DARMOWY AUDYT SEO

Co to jest reklama PPC?

4 min czytania
Co to jest reklama PPC?
Kategoria Marketing

Reklama PPC to obok pozycjonowania najważniejszy kanał marketingu cyfrowego. Z takiej formy promocji korzystają obecnie miliony firm na całym świecie – niezależnie od branży i możliwości finansowych. Z jej skutecznością nie można dyskutować. Reklama w tym modelu pozwala precyzyjnie docierać do potencjalnych klientów, jej koszt w pewnym stopniu zależy od reklamodawcy, a co najważniejsze – efekty widoczne są niemal natychmiast.

Na czym polega PPC reklama? Co to jest wynik jakości? Ile kosztuje wdrożenie takiej strategii? Podpowiadamy!

Spis treści:

PPC reklama – co to jest?

Reklama PPC (Pay Per Click) to reklama rozliczana za kliknięcie użytkownika. Jej nadawca nie ponosi kosztów za samo wyświetlenie – płaci tylko, gdy użytkownik kliknie reklamę, czyli poprzez promowany link przejdzie do strony docelowej. Może ona przybrać postać sponsorowanego linku – wtedy wyświetla się na czołowych miejscach w wynikach wyszukiwania, ale także grafiki czy wideo wyświetlanych w Google Display Network, czyli w sieci reklamowej, do której należą ponad 2 miliony zewnętrznych serwisów.

Obecnie najpopularniejsza jest PPC reklama Google, czyli utworzona za pomocą systemu =Google Ads. Jednak w takim modelu możesz rozliczać się za reklamy również na portalach społecznościowych (Facebook, LinkedIn). Działają one podobnie, jednak różnicą jest obszar wyświetlania komunikatu.

Sprawdź: Co zrobić z porzuconymi koszykami na platformie Shoper?

Jak działa reklama PPC w Google Ads?

Korzystając z wyszukiwarki Google, bardzo łatwo można zauważyć, że miejsce na linki sponsorowane jest ograniczone. Tak samo wygląda to w sieci reklamowej. A skoro miliony firm korzystają z PPC reklamy, Google musi w jakiś sposób ustalać, kto ma pierwszeństwo. Za to odpowiedzialny jest system aukcyjny, który działa w czasie rzeczywistym – ustala pozycję reklam, gdy użytkownik wpisze przypisane do nich słowo kluczowe.

Istotny jest przede wszystkim ranking PPC reklamy. Co to jest? To wartość służąca do określania pozycji. Składają się na nią:

  • maksymalna stawka CPC (Cost Per Click) – maksymalna kwota, jaką chcesz zapłacić za jedno kliknięcie;
  • wynik jakości reklamy – określany jest na podstawie trafności reklamy, jakości strony docelowej i współczynnika klikalności;
  • oczekiwany wpływ rozszerzeń.

Warto wspomnieć, że system Google Ads w czasie rzeczywistym ustala ranking PPC reklamy. Cena za kliknięcie oraz jakość komunikatu analizowane są za każdym razem, gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarce przypisane do kampanii słowo kluczowe. Dlatego pozycja reklamy może zmienić się w zależności od jej jakości w danym momencie.

Komu wyświetla się reklama? Linki sponsorowane trafiają do użytkownika na podstawie słów kluczowych przypisanych do danej kampanii. Jednak system pozwala na precyzyjne określenie grupy odbiorców np. ze względu na płeć, wiek, status społeczny, lokalizację, zainteresowania.

Natomiast w sieci reklamowej oprócz wyświetlania banerów na podstawie słów kluczowych, możliwe jest także kierowanie ich na konkretny adres URL lub na serwisy podobne tematycznie do przypisanych do reklamy słów kluczowych.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Ile kosztuje reklama PPC?

Nie można jednoznacznie określić, ile kosztuje PPC reklama, cena uzależniona jest przede wszystkim od stawki CPC. Całkowity budżet na kampanię możesz natomiast ustalić samodzielnie. Niektóre firmy przeznaczają na to kilkaset złotych miesięcznie, inne nawet kilkadziesiąt tysięcy.

Jeśli Twój budżet to 1000 zł, a stawka za jedno kliknięcie wynosi 1,50 zł, to możliwe będzie wygenerowanie ok. 666 kliknięć. Gdy budżet się wyczerpie, reklama PPC po prostu przestanie się wyświetlać.

Ważne jest jednak to, że ustalając maksymalną stawkę CPC, trzeba brać pod uwagę działania konkurencji. Jeśli inne firmy zaproponują więcej niż Ty, Twoje szanse na udział w wyświetleniach spadną. Warto wspomnieć, że rzeczywisty koszt kliknięcia jest zazwyczaj niższy niż Twoja maksymalna stawka. To dlatego, że system pobiera tylko taką kwotę, która potrzebna jest do osiągnięcia wymaganego rankingu PPC reklamy. Cena zależy przede wszystkim od konkurencji, branży, popularności słów kluczowych oraz jakości reklamy.

Na konkurencję nie masz wpływu, jednak o jakość reklamy możesz zadbać. Jeśli chcesz płacić mniej, twórz wartościowe, atrakcyjne i angażujące komunikaty, a także zwróć uwagę na jakość strony, do której prowadzą.

Sprawdź: Jak zwiększyć konwersję w e-commerce dzięki Marketing Automation? 6 przydatnych wskazówek

Największe zalety reklamy PPC

PPC reklama Google to jeden z najskuteczniejszych i jednocześnie najczęściej wybieranych sposobów na pozyskiwanie klientów w internecie. Reklamodawca sam decyduje, jaką kwotę miesięcznie chce przeznaczać na działanie reklamy, dlatego z takiej strategii mogą korzystać nawet te firmy, które nie dysponują dużym budżetem.

Jednak kontrola nad budżetem to nie wszystko. Do innych zalet reklamy PPC zaliczyć można:

  • elastyczność w tworzeniu komunikatów,
  • szeroki zasięg,
  • łatwe mierzenie efektywności,
  • kierowanie przekazu tylko do wybranych osób,
  • natychmiastowe efekty.
iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 5

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Wady i zalety reklamy internetowej
Wady i zalety reklamy internetowej
Reklama internetowa to obecnie najważniejszy sposób promocji usług i produktów. Wysoka skuteczność wiąże się zarówno z wieloma zaletami, jak i wadami – warto rozważyć wszystkie z nich przed opracowaniem strategii.
Najlepsza nazwa kanału YouTube – jaką wybrać i dlaczego jest tak ważna?
Najlepsza nazwa kanału YouTube – jaką wybrać i dlaczego jest tak ważna?
Chcesz zmienić nazwę kanału YouTube, ale nie wiesz jak? Dobrze trafiłeś! W tym artykule dowiesz się, jak to zrobić.
TOP 7 narzędzi marketingowych, które musisz znać
TOP 7 narzędzi marketingowych, które musisz znać
Specjaliści przygotowujący strategię kampanii reklamowej koncentrują się na działaniach analitycznych. Potrzebują wówczas odpowiednich narzędzi. Jakich?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie