Co to jest pozycjonowanie? Na czym polega SEO?

Co to jest pozycjonowanie? Na czym polega SEO?

CoWomen/pexels.com

Skutecznie realizowane działania marketingowe mają coraz większe znaczenie dla sukcesu komercyjnego, więc warto wiedzieć, co to jest SEO. Pozwala to podejmować znacznie lepsze decyzje w kontekście doboru takich narzędzi marketingu internetowego, które są w stanie przynosić oczekiwane efekty. Odpowiednie dysponowanie budżetem marketingowym pozwala na znacznie lepszy wybór sposobu promowania witryny.

Strona firmowa pozwala na promowanie działalności przedsiębiorstwa, budowanie marki, a także sprzedaż produktów i usług. Natomiast skuteczne pozyskiwanie klientów w Internecie wymaga realizowania odpowiednich działań marketingowych. Obejmuje to reklamę, pozycjonowanie, SEO. Wybór odpowiednich metod ma kluczowe znaczenie z punktu widzenia tego, jakie wyniki się uzyska. Zatem ważne jest, aby dokładnie wiedzieć, co to jest pozycjonowanie stron i SEO.

Co to jest SEO i jak można je wykorzystać?

Gdy planuje się działania marketingowe związane ze stroną internetową firmy, wówczas istotne jest, aby wiedzieć co to SEO. Pozwala to stosować takie strategie marketingowe, które pozwalają na skuteczne poprawienie widoczności witryny. SEO to zestaw działań, które mają zapewnić optymalizację strony pod kątem wymagań, które stawiają wyszukiwarki internetowe. W polskiej przestrzeni Internetu kluczowe znaczenie ma Google, która ma nawet 98% rynku. Przygotowanie witryny w sposób, który zapewnia pozytywne oceny ze strony algorytmów tej wyszukiwarki bezpośrednio, przekłada się na to, jak duży ruch będzie można generować na stronie internetowej. Bez dobrze przeprowadzonej optymalizacji trudno sobie wyobrazić, że wydatki na pozycjonowanie, czy reklamę będą efektywne.

Jak zoptymalizować stronę internetową?

Wiedząc, na czym polega SEO, można zlecić agencji marketingowej lub samodzielnie przeprowadzić optymalizację witryny. Prawidłowo zrealizowana pozwala usunąć błędy techniczne, a także skonstruować prawidłową architekturę informacji. Gdy strona internetowa jest właściwie przygotowana pod kątem wymagań Google, wówczas roboty indeksujące treść nie będą napotykać problemów. Witryny, które mają błędy techniczne, utrudniają uzyskanie informacji, które następnie będą pojawiać się w wynikach wyszukiwania.

Do błędów technicznych, które często występują na stronie, a które trzeba usunąć, można zaliczyć:

  • niepoprawną strukturę nagłówków,
  • brak atrybutów alt przy grafice,
  • duża ilość niepotrzebnego kodu,
  • niewłaściwe formatowanie treści.

Natomiast usunięcie takich problemów ze strony to dopiero pierwszy etap skutecznej optymalizacji. Jeśli witryna ma się wyświetlać na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, kluczowe jest, aby odpowiednio się prezentowała i miała treść z właściwie wyselekcjonowanymi słowami kluczowymi. Na takie frazy serwis internetowy będzie następnie pojawiał się w wyszukiwarce.

Optymalizacja treści na stronie internetowej opiera się na:

  • wyborze słów kluczowych,
  • przygotowaniu wartościowej treści,
  • wykorzystaniu różnych rodzajów treści,
  • usuwaniu duplikatów treści.

Wiedząc, co to jest SEO, można znacznie lepiej zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne jest to, aby treść była właściwie prezentowana. Kluczowe jest, aby witryna była użyteczna. Oznacza to możliwość wygodnego wyszukiwania informacji przez odbiorców. Im bardziej przejrzyste są interfejs i szata graficzna, tym znacznie łatwiej jest wyszukiwać konkretne elementy serwisu internetowego. Natomiast każdy tekst, który znajdzie się na podstronach, powinien być prawidłowo sformatowany. Struktura treści powinna opierać się na wykorzystaniu odpowiedniej długości paragrafów. Dla ułatwienia zapoznania się z kluczowymi informacjami warto korzystać z wypunktowanych list.

Natomiast obecnie coraz większe znaczenie zyskują takie formy prezentowania treści jak:

  • pomocne grafiki,
  • treści w formie video.

Grafiki zapewniają możliwość zaprezentowania kluczowych informacji w formie obrazkowej. To przystępny sposób dla szybkiego zapoznania się między innymi z danymi, które będą prezentowane w treści. Natomiast filmy doskonale sprawdzą się, gdy trzeba zaprezentować treści poradnikowe. W tej formie są one łatwo przyswajalne.

Na czym polega SEO poza stroną?

Działania związane z SEO nie ograniczają się wyłącznie do tego, co wykonuje się bezpośrednio na stronie internetowej. Definicja tego, co to SEO wskazuje, że są to wszystkie sposoby optymalizowania treści. Obejmuje to również to, co wykonywane jest poza witryną. Wykorzystanie odpowiedniej struktury informacji o firmie, które będą pojawiać się w różnych miejscach Internetu, to sposób, aby budować pozycję strony. W tym celu wykorzystuje się między innymi różne rodzaje linków, które różnią się mocą, czyli tym jak pozytywnie wpływają na ocenę witryny w Google. Odpowiednio przygotowana struktura odnośników z informacjami o firmie ma znaczenie z punktu widzenia tego, jak skutecznie serwis firmowy będzie pozyskiwał odbiorców. Równocześnie można ograniczyć ryzyko związane z negatywną oceną witryny przez algorytmy wyszukiwarki. Zdarza się, to gdy struktura linków prowadzących do niej nie prezentuje się w naturalny sposób. Zatem ważne jest, aby zadbać o prawidłowy sposób pozyskiwania odnośników.


Źródło: Andrea Piacquadio/pexels.com

Jak wykorzystać i co to jest pozycjonowanie stron?

Planując działania marketingowe w Internecie, warto wiedzieć, co to jest pozycjonowanie stron. Jest to szersze pojęcie w stosunku do SEO.

Obejmuje wszelkie działania, które mają na celu poprawienie wyników serwisu internetowego z punktu widzenia:

  • konwersji,
  • liczby odwiedzin.

Rosnąca konkurencja w poszczególnych branżach w Internecie sprawia, że bez profesjonalnych, kompleksowych działań z zakresu marketingu trudno wyobrazić sobie sukces komercyjny. Działanie pozycjonujące stron jednym z istotnych sposobów na budowanie pozycji strony firmowej. To między innymi wykorzystanie narzędzi SEO, aby stworzyć przyjazną użytkownikom witrynę. Jednak równie istotne jest tworzenie treści, która umieszczana jest na stronie internetowej i w Internecie. Wykorzystanie odpowiednich portali pozwala pozyskać nowych odbiorców.

Zwiększenie ruchu na stronie internetowej może przekładać się bezpośrednio na:

  • zwiększenie rozpoznawalności firmy,
  • budowę silnej marki,
  • zwiększenie sprzedaży.

Skuteczne wykorzystanie marketingu internetowego wymaga wiedzy, co to pozycjonowanie. Pozwala to podejmować znacznie lepsze decyzje dotyczące samodzielnego realizowania konkretnych działań na stronie internetowej, jak i też korzystania z usług odpowiednio wyselekcjonowanych agencji SEO. Realizacja bardziej rozbudowanych działań marketingowych wymaga skorzystania z usług profesjonalistów.

Firmy zajmujące się pozycjonowaniem mogą zapewnić:

  • dobór trafnych słów kluczowych,
  • pozyskanie linków zewnętrznych,
  • przygotowanie dobrej jakości materiałów.

Kluczem dla efektywnego realizowania pozycjonowania stron internetowych, jest tworzenie wartościowej dla użytkowników treści. Nie ma znaczenia, czy będzie ona umieszczana bezpośrednio na witrynie, czy też na portalach, z których będzie się pozyskiwało ruch. Jakość treści jest oceniana przez roboty indeksujące Google. Odpowiednio skonstruowane artykuły mają lepsze wyniki w algorytmie wyszukiwarki. W ten sposób taka treść wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania. Pozwala to skutecznie pozyskać odbiorców.

Jak tworzyć interesujące treści?

Treści tworzone pod pozycjonowanie stron internetowych muszą z jednej strony zawierać przydatne informacje, a z drugiej strony słowa kluczowe. W ten sposób artykuły są interesujące dla czytelnika, jak i też dobrze indeksowane przez roboty Google. Wybranie odpowiednich słów kluczowych do umieszczenia w konkretnym artykule wymaga przeprowadzenia analiz. Pozwala to wyselekcjonować takie frazy, które będą w stanie przynieść najlepsze rezultaty.

W zależności od potrzeb firmy wykorzystać można frazy:

  • ogólne,
  • z długim ogonem,
  • lokalne.

Słowa kluczowe, które są ogólnymi hasłami, są najbardziej konkurencyjne. Wiele firm pozycjonuje swoje serwisy internetowe z wykorzystaniem takich słów kluczowych. Zatem wiedząc, co to jest pozycjonowanie stron, można od razu zdać sobie sprawę, że działania wykorzystujące ogólne frazy są bardzo kosztowne. Z tego powodu realizowanie wyłącznie takiego marketingu internetowego nie jest wskazane dla małych, czy średnich firm. Rzadko dysponują one takim budżetem, który pozwala na skuteczne działania pozycjonujące z wykorzystaniem ogólnych słów kluczowych. Takie firmy mogą wykorzystać frazy z długim ogonem. To bardziej rozbudowane hasła, które stworzone są z kilku słów. W ten sposób pozwalają dokładniej opisać produkt, czy usługę, a równocześnie są mniej konkurencyjne. Realizowanie pozycjonowania z wykorzystaniem takich fraz będzie generowało mniejsze wydatki. Natomiast lokalne przedsiębiorstwa mogą zdecydować się na frazy lokalne. To takie hasła, które zawierają lokalizację. Pozwala to powiązać produkty, czy usługi z konkretnym miejscem, gdzie działalność prowadzi firma.

Lokalizacja w słowach kluczowych pod pozycjonowanie może dotyczyć między innymi:

  • dzielnicy,
  • miejscowości,
  • regionu.

Klienci, którzy wypisują takie hasła do wyszukiwarki od razu wiedzą, że konkretna działalność gospodarcza jest dostępna wyłącznie w wybranych lokalizacjach. Ogranicza to sytuację, gdy generuje się taki ruch na stronie lokalnej firmy, który nie będzie przekładał się na sprzedaż. Zatem lokalne pozycjonowanie może być z jednej strony bardziej efektywne dla mniejszych firm, a z drugiej strony jest ono, także mniej kosztowne.

W jakiej formie powinny przygotowane być treści, które warto publikować?

Interesująca treść może być prezentowana w różnorodny sposób. Obecnie coraz bardziej popularne staje się wykorzystanie filmów prezentowanych na stronie firmowej, a także portalach społecznościowych. Taka forma prezentowania informacji doskonale sprawdzi się przy poradnikach.

Natomiast artykuły tworzone na potrzeby witryny firmowej, czy pod pozycjonowanie powinny być:

  • wyczerpujące temat,
  • przejrzyste,
  • unikalne,
  • bezbłędne.

Gdy sprawdza się informacje, co to jest pozycjonowanie stron, można od razu zorientować się, jak dużą wagę przykłada się do jakości prezentowanych informacji. Wynika to bezpośrednio z wymagań Google. Unikalna, wyczerpująca temat i ciekawa treść jest dobrze oceniana przez roboty indeksujące, ale także przez odbiorców.

Jak zdobywać linki?

Ostatnim elementem każdego, skutecznego prowadzenia działań pozycjonerskich strony internetowej jest zdobycie wartościowych linków. To takie odnośniki, które pochodzą z serwisów, które mają dobre wskaźniki w Google. Im są one lepsze, tym strona internetowa więcej zyska. Odpowiednia struktura odnośników mających różne oceny w Google, a także wykorzystanie linków zewnętrznych i wewnętrznych pozwala uzyskać oczekiwane wyniki w dłuższym okresie.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest konwersja? Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

    Czym jest konwersja? Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

    Efektywna sprzedaż ma kluczowe znaczenie dla sklepów internetowych. Jakie działania należy wdrożyć, aby móc uzyskać najlepsze możliwe wyniki konwersji?
    Mała zmiana, znacząca poprawa SEO! Zastosuj znacznik schematu do artykułu

    Mała zmiana, znacząca poprawa SEO! Zastosuj znacznik schematu do artykułu

    Dowiadujesz się, że SEO ulega poprawie, z chwilą, gdy zastosujesz schemat na stronie. Decydujesz się na jego dodatnie – a tutaj… Kod. Czy to powód aby się poddawać?
    Dlaczego pisanie treści na stronie internetowej jest ważne dla SEO?

    Dlaczego pisanie treści na stronie internetowej jest ważne dla SEO?

    Chciałbyś trafiać do większej ilości odbiorców, ale nie wiesz jak możesz to osiągnąć? Najwyższa pora skupić się na swojej treści!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.