Co to jest content marketing?

Co to jest content marketing?

Kenny Eliason/unsplash.com

Regularnie tworzone wpisy przyciągają uwagę nie tylko sporej liczby lojalnych klientów, stałych bywalców platformy sprzedażowej, lecz nowych odbiorców zainteresowanych ofertą. To długookresowe tworzenie relacji z konsumentami poprzez upowszechnianie wartościowych porad eksperckich czy tekstów hobbystycznych. Jednak to nie wszystko, co kryje się za pojęciem content marketing. W artykule wyjaśniamy, czym jest marketing treści i dlaczego tak często pojawia się przy okazji pozycjonowania stron internetowych. Podpowiadamy, w jaki sposób zaimplementować przydatne wpisy tj. ciekawy artykuł sponsorowany, do strategii content marketingowej. Jeżeli jesteś głodny wiedzy i nie do końca wiesz, jak tworzyć wartościowe treści, koniecznie zajrzyj do przygotowanego przez nas wpisu dotyczącego content marketingu.

Marketing treści to…

…sposób na zaktywizowanie odbiorców platformy sprzedażowej i zbudowanie solidnej bazy potencjalnych klientów. Właściwie, nie ma jednej definicji na temat tego, co to jest content marketing. Z pewnością jest to jedna z metod strategii marketingowej polegająca na upowszechnianiu i promowaniu stworzonych tekstów. Nie można ograniczać się wyłącznie do określania content marketingu mianem przekazu, bowiem jest to działanie często wpływające na ostateczne decyzje zakupowe konsumentów. Nierzadko można doszukać się emocjonalnych wyrażeń zachęcających do nabycia produktu bądź skorzystania z wybranej usługi. Tworzone teksty mogą przybierać różną formę, np. artykułu sponsorowanego, filmu czy wszelkiego rodzaju prezentacji multimedialnych i elementów graficznych. Oprócz postaci i charakteru treści główną rolę odgrywa jej merytoryka. Tak silny content marketing ma znaczenie nie tylko z perspektywy odbiorcy, lecz samego lidera wyszukiwarek internetowych, czyli Google.

Sprawdź: Czy content marketing jest opłacalny?

Nie ograniczaj się w procesie twórczym

Możesz nie być świadomy tego, ale dobra strategia content marketingu nie bazuje wyłącznie na tworzeniu artykułów branżowych (dobrym przykładem jest artykuł sponsorowany). Zarządzający e-biznesem pragnie być jak najbliżej potencjalnego klienta, dlatego powinien działać nieszablonowo i docierać do niego w różny sposób. Istnieje kilka typów content marketingu, o których warto pomyśleć w procesie kreacyjnym. Jak zatem nawiązać relację z potencjalnymi klientami i zwrócić ich uwagę?

Źródło: Kenny Eliason/unsplash.com

  • Nowatorskie rozwiązania to infografiki. Dane statystyczne i ciąg wniosków nie są przystępnymi informacjami w ich odczytywaniu. Zwłaszcza jeżeli grono osób na co dzień nie ma kontaktu z tak rozbudowanymi schematami. Doskonałym pomysłem stają się tworzone wizualizacje. Za sprawą grafik i uporządkowania pewnych informacji, w tym również matematycznych prawidłowości, niemal każdy jest w stanie zrozumieć najbardziej skomplikowane badania.
  • Rekomendacje na wagę złota. Niezdecydowani konsumenci sięgają po porady tych osób, które dokonały zakupu. Często czytają recenzje zamieszczone pod konkretnymi produktami/usługami bądź zapoznają się z opiniami znajdującymi się na forach branżowych. Dlatego też gromadzenie rekomendacji staje się niemal konieczne przy wdrażaniu content marketingu.
  • Najczęściej Zadawane Pytania. Popularne FAQ pojawia się na różnych platformach w odmiennej postaci. Najczęściej odbiorcy mają z nim styczność na stronie internetowej. Czym powinna wyróżniać się dobrze przygotowana sekcja w witrynie? Przede wszystkim musi odwzorowywać faktyczne zapytania użytkowników odnośnie do oferty bądź innych aspektów działania firmy. Każdy algorytm Google chętnie uwzględnia ten obszar jako jeden z determinantów rankingowych.
  • A co powiesz na konkretne przykłady i rozwiązania? Za sprawą case studies jesteś w stanie zaprezentować mocne strony przedsiębiorstwa, w tym również sposoby na rozwiązanie palących problemów przy skorzystaniu z danego produktu znajdującego się w ofercie firmy.
  • Social media – czym byłby bez nich XXI wiek? To pytanie retoryczne, za którym kryje się duży potencjał kanałów społecznościowych w działaniach, które obejmuje content marketing. Instagram spisuje się na medal w tworzeniu angażujących komunikatów oraz nawiązywaniu relacji z drugą osobą, a za pośrednictwem TikToka zaprezentujesz produkt z jak najlepszej strony.

Filary skutecznego marketingu treści

O tym, czym powinien wyróżniać się efektywny content marketing, można byłoby rozprawiać godzinami. Dynamika rozwoju Internetu, cyfryzacja i postępujące modyfikacje w sieci wpływają poniekąd na to, jak wyglądają tworzone przekazy. Nie tylko potencjalny klient odgrywa istotną rolę w tym procesie twórczym, lecz także algorytmy Google. Obecnie zakłada się, że cechami dobrego contentu są:

  • eksperckość – artykuły sponsorowane czy inne formy, które obejmuje content marketing, tworzą specjaliści z danej dziedziny. W procesie pozycjonowania tekstów ważną rolę odgrywa dodanie author boxów z danymi dotyczącymi autorów kreowanych treści;
  • autorytatywność – to nic innego, jak wskazanie, że tworzone teksty charakteryzują się dużym autorytetem w konkretnej dziedzinie;
  • wiarygodność – treści zamieszczane w witrynie są rzetelne i godne zaufania. Gwarantem wiarygodności jest zainstalowany certyfikat bezpieczeństwa SSL. Ten protokół sieciowy wcześniej towarzyszył platformom sprzedażowym, tworząc bezpieczne środowisko dla dokonujących zakupu.

Strategia content marketingowa nie ma racji bytu bez aspektu, jakim jest dystrybucja treści. Odbywa się ona za pomocą tzw. kanałów własnych (mowa tu o social mediach, stronie WWW oraz blogu), opłacalnych (w tym artykułów sponsorowanych) oraz za pomocą komunikatów tworzonych przez adresatów.

Sprawdź: Czym są linki sponsorowane?

Idealny związek istnieje – mowa o SEO i content marketingu

Teksty poprawne pod względem merytorycznym, np. artykuł sponsorowany, są dla Google determinantem rankingowym. Dlatego też nie można zapomnieć o wpływie content marketingu na działania w zakresie pozycjonowania stron internetowych. To właśnie content marketing korzysta z naturalnego linkowania, tym samym dokładając się do uplasowania witryny na samym szczycie rankingu. Kształtowanie odpowiednich treści pod kątem SEO (Search Engine Opimization) to nie lada wyzwanie, jednak można się z tym sprawnie uporać, zwłaszcza jeżeli masz lekkie pióro i lubisz kreatywne wyzwania. Jeśli chodzi o content marketing i treści w formie pisanej (wszelkie artykuły sponsorowane, opisy produktów, teksty branżowe) doskonale sprawdzą się techniki i umiejętności w zakresie copywritingu. Nieco inaczej sytuacja przedstawia się przy okazji tworzenia grafik czy infografik. Pozycjonujący powinien wówczas przyłożyć się do właściwej optymalizacji elementów wizualnych.

Content marketing, a kilka modyfikacji treści z punktu widzenia SEO

Content marketing oraz optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to praca nad doskonaleniem tekstu w różny sposób. Warto wziąć pod uwagę wprowadzanie innowacji poprzez:

  • zamieszczanie fraz kluczowych w już powstałej w witrynie treści,
  • stworzenie “świeżych” tekstów,
  • uzupełnienie contentu o właściwe nagłówki (np. w przypadku artykułów sponsorowanych),
  • zaimplementowanie tekstów alternatywnych do elementów wizualnych,
  • uzupełnienie działań w obrębie treści o linkowanie wewnętrzne.

Nie możesz pomijać podstawowego powodu w kwestii content marketingu, dla którego powstają treści na stronie WWW. Fundamentalną rolą tekstu jest troska o to, aby np. dobry artykuł sponsorowany został wyeksponowany w Internecie, czyli wpisywał się w łaski wciąż zmieniających preferencje algorytmów Google. Kolejnym ważnym czynnikiem są wybrane słowa kluczowe, które bezpośrednio wpływają na uplasowanie witryny na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Najważniejszy w tym wszystkim jest jednak odbiorca oraz jego preferencje. Nikogo nie zaintryguje z pozoru fajny artykuł, któremu towarzyszyć będą słowa kluczowe niepotrzebnie włączone do tekstu. Dzięki content marketingowi możemy wspierać budowanie świadomości marki, a także zaangażowanie użytkowników.

Porady na dobry start przygody z content marketingiem

Oprócz troski o profesjonalizm w tworzonych artykułach sponsorowanych warto pamiętać o podstawach. Co to oznacza? Przede wszystkim tekst powinien odznaczać się unikatowością, a nie stanowić duplikat zamieszczonych w sieci artykułów. Pobieżny przegląd tematu nie satysfakcjonuje użytkownika poszukującego odpowiedzi na konkretne pytanie. Zadbaj o wartościowy content marketing, czyli o to, aby np. artykuł sponsorowany, został napisany prostym językiem, pozbawionym specjalistycznych, trudnych sformułowań. Na końcu zweryfikuj, czy nie popełniłeś literówek bądź błędów gramatycznych.

Pamiętaj o tym, aby być maksymalnie kreatywnym i zaprezentować temat w nowatorski sposób. Podejmij się działań content marketingowych już dziś!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Google sandbox effect – czym jest?
    Google sandbox effect – czym jest?
    Eksperci w zakresie SEO chętnie debatują nad efektem tzw. piaskownicy. Czy to jeden z branżowych mitów? Jakie są realia? Warto sprawdzić.
    Co wyróżnia wysokiej jakości treści i jak naprawić błędy w zawartości strony internetowej?
    Co wyróżnia wysokiej jakości treści i jak naprawić błędy w zawartości strony internetowej?
    Czym charakteryzuje się treść wysokiej jakości? Jak naprawić starą i aktualną zawartość? Odpowiedzi poznasz w naszym artykule. Czytaj dalej!
    Zła strategia budowania linków, czyli jak zniszczyć sobie reputację
    Zła strategia budowania linków, czyli jak zniszczyć sobie reputację
    Istnieje wiele podstępnych taktyk budowania linków, których wykorzystanie może zrujnować wizerunek każdej marki. Podpowiemy Ci, jakich metod unikać!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę