DARMOWY AUDYT SEO

Co to jest pop up w marketingu?

6 min czytania
Co to jest pop up w marketingu?
Kategoria Marketing

Dla wielu będzie to niemałe zaskoczenie, jednak narzędzie, jakim jest pop up, to skuteczne rozwiązanie marketingowe. Pojawia się potrzeba, aby zdementować plotki na temat odstraszającego charakteru wyskakujących okienek i skoncentrować się na wynikających z tego korzyściach.

Wśród przedsiębiorców pojawiają się zwolennicy pop upów, którzy korzystają z ich potencjału w celach stricte zarobkowych. Za ich pośrednictwem są w stanie przedstawić pełną ofertę e-sklepu i zwiększyć przychody ze sprzedaży. Po narzędzie sięgają również, aby zasilić bazę kontaktów.

Jakie tajemnice skrywają wyskakujące okienka? Z iloma pop upami możesz mieć do czynienia? Odpowiadamy w artykule!

Spis treści:

Czy pop up to zło konieczne?

Każdy zna, ale nie wszyscy potrafią zdefiniować, czyli pop up co to takiego? Otóż są nimi pojawiające się okienka, które użytkownik spotyka tuż po wejściu na stronę WWW.

Jakie jest ich pierwotne przeznaczenie? Mają za zadanie pokazywać treści wymagane prawnie (m.in. ciasteczka, a w przypadku witryn z ograniczeniami przedstawiać prośbę o potwierdzenie wieku). To również, jak się okazuje, efektywny sposób promocji, którego rezultaty są widoczne gołym okiem.

Gdzie ulokowane są pop upy? Najczęściej pojawiają się na stronie głównej. Zamieszczane są na innych podstronach, choć mogą wyskoczyć również po dłuższym okresie bezczynności internauty.

Jaką formę przyjmują wspomniane okienka? Często są to informacje graficzne, wszelkiego rodzaju animacje bądź nagrania audiowizualne. Z pop upem możesz mieć przyjemność spotkać się, kiedy akceptujesz regulamin i pliki cookies, ewentualnie przechodzisz na witrynę z treściami przeznaczonymi wyłącznie dla dorosłych.

pop up Źródło: przykład pop upu ze strony https://www.zalando.pl

Typy pop upów

W zależności od tego, gdzie zostanie ulokowany pop up na stronie internetowej, wyróżniamy:

  • overlay – umiejscowione są samym środku witryny, tuż nad docelową treścią,
  • welcome mat – pojawiają w centralnym punkcie strony,
  • banery usytuowane w górnej części witryny,
  • slide-in – reklamy wyświetlane w prawym lub lewym segmencie platformy internetowej,
  • powiadomienia push – charakteryzują się małą formą okna i skondensowaną treścią. Na ich wyświetlanie trzeba udzielić zgody, a aprobata wiąże się z dostarczaniem użytkownikowi informacji o wszelkich zmianach wprowadzonych w witrynie.

Oprócz klasyfikacji pop upów pod kątem ich lokalizacji w witrynie cennym punktem odniesienia jest sposób ich funkcjonowania. Wówczas mówi się o okienkach wyskakujących w momencie:

  • wejścia użytkownika na stronę,
  • kliknięcia określonego pola, fotografii bądź odnośnika,
  • zescrollowania witryny przez użytkownika,
  • opuszczania zasobów strony.

Nie ma jednej reguły, która wskazywałaby na miejsce oraz częstotliwość implementacji pop upów. Warto uwzględnić zebrane przez nas porady, aby zyskać przewagę nad konkurencją.

Sprawdź: Co to jest algorytm Facebooka i jak działa?

Jak wykorzystywać pop upy w marketingu internetowym?

Dlaczego wokół pop upu zrobiono tyle szumu? Czy istnieją racjonalne pobudki do tego, aby demonizować to narzędzie marketingu? Istnieje kilka powodów, dla których ludzie źle odbierają wyskakujące okienka banerów.

Do głównych przyczyn niechęci względem tej formy promocji należą niewłaściwa konfiguracja i nietrafne dostosowanie reklamy do preferencji grupy docelowej. Choć trudno trafić w gusta potencjalnych klientów, to nie ma rzeczy niemożliwych dzięki dogłębnie przeprowadzonemu audytowi i weryfikacji potrzeb konsumentów.

Co jeszcze decyduje o sukcesie pop upów? Przede wszystkim jakość! Przyjmijmy, że zamieszczasz kilka banerów reklamowych na stronie głównej. Zakładamy, że masz dobre intencje, ponieważ chcesz trafić do większej grupy odbiorców i zakomunikować o dostępnych promocjach. Nie zdążyłeś przewidzieć jednak jednego… Stawiając na ilość, wprowadzasz chaos informacyjny, zamieszczone treści przestają być czytelne, a co więcej wzrasta irytacja czytelnika.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak pop upy wpływają na SEO?

Trudno doszukać się bezpośredniego wpływu pop upów na rezultaty pozycjonowanej strony WWW. Zaletą banerów reklamowych jest regularne informowanie o aktualnościach (promocjach, nowym asortymencie), co przekłada się na większe zaufanie Google względem zarządzanej platformy sprzedażowej.

Ponadto pop up wpływa na to, jak długo internauta przebywał na stronie internetowej. Często dzieje się tak, że w witrynach, którym towarzyszą wyskakujące okienka, wydłuża się czas przeglądania jej zawartości. W tym przypadku wyszukiwarka otrzymuje informację zwrotną, że strona jest użyteczna i zawiera content przydatny internaucie.

Czy nadmiar pop upów może zaszkodzić wynikom wyszukiwania?

Wujek Google bacznie obserwuje działania w sieci. Niechętnie spogląda na praktykę umieszczania banerów promocyjnych tam, gdzie popadnie. Ich przesyt może wpłynąć na spadki w rankingu wyszukiwarki.

Zaleca się, aby przemyśleć rolę pop upu na stronie i zdecydować się na wybór najlepszego miejsca. Uporządkowana struktura banerów promocyjnych pozytywnie wpłynie na całościowy odbiór tworzonych komunikatów.

Pop upy a urządzenia mobilne

O tym, że strona internetowa powinna być responsywna, wiadomo nie od dziś. Pop upy niekoniecznie okazują się najlepszym pomysłem, jeżeli w grę wchodzą smartfony i tablety. Użytkownicy sprzętu mobilnego mają problem z wnikliwą lekturą zamieszczonej treści. Powodem są okienka promocyjne, które często niefortunnie zasłaniają większy obszar odwiedzanej witryny. Pojawiają się również trudności w zamknięciu platformy, a to z kolei zniechęca internautów do ponownych odwiedzin.

Tempo wczytywania się strony

Determinantem korzystania z pop upów na stronie może okazać się szybkość działania witryny internetowej. Zweryfikuj, czy po implementacji okienka reklamowego witryna wczytuje się z taką samą szybkością, jak przedtem. Niestety, ale nikt nie będzie cierpliwie czekał na całkowite załadowanie się strony WWW.

Język korzyści zawsze na czasie

Udało Ci się przykuć uwagę swojego odbiorcy? To teraz pora na to, aby zaktywizować go do podjęcia konkretnej decyzji zakupowej! Dobrym pomysłem będzie stworzenie krótkiego, lecz chwytliwego tekstu w towarzystwie ciekawej grafiki.

Używaj sugestywnych zwrotów i odpowiadaj na potrzeby klientów. Użytkownicy często odwiedzają stronę w celu poszukiwania określonych rozwiązań lub chcąc rozwiać pewne wątpliwości. Przedstaw gotowe pomysły, inspiracje i podsuwaj podpowiedzi w postaci Twojej oferty.

Sprawdź: Sprawdź, czym jest growth hacking

Krótkie podsumowanie

Czy pop up to dobre rozwiązanie dla Twojego e-sklepu? To zależy od wielu czynników, dlatego przed wdrożeniem banerów reklamowych na stronie sprzedażowej warto przetestować kilka opcji. Wystarczy, że sięgniesz po testy A/B, które rozwieją wątpliwości dotyczące wpływu pop upów na współczynnik konwersji. Testuj, sprawdzaj, analizuj i wysuwaj wnioski!

Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest lokowanie produktu?
Czym jest lokowanie produktu?
Ukryta reklama przekazująca wartości marki, produktów lub usług to skuteczne narzędzie marketingowe. Na czym polega ta forma promocji? Co ją wyróżnia?
Jak analizować statystyki na Facebooku?
Jak analizować statystyki na Facebooku?
Chcesz zwiększyć zasięg i rozwinąć swoją markę na Facebooku? Sprawdź, jak analizować statystyki i wyciągać z nich pomocne wnioski!
InPost skasował sasina, czyli o polityce na firmowych social mediach
InPost skasował sasina, czyli o polityce na firmowych social mediach
Co można, a czego nie można markom w social mediach? I kto w ogóle o tym decyduje? Sprawdź nasze case study największych internetowych afer ostatnich miesięcy.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę