Co to jest SXO?

Co to jest SXO?

Kampus Production / pexels.com

Jeśli prowadzisz swój biznes w sieci, pewnie już nie raz i nie dwa razy słyszałeś, że pozycjonowanie to absolutny must have. To prawda. Bez SEO nie da się wykorzystać pełnego potencjału, jaki drzemie w serwisie internetowym – w kontekście realizowania celów biznesowych. Ale czy wiesz, że SEO to nie wszystko?

Aby odpowiadać na potrzeby odbiorców – a o to przecież w marketingu chodzi, prawda? – konieczne jest wdrożenie strategii SXO, która ma znacznie szerszy zakres niż optymalizacja pod kątem wyszukiwarki. Czym jest ta strategia i w jaki sposób może Ci pomóc osiągnąć sukces w sieci?

SXO – co kryje się za tym tajemniczym pojęciem?

Istotą marketingu – czy to internetowego, czy tradycyjnego – jest spełnianie oczekiwań potencjalnych klientów, tak aby w konsekwencji wpłynąć na ich decyzje. Oczywiście sam produkt czy usługa również muszą spełniać oczekiwania użytkownika, jednak działania marketingowe to prolog całej ścieżki zakupowej klienta. Musisz wiedzieć, że współcześni konsumenci są bardzo wymagający. Wynika to z rosnącej w nich świadomości: wiedzą, że mają z czego wybierać, dlatego mogą wymagać więcej – jeśli coś im się nie spodoba, przejdą do konkurencji. Niestety na tym stracisz Ty i Twój biznes. Z tego względu dbałość o wrażenia użytkowników – a nie tylko o widoczność w wyszukiwarce – powinna być dla Ciebie priorytetem, jeśli chcesz skutecznie pozyskiwać klientów przez internet.

W największym skrócie, właśnie z tym wiąże się termin SXO. Jest to skrót od wyrażenia Search Experience Optimization. Tłumaczenie tego pojęcia na język polski tylko w niewielkim stopniu przekazuje to, co naprawdę oznacza. Dużo lepiej jest wyjaśnić to omawiając dwa terminy, które łączy w sobie skrótowiec, czyli SEO – dobrze znane wszystkim, oraz UX – znane już trochę mniej, choć nie mniej ważne, o czym zaraz się przekonasz.

Czym jest SEO?

SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja, która polega na dopasowaniu serwisu internetowego do wymagań wyszukiwarki. Aby spodobać się Google (bo to właśnie ta wyszukiwarka jest głównym miejscem pracy specjalistów od SEO, ze względu na swoją popularność wśród użytkowników) trzeba wziąć pod uwagę algorytmy, jakimi się posługuje; czynniki rankingowe oraz ogólne wymagania co do jakości i użyteczności serwisów internetowych. Celem strategii SEO jest zwiększenie widoczności strony w naturalnych wynikach wyszukiwania, czyli tych, które nie są oznaczone etykietą „Reklama”. Właściciele witryn internetowych, a właściwie pozycjonerzy, zazwyczaj dążą do tego, aby zająć pierwsze miejsce w rankingu lub przynajmniej miejsce w TOP10 – na to nakierowane są wszystkie działania. Pamiętaj jednak, że pozycja w rankingu Google może się zmieniać ze względu na wiele różnych czynników, a zdobycie pierwszego miejsca nie jest pewnym scenariuszem, nawet jeśli stroną zajmuje się najlepszy specjalista.

SEO obejmuje takie działania jak:

  • optymalizacja kodu źródłowego;
  • optymalizacja sekcji head strony (np. meta title i meta description);
  • wzbogacenie strony o wartościową treść zawierającą słowa kluczowe;
  • dbałość o szybkość i ogólną wydajność serwisu;
  • budowanie sieci linków zewnętrznych.

Czym jest UX?

UX (User Experience) to zagadnienie, które razem SEO tworzy strategię SXO. Tak naprawdę to właśnie przez ogromne znaczenie tego terminu dla sukcesu w sieci powstała koncepcja Search Experience Optimization. W obecnych realiach dbałość o UX to podstawa, aby nie tylko zrobić dobre pierwsze wrażenie na potencjalnych odbiorcach, ale również zamienić ich w klientów i zbudować pozytywną relację, która przełoży się na długofalową współpracę.

No dobrze, ale czego właściwie dotyczy termin UX? Chodzi o nic innego jak doświadczenia użytkownika podczas korzystania z produktu cyfrowego, np. ze strony internetowej. User Experience to wszystko, co czuje i myśli internauta podczas odwiedzania serwisu i wchodzenia z nim w interakcje. Myśli, które pojawiają się w głowie użytkownika oraz jego odczucia wpływają na jego zachowania, czyli decydują o tym, czy wykona on oczekiwane przez właściciela witryny akcje. Jeśli jego wrażenia będą pozytywne, szansa na sukces i zrealizowanie celów biznesowych znacznie się zwiększy. Natomiast gdy odwiedzającemu coś się nie spodoba, istnieje duże prawdopodobieństwo, że opuści witrynę i niestety nie stanie się klientem. To oznacza, że jeśli nie zadbasz o swojego gościa, nie możesz liczyć na to, że będzie chciał zostać na dłużej. Brak dbałości o wrażenia użytkownika pozbawia Cię szansy na to, że Twój serwis internetowy będzie skutecznym narzędziem w walce o pozyskiwanie klientów.

A co decyduje o tym, czy UX jest dobre? Strona zoptymalizowana pod kątem wrażeń użytkownika charakteryzuje się przede wszystkim tym, że:

  • jest atrakcyjna zarówno wizualnie, jak i technicznie;
  • odpowiada na potrzeby odbiorców docelowych;
  • zachęca użytkowników do wykonania konkretnych zadań;
  • pomaga użytkownikom osiągnąć cel;
  • pomaga firmie zrealizować cele biznesowe i osiągnąć sukces.

Dlaczego pozycjonowanie stron jest ważne?

Nie jest tajemnicą, że świat idzie prężnie do przodu i w każdym obszarze zachodzą zmiany. Nie inaczej jest w przypadku marketingu. Kiedyś strona internetowa promująca firmę była szczytem działań reklamowych. Dziś elektroniczna wizytówka to już podstawa, bez której firma praktycznie nie istnieje. Jednak ze względu na to, że wiele przedsiębiorców jest świadomych takiego stanu rzeczy, w sieci każdego roku pojawia się masa nowych serwisów internetowych. Co zrobić, aby potencjalni klienci trafiali właśnie do Ciebie? Pozwolić im się odnaleźć, czyli zwiększyć widoczność na frazy, których najczęściej używają w kontekście Twojej branży.

Konkurencja, konkurencja i jeszcze raz konkurencja

Konsumenci najczęściej opierają swoje decyzje zakupowe na dwóch aspektach: cenie i jakości. Jeśli działasz w popularnej branży, musisz zapewnić potencjalnym klientom albo atrakcyjniejsze ceny, albo lepszą jakość niż oferuje konkurencja. Mówimy jednak o sytuacji, gdy konsumenci porównują dwie opcje, czyli znają już obie marki. Dlatego, zanim zaczniesz rywalizować z konkurencją w kwestii cen i jakości produktów czy usług, musisz zwiększyć świadomość potencjalnych klientów i dać im się poznać.

Pamiętaj, że niezależnie od tego, czy działasz w branży e-commerce, czy reklamujesz w sieci swój biznes stacjonarny, Twoja konkurencja na pewno inwestuje w pozycjonowanie stron. Jeśli Ty tego nie zrobisz, odbierze Ci ona klientów, których mógłbyś uzyskać poprzez Internet.

Naturalne wyniki wyszukiwania, czyli źródło wartościowego ruchu

Naturalne wyniki wyszukiwania, czyli te, których ranking kształtuje się między innymi dzięki działaniom pozycjonerów, to jedno z najbardziej wartościowych źródeł ruchu. I to nie tylko w przypadku sklepów internetowych, gdzie ruch i konwersja bezpośrednio wpływają na wyniki finansowe. Dlaczego? Dlatego, że dzięki sprawnemu mechanizmowi wyszukiwarki Google, za pośrednictwem słów kluczowych można decydować o tym, komu i kiedy ma wyświetlać się promowany serwis internetowy. To sprawia, że działania promocyjne w postaci zwiększania widoczności strony kierowane są wprost do potencjalnych klientów. Taka strategia nie tylko znacznie zwiększa szanse na zdobycie klientów, ale również pozwala w pełni wykorzystać budżet przeznaczany na działania promocyjne, co w przypadku tradycyjnych kanałów reklamowych często jest niemożliwe.

Zwiększanie widoczności poprzez działania SEO pozwala zająć wysokie miejsce w rankingu wyników naturalnych w wyszukiwarce Google. Pamiętaj, że aby w możliwie największym stopniu wykorzystać potencjał sieci, warto za cel obrać sobie miejsce przynajmniej w TOP10, czyli na pierwszej stronie SERP.

Największe korzyści wynikające z działań SEO:

  • zwiększenie ruchu na stronie;
  • zbudowanie świadomości marki;
  • wykreowanie profesjonalnego wizerunku i budowanie zaufania wśród potencjalnych klientów;
  • poprawa wyników finansowych;
  • powiększenie bazy leadów sprzedażowych.

Czy pozycjonowanie to jedyna słuszna metoda pozyskiwania klientów?

Zwiększenie widoczności w wyszukiwarce internetowej przez wielu specjalistów od marketingu uważane jest za jeden z najskuteczniejszych i stosunkowo najtańszych sposobów na promowanie swojej marki. Wynika to przede wszystkim ze stale rosnącej popularności internetu i zwiększającej się liczby użytkowników. Dziś niemal każdy korzysta z sieci – czy to dla rozrywki, czy w celu wykonania konkretnych zadań. Jeśli większość Twoich potencjalnych klientów „jest” w internecie, to dlaczego miałbyś rezygnować z reklamowania swojej działalności właśnie tam? Brak dbałości o widoczność w wyszukiwarce to poniekąd świadome rezygnowanie z części klientów. Jednak, czy to oznacza, że można wydać wyrok na inne metody marketingowe? Oczywiście, że nie.

W niektórych przypadkach inwestowanie w działania pozycjonera mogłoby bardziej zaszkodzić niż pomóc. Taka strategia na pewno nie będzie skuteczna, jeśli z jakiegoś powodu potrzebujesz natychmiastowych efektów. Rezultat działań specjalisty SEO można zobaczyć zazwyczaj po kilku miesiącach i nie jest to od razu pierwsze miejsce najpopularniejszych fraz. Można wymienić jeszcze kilka innych przykładowych sytuacji, gdy taka inwestycja nie będzie zbyt opłacalna. Co więcej, nawet jeśli okoliczności sprzyjają wprowadzaniu działań SEO, warto postawić na kilka różnych strategii pozyskiwania klientów. Dzięki temu komunikat reklamowy będzie docierał do szerszej grupy odbiorców.

Duży ruch na stronie i brak konwersji? Optymalizacja wrażeń użytkownika to droga sukcesu

Nie bez przyczyny specjaliści od digital marketingu stworzyli strategię Search Experience Optimization. Obserwacja środowiskowych trendów, a przede wszystkim potrzeb i oczekiwań internetowych odbiorców doprowadziła do wniosku, że optymalizacja wrażeń użytkownika to w obecnych realiach wyższa konieczność. Sukces strony internetowej, a tym samym firmy, zależy od czegoś więcej niż poprawnej optymalizacji pod kątem wyszukiwarki internetowej.

Pierwsze miejsce w rankingu Google gwarancją sukcesu?

W środowisku marketingowym na okrągło powtarza się, że w kontekście realizowania celów biznesowych najważniejsza jest widoczność w wyszukiwarce internetowej i właśnie do tego należy dążyć poprzez działania SEO. Okazuje się jednak, że jest to ogromny skrót myślowy. Zastanów się, czy pierwsze miejsce w rankingu Google jest dla Ciebie, jako przedsiębiorcy, bezpośrednią korzyścią. Niespecjalnie, prawda? Oczywiście silna pozycja w naturalnych wynikach może zwiększyć świadomość wśród potencjalnych klientów, a także w pewnym stopniu wykreować pozytywny wizerunek marki. Jednak rozpoznawalność i dobra reputacja nie mają znaczenia, jeśli nie idzie za nimi nic więcej.

Widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania to dopiero pierwszy etap całego procesu pozyskiwania klienta. Wysoka pozycja pozwala dać się zauważyć i powiedzieć potencjalnym odbiorcom, że firma ma im coś do zaoferowania. W następnym etapie to oni muszą zdecydować, czy to, co oferuje rzeczywiście jest atrakcyjne. Dobra wiadomość jest taka, że na te decyzje można wpływać poprzez rozwiązania stosowane na stronie. Właśnie to jest istotą strategi SXO – przyciągnąć odbiorców poprzez zwiększenie widoczności serwisu internetowego, a następnie zachęcić do wykonania konkretnych akcji poprzez optymalizację wrażeń użytkownika.

Brak kompleksowego działania, czyli dbałości zarówno o SEO, jak i UX sprawi, że nie będziesz mógł wykorzystać pełnego potencjału tak skutecznego narzędzia marketingowego, jakim jest serwis internetowy. Możemy tu wyróżnić dwa prawdopodobne scenariusze:

  1. Pozycjonowanie strony bez dbałości o UX sprawi, że zwiększy się widoczność, jednak ruch nie będzie przekładał się na konwersję. Oznacza to, że inwestycja nie zostanie dobrze wykorzystana, ponieważ z wysokiej pozycji nie będą płynęły żadne inne korzyści.
  2. Optymalizacja wrażeń użytkownika bez odpowiedniej strategii SEO sprawi, że strona będzie atrakcyjna i użyteczna, co mogłoby przyczynić się do wzrostu konwersji, jednak problemem będzie brak ruchu.

W obu przypadkach przedsiębiorca nie będzie maksymalnie czerpał korzyści z prowadzonych działań.

Czym jest CRO?

CRO (Conversion Rate Optimization) to inaczej optymalizacja wskaźnika konwersji. Zbiór działań, jakie obejmuje ta strategia ma na celu zwiększenie ilości akcji, jakie wykonują użytkownicy w obrębie strony, i jakie wpływają na sukces przedsiębiorstwa. Konwersja nie jest terminem związanym wyłącznie z marketingiem internetowym. Tego pojęcia używa się w różnych dziedzinach i oznacza ono dosłownie przekształcenie czegoś z jednej postaci w drugą. W kontekście digital marketingu chodzi o przekształcenie użytkownika biernego w czynnego. Wszystkie działania UX i CRO dążą do tego, aby zachęcić odwiedzających do wykonania oczekiwanych przez właściciela strony akcji, a także pomóc im osiągnąć własne cele, i to w atrakcyjny sposób.

Konwersja ma szczególne znaczenie w przypadku sklepów internetowych, ponieważ odpowiada za bezpośrednie generowanie zysków. Im więcej konwersji (dokonanych zakupów), tym więcej zarobi właściciel serwisu internetowego. W przypadku innych typów witryn konwersja odnosi się głównie do pozyskiwania kontaktów do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy. Nie jest ona bezpośrednim źródłem zarobku, ale pozwala zbudować bazę leadów sprzedażowych, do których później można kierować inne działania marketingowe.

Kiedy warto zastanowić się nad wdrożeniem SXO?

Ze względu na widoczny wzrost świadomości odbiorców internetowych treści oraz informacje przedstawiane przez firmę Google, strategia SXO powinna być filarem działań marketingowych w każdym przypadku. Zwiększa to po prostu szansę na sukces. Istnieją jednak przypadki, kiedy jej wdrożenie to priorytet:

  • Strona nie generuje ruchu, a tym samym konwersji.
  • Strona generuje ruch, ale nie przekłada się on na współczynnik konwersji.
  • Strona generuje ruch, ale zauważyć można duży współczynnik odrzuceń.
  • Strona budowana jest od podstaw.
  • Nastąpił gwałtowny spadek konwersji.
  • Zauważyć można niski współczynnik użytkowników powracających.

Źródło: energepic.com / pexels.com

Audyt SXO – nie zapomnij wykonać go przed planowaniem strategii

Główne filary strategii Search Experience Optimization to SEO, UX oraz – jak się przed chwilą okazało – CRO. Wydaje się, że aspektów, o które trzeba zadbać jest niewiele, jednak należy wziąć pod uwagę to, że każdy z terminów dotyczy szerokiego obszaru zawierającego mnóstwo pomniejszych kwestii. Aby przeprowadzić strategie kompleksowo, a jednocześnie dopasować działania do sytuacji serwisu, grupy docelowej i celów biznesowych firmy, konieczna jest szczegółowa analiza wszystkich tych obszarów, czyli audyt SXO. Jest to profesjonalna ocena witryny pod kątem dopasowania do czynników rankingowych wyszukiwarki oraz wrażeń użytkownika. Sprawdza on wszystkie aspekty, które mogą wpływać na widoczność strony, zadowolenie odbiorców oraz na współczynnik konwersji.

Aspekty związane z SEO:

  • kod źródłowy strony,
  • meta tagi,
  • adresy URL,
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • pliki graficzne,
  • treść,
  • słowa kluczowe,
  • plik robots.txt,
  • mapa strony.

Aspekty związane z UX:

  • szybkość ładowania strony,
  • wersja mobilna,
  • wartość contentu,
  • atrakcyjność wizualna i techniczna,
  • bezpieczeństwo.

Aspekty związane z CRO:

  • język korzyści,
  • CTA (wezwanie do działania),
  • atrakcyjność oferty,
  • nawigacja po stronie,
  • poziom trudności wykonania zadań.

Dlaczego warto przeprowadzić audyt SXO?

Audyt, a właściwie raport z niego sporządzany, to baza, na której buduje się strategie Search Experience Optimization. Dzięki wynikom analizy specjaliści mogą zaprojektować plan naprawczy, a także działania, które zwiększą skuteczność strony – poprawią widoczność i współczynnik konwersji. Traktowanie audytu jako wstęp do działań optymalizacyjnych pozwoli przede wszystkim zwiększyć ich skuteczność, a także odpowiednio wykorzystać przeznaczony na nie budżet.

Raport z audytu zawiera nie tylko listę wszystkich błędów, jakie hamują serwis i jego właściciela przed osiągnięciem sukcesu. W dokumencie znajdują się również rekomendacje dotyczące ich naprawy oraz wskazówki w zakresie rozwoju i wykorzystania pełnego potencjału strony. Inaczej mówiąc, dzięki audytowi dowiesz się, co możesz, a właściwie co powinieneś zrobić, aby Twój serwis internetowy generował konwersję, a jego utrzymywanie było inwestycją opłacalną.

Pamiętaj, że strategia Search Experience Optimization to temat bardzo obszerny, dlatego kompleksowy audyt również będzie miał szeroki zakres. Specjaliści muszą sprawdzić wszystkie elementy dotyczące SEO i UX, co znacznie wydłuża cały proces. Alternatywą dla kompleksowego audytu może być krótka konsultacja SXO, podczas której eksperci prowadzą wywiad z właścicielem strony i doradzają mu w doborze skutecznych rozwiązań.

Kiedy należy przeprowadzić audyt?

Analiza serwisu pod kątem SEO, wrażeń użytkownika i wszystkich innych aspektów, które dotyczą SXO, powinna być pierwszym krokiem we wdrażaniu strategii, jeszcze przed planowaniem jakichkolwiek działań. Dzięki temu wyciągnięte wnioski posłużą jako drogowskazy w drodze do sukcesu i będą prowadziły w odpowiednim kierunku.

Audyt może też służyć jako narzędzie do mierzenia efektów działań wprowadzanych w ramach strategii Search Experience Optimization. Wtedy warto wykonywać go regularnie. Oprócz tego Twój serwis internetowy sam może dać Ci znać, że konieczna jest analiza skuteczności wykorzystywanych rozwiązań. Kiedy zauważysz, że nagle zmniejszyła się liczba konwersji, wykonaj audyt i sprawdź, co jest tego przyczyną. Wyniki analizy pozwolą Ci wyeliminować problem i dostosować się do aktualnych trendów na rynku i wymagań użytkowników. Pamiętaj, że szybka reakcja na zmiany to w digital marketingu podstawa sukcesu, zwłaszcza że środowisko to jest niezwykle dynamiczne.

SXO – 3 perspektywy strategii

Czym się różni strategia SXO od SEO, czyli optymalizacji pod kątem wyszukiwarki? Oczywiście lista różnic jest bardzo długa, a pierwszą kwestią, jaką można na niej umieścić jest zakres działań; Search Experience Optimization obejmuje znacznie więcej aspektów. Największą różnicą jest jednak to, na czym skupiają się obie te strategie. Podczas gdy działania SEO dopasowują serwis do wymagań wyszukiwarki, tak aby chciała ona go promować i wyświetlać na wysokiej pozycji, Search Experience Optimization bierze pod uwagę trzy spojrzenia: botów indeksujących, właściciela witryny oraz oczywiście użytkownika. Właśnie dzięki temu strategia ta charakteryzuje się większą skutecznością.

Dzięki wprowadzeniu działań związanych z Search Experience Optimization:

  • strona zyskuje lepszą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania;
  • zwiększa się ruch na stronie;
  • użytkownicy cieszą się wartościowym contentem i atrakcyjnymi rozwiązaniami;
  • wzrasta współczynnik konwersji;
  • odwiedzający chętniej powracają na stronę.

Perspektywa wyszukiwarki internetowej

Aby serwis internetowy osiągnął sukces, a właściwie pomógł w tym przedsiębiorcy, najpierw musi zostać zauważony przez internautów. Dlatego pierwsze spojrzenie, jakie bierze pod uwagę strategia Search Experience Optimization to spojrzenie botów indeksujących. W mechanizmie wyszukiwarki Google to właśnie one decydują o tym, czy strona nadaje się na wysokie miejsca w rankingu i można polecać ją użytkownikom. Pierwszym krokiem w całym procesie jest zatem dokładne zapoznanie się z czynnikami rankingowymi, algorytmami wartościującymi oraz wszystkimi innymi wymaganiami wyszukiwarki. Następny etap to oczywiście optymalizacja serwisu pod kątem tych wymagań, a także wdrożenie działań poza stroną (np. link building).

Uwzględnienie w strategii spojrzenia wyszukiwarki to tak naprawdę podstawa do wprowadzania kolejnych działań i osiągania zamierzonych rezultatów w przyszłości. Widoczność w wyszukiwarce otwiera pierwsze drzwi do sukcesu, ale trzeba pamiętać, że takich drzwi jest więcej.

Perspektywa właściciela strony

Każdy serwis internetowy zakładany jest w jakimś konkretnym celu. Rozwiązania w nim wykorzystane mają do tego celu prowadzić, czyli pomóc właścicielowi serwisu go osiągnąć. Przedsiębiorcy działający w e-commerce oczekują od odwiedzających dokonania zakupu, natomiast właściciele stron informacyjnych liczą na kontakt lub wykazanie zainteresowania ofertą w inny sposób. Niezależnie jednak od tego, jaki rezultat chcesz osiągnąć, rozwiązania na Twojej stronie powinny być projektowane tak, aby zachęcały odwiedzających do wykonywania akcji, które przybliżą Cię do Twojego celu.

W przypadku pierwszej perspektywy największe znaczenie miała optymalizacja pod kątem SEO – teraz liczy się przede wszystkim CRO, czyli optymalizacja konwersji. Chcesz, żeby odwiedzający pobierali Twojego e-booka? Zaprojektuj rozwiązania, które ich do tego zachęcą. Zależy Ci na tym, aby użytkownicy wypełniali formularz i przesyłali swoje dane kontaktowe? Stwórz im do tego odpowiednie warunki i przedstaw korzyści, jakie płyną z takiej interakcji. A może zależy Ci przede wszystkim na finalizowaniu transakcji? W takim razie spraw, aby ścieżka zakupowa była krótka, atrakcyjna i bezpieczna.

Perspektywa użytkownika

Strategia SXO powstała po to, aby właściciele serwisów internetowych czy pozycjonerzy nie skupiali się wyłącznie na zwiększaniu widoczności w wyszukiwarce, ale brali pod uwagę również doświadczenia odwiedzających. Dlatego trzecia perspektywa to oczywiście spojrzenie użytkownika. Bo żeby strona pomagała realizować cele biznesowe firmy, musi też odpowiadać na potrzeby odbiorców i im również pozwalać na zrealizowanie własnych celów. Trzeba pamiętać, że użytkownicy nie wchodzą na stronę po to, aby poprawić statystyki ruchu; nie wykonują na niej akcji, żeby zwiększyć współczynnik konwersji. To są cele właściciela serwisu, natomiast odwiedzający wszystko, co robią w sieci, robią po to, aby czerpać z tego korzyści dla siebie.

Użytkownicy oczekują, że strona będzie atrakcyjna, profesjonalna, użyteczna i sprawna, a do tego zaserwuje wartościowy content i oczywiście pomoże rozwiązać problem czy wykonać jakieś zadanie. Odpowiadanie na te oczekiwania i potrzeby to jeden z najważniejszych aspektów strategi Search Experience Optimization.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SXO
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    SXO – jakie korzyści może przynieść?

    SXO – jakie korzyści może przynieść?

    Dowiedz się, dlaczego warto dbać o SXO!
    Projektowanie strony internetowej – top 8 porad

    Projektowanie strony internetowej – top 8 porad

    Prowadzisz stronę internetową i chcesz, aby wyróżniała się spośród innych? Sprawdź, co zrobić, aby zachwycić użytkowników!
    Czy dzięki SEO poprawisz swoją strategię UX?

    Czy dzięki SEO poprawisz swoją strategię UX?

    Nie wiesz, w jaki sposób poprawić swoją strategię UX? Przeczytaj ten artykuł, a z pewnością dowiesz się więcej!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.