Yan Krukov / pexels.com
Kampanie SEM to obecnie najważniejszy kanał digital marketingu – zarówno dla sektora e-commerce, jak i firm usługowych. Pozycjonowanie stron internetowych oraz płatne kampanie internetowe (bo właśnie to składa się na pojęcie SEM) powinny stanowić podstawę działań promocyjnych niemal każdej firmy, niezależnie do branży.
Co oznacza SEM? Czym zajmuje się agencja SEO/SEM? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym tekście.
SEM to skrót od angielskiego wyrażenia Search Engine Marketing w wyszukiwarce internetowej. Termin ten obejmuje wszystkie działania zwiększające widoczność w wyszukiwarce Google, zarówno w wynikach organicznych, jak i płatnych. Na działania SEM składają się zatem kampanie PPC oraz pozycjonowanie (SEO – Search Engine Optimization). Jest to pojęcie bardzo szerokie i nie należy ograniczać go jedynie do kampanii linków sponsorowanych – jak błędnie twierdzą niektórzy.
Na pytanie „co to jest SEM?” bardzo łatwo można odpowiedzieć, przedstawiając wzór:
SEM = SEO + PPC
Tłumaczy on zależność pomiędzy wymienionymi terminami.
Kampanie PPC (Pay Per Click) to płatne kampanie reklamowe tworzone za pomocą systemu reklamy Google Ads i rozliczane w modelu CPC, czyli płatność za każde kliknięcie użytkownika. Wyświetlają się nad oraz pod wynikami naturalnymi na stronie SERP (Search Engine Results Page), na przypisane do nich słowa kluczowe. Ich kreacja zawiera nagłówek, krótki opis, etykietę „Reklama”, link do strony, a niekiedy także rozszerzenia (np. linki do podstron, numer telefonu).
Zalety kampanii reklamowych PPC:
Pozycjonowanie lub inaczej SEO to kolejny obszar w marketingu internetowym, jakim zajmuje się agencja SEM. SEO (Serach Engine Optimization) to działania, które mają zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce i zaprowadzić ją na wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO obejmuje m.in. optymalizację techniczną, budowanie profilu linków zewnętrznych, tworzenie wartościowego content marketingu, optymalizację strony pod kątem wybranych słów kluczowych.
Zalety pozycjonowania:
Agencja SEO/SEM zajmuje się prowadzeniem działań marketingowych w wyszukiwarkach internetowych. Wspiera firmy zarówno w pozycjonowaniu organicznym, jak i prowadzeniu działań takich jak skuteczne kampanie reklamowe PPC.
Wyjaśniliśmy, czym zajmuje się profesjonalna agencja SEM, co to jest SEO i kampanie PPC, a także, jakie są największe zalety obu tych strategii. Nadal zastanawiasz się, czy takie rozwiązanie będzie korzystne dla Twojego biznesu?
Obecnie niemal każda firma potrzebuje działań, którymi zajmuje się agencja SEM. Działania z zakresu marketingu internetowego są podstawą działań promocyjnych, a pozycjonowanie i kampanie PPC to najważniejsze jego kanały. Bez widoczności strony internetowej w wyszukiwarce trudno pokazać się potencjalnym klientom. To dlatego, że ścieżka zakupowa współczesnego konsumenta najczęściej rozpoczyna się w wyszukiwarce. Tam szuka on produktów i usług.
Rzadko zdarza się tak, że dla jednej firmy niekorzystne będzie zarówno pozycjonowanie organiczne, jak i kampanie PPC. Zazwyczaj wygląda to tak, że nawet jeśli jedno rozwiązanie się nie sprawdza, drugie jest skuteczne. Gdy potrzebujesz szybkich rezultatów, wybierz kampanie Google. Jeśli chcesz, aby inwestycja była długofalowa, zdecyduj się na pozycjonowanie.
Wiele przedsiębiorstw decyduje się na kompleksowy marketing internetowy, czyli inwestuje jednocześnie w SEO i kampanie PPC. Wiesz już, co to jest SEM, teraz możesz zdecydować, czy jest to strategia odpowiednia dla Twojej firmy, a także czy warto postawić na agencję SEM.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.