DARMOWY AUDYT SEO

Co to jest reklama PPC?

Co to jest reklama PPC?

Will Francis / pexels.com

Reklama PPC to obok pozycjonowania najważniejszy kanał marketingu cyfrowego. Z takiej formy promocji korzystają obecnie miliony firm na całym świecie – niezależnie od branży i możliwości finansowych. Z jej skutecznością nie można dyskutować. Reklama w tym modelu pozwala precyzyjnie docierać do potencjalnych klientów, jej koszt w pewnym stopniu zależy od reklamodawcy, a co najważniejsze – efekty widoczne są niemal natychmiast.

Na czym polega PPC reklama? Co to jest wynik jakości? Ile kosztuje wdrożenie takiej strategii? Podpowiadamy!

PPC reklama – co to jest?

Reklama PPC (Pay Per Click) to reklama rozliczana za kliknięcie użytkownika. Jej nadawca nie ponosi kosztów za samo wyświetlenie – płaci tylko, gdy użytkownik kliknie reklamę, czyli poprzez promowany link przejdzie do strony docelowej. Może ona przybrać postać sponsorowanego linku – wtedy wyświetla się na czołowych miejscach w wynikach wyszukiwania, ale także grafiki czy wideo wyświetlanych w Google Display Network, czyli w sieci reklamowej, do której należą ponad 2 miliony zewnętrznych serwisów.

Obecnie najpopularniejsza jest PPC reklama Google, czyli utworzona za pomocą systemu =Google Ads. Jednak w takim modelu możesz rozliczać się za reklamy również na portalach społecznościowych (Facebook, LinkedIn). Działają one podobnie, jednak różnicą jest obszar wyświetlania komunikatu.

Sprawdź: Wskaźniki efektywności marketingu – jak mierzyć?

Jak działa reklama PPC w Google Ads?

Korzystając z wyszukiwarki Google, bardzo łatwo można zauważyć, że miejsce na linki sponsorowane jest ograniczone. Tak samo wygląda to w sieci reklamowej. A skoro miliony firm korzystają z PPC reklamy, Google musi w jakiś sposób ustalać, kto ma pierwszeństwo. Za to odpowiedzialny jest system aukcyjny, który działa w czasie rzeczywistym – ustala pozycję reklam, gdy użytkownik wpisze przypisane do nich słowo kluczowe.

Istotny jest przede wszystkim ranking PPC reklamy. Co to jest? To wartość służąca do określania pozycji. Składają się na nią:

  • maksymalna stawka CPC (Cost Per Click) – maksymalna kwota, jaką chcesz zapłacić za jedno kliknięcie;
  • wynik jakości reklamy – określany jest na podstawie trafności reklamy, jakości strony docelowej i współczynnika klikalności;
  • oczekiwany wpływ rozszerzeń.

Warto wspomnieć, że system Google Ads w czasie rzeczywistym ustala ranking PPC reklamy. Cena za kliknięcie oraz jakość komunikatu analizowane są za każdym razem, gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarce przypisane do kampanii słowo kluczowe. Dlatego pozycja reklamy może zmienić się w zależności od jej jakości w danym momencie.

Komu wyświetla się reklama? Linki sponsorowane trafiają do użytkownika na podstawie słów kluczowych przypisanych do danej kampanii. Jednak system pozwala na precyzyjne określenie grupy odbiorców np. ze względu na płeć, wiek, status społeczny, lokalizację, zainteresowania.

Natomiast w sieci reklamowej oprócz wyświetlania banerów na podstawie słów kluczowych, możliwe jest także kierowanie ich na konkretny adres URL lub na serwisy podobne tematycznie do przypisanych do reklamy słów kluczowych.

Ile kosztuje reklama PPC?

Nie można jednoznacznie określić, ile kosztuje PPC reklama, cena uzależniona jest przede wszystkim od stawki CPC. Całkowity budżet na kampanię możesz natomiast ustalić samodzielnie. Niektóre firmy przeznaczają na to kilkaset złotych miesięcznie, inne nawet kilkadziesiąt tysięcy.

Jeśli Twój budżet to 1000 zł, a stawka za jedno kliknięcie wynosi 1,50 zł, to możliwe będzie wygenerowanie ok. 666 kliknięć. Gdy budżet się wyczerpie, reklama PPC po prostu przestanie się wyświetlać.

Ważne jest jednak to, że ustalając maksymalną stawkę CPC, trzeba brać pod uwagę działania konkurencji. Jeśli inne firmy zaproponują więcej niż Ty, Twoje szanse na udział w wyświetleniach spadną. Warto wspomnieć, że rzeczywisty koszt kliknięcia jest zazwyczaj niższy niż Twoja maksymalna stawka. To dlatego, że system pobiera tylko taką kwotę, która potrzebna jest do osiągnięcia wymaganego rankingu PPC reklamy. Cena zależy przede wszystkim od konkurencji, branży, popularności słów kluczowych oraz jakości reklamy.

Na konkurencję nie masz wpływu, jednak o jakość reklamy możesz zadbać. Jeśli chcesz płacić mniej, twórz wartościowe, atrakcyjne i angażujące komunikaty, a także zwróć uwagę na jakość strony, do której prowadzą.

Sprawdź: Co to jest FAQ schema i jak wdrożyć je na stronę?

Największe zalety reklamy PPC

PPC reklama Google to jeden z najskuteczniejszych i jednocześnie najczęściej wybieranych sposobów na pozyskiwanie klientów w internecie. Reklamodawca sam decyduje, jaką kwotę miesięcznie chce przeznaczać na działanie reklamy, dlatego z takiej strategii mogą korzystać nawet te firmy, które nie dysponują dużym budżetem.

Jednak kontrola nad budżetem to nie wszystko. Do innych zalet reklamy PPC zaliczyć można:

  • elastyczność w tworzeniu komunikatów,
  • szeroki zasięg,
  • łatwe mierzenie efektywności,
  • kierowanie przekazu tylko do wybranych osób,
  • natychmiastowe efekty.
Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Sposoby na reklamę firmy budowlanej w internecie
    Sposoby na reklamę firmy budowlanej w internecie
    Internet daje szerokie możliwości w zakresie promocji nawet lokalnym firmom budowlanym. Sprawdź, jakie metody uwzględnić w swojej strategii marketingowej!
    Czy Twoja firma potrzebuje doradztwa cyfrowego?
    Czy Twoja firma potrzebuje doradztwa cyfrowego?
    Prowadzisz stronę internetową i zależy Ci na wypromowaniu jej w internecie? Sprawdź, jak pomóc Ci w tym może współpraca z agencją cyfrową.
    Jak określać cele marketingowe przedsiębiorstwa?
    Jak określać cele marketingowe przedsiębiorstwa?
    Poznaj cele działań marketingowych i dowiedz się, w jaki sposób zaplanować kolejne kroki w strategii. Czytaj dalej.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę