DARMOWY AUDYT SEO

Co to jest cross-linking?

Co to jest cross-linking?

Pixabay/pexels.com

Termin cross-linking (linkowanie krzyżowe) ma kilka odpowiedników, takich jak reciprocal link czy wzajemne linkowanie. W zasadzie jego zadaniem jest wymiana odnośników pomiędzy minimum dwiema domenami, co z kolei ma skutkować wyższymi pozycjami rankingowymi zoptymalizowanej strony internetowej.

Jakich rezultatów możesz spodziewać się, sięgając po wskazaną praktykę? Czy warto korzystać z potencjału drzemiącego w linkowaniu krzyżowym? Na te pytania znajdziesz odpowiedzi podczas lektury naszego wpisu! Poznaj szczegóły na temat zagadnienia cross-linkingu!

Cross-linking – technika, która budzi wątpliwości

Wyjaśniliśmy już, cross-linking co to jest dla zarządzającego witryną internetową. Technika SEO, opierająca się na wzajemnym linkowaniu, odnosi się zarówno do stron zarządzanych przez różne osoby, jak i witryn przynależących do jednego właściciela.

Cross-linking ma jeden, główny cel, a jest nim zwiększenie autorytetu domeny i ekspozycji wśród pozostałych platform w wyszukiwarce internetowej. Bezsprzecznie, linkowanie odgrywa ważną rolę w procesie pozycjonowania stron WWW. To wystarczający powód na poszukiwanie coraz to ciekawszych sposobów pozyskiwania linków z zewnętrznych witryn internetowych. Reciprocal link sprawdza się doskonale jako źródło dodatkowego ruchu, pochodzącego z innych platform.

Linkowanie krzyżowe a polityka Google

Linkowanie krzyżowe jest dozwolone, jeżeli odnośniki wyglądają naturalnie i przekierowują do stron zbliżonych do siebie tematycznie. Nie pozostaje obojętne wrażenie internautów, którzy odwiedzają linkowane witryny. Zaleca się, aby zadbać o spójność i wartość merytoryczną treści publikowanych na stronach internetowych.

Użytkownik chce uzyskać odpowiedzi na trapiące go pytania bądź poszerzyć wiedzę na dany temat. Pamiętaj o tym, zamieszczając wewnątrz swojej witryny link przekierowujący do zewnętrznej platformy.

Cross-linking w obliczu SEO

Zdobywając linki zewnętrzne, wpływasz na realizowaną strategię pozycjonowania. Lider wyszukiwarek, Google, bacznie obserwuje praktyki pozycjonerów, a za główny punkt odniesienia przy zajmowaniu wysokich miejsc rankingowych przyjmuje content. Jak algorytm postrzega backlinki? To pewnego rodzaju wskazówki dotyczące stopnia wiarygodności domeny, które przekładają się na pozytywne rezultaty strategii SEO.

Czy istnieje bezpośredni związek pomiędzy linkowaniem krzyżowym a skutecznością procesu pozycjonowania? Co do zasady, cross-linking przynosi negatywny skutek. Jeżeli linkujesz z dużą częstotliwością, w niebywałych ilościach, możesz spodziewać się odwrotnych rezultatów, niż miałeś w założeniu.

Wzajemne linkowanie przebiega pomyślnie wtedy, gdy zachowujesz w tym umiar. Dobrą okazją na skorzystanie z tego rodzaju praktyk jest rekomendacja eventu organizowanego przez daną firmę bądź szeroko rozumiana promocja wydarzenia. Często przedsiębiorstwa podejmują się współpracy, w ramach której umieszczają linki wzajemnie przekierowujące do stron partnera.

Kiedy warto linkować krzyżowo?

Odpowiedź jest banalnie prosta. Cross-linking spisuje się na medal tylko wtedy, gdy masz określony plan działania. Niedbała implementacja linków prowadzi nie tylko do chaosu, ale też poważniejszych konsekwencji. Jedną z bardziej restrykcyjnych kar będzie filtr nałożony przez Google jako odpowiedź na łamanie regulaminu.

Kolejnym skutkiem niepożądanych działań może okazać się spadek autorytetu pozycjonowanej witryny. To wielki cios dla jej właściciela, który dokładał wszelkich starań i poświęcił czas, aby uplasować się w pierwszej dziesiątce rankingu wyszukiwarki.

Najważniejsza jest równowaga, dlatego, jeśli uzyskujesz odnośniki od znacznie słabszych stron internetowych, powinieneś liczyć się z tym, że Twój profil linkowy na tym ucierpi. W jaki sposób? Prawdopodobnym scenariuszem będzie obniżenie rangi witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

Gdzie sprawdzić stan profilu linkowego?

W zasięgu ręki masz skuteczne narzędzia, które pozwolą Ci na skrupulatną analizę profilu linkowego. Jednym z nich jest Ahrefs. Czego możesz się po nim spodziewać?

  • Analizy całkowitej liczby odnośników;
  • weryfikacji URL Rating i Domain Rating odnośników zewnętrznych;
  • sprawdzenia linków oznaczonych atrybutami “nofollow” oraz “dofollow”;
  • wygenerowania listy najpowszechniejszych odnośników;
  • przeprowadzenia kompleksowego audytu strony WWW.

Instrument SEO również przeznaczony do analityki linków przychodzących to MajesticSEO. Gwarantuje wgląd w bazę linków oraz weryfikuje jakość i liczbę odnośników zewnętrznych, nowych oraz utraconych, a także sprawdza efektywność działań wdrożonych na stronach konkurencji.

Cross-linking versus content

Mimo że link building jest jednym z czynników wpływających na rangę pozycjonowanej strony, nie jest gwarantem sukcesu. Linkowanie krzyżowe to często ryzykowne działanie, które w rękach laika może przynieść więcej strat niż pożytku. W pierwszej kolejności skoncentruj się na budowie interesującej i użytecznej dla odbiorcy treści, dzięki czemu zaobserwujesz większą liczbę odwiedzin zarządzanej przez Ciebie platformy. W końcu nie bez przyczyny mówi się: “Content is The King”!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    • westom dodany 31 grudnia 2022 o godz. 08:27

      dobry artykuł, ja się jednak zawsze boję spamu w linkach i że przesadzę,

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest URL Rating?
    Czym jest URL Rating?
    Tworzysz profil linkowy i nie masz pojęcia, czy robisz to efektywnie? A możesz już teraz chcesz poprawić swoje działania? Dowiedz się więcej o URL Rating.
    Cele SMART w SEO
    Cele SMART w SEO
    W złożonym procesie pozycjonowania stron, dużą rolę odgrywa ustalenie celów SMART. O tym, jak je tworzyć w strategii SEO, dowiesz się z naszego artykułu.
    Infografika wzmacniająca konwersję – jak ją przygotować i dlaczego wspomoże Twoje SEO?
    Infografika wzmacniająca konwersję – jak ją przygotować i dlaczego wspomoże Twoje SEO?
    Infografiki i im podobne elementy wizualne, potrafią działać niczym magnes, przyciągając do treści. Dlaczego by więc nie wykorzystać tego w SEO?

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę