Co to jest reklama wizualna?

Co to jest reklama wizualna?

Negative Space/pexels.com

Trudno wyobrazić sobie sytuację, w której konsument decyduje się na zakup produktu wyłącznie na podstawie skondensowanego opisu. Współczesny klient ceni sobie konkretne informacje a przy tym ilustracje, które pozwalają zobaczyć, jak rzeczywiście wygląda oferowany asortyment.

Prawidłowo opracowana strategia promocyjna pozwala wygrać walkę o pozycję rynkową w danej branży. Największą skutecznością odznacza się reklama wizualna. Jaki potencjał w niej drzemie oraz na czym polega fenomen? Przekonaj się sam!

Od A do Z o reklamie wizualnej

Aby zrozumieć, reklama wizualna co to jest dla konsumenta i właściciela firmy, warto uzmysłowić sobie wartość obrazu jako środka perswazji. Wykorzystanie wszelkich wizualizacji celem przekonania klienta do zakupu danego produktu bądź usługi to chleb powszedni przedsiębiorców. Za pośrednictwem ilustracji reklamodawca pragnie dotrzeć do grupy adresatów i zainteresować ich ofertą.

Na efektywność tego rodzaju reklamy składa się kilka aspektów, począwszy od unikatowej warstwy graficznej, skończywszy na towarzyszącym jej tekście. Umiejętnie dobrane barwy, lokalizacja elementu wizualnego oraz jego wielkość mogą sprawić, że odbiorca uzna przekaz reklamowy za jeden z kluczowych determinantów podczas wyboru oferowanego asortymentu.

Dobrze przygotowany komunikat powinien w pełni angażować zmysł wzroku, wyzwalać pozytywne skojarzenia i motywować do podejmowania określonych decyzji zakupowych. Jej skuteczność zwykle stoi na wysokim poziomie. Nic dziwnego, w końcu większość konsumentów lubi mieć wszystko “czarno na białym”, a reklama wizualna to gwarantuje.

Do wyboru do koloru, czyli o rodzajach reklam wizualnych

Każdą reklamę wykorzystującą obraz w celu promocji danego przedsiębiorstwa wśród przyszłych klientów bądź wyróżnienia się na tle konkurencji można nazwać reklamą wizualną. Do grona najczęściej wspomnianych komunikatów promocyjnych zaliczane są reklama zewnętrzna (outdoor), wewnętrzna (indoor) i wszelkie reklamy zamieszczane w sieci oraz telewizji.

Przekazy typu outdoor pojawiają się zazwyczaj w otoczeniu miejskim bądź podmiejskim, w formie billboardów bądź na ścianach budynków. Zasada “im mniej, tym lepiej” sprawdza się przy nich doskonale, dlatego niezwykle rzadko można spotkać się z długimi opisami wymagającymi od odbiorcy większej koncentracji czy czasu. Prosta, krótka i chwytliwa – w ten sposób można ująć kwintesencję dobrze przygotowanej reklamy zewnętrznej.

Banery, choć można byłoby przypuszczać, że odeszły do lamusa, wciąż pełnią funkcję interaktywną. Zazwyczaj pojawiają się na wszelkiego typu ogrodzeniach oraz ścianach budynków. Kolejną reklamę outdoorową, czyli podświetlane tablice, często można dostrzec na przystankach bądź witrynach sklepowych. Powszechne są także naklejki reklamowe umieszczane na pojazdach, a na popularności zyskują neonowe przekazy promocyjne.

Z reklamą indoor sytuacja wygląda nieco inaczej, ponieważ jej zadaniem jest przede wszystkim przekazywanie konkretnego zbioru informacji. Nie ulega wątpliwości, że należy zadbać o to, aby przykuwała wzrok oraz intrygowała potencjalnego klienta. Do przekazów wewnętrznych zaliczymy m.in. roll-upy i standy.

Sprawdź: Sposoby na promowanie strony w Internecie

Plusy reklamy wizualnej

Często trudno wyrazić coś samymi słowami. Sam przekaz werbalny pozostaje niekiedy niewystarczający i wymaga wizualnego wzmocnienia wyrażanych idei czy wartości produktu. Jakie argumenty przemawiają za tym, aby w prowadzonej kampanii postawić na reklamę wizualną? Oto kilka z wyróżnionych przez nas największych korzyści.

  • Większa identyfikacja marki za sprawą grafik – klient skuteczniej zapamiętuje dany brand, co z kolei może pozwolić firmie wpłynąć na jego przyszłe decyzje zakupowe.
  • Dotarcie z komunikatem reklamowym na szeroką skalę – korelacja oryginalnej formy wizualnej z doborem właściwych słów pomaga wzmocnić wizerunek firmy na rynku i zainteresować większe grono odbiorców danej branży.
  • Oszczędność czasu na zapoznanie się z produktem/usługą – zaprezentowanie atutów oferty, jej funkcjonalności w formie ilustracji działa na zmysły i pomaga w selekcji wszystkich “za” i “przeciw” dokonania zakupu.
  • Relatywnie duża skuteczność, nawet przy niewielkim wkładzie finansowym – masz duże pole do popisu, jeżeli chodzi o kreację przekazów wizualnych. Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia. Budżet niekoniecznie musi stanowić barierę biznesową.

Być może pojawiło się w Twojej głowie pytanie, czy jest gdzieś haczyk? Jakie wady mogą znacznie wpłynąć na skuteczność reklamy wizualnej? Jedynym minusem, pojawiającym się przy tego typu przekazach promocyjnych, może okazać się ingerencja w otoczenie.

Źródło: Kindel Media/pexels.com

W niektórych punktach w mieście można spotkać się z dużym nasyceniem billboardów czy plakatów, co powoduje, że trudniej wyróżnić się na tle konkurentów. Problematyczne staje się więc miejsce, w którym miałaby zostać zlokalizowana reklama. Trzeba dołożyć wszelkich starań nie tylko w kontekście warstwy estetycznej, lecz także podjąć przemyślaną decyzję dotyczącą obszaru ulokowania reklamy.

Kilka słów na koniec

W parze z dynamicznym rozwojem technologicznym idą nowe formy reklamy. Większość reklamodawców stawia na obraz, co z kolei nie jest niczym niezwykłym w XXI wieku. Problem pojawia się jednak przy tym, jak efektywnie przygotować przekaz wizualny. Trzeba mieć otwarty umysł i podążać za bieżącymi trendami. Zanim więc przystąpisz do działania, przemyśl, jak przebić się przez gąszcz konkurencji. Następnie zastanów się, czego oczekuje Twoja grupa docelowa i…dołóż starań, by zostać trwale zapamiętanym. Content to król, a obraz jest jego godnym towarzyszem. Nie zwlekaj, sięgnij po rozwiązania typu indoor oraz outdoor!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    PR a marketing – różnice

    PR a marketing – różnice

    Rozwój relacji z klientami to zadanie nie tylko w zakresie PR. W obrębie całego marketingu podejmowane są aktywności zaspokajające potrzeby konsumenckie.
    Call to action – jak stworzyć skuteczne wezwania do działania?

    Call to action – jak stworzyć skuteczne wezwania do działania?

    Czym są przyciski call to action? Jakie formy mogą przybrać? Dlaczego są tak skuteczne? Piszemy o tym w dzisiejszym artykule!
    Kampanie reklamowe na TikToku

    Kampanie reklamowe na TikToku

    TikTok to aplikacja, która może być dla Ciebie źródłem klientów. Przekonaj się, jakie masz możliwości reklamy w niej. Omawiamy wszystko w artykule.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę