DARMOWY AUDYT SEO

Co to jest ReCAPTCHA?

Co to jest ReCAPTCHA?

Tima Miroshnichenko/pexels.com

Czy przypominasz sobie sytuację, kiedy podczas rejestracji w e-sklepie poddawano Cię weryfikacji? Być może musiałeś zaznaczyć pole typu: “Nie jestem robotem” bądź przepisać treść zamieszczoną na nieco zniekształconym obrazie. Tak w praktyce wygląda ReCAPTCHA.

Z czym jeszcze związane jest to pojęcie? Dlaczego tak ważna jest implementacja wskazanego rozwiązania w witrynie internetowej? Jak zabrać się za wdrażanie zabezpieczenia na stronie? Niebawem przekonasz się sam!

Definicja ReCAPTCHA

Czym jest Google ReCAPTCHA? To darmowe narzędzie oferowane przez Google. Jego zasadniczym celem jest odróżnienie działań botów od ludzkich praktyk. Chroni stronę przed spamem, czyli rozprzestrzenianiem w sieci niechcianych treści. Roboty spamowe okazują się coraz sprytniejsze, a dowodem na to są masowo zamieszczane komunikaty reklamowe swoich zleceniodawców. Z konsekwencjami ich działań można spotkać się w formularzach kontaktowych, sekcjach komentarzy oraz innych interaktywnych obszarach witryny.

ReCAPtcha wykrywa wszystkie odbiegające od normy zachowania internautów na stronie oraz jest w stanie zweryfikować normalny ruch w witrynie. Formą potwierdzenia bycia realnym użytkownikiem sieci jest zaznaczenie wariantu “Nie jestem robotem”. Niepewność w określeniu tożsamości internauty rozwiewa wygenerowany kod reCAPTCHA. Najczęściej są to obrazki, a zadaniem “gościa” odwiedzającego stronę jest wybór wszystkich fotografii według określonego wzorca.

Atutem systemu jest jego niezawodność. Wujek Google gromadzi dane dotyczące każdego, kto kliknie pole zaprzeczające bycia robotem. Gdyby zebrać wszystkie informacje zebrane przez wyszukiwarkę, można by stworzyć konkretny profil użytkownika.

Historia reCAPTCHA

Wraz z biegiem czasu reCAPTCHA podlegała gruntownym modyfikacjom. Historia narzędzia zabezpieczającego wskazuje na skalę wdrożonych zmian.

Najstarsza wersja nie podlega już wsparciu technicznemu. Kolejna, a zarazem najbardziej rozpoznawalna opcja bazuje na wyborze przez użytkowników zestawu odpowiednich grafik (np. kafelków przedstawiających dany przedmiot).

ReCAPTCHA Invisible to wariant częściowo widoczny w witrynie internetowej. W przypadku przypuszczenia o obecności robota naśladującego ludzkie zachowanie na stronie użytkownik dodatkowo proszony jest o zaznaczenie symbolu “fajki”.

Najnowsza, trzecia wersja, jest najsilniej rekomendowana, a od pozostałych odróżnia ją zupełna niewidoczność. Niestety całkowity sposób jej działania pozostaje tajemnicą. Wiadomo jednak, że poddaje ocenie ryzyko zachowania użytkowania bądź bota za pośrednictwem analizy ruchu. Brak wyczerpujących informacji na temat pracy zabezpieczeń to celowe zagranie Google. Oszuści podszywający się pod realnych internautów nie są w stanie ocenić, kiedy mogą spodziewać się reakcji na ich złowrogie, spamerskie działanie.

Korzyści z implementacji systemu reCAPTCHA

Czy warto sięgnąć po zabezpieczenie reCAPTCHA? Z pewnością tak! Do zbioru zalet wynikających z implementacji systemu, należą:

  • ochrona witryn internetowych przed niepożądanymi praktykami spamowania i konsekwencjami złośliwego oprogramowania,
  • realne wyniki ankiet przekierowywane przez formularze,
  • większa pewność odnośnie tego, że formularze wypełniane są przez rzeczywistych klientów, a nie roboty.

Skorzystanie z potencjału weryfikacji antyspamowej podczas składania zamówień bądź przy rejestracji przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa realizowanych zakupów oraz transakcji w Internecie.

Jest jednak pewne “ale”, o którym powinieneś wiedzieć przy wdrażaniu systemu reCAPTCHA. Rozwiązanie może obciążać serwery, dlatego należy mierzyć siły na zamiary i sprawdzić możliwości techniczne strony.

Przetestuj, czy przy użyciu opisywanego zabezpieczenia witryna wciąż ładuje się takim samym tempem, jak wcześniej. Problemy dotyczące wyświetlania wszystkich elementów na stronie mogą stanowić dużą przeszkodę w komfortowym przeglądzie jej zawartości przez internautów.

Postaraj się wypracować alternatywne rozwiązanie, które pozwoli Ci na zastosowanie rozwiązania reCAPTCHA. To nie tylko wartościowe zabezpieczenie platformy przed spamem, ale gwarancja bezpiecznej przestrzeni dla użytkownika.

Sprawdź: Funkcje, które powinien zawierać każdy sklep e-commerce, aby zwiększyć sprzedaż

Jak uruchomić reCAPTCHA?

Przed włączeniem systemu zabezpieczającego w witrynie internetowej czeka Cię wygenerowanie klucza, zarówno publicznego, jak i prywatnego. W tym celu kieruj się następującymi wskazówkami:

  • Zaloguj się do serwisu Google. Jeżeli nie posiadasz konta, koniecznie się zarejestruj.
  • Następnie przejdź na stronę: https://www.google.com/recaptcha.
  • Kliknij “v3 Admin Console”, potem symbol “+” oznaczający dodanie witryny.
  • Uzupełnij formularz, na który składają etykieta, typ reCAPTCHA, domena sklepu oraz adres e-mail.
  • Przeczytaj regulamin, zaakceptuj i prześlij dane.
  • Wyświetlą Ci się dwa klucze: publiczny i prywatny. Pod żadnym pozorem nie zamykaj okna karty.

Teraz możesz przejść do uruchomienia systemu reCAPTCHA na zarządzanej przez siebie stronie WWW. Wystarczy, że skopiujesz kod bezpośrednio do kodu strony. Brak doświadczenia i nieumiejętna ingerencja w kod strony mogą negatywnie wpłynąć na funkcjonalność witryny.

Korzystasz z oprogramowania WordPress przeznaczonego do zarządzania treścią? Po wyszukaniu odpowiednich wtyczek oraz ich instalacji cały proces przebiegnie w sposób całkowicie automatyczny. Czasami jednak lepiej dmuchać na zimne i skorzystać z doradztwa ekspertów.

Słowo na koniec

Bezproblemowe włączenie systemu reCAPTCHA to przekonujący argument, aby wdrożyć go na stronie WWW, zwłaszcza jeżeli znajduje się na niej formularz kontaktowy. Prowadząc e-sklep, bezpieczeństwo Twoich klientów stanowi priorytet. Warto o tym pamiętać.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 2

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak linkowanie zewnętrzne wpływa na stronę internetową?
    Jak linkowanie zewnętrzne wpływa na stronę internetową?
    Linkowanie zewnętrzne jest ważnym czynnikiem rankingowym wyszukiwarek, dlatego należy wiedzieć, jak poprawnie stosować linki w treściach na stronie.
    Tworzenie zaplecza SEO – na czym to polega?
    Tworzenie zaplecza SEO – na czym to polega?
    Linki zwrotne są jednym z ważniejszych czynników rankingowych dla Google. Nie funkcjonują jednak w pełni samodzielnie. Ważne jest zaplecze SEO.
    Indeksacja domeny – jak regularnie sprawdzać postępy?
    Indeksacja domeny – jak regularnie sprawdzać postępy?
    Aby proces pozycjonowania był efektywny, w pierwszej kolejności należy zadbać o indeksację domeny. Na czym to polega? Jak sprawdzać postępy?

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę