Co możemy zoptymalizować poprzez panel administracyjny Shoper?

Co możemy zoptymalizować poprzez panel administracyjny Shoper?

Claudio Schwarz/unsplash.com

Shoper zyskało sympatię wielu osób. Za jego pośrednictwem możliwe jest stworzenie wielofunkcyjnego sklepu, w tym połączenie z Allegro i systemami do zarządzania fakturami. Proces konfiguracji jest intuicyjny, a dopasowanie elementów wizualnych witryny umożliwia efektywną personalizację. Jak zatem pozycjonować panel administracyjny Shoper? Dlaczego warto zdecydować się na to oprogramowanie? Odpowiedź znajdziesz podczas dalszej, wnikliwej lektury przygotowanego artykułu!

Czym wyróżnia się Shoper?

Shoper to popularne rozwiązanie oparte o oprogramowanie SaaS (z ang. Software as a Service). Jego zaletami są prosty w obsłudze panel administracyjny oraz wachlarz opcji sprzyjających procesowi SEO. Sprzedawca w zasięgu ręki ma wszelkie opcje dostępne za pośrednictwem chmury. Codziennością są wdrażane modyfikacje Shoper, gwarantowane przez dostawcę. Użytkownik uiszcza odpowiednią opłatę za skorzystanie z dostępnych zasobów. Czego jeszcze można się spodziewać po rozwiązaniu e-sprzedażowym?

  • Dwutygodniowego, bezpłatnego okresu przeznaczonego na poznanie funkcjonalności platformy,
  • darmowego wsparcia technicznego,
  • narzędzi pozwalających na sprawną integrację z takimi serwisami, jak Allegro i Ceneo,
  • kilkukrotnie szybszego ładowania podstron za sprawą rozszerzonej wersji Shoper (Shoper Premium).

Platforma e-commerce cieszy się dużym uznaniem wśród ekspertów zajmujących się optymalizacją pod kątem wyszukiwarek. Część zmian w zakresie pozycjonowania realizowana jest za pośrednictwem panelu administracyjnego.

Sprawdź: Marketing relacji – czyli jak zbudować zaufanie wśród klientów?

Panel administracyjny jako gwarant kompleksowej obsługi e-sklepu

Jakie możliwości kryje w sobie jeszcze Shoper panel administracyjny? Zarządzający serwisem może z tego poziomu dodawać asortyment i usługi, przyjmować zamówienia konsumenckie, rozplanowywać, realizować konkretne wysyłki, dokonywać wszelkich rozliczeń, a także sprawnie zarządzać segmentem magazynowym.

Źródło: Claudio Schwarz/unsplash.com

Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że Shoper modyfikacje dają szerokie pole do personalizacji. Oprócz upowszechnionych szablonów w sklepie internetowym można wprowadzać nowatorskie rozwiązania w postaci autorskich rozwiązań dopasowanych do własnych możliwości.

Argumenty przemawiające za skorzystaniem z panelu Shoper

Obsługa sklepu internetowego w tym systemie jest możliwa dzięki panelowi administracyjnemu. Jego bezproblemowa obsługa jest możliwa za sprawą wygodnego menu, rozbudowanej opcji wyszukiwania, dostępu do danych statystycznych, filtrowania i sortowania rezultatów. Co więcej, panel jest maksymalnie użyteczny dla każdego sprzedawcy, mniej bądź bardziej zaawansowanego, a to za sprawą wielokrotnie realizowanych testów. Jego potencjał jest zauważalny w dziedzinie e-commerce, zwłaszcza w kontekście pozycjonowania.

Co podlega optymalizacji pod kątem wyszukiwarek?

Możliwości panelu administracyjnego jest wiele, w tym również duże znaczenie odgrywa pozycjonowanie. Powzięte aktywności mają za zadanie wyeksponować stronę w wynikach SERP, tym samym przyczynić się do wzrostu jej rozpoznawalności wśród internautów i wzmożyć ruch w jej obrębie. Konsekwencją podjętych działań są efektywna promocja i wygenerowanie większych zysków finansowych.

Jakich jeszcze korzyści powinieneś doszukać się przy optymalizacji za pośrednictwem opisywanego oprogramowania? Możesz spodziewać się integracji z systemami wspomagającymi proces SEO, zarówno w odniesieniu do zgromadzenia wszelkich informacji na temat ruchu w witrynie (zapewnia to połączenie Google Analytics), jak i miejsca strony na liście SERP (te cenne informacje dostępne są przy skorzystaniu z zasobów Google Search Console).

Rola SEO we wprowadzaniu zmian na Shoper

Optymalizacji pod kątem wyszukiwarek podlega wiele obszarów platformy Shoper. Oprogramowanie upowszechnia funkcje, za sprawą których możliwe jest zrealizowanie podstawowych czynności i modyfikacji w ramach SEO. Istotne jest wdrożenie rozwiązań w procesie testowym, przed oficjalnym uruchomieniem e-sklepu. Wszystko w jednym celu – uplasowania się witryny na pierwszym miejscu w rankingu Google. Jak krok po kroku zoptymalizować platformę, aby uzyskać oczekiwany rezultat?

Numer 1. Znaczniki meta title i description

Tytuł strony oraz jej opis pojawiają się w rezultatach SERP. To “kompendium wiedzy” na temat użytkowników i robotów indeksujących w obszarze tego, jaka jest zawartość strony WWW, zakres strony, a także dostateczna widoczność oferty. Obowiązkowe staje się ustawienie znaczników meta title oraz description. Panel administracyjny upraszcza te zadanie za pośrednictwem specjalnego schematu. Dzięki niemu możliwe będzie automatyczne zamieszczanie meta tagów w witrynie. Pamiętaj o tym, aby dodać wspomniane znaczniki dla wszystkich podstron, a także produktów i kategorii.

Numer 2. Content na stronie WWW

Optymalizacji podlega także treść zamieszczona na stronie e-sklepu. Oprócz samodzielnego wkładu zarządzającego serwisem sprzedażowym, w kontekście publikacji wartościowych postów czy właściwego doboru słów kluczowych, dużą rolę odgrywa tworzony moduł HTML dodawany niemal na każdej podstronie. To działanie, wdrażane przy skorzystaniu z panelu administracyjnego, umożliwia uzupełnienie tekstem, tym samym dostatecznie wpływając na proces pozycjonowania.

Numer 3. Plik robots.txt oraz sitemap

Krótkie przypomnienie o tym, czym jest plik robots.txt. Właściwie to za jego pośrednictwem przekazywane są robotom indeksującym wszelkie informacje na temat dostępu do konkretnych adresów URL. Konfiguracja robots.txt odbywa się za sprawą panelu administracyjnego. Ponadto oprogramowanie pozwala na przesłanie konkretnych komend – allow bądź disallow – pozwalających na blokadę wejścia do konkretnych adresów.

Mapa witryny przedstawia strukturę witryny i jest sygnałem dla robotów indeksujących odnośnie do zawartości strony internetowej. Dzięki możliwościom panelu administracyjnego nie musisz martwić się o ręczne dodawanie sitemapy do GSC (Google Search Console).

Sprawdź: Czym jest marketing automation?

Moc możliwości od Shoper

Oprócz optymalizacji wspomnianych elementów na szczególną uwagę zasługują: wdrożenie prawidłowych adresów URL, troska o responsywność witryny, zarządzanie e-sklepem w kilku językach, zaimplementowanie tekstu alternatywnego do obiektów graficznych oraz zagwarantowanie szybkiego tempa ładowania strony WWW.

Panel administracyjny Shoper to przydatne narzędzie w zakresie pozycjonowania strony. Nie musisz przejmować się skomplikowaną procedurą realizacji pewnych działań, a przy niedużych kosztach jesteś w stanie poprawić widoczność swojego e-sklepu w rankingu Google.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Cross-border e-commerce. Co zrobić, by skutecznie wyjść za granicę ze sklepem internetowym?
    Cross-border e-commerce. Co zrobić, by skutecznie wyjść za granicę ze sklepem internetowym?
    Chcesz wypromować swój sklep na zagranicznym rynku? W takim razie koniecznie przeczytaj nasz artykuł.
    Czym jest IdoSell? Czy warto?
    Czym jest IdoSell? Czy warto?
    IdoSell to system, dzięki któremu możesz stać się właścicielem funkcjonalnego sklepu. Będziesz łatwo nim zarządzać, wprowadzać produkty i nie tylko. Dowiedz się, dlaczego warto postawić na to rozwiązanie.
    Czy warto założyć sklep na Sky-Shop?
    Czy warto założyć sklep na Sky-Shop?
    Zastanawiasz się nad wyborem Sky-Shop lub szukasz platformy sprzedażowej dla swojego biznesu? Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, czy akurat to rozwiązanie sprawdzi się u Ciebie.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę