Co to jest SEM (Search Engine Marketing)?

Co to jest SEM (Search Engine Marketing)?

cottonbro/pexels.com

Organizując kampanię marketingową, warto sięgnąć po praktyki wchodzące w zakres SEM. Za ich sprawą szybciej uporasz się z realizacją określonych celów biznesowych firmy i wygenerujesz niebagatelne wyniki sprzedażowe. Nie będziesz również martwić się o niewystarczającą ekspozycję marki.

Przygotowaliśmy zestaw podstawowych informacji dotyczących roli Search Engine Marketing w kontekście wdrażania działań sprzedażowych. Dowiedz się, dlaczego warto zadbać o marketing w wyszukiwarkach internetowych, a także zapoznaj się z pulą korzyści wynikających z działania w tym obszarze.

SEM to znacznie więcej niż pozycjonowanie

Search Engine Marketing to nic innego, jak marketing w wyszukiwarkach. Właściwie, to zespół aktywności promocyjnych, do których zaliczane są m.in. organizowane kampanie linków sponsorowanych czy pozycjonowanie. Głównym celem realizowanych praktyk jest zwiększenie ekspozycji strony w wymagającym rankingu Google.

Często pojawiają się głosy, że SEO i SEM to tożsame pojęcia. Błąd! Pozycjonowanie faktycznie wchodzi w skład marketingu wyszukiwarek. Mimo to nieprawidłowe jest całkowite utożsamianie tych dwóch terminów i zacieranie różnic między nimi. Warto zapamiętać, że Search Engine Marketing obejmuje szerszy zakres działań, w tym wspomniane SEO.

Co wchodzi w skład marketingu wyszukiwarek?

Marketing wyszukiwarek obejmuje pozycjonowanie (SEO) oraz kampanie (PPC – Pay Per Click). W przełożeniu na język mniej specjalistyczny to połączenie pozycjonowania witryny z odpłatnym upowszechnianiem reklam. Obie aktywności prowadzą do uplasowania strony firmy na wyższych pozycjach rankingu wyszukiwarki. Koncentrując się zatem na wskazanych sektorach, zarządzający stroną oczekuje wygenerowania satysfakcjonujących wyników sprzedażowych.

SEO + SEM = moc korzyści dla e-biznesu

Inwestycja w SEM opłaca się niemal każdemu zarządzającemu biznesem online. Zebraliśmy w całość zestaw argumentów przemawiających za zaangażowaniem sił w rozwój marketingu w wyszukiwarkach. Sprawdź, czego możesz spodziewać się po SEM w funkcjonowaniu Twojej firmy!

  • Argument 1. Kosztów współmiernych do inwestycji. Aktywności w dziedzinie SEM spotykają się zazwyczaj z większym odsetkiem skuteczności niż w przypadku sztampowych działań marketingowych.
  • Argument 2. Przyjemniejszej percepcji reklamy. Promowanie się w wyszukiwarkach nie jest odbierane jako nachalne, ponieważ użytkownik samodzielnie podejmuje się researchu określonego asortymentu bądź usługi.
  • Argument 3. Większego dopasowania pod kątem preferencji grupy docelowej. Korzystanie ze specyfiki fraz kluczowych pozwala na dotarcie z przekazem reklamowym do właściwego grona adresatów.
  • Argument 4. Wygenerowania rezultatów w krótkim przedziale czasowym. Angażując się w Search Engine Marketing, możesz spodziewać się pierwszych korzyści niedługo od wdrożenia odpowiednich praktyk. Oczywiście wszystko zależne jest od intensywności realizowanych działań oraz przeznaczonego w tym celu budżetu.
Sprawdź: SEO vs. SEM – czym różnią się te strategie?

Twoje biznesowe must have w korzystaniu z potencjału SEM i SEO

Bez względu na pulę zalet i szans dla rozwoju Twojego e-biznesu pierwszym etapem, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć, będzie planowanie. Pośpiech nikomu nie służy, zwłaszcza jeżeli mowa o skrupulatnym przeprowadzaniu kampanii. Jakie czynności koniecznie musisz podjąć, aby zyskać aprobatę algorytmów Google?

Źródło: cottonbro/pexels.com

Po pierwsze: określ cele biznesowe

Ogólnikowe przedstawienie celu nijak się ma do rzeczywistej szansy na jego wdrożenie. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu, przemyśl, a następnie doprecyzuj, co chcesz naprawdę osiągnąć. Dążysz do wzrostu liczby transakcji? Dotrzyj do osób, które są faktycznymi nabywcami Twojej oferty.

Po drugie: świadomie rozporządzaj budżetem

Decydując się na kampanię SEM, powinieneś mieć świadomość kosztów związanych z inwestycją w ten obszar marketingu. Większa ekspozycja w wynikach SERP wiąże się z prowadzeniem sprawnie działającej strony WWW, wyposażonej w intuicyjną nawigację. Eksperci, posiadający wiedzę i kompetencję w tym zakresie, zadbają o ten aspekt. Aby nie ponieść strat finansowych, zaleca się podjęcie współpracy z agencją pozycjonującą.

Po trzecie: nie traktuj SEM jako jednorazowej aktywności

Jeżeli chcesz osiągnąć długofalowe zyski, nie możesz traktować marketingu internetowego jako działania realizowanego pobieżnie. To złożony proces, nastawiony na systematyczne rezultaty sprzedażowe i odpowiadający na wciąż zmieniające się preferencje konsumentów. Dodatkowo trzeba mieć “oczy dookoła głowy”, ponieważ konkurencja bywa nieobliczalna w wyścigu o zajęcie wysokich pozycji w rankingu Google.

Po czwarte: monitoruj ruch w witrynie

Monitoring ruchu na stronie WWW pomaga w podjęciu kolejnych kroków w zakresie SEM. Wgląd w te dane to również możliwość skutecznej oceny wcześniejszych aktywności. Na podstawie uzyskanych informacji jesteś w stanie zintensyfikować działania bądź wykorzystać narzędzia w celu zwiększenia wspomnianego ruchu w witrynie.

Marketing w wyszukiwarkach to fundament zarządzania firmą w sieci. W końcu od pozycji strony w rankingu zależy w dużej mierze liczba odwiedzin Twoich potencjalnych klientów.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Nazwa konkurencji w reklamach Google Ads — czy jest to dozwolone?

    Nazwa konkurencji w reklamach Google Ads — czy jest to dozwolone?

    Czy myślałeś kiedyś, by targetować kampanie reklamowe na markowe frazy konkurentów? Czym jest Brand Bidding i co myśli o nim Google! Warto wiedzieć.
    Czym jest Planer słów kluczowych?

    Czym jest Planer słów kluczowych?

    Problem z wymyśleniem słów kluczowych dla kampanii lub tekstów na stronę? Z pomocą przyjdzie Planer słów kluczowych Google. Poznaj jego możliwości!
    Czym charakteryzuje się strategia SEM?

    Czym charakteryzuje się strategia SEM?

    SEM jest ważną częścią działań marketingowych w sieci i skupia się na promocji zasobu w wyszukiwarkach. W artykule przyjrzymy się jego cechom i zaletom.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę