziały gwiazdki?

W 2018 roku Facebook zrezygnował z 5-stopniowej skali oceniania w formie gwiazdek. Wprowadził zapytanie, na które konsument miał udzielić jednoznacznej odpowiedzi – „polecam” bądź „nie polecam”. To generuje pewne trudności w znalezieniu zakładki „Recenzje” na stronie Facebooka. Wadliwość serwisu w obszarze rekomendacji stanowi dla wielu zagwostkę. Co więcej, brak intuicyjnego wyszukiwania elementów to nie jedyny problem w obszarze recenzji Facebooka. Tym, czym platforma może Cię niemiło zaskoczyć jest… ulotność niektórych opinii. Mamy tu na myśli sytuację, w której nie jesteś w stanie odszukać komentarza, a po pewnym czasie pojawia się on ponownie (niczym bumerang).

Sprawdź: Najlepsza nazwa kanału YouTube – jaką wybrać i dlaczego jest tak ważna?

Czy recenzje to „must have” w każdej branży?

Może Cię zaskoczymy, ale opcja dodawania recenzji nie jest koniecznym działaniem w każdej branży. Podjęcie decyzji o kompletnej blokadzie zamieszczania opinii wiąże się jednak z pewnymi konsekwencjami. Zatem w umysłach potencjalnych klientów pojawia się margines niepokoju. Z jakiego powodu Twoja firma zdecydowała się zrezygnować z udostępnienia miejsca wymiany opinii i dzielenia się doświadczeniami przez klientów? Zastanów się, czy jesteś gotowy na interakcję z konsumentem i możliwymi ciosami w dobre imię Twojej marki.

Jak wyłączyć możliwość recenzowania na Facebooku?

Jeżeli chcesz zrezygnować z opcji recenzowania usług bądź produktów Twojej firmy, postępuj zgodnie z następującym schematem.

  1. Najpierw kliknij w zakładkę „Ustawienia strony”, która znajduje się w lewym dolnym rogu witryny.
  2. Następnie kliknij „Szablony i karty menu” umieszczony z lewej strony.
  3. Odszukaj po prawej stronie pozycji „Opinie” celem włączenia karty.
  4. Finalnie zapisz zmiany.

Podsumowując, możesz obrać dwie taktyki działania. Być otwartym na recenzje, odpowiadać na pozytywne (i negatywne) reakcje, dziękować za uwagi i nawiązywać interakcje. Ewentualnie wyłączyć opcję recenzowania i unikać szerzenia niepożądanych informacji o marce bądź budować jej wizerunek w inny sposób.

Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie, wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co to jest CTA?
    Co to jest CTA?
    Jak zwiększyć ilość konwersji w sklepie internetowym lub na stronie firmowej? Poprzez skuteczne wezwanie do działania, umieszczone w odpowiednim miejscu. Sprawdź, czym jest CTA!
    Czym są meta tagi i jaki mają wpływ na pozycjonowanie Twojej strony?
    Czym są meta tagi i jaki mają wpływ na pozycjonowanie Twojej strony?
    Wiele czynników, warunkuje skuteczne pozycjonowanie – meta tagi to tylko jeden z nich. Jak działają i jakie jest ich znaczenie dla SEO? – dowiedz się!
    Optymalizacja stron internetowych małych firm
    Optymalizacja stron internetowych małych firm
    Na co powinny zwrócić uwagę małe firmy? Jakie strategie SEO przyniosą najlepsze efekty? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w naszym artykule.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę