DARMOWY AUDYT SEO

Co oznacza pozycjonowanie szerokie?

4 min czytania
Co oznacza pozycjonowanie szerokie?
Kategoria Pozycjonowanie

Istnieje wiele sposobów przyczyniających się do generowania zysków, wynikających z prowadzonej witryny internetowej. Jednym z nich jest pozycjonowanie szerokie, które zyskało popularność ze względu na prężnie działającą konkurencję.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat wykorzystywanych fraz typu long tail, określanych mianem fraz długiego ogona? Wahasz się nad wdrożeniem wspomnianych praktyk marketingowych? Wszelkie wątpliwości, które kryją się pod tymi pojęciami, rozwiążesz za sprawą lektury naszego artykułu.

Spis treści:

Co powinieneś wiedzieć o pozycjonowaniu szerokim?

Na czym polega pozycjonowanie szerokie pozycjonowanie na długi ogon, czyli long tail? Otóż to szereg aktywności prowadzących do uplasowania się witryny na pierwszych miejscach w rankingu wyszukiwarek internetowych w odpowiedzi na wielowyrazowe frazy kluczowe. Pozycjonowanie tego typu wyróżnia złożoność haseł, tzn. wyrażenia składają się z więcej niż z dwóch słów kluczowych. Ponadto zaimplementowanie rozbudowanych fraz kluczowych jest korzystne ze względu na zjawisko, jakim jest niska konkurencyjność, a także większe prawdopodobieństwo dopasowania odpowiedzi do potrzeb potencjalnego klienta.

Z pozycjonowaniem long tail wiąże się wiele korzyści. Można spodziewać się ich w przypadku sklepów internetowych oraz platform z dużą ilością treści, regularnie odwiedzanych przez internautów.

Sprawdź: Pozycjonowanie sklepu internetowego z dużym budżetem

Pozycjonowanie szerokie z perspektywy przedsiębiorcy

Zarządzający witryną internetową w pierwszej kolejności dążą do tego, aby wzmocnić pozycję strony wśród silnych konkurentów. Jednocześnie zapominają, że niektóre marki budowały swoje imperium biznesowe od wielu lat, dlatego też rywalizacja przy wykorzystaniu klasycznych słów kluczowych może okazać się bezowocna.

Co więcej, można zaobserwować zmiany w podejściu samych użytkowników, którzy chętniej korzystają ze szczegółowego zapytania, aby odszukać najbardziej dopasowaną odpowiedź na trapiące ich problemy czy potrzeby. Jaki z tego wniosek? Im bardziej frazy ogólne, tym mniejsze prawdopodobieństwo personalizacji w wynikach wyszukiwania Google. Ponadto na frazy long tail decydują się konsumenci bardziej zdecydowani do zakupu produktu bądź skorzystania z usługi.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Pozycjonowanie tradycyjne vs. pozycjonowanie long tail

Aby lepiej przyswoić sobie informacje i zalety pozycjonowania szerokiego, warto zestawić go z jego klasycznym odpowiednikiem. Różnic można doszukiwać się już na płaszczyźnie liczby wykorzystanych słów, których więcej jest we frazach długiego ogona. W rywalizacji obejmującej objętość wyszukiwania wyższy wynik uzyskuje tradycyjne pozycjonowanie. Zastosowanie klasycznych fraz wiąże się jednak z większą konkurencyjnością i to nie wśród byle jakich marek, lecz samym potentatów branży. Przebicie się przez najpopularniejsze firmy w świecie online i zwiększenie widoczności strony staje się niezwykle trudnym zadaniem.

Szerokie pozycjonowanie ma liczne korzyści, których można dopatrywać się w kosztach pozycjonowania jednej frazy. Inwestycja we frazy generyczne jest znacznie wyższa ze względu na ogólnikowy charakter wyrażenia, który z kolei wyróżnia się pokaźną liczbą wyszukiwań. Maleje jednak szansa dotarcia do indywidualnego klienta, a na tym przedsiębiorcom powinno w głównej mierze zależeć. Współczynnik konwersji okazuje się również mniej korzystny w zakresie pozycjonowania tradycyjnego.

Na co ostatecznie możesz liczyć w przypadku pozycjonowania szerokiego? Do puli uzyskanych rezultatów należą:

Sprawdź: ROI – czyli jak ocenić efektywność działań SEO?

Co robić, aby pozycjonować szeroko w swojej branży?

Mimo że brzmi to dość zawile, jest kilka tipów, aby odszukać frazy najbliższe w przypadku dziedziny, którą się zajmujesz. Musisz odszukać informacje na temat sposobów, zwrotów czy wypowiedzi kierowanych w stronę swojej branży przez klientów. Sposobem na pozyskanie takich wskazówek są narzędzia służące analizie witryn pod kątem SEO, jak Google Analytics czy Google Search Console. Uzyskane dane dają wgląd w te określenia, które najchętniej pojawiają się w organicznych wynikach wyszukiwania.

Przeanalizuj działania konkurencji oraz inne strategie SEO, ponieważ znajomość użytych przez nią fraz ogólnych lub frazy z długiego ogona fraz jest nieoceniona przy generowaniu własnych. Może zdarzyć się sytuacja, w której pominąłeś niektóre słowa kluczowe, które jednak dość często wykorzystywane są ze strony rynkowych rywali.

Wskazówka od nas – skuteczne pozycjonowanie to proces długofalowy, dlatego nie zniechęcaj się szybko. Nawet mozolnie wdrażane działania z biegiem czasu zaowocują!

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 11

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym są tagi tytułu i jak je optymalizować? Jak napisać dobry meta title pod SEO?
Czym są tagi tytułu i jak je optymalizować? Jak napisać dobry meta title pod SEO?
Tagi tytułu są bardzo ważnym elementem optymalizacji SEO, ponieważ umożliwiają zrozumienie zawartości strony wyszukiwarkom. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czym dokładnie są i jak je zoptymalizować.
Jak sprawdzić ruch na swojej i czyjejś stronie?
Jak sprawdzić ruch na swojej i czyjejś stronie?
Badanie ruchu na stronie internetowej swojej i konkurencji jest niezwykle przydatne podczas opracowywania strategii marketingowej. Dzięki temu możliwe jest sprawdzenie, jak dana witryna jest odbierana przez internautów. Czytaj dalej.
Znaczenie SEO podczas pandemii COVID-19
Znaczenie SEO podczas pandemii COVID-19
Prowadzisz firmę i odczuwasz bolesne skutki pandemii koronawirusa? Sprawdź, jakie znaczenie ma w obecnej sytuacji optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie