Co to jest social selling?

Co to jest social selling?

Adem AY/unsplash.com

Media społecznościowe mają niebywałą moc i potencjał sprzedażowy, który można dodatkowo wzmocnić za pomocą pozycjonowania. Wraz z rozwojem technologii oraz globalizacją kontakty z klientami odbywają się przede wszystkim za pośrednictwem Facebooka, LinkedIna, Instagrama czy Twittera. Dzisiaj social media to coś więcej niż komunikatory, czego przykładem jest rosnący w siłę social selling. Czym jest i jak można go wykorzystać?

Czy media społecznościowe mają wpływ na SEO?

Pozycjonowanie i optymalizacja nastawione są na zwiększenie widoczności danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania oraz zdobycie przez nią jak najwyższej pozycji rankingowej. Jedną z kluczowych strategii, wykorzystywaną w tym celu, jest link building. Im więcej wartościowych linków zwrotnych, tym dana witryna okazuje się ciekawsza dla Google.

Miejscem pozyskiwania linków są właśnie social media. Użytkownicy chętniej klikają linki, które zawierają treści powiązane z daną marką. Wpływa to również na współczynnik klikalności (CTR) i zmniejszenie współczynnika odrzuceń (BR). Należy jednak pamiętać, że sama obecność na jednej z platform społecznościowych to zdecydowanie za mało, a dodatkowo nie są one same w sobie czynnikiem rankingowym dla Google.

Social selling

Platformy społecznościowe są niezbędnym narzędziem marketingowym. Social selling polega na poszukiwaniu potencjalnych klientów na wybranych platformach oraz zbudowaniu z nimi długotrwałych relacji, co w ostateczności ma wpłynąć na realizację celów sprzedażowych. Strategia ta służy przede wszystkim generowaniu leadów sprzedażowych.

Według badań niemal 70% klientów, zanim dokona zakupu, zapoznaje się przynajmniej z pięcioma rodzajami contentu na danym profilu, a 80% dokonuje transakcji z uwagi na polecenie, rekomendację, ocenę, komentarz innego użytkownika (najczęściej znajomego). Celem social sellingu jest zbudowanie relacji i zdobycie zaufania w kontakcie z określoną wcześniej grupą docelową.

Nie można iść w tym przypadku na skróty. Codzienne zasypywanie treściami skutecznie zniechęci odbiorców, dlatego należy tworzyć wysokiej jakości, oryginalny content i publikować go w regularnych odstępach czasu. Tylko w ten sposób będziesz jawić się jako autorytet w swojej dziedzinie. Sprzedaż będzie w tym modelu wynikiem Twoich działań.

Korzyści

  • Poprawa ruchu oraz możliwość kierowania nim.
  • Możliwość zdobycia wartościowych backlinków.
  • Wzrost konwersji.
  • Widoczność wybranych wpisów w organicznych wynikach wyszukiwania.
  • Wsparcie dla lokalnego SEO.
  • Możliwość zdobycia większej ilości danych demograficznych.
  • Dywersyfikacja źródeł i urozmaicenie profilu strony w oczach robotów sieciowych.

Skuteczny social selling, czyli jaki?

Aby social selling okazał się efektywny, warto skupić się na pięciu elementach. Przede wszystkim chodzi o profesjonalizm. Twój wizerunek to coś znacznie więcej niż logo czy atrakcyjna forma graficzna – ważne jest tworzenie regularnych, wartościowych treści. Dzisiaj klienci poszukują czegoś więcej niż produktu w dobrej cenie.

Drugim elementem jest wybór odpowiedniej grupy odbiorców. Działania muszą być stargetowane w precyzyjny sposób, ponieważ niemożliwym jest dotarcie do każdej osoby na świecie. Musisz więc wybrać ich pewien zakres, co pozwoli Ci spełniać zamierzone cele.

Źródło: Austin Distel/unsplash.com

Nic jednak nie uda się bez zaufania. Jego zbudowanie to długotrwały proces. Dzięki niemu możesz liczyć na spójność oraz transparentność działań. Ważna jest komunikacja, rozmowa z followersami, odpisywanie na komentarze i wiadomości, ponieważ właśnie to pozwoli Ci stworzyć lojalną społeczność.

Jeśli już masz grono powracających klientów, dokonujących kolejnych konwersji, to należałoby ich nagrodzić. To rodzaj zachęty, która sprawia, że zostaną z Tobą na dłużej. Wspiera to również marketing szeptany.

Ostatnim elementem jest reklama. Okazuje się niezbędna, aby dotrzeć do jak największej liczby klientów. Wszyscy jesteśmy wzrokowcami. Oznacza to, że jeśli nie zostawisz w sieci “śladów” po sobie, to staniesz się niewidoczny, a konkurencja osiągnie sukces.

Kroki dla początkujących

  1. Wybierz odpowiednią platformę dopasowaną do grupy docelowej.
  2. Wykonaj research słów kluczowych.
  3. Zaimplementuj wszelkie ważne informacje o swojej marce.
  4. Zaplanuj content i stwórz kalendarium wpisów/ postów/ artykułów.
  5. Jeśli pracujesz w zespole, wybierz osobę odpowiedzialną za obsługę social mediów.
  6. Dodaj przyciski do udostępniania.
  7. Pamiętaj o monitorowaniu i analizowaniu danych behawioralnych oraz o śledzeniu trendów.
  8. Nigdy nie trać celu z oczu.

Kto powinien skorzystać z social sellingu?

Świat online jest różnorodny i podobnie jest z potrzebami odbiorców. Social selling jest jednak niezwykle elastyczną strategią, do której może sięgnąć każda branża. W końcu budowanie pozytywnych relacji z klientami jest podstawą funkcjonowania każdego biznesu, który chce cieszyć się sukcesem.

Facebook vs. SEO

Mark Zuckerberg stworzył jedną z największych platform społecznościowych na świecie, której liczba użytkowników sięga obecnie ponad 2 miliardów. Każdego dnia publikowane są tam tysiące postów, wpisów, komentarzy, relacji, polubień, udostępnień. Wszystko to sprawia, że Facebook ma wysoki poziom Domain Rating, co oznacza, że pochodzące stamtąd linki zwrotne pozytywnie wpływają na link building.

Podobnie jest w przypadku Instagrama, który został przejęty przez społecznościowego giganta. Platforma ta skupia się głównie na zdjęciach i relacjach, więc wizualny content jest tutaj najważniejszy. Liczą się: aktualność, wysoka jakość oraz reakcja użytkowników. W przypadku social sellingu warto wykorzystać również hashtagi, które na Instagramie pozwalają zwiększyć zasięgi.

Sprawdź: GSP Adwords – czym jest?

Wnioski

Wybór platformy to najważniejsza decyzja, gdyż ma wpływ na przeprowadzenie całej strategii social sellingowej. Nie możesz zapominać, że sprzedaż jest celem pośrednim. Chodzi o relacje, kontakt, zdobycie autorytetu. Warto wykorzystać ten model, jeśli dbasz o poziom User Experience w swoich działaniach. Te dwa elementy przeplatają się bowiem ze sobą. Jeśli jednak nie jesteś obeznany w temacie social mediów, zawsze możesz skorzystać z pomocy specjalistów SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jakie znaczenie dla marki ma event marketing?

    Jakie znaczenie dla marki ma event marketing?

    Event marketing to bardzo skuteczny rodzaj reklamy oraz budowania zaufania klientów. Co warto wiedzieć o marketingu wydarzeniowym?
    Czym jest e-mail marketing?

    Czym jest e-mail marketing?

    Dzięki e-mail marketingowi możesz zdobyć klientów. Czy wiesz, na czym polegają takie działania, a także, jak prowadzić je skutecznie? Czytaj dalej.
    Czy warto stosować cold mailing w swojej firmie?

    Czy warto stosować cold mailing w swojej firmie?

    Zastanawiasz się czym jest właściwie cold mailing? Może słyszałeś o nim, ale uważasz, że nie można odnieść z nim sukcesu w branży? Sprawdź!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę