Co to jest CTR?

Co to jest CTR?

Dzenina Lukac/pexels.com

Reklama w sieci powinna przyciągać uwagę użytkowników, zachęcać ich do kliknięcia w banner czy link i zazwyczaj prowadzić także do zakupu produktu lub usługi. By móc na bieżąco optymalizować internetowe kampanie marketingowe, trzeba w jak najdokładniejszy sposób mierzyć ich skuteczność. Do takiego działania wykorzystuje się szereg wskaźników, wśród których wymieniamy m.in. ten określany skrótem CTR. Co on oznacza? Dlaczego jest tak istotny? Jak wpływa na pozycjonowanie? W krótkim przewodniku udzielamy odpowiedzi na najpopularniejsze pytania.

Czym jest i jak liczy się CTR?

W marketingu internetowym CTR (ang. Click Through Rate) oznacza współczynnik klikalności. Jest to prezentowany w procentach wskaźnik, którym wyraża się stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń określonej kreacji reklamowej, linku czy banneru. Najprościej można więc stwierdzić, że współczynnik klikalności mierzy skuteczność reklamy w przyciąganiu uwagi użytkowników. Im jest wyższy, tym reklama wzbudza większe zainteresowanie. Osiągnięcie dobrego CTR ma m.in. bardzo istotne znaczenie dla sukcesu kampanii PPC, ponieważ wpływa bezpośrednio zarówno na jej jakość, jak i na to, ile zapłacimy za każdym razem, gdy ktoś kliknie reklamę w wyszukiwarce. Wskaźnik ten wpływa na wiele aspektów prowadzonych działań marketingowych, dlatego tak ważne jest jego regularne monitorowanie.

Warto na przykładzie wyjaśnić jak liczy się CTR. Współczynnik klikalności jest mierzony poprzez podzielenie liczby rzeczywistych kliknięć przez całkowitą liczbę wyświetleń. Wzór prezentuje się następująco:

(Łączna liczba kliknięć) / (Łączna liczba wyświetleń) = CTR%

Na przykład – jeśli nasza kreacja reklamowa zebrała 20 kliknięć na 1000 wyświetleń, CTR wynosi 2%. Wyświetlenia wskazują, jak często pojawiała się dana reklama w sieci, natomiast kliknięcia to określenie czynności, która ma miejsce, gdy użytkownik wchodzi w interakcję z reklamą.

W większości przypadków nie trzeba ręcznie obliczać CTR. Jeśli na przykład wykorzystujemy system reklamowy typu Pay Per Click (PPC), pulpit nawigacyjny konta PPC wyświetli osiągany w przypadku danej kreacji CTR. Podobnie w przypadku pozycjonowania strony – można zalogować się na platformę taką jak Google Search Console i wyświetlić swój organiczny CTR.

Dlaczego CTR ma duże znaczenie w marketingu internetowym?

Współczynnik klikalności jest istotny z kilku powodów. Bezpośrednio wpływa m.in. na Wynik jakości (Quality Score). Google Ads i inne podobne platformy oferują zniżki na reklamy, które są trafne (odpowiadają oczekiwaniom użytkowników). Wysoki CTR wpływa na dobry Wynik jakości, a to z kolei przekłada się na niższe koszty kampanii w Google. Współczynnik klikalności pełni jednak zdecydowanie więcej ról:

  • pokazuje również, czy użytkownicy reagują na nagłówki reklamy, kreacje graficzne, tytuły stron itp.,
  • ułatwia zrozumienie zamiaru wyszukiwania osób, które korzystają z wyszukiwarki,
  • wpływa na skuteczność płatnych reklam i działań związanych z pozycjonowaniem strony,
  • pozwala skutecznie optymalizować już uruchomioną kampanię reklamową.

Jeśli CTR nie jest regularnie kontrolowany, ignorujemy cenny wskaźnik w świecie marketingu cyfrowego. Jego bieżące monitorowanie może pomóc firmie ocenić przyjętą strategię, rozwiązać problemy i poprawić ogólne wyniki każdej prowadzonej kampanii.

Czy niski wskaźnik CTR powinien zawsze budzić obawy?

Niski współczynnik klikalności zazwyczaj sprawia, że marketerzy lub właściciele firm są rozczarowani płatną reklamą online, a także organicznymi działaniami marketingowymi, takimi jak SEO. Jednak niski CTR nie zawsze oznacza, że wdrożone rozwiązania reklamowe są błędne. By właściwie go ocenić, warto przyjąć odpowiednią perspektywę. Przede wszystkim trzeba na niego spojrzeć w kontekście branży, w której działa firma.


Źródło: Ilya Klimenko/pexels.com

W pierwszej kolejności warto zerknąć na średni CTR dla swojego sektora, a dopiero wtedy zdecydować, czy nie jest on zbyt niski. Dla przykładu – branżą motoryzacyjna może pochwalić się średnim CTR wynoszącym 4%, natomiast sektor technologiczny charakteryzuje się średnim CTR na poziomie ok. 2%. Dopiero poznając średnią dla swojej branży, można precyzyjnie ocenić współczynnik klikalności.

Jeśli jednak CTR danej kampanii nie odpowiada średniej rynkowej, być może należy ponownie przeanalizować swoją strategię marketingową. Firma powinna przyjrzeć się takim obszarom płatnych i bezpłatnych kampanii reklamowych, jak np. kierowanie na słowa kluczowe, kierowanie na odbiorców, kreacje reklamowe czy strony docelowe reklam. Optymalizacja poszczególnych elementów może pomóc osiągnąć wyższy CTR. Sposoby na zwiększenie tego wskaźnika szerzej omówimy w dalszej części naszego poradnika.

Jakie problemy może sygnalizować wysoki wskaźnik klikalności?

Warto również przyjrzeć się ryzykom, które wiążą się z wysokim CTR. Znacznie zawyżony wskaźnik w niektórych przypadkach ujawnia kilka problemów z płatnymi strategiami. Na przykład – firma może kierować reklamy na słowa kluczowe, które choć są powiązane z daną reklamą, nie przyciągają do witryny pożądanej grupy odbiorców. W tym scenariuszu firma płaci za kliknięcia i użytkowników, którzy nie mają znaczenia dla jej długoterminowych celów. Choć uzyskujemy wysoki CTR, co poprawia m.in. Wynik jakości, obniża koszty reklam oraz wpływa na widoczność online, to nie docieramy do kluczowej grupy odbiorców, oferującej firmie największą wartość w postaci sprzedaży i zysków.

Co istotne, nawet jeśli mamy wysoki współczynnik klikalności, który odpowiada średniej w danej branży, nadal warto zwracać uwagę na skuteczność prowadzonych kampanii. W niektórych przypadkach wysoki CTR nie zawsze będzie odpowiadał współczynnikom konwersji, dlatego ważne jest, aby zdefiniować swoje KPI.

Załóżmy na przykład, że prowadzimy biznes związany z e-commerce, a najważniejszą konwersją jest dla nas zakup. W swoich analizach zauważamy, że kampania A ma CTR na poziomie 10%, podczas gdy kampania B ma CTR na poziomie tylko 7%. Jednak w kampanii A współczynnik konwersji wynosi 5%, podczas gdy w B współczynnik konwersji to aż 20%. W tym przypadku kampania B ma lepszy zwrot z inwestycji, pomimo niższego CTR. Współczynnik klikalności nie powinien więc być analizowany z pominięciem innych, istotnych w marketingu internetowym, wskaźników.

Jaki jest dobry wynik CTR?

Biorąc pod uwagę powyższe wskazówki, trzeba zastanowić się jaki jest więc dobry współczynnik klikalności? Niestety, odpowiedź (podobnie jak w przypadku wielu innych rzeczy w marketingu internetowym), brzmi: to zależy. Dla każdej firmy satysfakcjonujący wynik CTR będzie inny. Dzieje się tak, ponieważ niektóre branże są zdecydowanie bardziej konkurencyjne, a grupy docelowe w każdym sektorze mają swoje unikalne potrzeby.

Upraszczając – dobry CTR to taki, który znajduje się powyżej średniej w danym benchmarku branżowym. Jak wspominaliśmy – dla sektora technologicznego to ok. 2%, dla motoryzacji ok. 4%, a branży randkowej nawet ok. 6%. Według badań, średni współczynnik klikalności we wszystkich branżach, korzystających z Google Ads, wynosi 1,91% w sieci wyszukiwania i 0,35% w sieci reklamowej. Trzeba jednak pamiętać, że wartości te mogą się dynamicznie zmieniać.

Ponadto poszczególne kanały marketingowe będą miały różne wskaźniki CTR. Przykładowo – kampanie Google Ads mogą mieć kilkukrotnie niższy CTR niż kampanie na Facebooku, ale jednocześnie potencjalni klienci, którzy trafili na stronę z pierwszego wymienionego źródła, mogą być bardziej zainteresowani danymi usługami lub produktami i ostatecznie zagwarantować większą liczbę konwersji. W przypadku e-mail marketingu średni współczynnik klikalności wynosi od 2,1% do 3,2%. Najtrudniej oszacować powiadomienia web push – tutaj CTR waha się od 5% do 25%. Porównując swoje wyniki ze średnimi wartościami, można ustalić skuteczność realizowanych kampanii i, jeśli to konieczne, podjąć kroki w celu ich optymalizacji.

Gdzie wykorzystuje się wskaźnik CTR?

Współczynnik klikalności ma znaczenie w przypadku kilku różnych rodzajów kampanii marketingowych w sieci. Wskazujemy najważniejsze obszary, w których stosuje się CTR.

1. Kampanie typu Pay Per Click (PPC)

Reklamy PPC to jeden z obszarów marketingu online, w której monitorowanie CTR jest bardzo istotną czynnością, ponieważ wskaźnik ten wpływa na wiele aspektów kampanii np. w Google Ads. Po jej uruchomieniu, reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania za każdym razem, gdy ktoś wpisze słowo kluczowe dedykowane danej kreacji. Takie wyświetlenie jest zliczane przez system. Jeśli użytkownicy są zainteresowani daną tematyką, klikną w reklamę, wpływając na wynik CTR. W tym przypadku ważne jest, aby tworzyć przyciągające uwagę, zachęcające do podjęcia działania teksty reklamowe oraz odpowiednio dobierać słowa kluczowe do prowadzonych kampanii.

2. Sieci reklamowe mediów społecznościowych

Reklamy w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy TikTok, mogą pojawiać się m.in. w głównych kanałach informacyjnych użytkowników (na tzw. tablicach) i w popularnych relacjach. Każda platforma społecznościowa ma własny system reklamowy (choć wyjątkiem może być tutaj Facebook i Instagram). Zwykle ich obsługa nie jest skomplikowana, a CTR to jeden z głównych wskaźników, wykorzystywanych do optymalizacji kampanii. Samo zliczanie kliknięć działa na podobnej zasadzie, co w przypadku systemu PPC znanego z Google Ads.

3. E-mail marketing

W przypadku marketingu e-mailowego CTR odnosi się do liczby osób, które kliknęły łącze w wiadomości e-mail. To jeden z najważniejszych wskaźników, dotyczących każdej takiej kampanii. Pokazuje m.in. czy wysyłane wiadomości zachęcają odbiorcę do podjęcia określonej akcji. Trzeba pamiętać o tym, że innym ważnym wskaźnikiem w tego typu kampaniach jest współczynnik otwarć. Warto zestawiać ze sobą te wartości – ich porównanie oferuje sporo informacji o skuteczności wysyłanych e-maili.

4. Powiadomienia web push

Korzystając z przeglądarki internetowej na komputerze często po wejściu na dowolną stronę możemy spotkać się z zapytaniem: czy chcesz otrzymywać powiadomienia? Podobnie w przypadku aplikacji – wiele z nich prosi o zaakceptowanie takiej opcji. Powiadomienia web push to wiadomości, które są wysyłane w czasie rzeczywistym przez stronę internetową lub aplikację na konkretne urządzenie. Pokazują się zazwyczaj w rogu ekranu. Użytkownik może je kliknąć, by natychmiast przejść do danej witryny i skorzystać z reklamowanej oferty lub zapoznać się ze szczegółami informacji, prezentowanej w powiadomieniu. Tego typu notyfikacje charakteryzują się zazwyczaj bardzo wysokim wskaźnikiem CTR. Jest on kluczowy do oceny ich efektywności.

5. Pozycjonowanie stron

Według wielu specjalistów SEO, Google używa wskaźnika CTR do oceny trafności organicznych wyników wyszukiwania. Nie można jednak określić, czy współczynnik ten wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie. Na pewno jest jednym z ponad 200 czynników oddziałujących na ranking wyszukiwarki. Ułatwia również optymalizację tytułów i meta opisów pozycjonowanych stron. Wartość CTR można sprawdzić w Google Search Console. Więcej na ten temat napiszemy w kolejnych akapitach tego artykułu.

Jak poprawić CTR w kampaniach reklamowych?

W wielu przypadkach zwiększenie współczynnika klikalności prowadzi do wzrostu konwersji oraz zysków. Warto więc regularnie pracować nad optymalizacją swoich kampanii i wdrażać działania, mające wpływ na CTR. Wyjaśniamy jak zadbać o ten ważny dla kampanii reklamowych wskaźnik.

1. Dokładna analiza grupy docelowej

Najważniejszym celem każdej kampanii reklamowej jest skuteczne dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców przy optymalnych kosztach. Gdy współczynnik klikalności jest na niskim poziomie, być może kampania została skierowana do niewłaściwych osób. Zazwyczaj łatwo rozpoznaje się taki problem. Jeśli reklamy trafiają do użytkowników, którzy nie są zainteresowani danym produktem czy usługą, nie będą klikać w promowane linki lub bannery. Warto wtedy jeszcze raz przeanalizować grupę docelową.

Dobrym pomysłem jest także uszczegółowienie targetowania reklamy – zdarza się, że dana kampania bierze pod uwagę tylko dwa lub trzy czynniki, takie jak wiek, płeć i lokalizacja potencjalnych odbiorców. Można zawęzić to grono, wykorzystując informacje demograficzne, statusu społeczno-ekonomiczny lub nawyki zakupowe. Większość najpopularniejszych systemów reklamowych pomaga w dotarciu do ściśle określonych grup klientów, którzy będą skłonni do interakcji z wyświetlanymi im reklamami.

2. Wysokiej jakości treść i ciekawa forma reklamy

Niezależnie od tego, czy jest to reklama w mediach społecznościowych, czy kampania e-mail marketingowa, jakość treści wpływa na zaangażowanie odbiorców. Jeśli chcemy zwiększyć liczbę kliknięć w swoje reklamy, muszą one zawierać odpowiednie teksty oraz atrakcyjną formę graficzną. To właśnie treści zachęcają odbiorców do kliknięcia w banner czy link reklamowy. Jeśli są one nieciekawe, nieprecyzyjne lub zdawkowe, odbiorcy nie podejmą żadnej akcji.

Tworząc teksty reklamowe warto upewnić się, że będą one odpowiednie dla danej grupy docelowej np. pod względem językowym. Idealnie, gdy koncentrują się na określonych potrzebach potencjalnych klientów. Trzeba zauważyć, że treść ma najistotniejsze znaczenie w przypadku kampanii PPC w Google Ads, natomiast grafika jest kluczowa dla kreacji wykorzystywanych w mediach społecznościowych. E-mail marketing to zazwyczaj połączenie tych dwóch elementów.

3. Stosowanie efektywnego CTA

Wezwanie do działania (ang. Call To Action) to jeden z elementów treści reklamy. Ma on za zadanie zachęcić jej odbiorców do podjęcia określonej czynności, np. kliknięcia w link lub pobrania pliku. Każda kampania powinna wykorzystywać wysokiej jakości CTA. Dobre wezwanie do działania powinno być zwięzłe oraz jak najdokładniej informować odbiorców, co się stanie, gdy klikną banner lub link. Przykład: zamiast pisać „Kliknij tutaj”, lepiej stworzyć takie CTA jak: „Pobierz darmowy e-book!”, „Zostaw swój e-mail” lub „Przeczytaj o tym jak zwiększać zyski”. Te wezwania są konkretne i dość szczegółowe – pozwalają odbiorcom szybko zorientować się jaką wartość dostają w zamian za wykonanie określonego działania.

4. Testowanie przygotowanych reklam

Kiedy już stworzymy treści do swoich kampanii, ważne, aby je przetestować. Zdarza się, że dana kreacja jest poprawna pod względem formy i dopasowana do współczesnych wymagań systemów reklamowych, ale z jakiegoś powodu nie trafia w gusta odbiorców. Bardzo często problemem jest w takim przypadku niewłaściwie dobrana treść. Aby stworzyć najlepszą możliwą reklamę, warto przeprowadzić testy A/B. Pomogą one stworzyć reklamę, która jest maksymalnie skuteczna i charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem CTR. Można testować takie rzeczy, jak obrazy, typografia, długość tekstu czy wspomniane wezwanie do działania. Trzeba jednak pamiętać, by sprawdzać tylko jeden element na raz. W ten sposób można precyzyjnie zmierzyć, jak zmiana wpływa na odbiorców.

5. Optymalizacja kampanii reklamowych

Tekst i CTA to nie wszystko. Aby zwiększyć CTR, warto kompleksowo optymalizować kampanie reklamowe, korzystając z wszystkich dostępnych rozwiązań oraz narzędzi. W przypadku Google Ads i systemu PCC można np. użyć rozszerzeń reklam. Podstawowy format reklamy w tym przypadku nie pozwala na dodanie wielu danych, ale używając opcji rozszerzenia, tworzy się kreacje, które są po prostu zdecydowanie bardziej atrakcyjne dla odbiorców – dostarczają im większej ilości przydatnym informacji, takich jak: dane kontaktowe, adres witryny lub lokalizacja firmy.

Ponadto trzeba zwrócić uwagę na słowa kluczowe. Wybór odpowiednich fraz odgrywa bardzo istotną rolę w kampanii PPC, ponieważ określa, gdzie dana reklama pojawia się w wynikach wyszukiwania. Warto pamiętać, że w tym przypadku CTR może nie sygnalizować problemów. Ważniejsza będzie liczba konwersji – jeśli słowa kluczowe są źle dobrane, odbiorcy zignorują reklamę lub po wejściu na stronę od razu ją opuszczą, bez dokonywania zakupu.

W przypadku marketingu e-mailowego można zoptymalizować kampanię, segmentując odbiorców. Każda osoba zapisana na newsletter ma inne pragnienia i potrzeby. Segmentując je, skutecznie dostarcza się treści, które są istotne dla poszczególnych grup odbiorców.

6. Dostosowywanie adresu URL

Internauci podczas korzystania z Google często zwracają szczególną uwagę na adres URL, sprawdzając czy zawiera on wyszukiwane hasło. Gdy trafiają na linki o dziwnej strukturze lub niezrozumiałym rozszerzeniu, mogą czuć obawę przed kliknięciem. Jeśli chcemy zwiększyć wskaźnik CTR w Google Ads warto zadbać o to, aby prezentowany adres zawierał domenę firmy i np. słowo kluczowe. Można również przeprowadzić testy adresów URL, sprawdzając jak odbiorcy reagują na określone hasła.

7. Korzystanie z wykluczających słów kluczowych

Wykluczające słowa kluczowe pozwalają zignorować określone wyszukiwane hasła i skupić się tylko na frazach, które są ważne dla klientów danej firmy. Jeśli stosujemy tego typu rozwiązanie w swojej kampanii reklamowej, informujemy Google, aby nie wyświetlał konkretnej reklamy dla żadnego hasła, zawierającego wykluczone słowo.

Najlepiej opisać to na przykładzie – załóżmy, że sprzedajemy nowoczesne meble w internecie i mamy skonfigurowaną kampanię reklamową, skierowaną na frazę „meble”. Jeśli korzystamy z domyślnego algorytmu wyszukiwania Google, reklama będzie wyświetlana dla szeregu wyrażeń i słów kluczowych w przybliżonym dopasowaniu, w tym również np. „klasyczne meble” lub „meble retro”. Ponieważ oferta firmy nie obejmuje antyków, każdy, kto kliknie reklamę z wymienionych słów kluczowych, będzie rozczarowany.

Takie niedopatrzenie może pochłaniać sporą część budżetu marketingowego. Aby reklama nie była wyświetlana dla tych fraz, trzeba dodać w ustawieniach kampanii wykluczające słowa kluczowe, takie jak: „antyki” czy „retro”. Po ich uwzględnieniu Google przestanie wyświetlać daną reklamę dla wszystkich zapytań związanych z tymi hasłami. W ten sposób wpływa się na zwiększenie CTR. Wykluczające słowa kluczowe pomagają również w zwiększeniu konwersji.

Jaka jest relacja między CTR a pozycjonowaniem strony?

CTR jest częścią czynników behawioralnych, które dotyczą zaangażowania i zainteresowania internautów. Chociaż jest jasne, w jaki sposób współczynniki klikalności wpływają na pozycję lub opłacalność reklam w Google Ads, wciąż niewiele wiadomo o tym, jak CTR oddziałuje na organiczne wyniki.

Google może traktować wysoki współczynnik klikalności jako wskaźnik trafności treści. Dlatego strony internetowe o wysokim CTR wyróżniają się w SERP-ach. Mamy tutaj jednak do czynienia z klasycznym dylematem: „Co było pierwsze – jajko czy kura?”. Trudno określić, czy dana strona jest wysoko w rankingu wyszukiwarki ze względu na wysoki CTR, czy współczynnik klikalności jest wysoki ze względu na doskonałą pozycję witryny.

Wysoki CTR dla danej strony oznacza, że jej przekaz jest zrozumiały dla użytkowników, więc wyszukiwarki internetowe chętnie promują ją w swoich wynikach dla określonych słów kluczowych. Z drugiej strony – niski współczynnik klikalności może zaszkodzić rankingowi witryny, ponieważ Google uzna, że treści opublikowane w witrynie nie odpowiadają potrzebom użytkowników. Dlatego też nie należy ignorować tego wskaźnika w planowaniu i realizacji swojej strategii SEO.

W kontekście pozycjonowania stron często pada pytanie: jak sprawdzić CTR witryny? Wyszukiwarka zbiera informacje o wyświetleniach oraz kliknięciach i pokazuje je w narzędziach dla webmasterów, takich jak Google Search Console. W raporcie skuteczności w GSC możesz zobaczyć m.in. liczbę wyświetleń i kliknięć, średni CTR oraz rankingi Google w danym okresie. Dane są dostępne dla różnych typów oraz kategorii wyszukiwania.

Wskaźnik CTR – podsumowanie

Współczynnik klikalności jest niezbędnym wskaźnikiem w przypadku oceny skuteczności prowadzonych kampanii marketingowych online. Warto go regularnie obserwować, a w razie potrzeby – wdrażać zaproponowane w tym tekście rozwiązania. Dzięki optymalizacji można utrzymać wysoki CTR przez bardzo długi czas i czerpać z tego wiele korzyści dla swojej internetowej działalności.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Analityka
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Data-driven w skutecznych działaniach SEO z wykorzystaniem SurferSEO

    Data-driven w skutecznych działaniach SEO z wykorzystaniem SurferSEO

    Intuicja jest ważna, ale nic nie zastąpi danych. W grupie iCEA zawsze kierujemy się konkretnymi liczbami i to dzięki nim mamy pewność, że nasze działania pójdą w dobrym kierunku. Ty też możesz!
    Google Search Console – Poradnik krok po kroku

    Google Search Console – Poradnik krok po kroku

    Dzięki GSC możesz na bieżąco monitorować stan swojej witryny, jej skuteczność i wszystkie zmiany, które na niej zachodzą. Zobacz, jak w prosty sposób ujarzmić to narzędzie.
    Jak mierzyć poziom zaufania w sieci? Trust Flow – czym jest i jak sprawdzić jego wynik?

    Jak mierzyć poziom zaufania w sieci? Trust Flow – czym jest i jak sprawdzić jego wynik?

    Jak budować autorytet i zaufanie w sieci? Czym jest wskaźnik Domain Authority, Trust Flow i Citation Flow? Dlaczego są ważne w kontekście pozycjonowania?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.