Co to jest CMS?

Co to jest CMS?

Tranmautritam / pexels.com

Przy obecnych standardach w obszarze marketingu każdy przedsiębiorca powinien mieć własną stronę internetową – ale nie każdy przedsiębiorca musi wiedzieć, czym jest HTML, CSS czy JavaScript. Znajomość języków programowania jest konieczna, gdy chcesz samodzielnie „napisać” stronę od zera. Dzięki systemom CMS możesz to zrobić bez wiedzy programistycznej.

Stworzenie serwisu internetowego i zarządzanie nim nigdy nie było tak łatwe. Dzięki specjalnemu oprogramowaniu dziś możesz prowadzić swojego bloga, stronę firmową czy sklep internetowy bez jakiejkolwiek wiedzy z zakresu języka znaczników (html), czy programowania. W tym pomoże Ci CMS. Co to takiego? Sprawdź.

CMS – definicja

CMS (Content Management System) to inaczej System Zarządzania Treścią. Jest to oprogramowanie, które umożliwia stworzenie serwisu internetowego, rozbudowywanie go, publikowanie nowych treści oraz ogólne zarządzenie nim. Wszystkie te czynności odbywają się z poziomu panelu administracyjnego (do którego trzeba się zalogować), bez konieczności ręcznej modyfikacji skryptu. Pozwalają na to gotowe szablony, nazywane inaczej skórkami. Dzięki nim możesz zbudować obszerną witrynę nawet w kilkadziesiąt minut – pisanie strony za pomocą języka znaczników i języka programowania jest znacznie bardziej czasochłonne.

Z systemów zarządzania treścią korzystają nie tylko osoby prowadzące serwis internetowy na własne potrzeby, ale również webmasterzy, którzy na co dzień zajmują się projektowaniem stron. CMS – mimo że wykorzystuje gotowe szablony – pozwala na personalizację wyglądu witryny. Oczywiście nie zawsze tak było. Dawniej możliwości w tym zakresie były ograniczone, jednak obecnie systemy zarządzania treścią są stale ulepszane, tak aby odpowiadały na różne potrzeby, nawet te bardziej złożone. To dlatego rozwiązanie to jest dziś tak bardzo popularne. Szacuje się, że ponad 60% wszystkich serwisów dostępnych w sieci zbudowano właśnie na podstawie systemów zarządzania treścią.

Jak działa CMS?

Na rynku spotkać można różne rodzaje systemów zarządzania treścią. Każdy z nich oferuje inne możliwości, ale schemat ich działania wygląda podobnie w każdym przypadku.

Zazwyczaj na CMS składają się dwa elementy:

  • CMA (Content Management Application) – część systemu, w której tworzy się treść na stronę oraz elementy interaktywne.
  • CDA (Content Delivery Application) – część systemu, która pobiera dane z CMA i automatycznie przetwarza je w kod.

Czy warto korzystać z CMS-a?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto wyjaśnić, jak wygląda proces pisania strony internetowej od zera. Wszystko zaczyna jest od stworzenia szkieletu w języku znaczników, czyli HTML. W pliku zamieszcza się treść, która ma być widoczna dla użytkowników oraz tagi, które ją definiują. Następnie utworzonym i opisanym elementom nadaję się wygląd za pomocą CSS, czyli kaskadowych arkuszy stylów. Brzmi skomplikowanie, ale to jeszcze nie wszystko. Tak stworzone pliki pozwolą na stworzenie prostej strony, zawierającej jedynie treści oraz kilka podstawowych elementów. Żeby zbudować profesjonalny i interaktywny serwis, który będzie wykonywał obliczenia i wiele innych skomplikowanych zadań, potrzebny jest jeszcze język programowania np. JavaScript.

Wszystkie stworzone pliki umieszcza się na serwerze i tak powstaje strona internetowa. Aby zmodyfikować któryś z elementów czy rozszerzyć treść, trzeba zmienić kod w odpowiednim pliku lub plikach, a następnie znów przesłać je na serwer. Dla osoby, która nie ma wiedzy w zakresie programowania każda zmiana na stronie to spore wyzwanie, a regularne aktualizowanie zawartości prawdopodobnie będzie problematyczne. Dzięki CMS-owi właściciel serwisu może w każdej chwili i bez większego problemu dodać nowy tekst, zmienić wygląd podstrony, dodać nowe elementy itp. Zamiast poświęcać czas na rozpisywanie kodu, skupiasz się wyłącznie na tworzeniu wartościowej zawartości.

System zarządzania treścią pozwala stworzyć i zarządzać takimi serwisami jak:

  • strona WWW,
  • sklep internetowy,
  • blog,
  • platforma edukacyjna,
  • serwis informacyjny.

Korzystanie z gotowych szablonów i zarządzanie stroną bez konieczności „otwierania kodu” sprawdzi się zwłaszcza w przypadku serwisów, które są regularnie aktualizowane i rozbudowywane.

Sprawdź: WordPress czy Joomla? Sprawdź różnicę pomiędzy tymi CMSami

Rodzaje CMS-ów

Ze względu na typ licencji oprogramowania, systemy zarządzania treścią można podzielić na trzy główne kategorie:

Open Source

System typu Open Source to darmowe oprogramowanie o otwartym kodzie źródłowym. Oznacza to, że każdy może z niego nie tylko korzystać, ale również rozbudowywać, czyli tworzyć dodatkowe moduły, wtyczki i szablony graficzne. Programiści z całego świata nieustannie pracują nad systemem i udoskonalają go pod wieloma względami. Dzięki temu właściciele serwisów, którzy zdecydują się skorzystać z otwartego oprogramowania mają niemal nieograniczone możliwości. Tysiące wtyczek i dodatkowych modułów pozwalają na stworzenie naprawdę rozbudowanej strony czy nawet serwisu przeznaczonego do prowadzenia sprzedaży.

Zalety systemów typu Open Source:

  • Niski koszt wdrożenia – z racji tego, że oprogramowanie jest darmowe i dostępne dla każdego, początkowe koszty ograniczają się do wykupienia domeny i hostingu.
  • Bezpieczeństwo – nad otwartym oprogramowaniem pracują specjaliści z całego świata, dzięki czemu wykrywanie błędów i nieprawidłowości przebiega znacznie szybciej.
  • Brak zależności od jednego dostawcy – korzystając z oprogramowania otwartego nie jesteś uzależniony od rozwiązań jednego dostawcy. Jeśli będziesz chciał zmodyfikować swój serwis, możesz zrobić to w dowolnej firmie.
  • Elastyczność i szerokie możliwości – systemy Open Source są stale rozwijane i ulepszane przez programistów, a do tego sam możesz tworzyć dodatkowe moduły. Wszystko to sprawia, że CMS tego typu jest niezwykle elastyczny i daje wiele możliwości.

Wady systemów typu Open Source:

  • Wyższe koszty na kolejnych etapach – mimo że wdrożenie takiego systemu jest darmowe, to w kolejnych etapach koszty mogą wzrosnąć. Wiele wtyczek i dodatkowych modułów, które będą konieczne np. do funkcjonowania sklepu, jest płatnych.
  • Brak wsparcia technicznego – systemy o otwartym kodzie źródłowym tworzone są przez społeczność, dlatego nie ma podmiotu, który zapewni wsparcie techniczne w razie problemu. W przypadku niedogodności musisz radzić sobie sam lub zwrócić się do specjalisty, co wiąże się z dodatkowymi kosztami.
  • Ryzyko – ze względu na to, że oprogramowanie otwarte tworzone jest przez społeczność, istnieje duże ryzyko, że projekt nagle zostanie porzucony i przez brak aktualizacji nie będzie już spełniał swojego zadania.

SaaS

Kolejna kategoria systemów zarządzania treścią to oprogramowania typu SaaS (Software as a Service), czyli oprogramowania udostępniane jako usługa. Podstawowe aspekty, które różnią je od systemów Open Source to: zamknięty kod źródłowy oraz płatne użytkowanie. Za platformę typu SaaS odpowiada jedna konkretna firma (twórca i właściciel produktu), która umożliwia klientowi prowadzenie własnego serwisu, w zamian za comiesięczny abonament.

Zalety systemów typu SaaS:

  • Szybki start – platformy abonamentowe pozwalają na szybkie wdrożenie i konfigurację serwisu internetowego.
  • Niskie koszty – cena abonamentu zazwyczaj obejmuje hosting i domenę, dlatego koszty są stosunkowo niskie.
  • Wsparcie techniczne – za oprogramowanie odpowiedzialna jest konkretna firma, do której możesz zwrócić się w razie problemów technicznych.

Wady systemów typu SaaS:

  • Ograniczone możliwości – w oprogramowaniu udostępnianym jako usługa kod źródłowy nie jest dostępny dla nikogo poza jego twórcami. Dlatego jego modyfikacja na własne potrzeby również nie jest możliwa. To mocno ogranicza możliwości dotyczące funkcjonalności serwisu, a także może utrudniać jego pozycjonowanie.
  • Uzależnienie od jednego dostawcy – korzystając z systemu SaaS, nie będziesz mógł zwrócić się o pomoc do innej firmy. Jesteś uzależniony od jednego dostawcy, jego cen, wprowadzanych aktualizacji i możliwości, jakie oferuje.
  • Niskie bezpieczeństwo – ze względu na to, że tylko jedna firma rozwija kod i nad nim czuwa, istnieje większe ryzyko, że powstałe błędy nie zostaną wykryte i wyeliminowane.

Platformy autorskie

Trzecia kategoria to platformy autorskie, czyli tworzone specjalnie na potrzeby jednego klienta. Takie rozwiązanie pozwala zbudować serwis precyzyjnie dopasowany do indywidualnych potrzeb i preferencji. Jednak korzystają z niego zazwyczaj duże przedsiębiorstwa, ponieważ jest to najdroższa ze wszystkich opcji. Oprócz wysokich kosztów, do wad zaliczyć można również uzależnienie od jednego dostawcy oraz słabe zabezpieczenie przed atakami hakerskimi.

CMS: WordPress

W 2003 roku na rynku pojawił się produkt, z którym dziś związana jest ogromna część wszystkich serwisów internetowych. Mowa o WordPressie, czyli najpopularniejszym na świecie systemie zarządzania treścią. Jest to oprogramowanie typu Open Source, czyli o otwartym kodzie źródłowym, napisane w języku PHP. Początkowo służyło wyłącznie do tworzenia blogów – taka też była intencja jego twórców. Jednak po pewnym czasie stało się podstawowym narzędziem do tworzenia wielu różnych typów serwisów internetowych. Za pomocą WordPressa możesz stworzyć wirtualną wizytówkę firmy, sklep internetowy, platformę edukacyjną czy serwis informacyjny. A wszystko to oczywiście bez znajomości języków programowania.

W czym tkwi sekret systemu WordPress?

Obecnie ok. 40% wszystkich serwisów internetowych działa na podstawie systemu WordPress, w tym wiele znanych i światowych marek. Prawdopodobnie duża część serwisów, które odwiedzasz w ciągu dnia, stworzona jest w oparciu właśnie o ten system. Skąd tak duża popularność i zaufanie do tego CMS-a?

Do zalet WordPressa można zaliczyć oczywiście wszystkie zalety oprogramowania typu Open Source. Udostępniany jest ona na licencji GNU General Public License, dzięki czemu jest darmowy i każdy może go dowolnie rozbudowywać. To sprawia, że właściciele serwisów internetowych mają niemal nieograniczone możliwości rozwoju. Oprócz tego system ten jest niezwykle intuicyjny – nawet osoba bez doświadczenia nie będzie miała problemu ze stworzeniem strony, a co więcej, zrobi to w bardzo krótkim czasie.

Regularne aktualizacje i modyfikacje WordPressa sprawiają, że system ten dopasowuje się do aktualnych standardów i pozwala na tworzenie serwisów odpowiadających na potrzeby użytkowników. Przykładem może być choćby responsywny design – strony utworzone w tym systemie dopasowują się do urządzeń mobilnych, co jest obecnie niezwykle istotne. Wersja mobilna strony ma znaczenie zarówno dla UX, czyli wrażeń użytkownika, jak i dla widoczności w wyszukiwarce.

Zalety systemu WordPress:

  • łatwość wdrożenia;
  • intuicyjna obsługa;
  • duża ilość wtyczek i dodatkowych modułów;
  • integracje z innymi narzędziami i systemami.

Wady systemu WordPress:

  • niska wydajność strony w przypadku dużej ilości wtyczek;
  • brak wsparcia technicznego;
  • poważniejsze modyfikacje wymagają znajomości PHP.

Czym jest WooCommerce?

Najpopularniejszy na świecie system zarządzania treścią ma obecnie kilkadziesiąt tysięcy różnych wtyczek i modułów, które pozwalają dopasować serwis do własnych potrzeb. Jedną z nich jest WooCommerce – wtyczka, która pozwala stworzyć serwis przeznaczony do prowadzenia sprzedaży, czyli najprościej mówiąc sklep internetowy. Jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie w branży e-commerce, a korzystają z niego głównie małe i średnie firmy. Wtyczka pozwala m.in. na:

  • dodawanie produktów oraz ich opisów i zdjęć;
  • integracje z wieloma ważnymi dla e-commerce podmiotami (firmy kurierskie, systemy płatności, porównywarki cen itp.);
  • dodawanie kuponów rabatowych;
  • zarządzanie procesem sprzedaży;
  • śledzenie zamówień;
  • przeglądanie statystyk i sporządzanie raportów.

WooCommerce zapewnia wszystko to, co powinien mieć sklep internetowy, aby jego właściciel mógł sprawnie prowadzić sprzedaż i oferować klientom atrakcyjne rozwiązania.

Sprawdź: Jak zwiększyć czytelność swojej strony internetowej w WordPressie?

CMS: Joomla

Joomla to kolejny bardzo popularny CMS. Jest nieco mniej intuicyjny od WordPressa, ale bardziej rozbudowany. To jednak i tak nie daje mu przewagi nad światowym gigantem – jako system zarządzania treścią wybierany jest nieco rzadziej. Co charakteryzuje system Joomla? Podobnie jak WordPress jest to oprogramowanie darmowe, o otwartym kodzie źródłowym. Z tego względu wokół niego również zebrała się szeroka społeczność, która stale aktualizuje i rozszerza kod.

Do czego można wykorzystać oprogramowanie Joomla?

Oprogramowanie Joomla można wykorzystać do stworzenia zwykłej strony WWW, jak i do rozbudowanego sklepu internetowego. Sam system oferuje wiele możliwości, a dodatkowe pluginy, moduły i szablony jeszcze bardziej poszerzają ich zakres. Joomla pozwala na zarządzanie każdym aspektem serwisu internetowego – możesz dodawać nowe treści, rozbudowywać witrynę o kolejne podstrony i sekcje, kontrolować elementy interaktywne czy dodawać pliki graficzne i wideo. Wszystko to za pomocą prostych komend, bez ingerencji w kod źródłowy, przynajmniej w przypadku mniej zaawansowanych funkcji.

Zalety systemu Joomla:

  • dostępność wielu wersji językowych;
  • rozbudowane i zaawansowane funkcje.

Wady systemu Joomla:

  • wiele dodatkowych modułów jest płatnych;
  • mało intuicyjna obsługa (skomplikowana dla początkujących);
  • w niektórych przypadkach konieczna jest zna

Źródło: Canva Studio / pexels.com

CMS: Drupal

Drupal jest jednym z najstarszych CMS-ów na świecie. Jednak mimo że powstał on wcześniej niż WordPress i Joomla, nie dogonił ich w kwestii popularności – zajmuje obecnie trzecie miejsce. Drupal napisany w języku PHP, używany jest przez ok. 2 miliony wszystkich serwisów internetowych. Podobnie jak jego pozostali koledzy na podium, jest oprogramowaniem Open Source, czyli z otwartym i dostępnym dla każdego kodem źródłowym.

Drupal jako CMF

Drupal nie jest klasycznym systemem zarządzania treścią tak jak Joomla i WordPress. Bardziej trafnym określeniem będzie tutaj CMF, czyli Content Management Framework. Oznacza to, że oprócz cech typowego CMS-a, który pozwala na tworzenie i zarządzanie serwisami internetowymi, ma on również cechy frameworka – pozwala tworzyć złożone aplikacje internetowe.

Zalety systemu Drupal:

  • Bezpieczeństwo – Drupal charakteryzuje się niezwykle wysokim poziomem zabezpieczeń, co wyróżnia go wśród innych systemów zarządzania treścią.
  • Szerokie możliwości – podstawowa wersja systemu oferuje wiele funkcji, ale dodatkowo można rozszerzyć stronę czy sklep internetowy o kolejne wtyczki i moduły. Można je znaleźć na oficjalnej stronie Drupala, wiele z nich jest darmowych.
  • Duża elastyczność – serwisy utworzone za pomocą systemu Drupal można konfigurować i modyfikować na wiele różnych sposobów. Dzięki temu niezależnie od rodzaju witryny (strona WWW, sklep, blog) możliwe jest dopasowanie odpowiedniej funkcjonalności i ogólnego wyglądu.
Sprawdź: Czy oprogramowania open source są naprawdę bezpłatne?

Wybór CMS a pozycjonowanie

CMS pozwala na stworzenie serwisu internetowego, ale prawie żaden serwis internetowy nie może dobrze spełniać swojego zadania, jeśli nie będzie widoczny dla użytkowników – niezależnie od tego, czy jest to sklep internetowy, czy firmowa witryna informacyjna. Kluczową rolę zawsze odgrywa pozycjonowanie stron, czyli zwiększenie widoczności w wyszukiwarce internetowej. Już na pierwszym etapie budowania serwisu, a nawet wybierania rozwiązań, warto zastanowić się, co będzie najlepsze pod kątem SEO (Search Engine Optimization).

Czy CMS ma wpływ na pozycjonowanie?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Z jednej strony wybór systemu zarządzania treścią nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie. WordPress, Joomla czy Drupal to dla wyszukiwarki internetowej praktycznie to samo. Wybór oprogramowania może natomiast wspierać proces zdobywania wysokiej pozycji w rankingu. Aby lepiej to zrozumieć, warto wiedzieć, jak wygląda pozycjonowanie i jakie aspekty mają wpływ na miejsce w wynikach wyszukiwania.

Aby poprawić widoczność strony w wyszukiwarce, trzeba najpierw zdecydować, która wyszukiwarka będzie obszarem pracy. Wszystko zależy od tego, gdzie najczęściej szukają odpowiedzi potencjalni odbiorcy pozycjonowanego serwisu. W Polsce ponad 95% użytkowników korzysta z Google, co oznacza, że większa część potencjalnych klientów każdej firmy znajduje się właśnie tam. Dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie optymalizacja strony pod kątem Google.

Wyszukiwarka Google ustala swój ranking przede wszystkim na podstawie tych aspektów:

  • optymalizacja kodu źródłowego strony (np. tagi: meta title, meta description, atrybuty alt);
  • wartość contentu;
  • dopasowanie do zapytania użytkownika na podstawie słów kluczowych;
  • szybkość ładowania strony,
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne;
  • bezpieczeństwo;
  • wersja mobilna strony;
  • przyjazne adresy URL.

Wspieranie procesu SEO przez system zarządzania treścią polega przede wszystkim na tym, że niektóre z czynności optymalizacyjnych odbywają się automatycznie.

Który CMS najbardziej wspiera pozycjonowanie stron?

Z racji tego, że ważną częścią pozycjonowania jest optymalizacja kodu źródłowego, CMS, który w największym stopniu wspiera zwiększanie widoczności to przede wszystkim oprogramowanie typu Open Source. Otwarty kod źródłowy pozwala na dowolną modyfikację – również na potrzeby pozycjonowania, co znacznie ułatwia przeprowadzanie całego procesu. W przypadku systemów SaaS ingerowanie w kod zazwyczaj jest niemożliwe, przez co trudno zoptymalizować meta tagi, które mają duże znaczenie dla wyszukiwarki Google.

Trzy najpopularniejsze systemy zarządzania treścią to systemy typu Open Source. A który z nich w największy stopniu ułatwia pozycjonowanie? Joomla, WordPress czy może Drupal? Tak naprawdę każdy z wymienionych tu systemów pozwala na automatyzację podstawowych czynności SEO. WordPress tworzy przyjazne adresy URL i linki kanoniczne, Joomla generuje mapę strony i przyjazne linki, a za pomocą Drupala można tworzyć szybkie i wydajne strony (co bardzo dobrze wygląda w oczach wyszukiwarki Google). Niektórzy twierdzą, że to właśnie Drupal jest najlepiej przystosowany pod kątem SEO. Trzeba jednak pamiętać, że system CMS tylko pomaga zautomatyzować pewne czynności, a nie wpływa bezpośrednio na miejsce w rankingu. Wiele zależy od umiejętności i doświadczenia pozycjonera. Dobry specjalista osiągnie wysoką pozycję nawet w przypadku najmniej wspierającego systemu.

Wybór systemu CMS – na co zwrócić uwagę?

Oprócz systemów WordPress, Joomla i Drupal na rynku jest jeszcze mnóstwo innych podobnych programów. Do tych popularniejszych zaliczyć można: PrestaShop, Magento czy Wix. Wybór jest naprawdę spory. Co wybrać? Pamiętaj, że wybór systemu wpływa na to, jak funkcjonuje strona. Przy podejmowaniu decyzji warto więc zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów i zadać sobie parę pytań:

Do czego będę używał oprogramowania?

Zastanów się, czy potrzebujesz systemu do prowadzenia prostej strony informacyjnej, rozbudowanego sklepu online czy może bloga, na którym regularnie będziesz publikować treści. Mimo że większość CMS-ów pozwala na stworzenie każdego typu serwisu, to niektóre są lepiej przystosowane do poszczególnych funkcji. Serwis przeznaczony do prowadzenia sprzedaży jest najbardziej wymagający, dlatego też potrzebuje solidnego silnika.

Jaki typ systemu zarządzania treścią mnie interesuje?

Trzy najpopularniejsze systemy na świecie mają otwarty kod źródłowy, ale nie oznacza to, że takie rozwiązanie będzie najlepsze dla każdego. W przypadku niektórych firm lepiej sprawdzi się SaaS, a u innych oprogramowanie dedykowane.

Jakie funkcje oferuje CMS?

W podstawowym pakiecie nie zawsze znajduje się wszystko to, czego potrzebujesz, aby Twój serwis sprawnie funkcjonował. Sprawdź, który system oferuje najbardziej odpowiadające Ci funkcje. Weź pod uwagę również dodatkowe moduły i wtyczki, które możesz zainstalować później. Pamiętaj jednak, że w tym przypadku więcej, niekoniecznie oznacza lepiej. Niektóre „uniwersalne” wtyczki oferują wiele funkcji jednocześnie. Przed zainstalowaniem takiego dodatku zastanów się, ile z nich będzie używał. Duża ilość dodatkowych wtyczek i modułów może obniżyć wydajność serwisu.

Jeśli planujesz samodzielnie pozycjonować swoją stronę, wybierz taki system zarządzania treścią, który wesprze Cię w przeprowadzaniu tego procesu, zwłaszcza jeśli nie jesteś osobą doświadczoną.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak przygotować dobrą strategię SEO dzięki agencji interaktywnej?

    Jak przygotować dobrą strategię SEO dzięki agencji interaktywnej?

    Chciałbyś zacząć współpracę z doświadczoną agencją SEO, ale nie wiesz, którą wybrać? Podpowiadamy, na co najlepiej zwrócić uwagę!
    SEO dla małych firm – jak pozyskać wartościowe linki zwrotne?

    SEO dla małych firm – jak pozyskać wartościowe linki zwrotne?

    Link building to jeden z najważniejszych elementów każdej strategii SEO. Czy wiesz jednak, gdzie szukać linków zwrotnych, będąc początkującą marką?
    Optymalizacja SEO poprzez panel administracyjny SOTE

    Optymalizacja SEO poprzez panel administracyjny SOTE

    Sklep SOTESHOP umożliwia internautom intuicyjne wyszukiwanie produktów. Wraz z optymalizacją panelu administracyjnego to klucz do sprzedażowego sukcesu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę