DARMOWY AUDYT SEO

Co publikować na portalach społecznościowych firmy?

6 min czytania
Co publikować na portalach społecznościowych firmy?
Kategoria Marketing

Backstage, takeover, wiralowe memy, a może porady w formie infografik? Nie wiesz, jaki typ treści publikować na swoich firmowych profilach w mediach społecznościowych? Zapraszamy do lektury! Wyjaśniamy, czym kierować się przy wyborze contentu, przedstawiamy kilka nietypowych rodzajów treści, dzięki którym Twoja marka wyróżni się wśród konkurencji. Sprawdź!

Spis treści:

Jakie treści sprawdzają się najlepiej na firmowych profilach w social mediach?

Najlepszy content to ten, który angażuje odbiorców oraz umożliwia realizowanie wyznaczonych celów biznesowych – to jasne. Jak zdecydować, jaki rodzaj treści będzie tym właściwym? Na początku warto zastanowić się, do kogo posty w social mediach mają docierać.

Każda grupa wiekowa, zawodowa lub społeczna, wyróżnia się nieco innymi cechami oraz potrzebami i to one powinny być podstawą do planowania treści. Choć nie można popadać w tej kwestii w monotematyczność i kierować się stereotypami mówiącymi na przykład, że młodzież interesuje się tylko śmiesznymi memami i prankami, a osoby starsze wyłącznie poważnym contentem.

post na Facebooku firmy Decathlonpost na Facebooku firmy Decathlon

W określeniu grupy docelowej pomoże Ci m.in. Google Analytics, dzięki któremu sprawdzisz, kto najczęściej odwiedza Twoją stronę.

Oprócz dopasowania do odbiorców ważna jest różnorodność. Użytkownicy portali społecznościowych nie chcą oglądać i czytać wciąż tych samych treści. Aby wzbudzić emocje, a następnie przełożyć je na decyzje zakupowe i stosunek do marki, trzeba stale zaskakiwać odbiorców.

Sprawdź: Dlaczego warto śledzić, skąd dzwonią klienci i jak to może pomóc w zwiększeniu sprzedaży?

Pomysły na ciekawy i nietypowy content dla firm

Materiały wideo, zdjęcia, infografiki, linki do artykułów blogowych, krótkie posty – na wszystko to znajdzie się miejsce w mediach społecznościowych. Warto jednak w swoim content planie uwzględnić również te mniej popularne rodzaje treści.

Zabawne i kreatywne memy

Jeszcze kilka lat temu memy miały łatkę rozrywki dla młodzieży i mało wymagających odbiorców. Dziś coraz częściej stosuje się je w marketingu i trzeba przyznać, że spisują się całkiem dobrze.

Konsumenci, niezależnie od wieku, uwielbiają zabawne, kreatywne treści. Od czasu do czasu warto więc urozmaicić nimi swój firmowy profil na Facebooku czy Instagramie.

Spójrz na reklamę marki Citroën. Twórcy tej kreacji błyskotliwie nawiązali do konkurencji, a przy tym rozbawili swoich odbiorców.

reklama marki Citroënreklama marki Citroën

Takeover

Ciekawym i rzadko spotykanym w Polsce rozwiązaniem jest tzw. takeover, czyli przejęcie mediów społecznościowych przez inną osobę. Może to być influencer związany z branżą, celebryta, ekspert w danej dziedzinie, a także pracownik firmy z konkretnego działu.

Strategia polega na tym, że przez określony czas (np. dzień, tydzień, kilka dni) wyznaczona osoba opiekuje się profilem firmowym i – w zależności od stanowiska – wyjaśnia kwestie związane ze swoją pracą, publikuje ciekawostki branżowe czy promuje nadchodzące wydarzenie.

Taka strategia może przyciągnąć do profilu wielu nowych obserwatorów, zwłaszcza jeśli przejmuje go znany influencer.

Ciekawostki i newsy z branży

Publikuj ciekawostki, newsy związane z Twoją branżą i działalnością. Coś, co sprawi, że odbiorcy nie będą mogli przejść obok postów obojętnie. Mogą mieć one formę infografik, filmów czy nawet zwykłych postów tekstowych.

Firma od kuchni

Transparentność zwiększa zaufanie konsumentów do marki. Pokaż więc odbiorcom w social mediach backstage firmy, czyli jej działanie „od kuchni”.

Przykład: sklep internetowy prezentuje w materiale wideo proces kompletowania zamówień i przygotowywania paczek przed wysyłką.

Real Time Marketing

RTM polega na nawiązywaniu do bieżących wydarzeń. Takie treści często stają się viralem, zwłaszcza jeśli poruszają popularny temat. Trzeba to jednak robić z wyczuciem. Nawiązywanie do religii, polityki czy problemów społecznych nie jest dobrym pomysłem.

Pamiętaj, że posty mają zaciekawić i rozbawić odbiorców. Nie powinny nikogo obrażać ani wywoływać negatywnych emocji.

Jednym z niekwestionowanych mistrzów w obszarze RTM jest IKEA, której kreacje bardzo często sprytnie nawiązują do ważnych wydarzeń.

 przykład RTM na przykładzie firmy Ikeareklama Ikea

User Generated Content

UGC, czyli content tworzony przez użytkowników, z powodzeniem możesz wykorzystać w swojej strategii marketingowej. Media społecznościowe to doskonały kanał do publikowania i dystrybucji takich treści.

Do UGC zaliczyć można zarówno opinie, recenzje klientów, jak i nagrywane przez nich filmiki z unboxingu, zdjęcia produktów czy nawet posty w social mediach. Taką praktykę często stosują marki na Instagram Stories.

 Instagram Stories Remigiusza MrozaInstagram Stories Remigiusza Mroza

Kartka z kalendarza

Dobrym pomysłem są także posty nawiązujące do świąt lub ważnych dni. Ta strategia nieco przypomina Real Time Marketing, jednak różnicą jest to, że posty świąteczne możesz zaplanować z rocznym wyprzedzeniem. Tymczasem RTM to spontaniczne tworzenie treści np. z dnia na dzień.

post na Facebooku marki Garminpost na Facebooku marki Garmin

Quizy, konkursy ankiety

Quizy, konkursy, pytania, ankiety i wszystkie inne zabawy w social mediach to coś, co użytkownicy wprost uwielbiają. Dlaczego tak się dzieje? Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba zagłębić się w psychologię i socjologię.

Ważne jest to, że tego typu content cieszy się dużym zainteresowaniem i mocno angażuje użytkowników. Nie warto więc z niego rezygnować.

Pamiętaj, że każdy rodzaj treści powinien w pewien sposób nawiązywać do produktów, usług czy marki. Nie ma sensu publikować dla samego publikowania. Warto w postach „przemycać” reklamy w nienachalnej formie.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego warto analizować statystyki w social mediach?

O skuteczności poszczególnych postów i rodzajów treści najwięcej powiedzą Ci statystyki na Facebooku, Instagramie czy innej platformie społecznościowej. Pamiętaj, aby regularnie je analizować.

Dzięki temu dowiesz się na przykład, czy większym zainteresowaniem cieszą się quizy, czy może raczej User Generated Content, większy zasięg generują memy, czy jednak ciekawostki i newsy branżowe w formie infografik.

Sprawdź: Jak szybko publikować większą ilość zdjęć na Instagramie?

Podsumowanie

Wymieniliśmy kilka niebanalnych pomysłów na content w portalach społecznościowych firmy. Lista mogłaby być z pewnością o wiele dłuższa. Nie musisz ograniczać się do schematycznych i tradycyjnych rozwiązań. Kreatywność jest w tym przypadku ogromną zaletą. Pamiętaj o regularnej analizie statystyk, a szybko zrozumiesz, jakie treści chcą otrzymywać Twoi odbiorcy.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Trade marketing – czym jest?
Trade marketing – czym jest?
Sprzedaż internetowa w XXI wieku to podstawa gromadzenia zysków. Warto jednak sięgnąć do strategii pomocniczych, a jedną z nich jest trade marketing.
Jaka strategia marketingu cyfrowego B2B będzie najlepsza dla Twojej firmy?
Jaka strategia marketingu cyfrowego B2B będzie najlepsza dla Twojej firmy?
Prowadzisz firmę B2B? Zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów? Sprawdź, jakie metody marketingowe mogą Ci w tym pomóc!
Czym jest reklama displayowa?
Czym jest reklama displayowa?
Czym charakteryzują się reklamy displayowe? Co stoi za stałą popularnością tego typu metod marketingowych? Przedstawiamy najważniejsze aspekty reklam display i korzyści, które płyną z ich stosowania.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie