DARMOWY AUDYT SEO

Co to jest SEM? Czym zajmują się agencje SEO/SEM?

Co to jest SEM? Czym zajmują się agencje SEO/SEM?

Yan Krukov / pexels.com

Kampanie SEM to obecnie najważniejszy kanał digital marketingu – zarówno dla sektora e-commerce, jak i firm usługowych. Pozycjonowanie stron internetowych oraz płatne kampanie internetowe (bo właśnie to składa się na pojęcie SEM) powinny stanowić podstawę działań promocyjnych niemal każdej firmy, niezależnie do branży.

Co oznacza SEM? Czym zajmuje się agencja SEO/SEM? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym tekście.

SEM – co to znaczy?

SEM to skrót od angielskiego wyrażenia Search Engine Marketing w wyszukiwarce internetowej. Termin ten obejmuje wszystkie działania zwiększające widoczność w wyszukiwarce Google, zarówno w wynikach organicznych, jak i płatnych. Na działania SEM składają się zatem kampanie PPC oraz pozycjonowanie (SEO – Search Engine Optimization). Jest to pojęcie bardzo szerokie i nie należy ograniczać go jedynie do kampanii linków sponsorowanych – jak błędnie twierdzą niektórzy.

Na pytanie „co to jest SEM?” bardzo łatwo można odpowiedzieć, przedstawiając wzór:

SEM = SEO + PPC

Tłumaczy on zależność pomiędzy wymienionymi terminami.

Czym są kampanie PPC?

Kampanie PPC (Pay Per Click) to płatne kampanie reklamowe tworzone za pomocą systemu reklamy Google Ads i rozliczane w modelu CPC, czyli płatność za każde kliknięcie użytkownika. Wyświetlają się nad oraz pod wynikami naturalnymi na stronie SERP (Search Engine Results Page), na przypisane do nich słowa kluczowe. Ich kreacja zawiera nagłówek, krótki opis, etykietę „Reklama”, link do strony, a niekiedy także rozszerzenia (np. linki do podstron, numer telefonu).

Zalety kampanii reklamowych PPC:

  • szybkie efekty,
  • możliwość monitorowania wyników,
  • precyzyjne określenie odbiorców.

Czym jest pozycjonowanie (SEO)?

Pozycjonowanie lub inaczej SEO to kolejny obszar w marketingu internetowym, jakim zajmuje się agencja SEM. SEO (Serach Engine Optimization) to działania, które mają zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce i zaprowadzić ją na wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO obejmuje m.in. optymalizację techniczną, budowanie profilu linków zewnętrznych, tworzenie wartościowego content marketingu, optymalizację strony pod kątem wybranych słów kluczowych.

Zalety pozycjonowania:

  • większy ruch organiczny,
  • długofalowe efekty,
  • lepsza rozpoznawalność marki.
Sprawdź: Wykluczające słowa kluczowe. Co musisz wiedzieć?

Agencja SEO/SEM – zakres działań

Agencja SEO/SEM zajmuje się prowadzeniem działań marketingowych w wyszukiwarkach internetowych. Wspiera firmy zarówno w pozycjonowaniu organicznym, jak i prowadzeniu działań takich jak skuteczne kampanie reklamowe PPC.

Zakres działań w przypadku SEO:

  • audyt SEO – profesjonalna analiza strony internetowej pod kątem dopasowania do czynników rankingowych wyszukiwarki;
  • analiza konkurencji – sprawdzenie rozwiązań, jakie na swoich stronach (czy też w social mediach) stosują branżowi rywale;
  • dobór słów kluczowych – wybór fraz, które ściągną na stronę szeroką publiczność, a zwłaszcza nowych klientów skłonnych do konwersji;
  • optymalizacja techniczna strony – dbałość o wydajność witryny, tworzenie przyjaznych adresów URL, optymalizacja meta tagów, linkowanie wewnętrzne, budowanie prawidłowej struktury nagłówków, tworzenie pliku robots.txt i mapy strony;
  • link building – pozyskiwanie wartościowych linków z zewnętrznych serwisów;
  • inne działania prowadzące do zwiększenia widoczności witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, umożliwiające też poznanie potrzeb klienta.

Zakres działań w przypadku kampanii PPC:

  • analiza konkurencji – przegląd i ocena reklam innych firm;
  • tworzenie i konfigurowanie kampanii – tworzenie grup reklam, wyznaczanie celu, targetowanie, określanie budżetu;
  • dobór słów kluczowych – wybór fraz, dzięki którym reklama dotrze do szerokiego grona potencjalnych klientów;
  • ustalanie stawek CPC – określanie maksymalnej stawki za jedno kliknięcie;
  • tworzenie kreacji reklamy – przygotowywanie nagłówków, tekstów i rozszerzeń reklamy;
  • mierzenie efektywności – analiza wskaźników istotnych dla danego celu kampanii w płatnych wynikach wyszukiwania.

Kto potrzebuje agencji SEM/SEO?

Wyjaśniliśmy, czym zajmuje się profesjonalna agencja SEM, co to jest SEO i kampanie PPC, a także, jakie są największe zalety obu tych strategii. Nadal zastanawiasz się, czy takie rozwiązanie będzie korzystne dla Twojego biznesu?

Obecnie niemal każda firma potrzebuje działań, którymi zajmuje się agencja SEM. Działania z zakresu marketingu internetowego są podstawą działań promocyjnych, a pozycjonowanie i kampanie PPC to najważniejsze jego kanały. Bez widoczności strony internetowej w wyszukiwarce trudno pokazać się potencjalnym klientom. To dlatego, że ścieżka zakupowa współczesnego konsumenta najczęściej rozpoczyna się w wyszukiwarce. Tam szuka on produktów i usług.

Rzadko zdarza się tak, że dla jednej firmy niekorzystne będzie zarówno pozycjonowanie organiczne, jak i kampanie PPC. Zazwyczaj wygląda to tak, że nawet jeśli jedno rozwiązanie się nie sprawdza, drugie jest skuteczne. Gdy potrzebujesz szybkich rezultatów, wybierz kampanie Google. Jeśli chcesz, aby inwestycja była długofalowa, zdecyduj się na pozycjonowanie.

Wiele przedsiębiorstw decyduje się na kompleksowy marketing internetowy, czyli inwestuje jednocześnie w SEO i kampanie PPC. Wiesz już, co to jest SEM, teraz możesz zdecydować, czy jest to strategia odpowiednia dla Twojej firmy, a także czy warto postawić na agencję SEM.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy wciąż popularne jest budowanie zaplecza SEO?
    Czy wciąż popularne jest budowanie zaplecza SEO?
    Tworzenie zaplecza SEO wspiera stronę, która ma być widoczna w Google. Czy jest to proste i czy każdy może prowadzić takie zaplecze – sprawdź!
    Reklama na Facebooku (Meta) – 4 porady dla płynnego content marketingu
    Reklama na Facebooku (Meta) – 4 porady dla płynnego content marketingu
    Facebook, który znaliśmy do niedawna, zmienił się w Metę. Czy zatem zmienił się również sposób promocji w tym kanale mediów społecznościowych?
    Jak połączyć strategie SEO i PPC, aby osiągnąć najlepsze wyniki?
    Jak połączyć strategie SEO i PPC, aby osiągnąć najlepsze wyniki?
    Jak połączyć strategie SEO i PPC, aby osiągnąć najlepsze wyniki?

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę