DARMOWY AUDYT SEO

Co powinieneś wiedzieć o geotaggingu?

Co powinieneś wiedzieć o geotaggingu?

Lisa/pexels.com

Geotagging to bardzo przydatna funkcja, która umożliwia oznaczenie współrzędnych geograficznych obiektu – na przykład zdjęcia czy postu w mediach społecznościowych – na podstawie danych GPS. Tagowanie w ten sposób można wykorzystać na przykład w podróży lub w celu porządkowania różnych informacji. W kontekście pozycjonowania „geotagging” to ważne pojęcie pod względem lokalnego SEO.

Geotagging – co to jest?

Geotagging oznacza po prostu oznaczanie lokalizacji: geotagi to specjalne znaczniki, które pozwalają przypisać miejsce do zdjęcia, dokumentu czy materiału wideo. Podstawową informacją jest tutaj zazwyczaj długość i szerokość geograficzna, jednak można spotkać się także z pełną nazwą danej miejscowości, regionu, a nawet konkretnego budynku. Takie funkcje są wbudowane w różne aplikacje mobilne – smartfony zazwyczaj stale komunikują się z satelitami GPS, przez co pozyskanie informacji o położeniu użytkownika jest bardzo proste. Taka funkcjonalność może przydać się między innymi fotografom i innym hobbystom, a w pewnych sytuacjach będzie mieć znaczenie także dla pozycjonerów.

Sprawdź: Wpływ geolokalizacji na pozycję frazy

Jak dodać geotagi do pliku?

Zanim przejdziemy do wykorzystania geotagów, warto zatrzymać się przy sposobach na oznaczanie plików. Geotag może być dodany do konkretnej zawartości w automatyczny sposób – dzieje się tak na przykład wtedy, gdy korzystamy z aparatu w telefonie. Dokładny proces zależy tutaj od konfiguracji zarówno aplikacji, jak i samego smartfona. Możemy również zrobić to ręcznie: w tym przypadku przeważnie konieczne będzie skorzystanie z dodatkowego oprogramowania, które pozwoli nam uzupełnić metadane pliku.

Jak dodać geotag do zdjęć?

Oznaczanie zdjęć geotagiem można wykorzystać chociażby do segregowania fotografii ze względu na lokalizację. W tym celu wykorzystuje się tak zwane dane EXIF – to uniwersalny zestaw metadanych, które zawierają dodatkowe informacje o zdjęciu. Aby smartfon mógł samoczynnie dodać geotag do zdjęcia, konieczne będzie włączenie opcji lokalizacji; w celu zwiększenia dokładności przyda się korzystanie z danych komórkowych.

Jak dodać geotagi po zrobieniu zdjęcia? Możemy to zrobić na przykład za pośrednictwem Google Zdjęcia – to aplikacja, która powinna być fabrycznie zainstalowana na większości smartfonów z systemem Android. Po odnalezieniu interesującej nas fotografii wystarczy przejść do menu „Więcej”, by wzbogacić ją o informacje na temat lokalizacji. Podobne funkcje znajdziemy w większości programów do kategoryzowania i obróbki zdjęć.

Do czego można wykorzystać geotagging?

To przede wszystkim przydatna opcja dla podróżników czy fotografów, którzy chcą mieć możliwość wygodnego, w pewnym stopniu automatycznego porządkowania swoich zdjęć. Skorzystają z niego między innymi także blogerzy czy osoby tworzące materiały wideo związane z podróżami. Geotagi często również pojawiają się w kontekście mediów społecznościowych – to dobry sposób, by zainteresować grupę odbiorców z danego miejsca opublikowaną zawartością. Warto dodać, że geotag może pojawić się zarówno przy zdjęciach, jak i treściach wideo.

Jakie zagrożenie niesie za sobą geotagging?

Udostępnianie lokalizacji nie zawsze wiąże się z samymi korzyściami – to samo dotyczy geotagowania. To funkcja, na którą zdecydowanie warto uważać, ponieważ może ona dostarczać dość aktualnych informacji na temat naszego położenia. Takie dane mogą być bardzo groźne w rękach przestępców – najczęściej jednak wykorzystanie geotagów przeciwko nam wymagałoby długiej obserwacji, przez co tego typu działania są stosunkowo rzadkie. Pewne wątpliwości wśród internautów mogą budzić także kwestie związane z prywatnością. Dane osobowe mają ogromną wartość dla marketingu – reklamodawcy są w stanie sporo zapłacić za możliwość określenia szczegółowego profilu grupy docelowej. Część użytkowników internetu preferuje nie dzielić się takimi informacjami, choć w większości przypadków głównym efektem jest po prostu otrzymywanie bardziej sprecyzowanych reklam.

Źródło: cottonbro/pexels.com

Czy geotagging jest pomocne?

Podsumowując, geotagi będą przydatne przede wszystkim przy tworzeniu przejrzystych katalogów zdjęć czy innych plików zgrupowanych według lokalizacji. To spora korzyść dla fotografów, blogerów, influencerów, podróżników i nie tylko. Dzięki geotaggingowi możemy z łatwością odnaleźć zawartość powiązaną z konkretnym miejscem. Warto przy tym podkreślić, że niektóre aplikacje na smartfona mogą oferować funkcję stworzenia atrakcyjnego pokazu slajdów ze zdjęć z danej lokalizacji, wykorzystując właśnie geotagi. To jednak nie koniec przydatnych informacji związanych z tym tematem – warto zwrócić uwagę także na geotagging w SEO.

Geotagging SEO, czyli pozycjonowanie lokalne

W przypadku pozycjonowania „geotagging” ma nieco inne znaczenie. W ten sposób można określić po prostu lokalizacje dodawane do słów kluczowych – na przykład „serwis komputerowy Warszawa” zamiast po prostu „serwis komputerowy”. Dzięki temu możliwe jest pozycjonowanie strony pod kątem konkretnych miejsc, co może przełożyć się na bardziej wartościowy ruch na witrynie i zwiększenie zainteresowania ze strony osób, które wykazują największe szanse faktycznego skorzystania z oferty. Co ciekawe, Google nie zawsze potrzebuje bezpośrednich informacji od użytkownika, by pokazać lokalne wyniki – położenie urządzenia jest zbierane automatycznie podczas korzystania ze smartfona; w tym celu wykorzystuje się również adresy IP przypisane do każdego urządzenia sieciowego.

Co więcej, geotagging SEO może być ważnym elementem strategii obejmującej media społecznościowe. Jeśli chcemy wypromować na przykład sklep w popularnej lokalizacji na Instagramie, z pewnością warto oznaczyć konkretną lokalizację. W efekcie możemy liczyć na zwiększony ruch osób, które są zainteresowane treściami z tego miejsca.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: feedfit.pl, funokay.pl

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy pozycjonowanie sklepu internetowego się opłaca?
    Czy pozycjonowanie sklepu internetowego się opłaca?
    Sklepy internetowe to wygodna forma zakupów. Rocznie liczba sklepów online wzrasta o 25%. Czy przy tak dużej konkurencji warto inwestować w pozycjonowanie i czy się ono opłaca?
    Google PageRank, czyli co wpływa na wartość sieci linków
    Google PageRank, czyli co wpływa na wartość sieci linków
    Jeśli chcesz zoptymalizować sieć linków w swojej witrynie, powinieneś dobrze zaznajomić się z PageRank. Podpowiemy Ci, na czym polega ten system!
    Jak powinno się pozycjonować sklep internetowy?
    Jak powinno się pozycjonować sklep internetowy?
    Chcesz wypozycjonować sklep internetowy? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę i jak zrobić to skutecznie!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę