DARMOWY AUDYT SEO

CMS dla sklepu internetowego – na co się zdecydować?

5 min czytania
CMS dla sklepu internetowego – na co się zdecydować?
Kategoria E-Commerce

Na wydajność strony internetowej ma wpływ przede wszystkim wykorzystywany system do zarządzania treścią. Jest on szczególnie ważny w kontekście sklepów online, które są znacznie bardziej rozbudowane niż standardowe witryny. Wielu przedsiębiorców zastanawia się więc, jaki CMS dla sklepu internetowego wybrać? W tym artykule znajdziesz odpowiedź!

Spis treści:

CMS dla sklepu internetowego – czym jest?

CMS (Content Management System) w języku polskim oznacza system zarządzania treścią. Jest to specjalistyczne oprogramowanie, dzięki któremu możesz w prosty sposób prowadzić swój sklep internetowy. Prosty interfejs i zrozumiała struktura umożliwiają wprowadzanie wszelkich modyfikacji bez wiedzy na temat programowania czy kodowania. Za pomocą panelu administracyjnego możesz dodawać, edytować, usuwać i optymalizować zarówno treści, jak i elementy graficzne. Ponadto każdy CMS zapewnia możliwość instalacji dodatkowych wtyczek, które rozszerzają jego funkcjonalność i pozwalają zwiększyć wydajność serwisu.

Aby jednak w pełni wykorzystać potencjał swojego biznesu, musisz wiedzieć, jaki CMS dla sklepu internetowego wybrać. Na co zwrócić uwagę przy podejmowaniu tej decyzji?

Sprawdź: Joomla – jak zacząć?

Na co zwrócić uwagę przy wyborze CMS-u?

CMS dla sklepu internetowego ma za zadanie poprawić jego funkcjonowanie i ułatwić wdrażanie niezbędnych modyfikacji w serwisie. Z punktu widzenia strategii marketingowej powinien on umożliwiać łatwą optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek oraz zapewniać bezproblemowe działanie wszystkich jej elementów, aby maksymalnie ułatwić klientom proces zakupowy. Na co więc zwrócić uwagę przy wyborze CMS-u dla swojej witryny?

Cena

Jednym z najważniejszych aspektów podczas wyboru CMS dla sklepu internetowego jest jego cena. Trzeba zaznaczyć, że wybór najtańszego oprogramowania nie jest najlepszym rozwiązaniem. Decyzja powinna być bowiem uwarunkowana przede wszystkim wielkością serwisu oraz celami danej marki.

Dodatki SEO

Nie ulega wątpliwościom, że wydajność sklepu internetowego zależy też od optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Wybierając CMS dla swojego serwisu, powinieneś więc zwrócić uwagę na udogodnienia SEO. Większość współczesnych programów zawiera bowiem wiele funkcji ułatwiających wdrażanie działań związanych z budowaniem użyteczności i pozycjonowaniem witryny.

Dobry CMS dla sklepu internetowego powinien umożliwiać łatwą optymalizację stron oraz wprowadzanie zmian bez dodatkowych kosztów i specjalistycznej wiedzy. Co więcej, należy upewnić się, że oprogramowanie udostępnia funkcję dowolnego dodawania treści i tworzenia spersonalizowanej zawartości.

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo CMS to aspekt, o którym zapomina wielu przedsiębiorców. Jest to poważny błąd, który może skutkować znacznym spadkiem obrotów firmy w przyszłości. Wybierając CMS dla sklepu internetowego, upewnij się, że jest on systematycznie aktualizowany, a twórcy nieustannie pracują nad zapewnieniem bezpieczeństwa jego użytkownikom. Sprawdź także, czy oprogramowanie posiada certyfikat SSL zapewniający ochronę danych. Dzięki niemu wzbudzisz zaufanie klientów, którzy zdecydują się wówczas na konwersję lub zakup.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Przykłady CMS-ów

Wiesz już, na co zwrócić uwagę, wybierając CMS dla sklepu internetowego. Pamiętaj jednak, że kierowanie się wyłącznie ceną czy popularnością danego oprogramowania nie jest najlepszym rozwiązaniem. System, który sprawdza się w przypadku innych firm, niekoniecznie zapewni Ci satysfakcjonujące efekty. Ważne jest zatem, aby zapoznać się z funkcjonowaniem kilku CMS-ów i wybrać ten, który w największym stopniu odpowiada indywidualnym preferencjom przedsiębiorstwa. Oto przegląd wartych zainteresowania systemów.

PrestaShop

PrestaShop to jeden z najpopularniejszych, darmowych systemów CMS dla sklepu internetowego. Platforma zapewnia prostą optymalizację pod kątem SEO, umożliwia połączenie serwisu z Allegro i porównywarkami cenowymi oraz udostępnia wiele zarówno darmowych, jak i płatnych wtyczek usprawniających funkcjonowanie sklepu.

strona główna PrestaShop Źródło: https://www.prestashop.com/

WooCommerce

WooCommerce umożliwia przekształcenie strony internetowej WordPressa w sklep internetowy. Platforma oferuje wiele przydatnych rozszerzeń oraz darmowych szablonów, dzięki którym możesz łatwo zbudować i zoptymalizować swój serwis. Warto też dodać, że korzystając z tego oprogramowania, możesz liczyć na wsparcie licznej społeczności użytkowników WordPressa, którzy pomogą Ci w problematycznych sytuacjach.

strona główna WooCommerce Źródło: https://woocommerce.com/

Shopify

Wybierając CMS dla sklepu internetowego, warto też rozważyć platformę Shopify. Jest ona świetnym rozwiązaniem dla małych przedsiębiorców prowadzących proste sklepy. Pozwala zarządzać produktami, obsługiwać zamówienia oraz dodawać treści za pośrednictwem jednego panelu.

strona główna Shopify Źródło: https://www.shopify.com/

Magento

Magento to jedna z najpopularniejszych platform do zarządzania sklepem internetowym typu Open Source. Pozwala właścicielom e-commerce łatwo budować biznes w Internecie, gdyż obsługuje wszystkie wielkości firm i spełnia współczesne potrzeby marketingowe. Co więcej, platforma umożliwia integrację z wieloma rozszerzeniami i zewnętrznymi systemami, dzięki czemu możesz stworzyć sklep internetowy maksymalnie dostosowany do swoich preferencji. Niestety, Magento jest dość skomplikowanym oprogramowaniem. Jeśli więc dopiero zaczynasz przygodę z e-commerce, raczej nie będzie najlepszym rozwiązaniem.

Sprawdź: Platformy e-commerce 2022

CMS dla sklepu internetowego – podsumowanie

Wybór CMS dla sklepu internetowego to niełatwe zadanie. Często okazuje się, że pierwotnie wybrany system nie przynosi oczekiwanych rezultatów i konieczna jest jego zmiana. Należy więc zapoznać się z wieloma dostępnymi na rynku platformami i skorzystać z ich darmowych wersji próbnych.

Pamiętaj, że nawet najlepszy system CMS nie zapewni Ci satysfakcjonujących efektów, jeśli nie zastosujesz się do zasad marketingu cyfrowego. Aby więc w pełni wykorzystać potencjał swojej firmy, skontaktuj się z profesjonalną agencją interaktywną, która nie tylko doradzi Ci w wyborze systemu do zarządzania treścią, ale też podpowie, jak możesz zoptymalizować swój serwis, aby osiągnąć sukces w Internecie.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

WooCommerce – jaki hosting wybrać?
WooCommerce – jaki hosting wybrać?
Prowadzisz sklep internetowy w Wordpress? W takim razie musisz poznać najlepsze oferty hostingowe stworzone z myślą o witrynach w WooCommerce.
O co powinieneś zapytać agencję e-Commerce?
O co powinieneś zapytać agencję e-Commerce?
Nie trać czasu i nerwów. Poznaj 5 najważniejszych pytań, jakie warto zadać agencji wdrażającej Twój sklep internetowy.
Blogosfera w marketingu internetowym – co warto wiedzieć?
Blogosfera w marketingu internetowym – co warto wiedzieć?
E-commerce to podstawa ekonomii marketingu. Blogosfera jest narzędziem do spersonalizowanej ścieżki zakupowej. Zadbaj o kontakt i daj się zauważyć w sieci.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę