Główną ideą copywritingu sprzedażowego jest wzrost sprzedaży. Nie ulega wątpliwościom, że słowa mają moc sprawczą i to za ich pomocą autor może wpłynąć na decyzje zakupowe swoich czytelników. Jakie elementy powinny towarzyszyć zatem dobrze przygotowanej treści?
Przekonaj się na własnej skórze, ale przedtem dowiedz się nieco więcej na temat tego, czym jest copywriting sprzedażowy.
Zasadnicze pytanie brzmi copywriting sprzedażowy co to takiego? Docelowym przeznaczeniem treści jest zachęcenie klienta do zakupu produktu bądź skorzystania z usługi. Dobrze opracowany content skrywa w sobie duży potencjał, zwłaszcza w kontekście wzrostu wyników sprzedażowych. Nikogo nie zaskoczy fakt, że ciekawy tekst potrafi zdziałać cuda, wpływając na decyzje zakupowe niezdecydowanego konsumenta.
Copywriting sprzedażowy składa się z kilku podstawowych elementów, bez których trudno mówić o jakimkolwiek sukcesie. O czym mowa? Sprawdź teraz!
Zaprezentowanie oferty w taki sposób, aby klient miał ogląd na wartości wynikające z realizacji zakupu, to główny cel języka korzyści. Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z zalet przyjętej koncepcji bądź nie zabiera się za ten proces poprawnie. Firmy koncentrują się na własnym “ja”, pomijają percepcję klienta i przedstawiają ofertę z własnego punktu widzenia.
Język korzyści wymaga od twórcy tego, aby spojrzał na promowany asortyment z boku, w taki sam sposób, w jaki odbierają go konsumenci. Produkt ma odpowiadać na potrzeby klientów i wspomagać ich w rozwiązywaniu problemów. Taka konwencja twórcza polega na opisaniu wszystkich atutów przemawiających za zakupem towaru lub skorzystaniem z usługi.
Naczelna zasada brzmi – od ogółu do szczegółu. Zacznij od przejrzystego i prostego przedstawienia korzyści wynikających z zakupu. Doświadczenie firmy czy jakość oferty to drugoplanowe kwestie, o których warto wspomnieć w dalszej części opisu.
Każdy niejednokrotnie spotkał się ze zwrotami typu “Kup teraz!” czy “Przekonaj się sam!”. Istnieje jednak wachlarz haseł skierowanych bezpośrednio do odbiorcy, których zadaniem jest zachęcenie do podjęcia konkretnej akcji (tzw. Call to Action).
Niektóre wyrażenia opierają się na wytworzeniu presji czasu (“Kup produkt dziś, a drugi otrzymasz gratis”), inne korzystają ze społecznego dowodu słuszności (“98% Polek poleca krem do rąk marki X”).
Jak zabrać się za tworzenie przycisku CTA? Należy pamiętać, że zwroty wzywające do działania są krótkie i czytelne. Nie są wyłącznie zachętą do zakupu, lecz wskazówką korzystania z oferty. Dobrym pomysłem może okazać się zawarcie danych kontaktowych do sprzedającego bądź odnośnika przekierowującego na podstronę z formularzem.
Efektywne przekazy reklamowe kierowane są do określonego grona adresatów. Możesz spotkać się z niemałym rozczarowaniem, jeżeli po stworzeniu chwytliwej treści nie trafisz w gusta odbiorców. Dopasowany komunikat to kolejny z filarów copywritingu sprzedażowego.
Przykładowo, prowadząc sklep z zabawkami, powinieneś odpuścić sobie formalny język, aby tworzone opisy produktów działały na wyobraźnię. Inaczej sytuacja przedstawia się w przypadku promowania kredytów bankowych, gdzie zachowanie profesjonalizmu i posługiwanie się specjalistycznymi, jednak zrozumiałymi dla każdego odbiorcy, wyrażeniami okaże się wręcz pożądane.
Nikt nie lubi zawiłych, niejasnych sformułowań i niechlujnej struktury tekstu. Czynniki te wpływają niekorzystnie na odbiór treści, a nawet stanowią wyzwanie dla wygodnego użytkownika sieci. Brak nagłówków, wypunktowań czy akapitów powoduje, że tekst wydaje się dłuższy niż w rzeczywistości. To z kolei przyczynia się do rezygnacji z dalszego czytania zamieszczonej treści.
Słowa odgrywają w sprzedaży ważną rolę, a wszystko to za sprawą neuromarketingu. Przegląd usług firmy z perspektywy konsumenta wiąże się analizą jego oczekiwań oraz selekcją, a następnie implementacją najważniejszych informacji zamieszczanych na stronie WWW. Użytkownicy nie chcą czytać, jak wspaniały jest produkt producenta marki X, lecz wolą sami dojść do konkluzji, dlaczego warto zakupić dany towar.
Dbając o wysokiej jakości content na stronie WWW, wpływasz na profesjonalny wizerunek swojej marki w sieci. Jednocześnie zwiększasz zaufanie użytkowników do zarządzanej przez Ciebie firmy, a przy tym prawdopodobieństwo zakupu produktu bądź usługi.
Artykuły stanowią dobrą wizytówkę, ponieważ za ich pomocą możesz przedstawić swoją specjalistyczną wiedzę i przekonać do siebie potencjalnych klientów. Odpowiednio stworzony content zaspokaja ciekawość konsumenta oraz pozwala mu zrozumieć, jakich efektów może się spodziewać.
Dzięki treściom Twoja grupa docelowa przybliża się do zarządzanego przez Ciebie biznesu. Wiedza na temat wykorzystywanych technologii czy trendów to częsty determinant w podjęciu ostatecznej decyzji.
Przedstawienie zbioru produktów czy usług to nie wszystko. Celem wyróżnienia się na rynku swojej branży warto pokusić się o tworzenie poradników oraz artykułów eksperckich. To determinanty, które wpływają na jakość i przyczyniają się do zintensyfikowania ruchu na stronie internetowej. Googleboty są zmuszone do regularnego odwiedzania witryny, wewnątrz której zachodzą zmiany. Takie strony zyskują na wartości również w oczach rzeczywistych użytkowników Internetu. W połączeniu z właściwą taktyką linkowania do produktów to idealne rozwiązanie pod kątem SEO, a także pod względem udogodnień skierowanych do klientów.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.